abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 8 november 2011 @ 22:18:10 #251
5428 crew  miss_sly
pi_104142064
Ons kdv had vanavond een informatieavond over de kinderopvangtoeslag. Ze hadden hiervoor een belastingadviseuse laten komen en die heeft even een en ander op een rijtje gezet en uitgelegd. Vond het een heel duidelijk verhaal, maar onder de aanwezigen was ook wel de onrust duidelijk.

Voor tweeverdieners in loondienst blijft in ieder geval altijd de 1/3e werkgeversbijdrage bestaan (tenminste, zolang die er nog is, uiteraard). Bij zzp-ers/mensen met een eigen bedrijf is dat al minder, want de 1/3e werkgeversbijdrage bestaat uit 1/6e deel van beide werkgevers. Als dus een van beide, of beiden, niet in loondienst is, wordt dat dus ook minder. Studeren is sowieso geen reden tot kinderopvangtoeslag, begreep ik, als er niet naast gewerkt wordt.

De lobby tegen de plannen was pas sinds kort echt op gang gekomen, en er is nog geen zekerheid over alle plannen en of deze doorgaan zoals ze zijn voorgesteld. Zeker is dat er nog onduidelijkheid is over de plannen voor 2013, maar zoals ze er nu liggen, volgen er dan nog een aantal grote klappen.

Ik denk dat er voor ons weinig veranderd; het zal tientjeswerk zijn. Maar ik zag en hoorde wel dat als we meer kinderen hadden gehad, het verschil groter zou zijn. Ons kdv is aan het bekijken wat er voor mogelijkheden zijn om, met name op de BSO, met flexibele contracten te gaan werken. Het is echter voor kdv's ook lastig om maatregelen te treffen, omdat er nog zoveel onduidelijkheden zijn. Bovendien zullen ze toch rendabel moeten zijn, en dus houden flexibele contracten ook waarschijnlijk een hoger uurtarief in. Kortom, het is voor ouders en kdv's een lastige situatie en eind 2012 zal pas wat meer duidelijk zijn over de gevolgen op allerlei gebieden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_104142194
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:59 schreef simmu het volgende:

die wil ik graag even wat nuanceren als je het niet erg vindt. want het hangt allemaal maar van de individuele situatie af. de ene moeder is doodongelukkig als die moet werken en de ander wordt thuis gillend gek.

zat mensen kunnen niet kiezen. dus beter dan dat je kiest wat werkt
Inderdaad: zet mij fulltime thuis en niemand, inclusief mijn kinderen, zou daar gelukkig van worden. Dus dat is geen optie.

En ja, ik ben dus de mama die opmerkte dat de gehele berekening van vorig jaar zo de prullenbak in kan. Ik ben opgevoed met twee waarden:
1) je moet als vrouw ook voor jezelf kunnen zorgen. Ik werk, ik verdien, prima.
2) denk na voordat je (financiele) beslissingen neemt die niet meer terug te draaien zijn.
Ik heb dus inderdaad vorig jaar alles doorgerekend. Konden wij ons nu een tweede kindje veroorloven, financieel gezien? Ja, dat konden we (en kunnen we, laat daar geen misverstand over bestaan). Mag ik het dan heel vervelend vinden dat het jaar erna alles weer anders is? Je gaat toch ook protesteren als je baas vandaag tegen je zou zeggen dat je morgen minder verdient omdat hem dat nou eenmaal beter uitkomt? En toch zeker als ze er dan ook nog bij vertellen dat ze er wel vanuit gaan dat je harder gaat werken, meer uren gaat maken?
Want dat is wat ze verwachten: we bezuinigen op de kinderopvang maar tegelijk gaan we er wel vanuit dat iedereen meer en langer gaat werken. Sterker nog, dat is gewoon nodig met de huidige vergrijzing. Dan mag je mij uitleggen hoe je arbeidsparticipatie onder jonge vrouwen omhoog brengt door te bezuinigen op kinderopvang. Naar mijn idee belemmer je daar alleen maar de participatie van juist die groep:
1) doordat de balans loon - kosten opvang niet opweegt tegen die paar uurtjes die je met collega's doorbrengt ipv met je kinderen
2) doordat de kinderopvang ook voor een groot deel draait op juist die jonge vrouwen

(en dan heb ik het nog niet eens over de beroepsgroep waar nu al een groot tekort is: de zorg. Bij uitstek een sector waar veel vrouwen werken en ook vaak in kleinere contracten, ik wil niet weten wat de gevolgen zijn voor de participatie hier)

Ik snap dat er minder geld uitgegeven moet worden, prima. Ga dan werken met echte kosten en geen subsidie. Als ik alleen maar hoef te betalen voor de uren dat mijn kinderen op een kdv zijn, dan is dat een prikkel die werkt. Laat iedereen betalen naar draagkracht, laat de werkgevers weer betalen op de ouderwetse manier en stop met het rondpompen van geld en subsidies. Het is toch van de gekke dat ik halverwege de maand een storting krijg van het rijk om vervolgens een paar dagen later de rekening van het kdv te krijgen. Laat mij dan direct betalen. Dat bespaart een heleboel administratieve rompslomp en dus geld.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:54 schreef popolon het volgende:

[..]

Belachelijk. Juist zoals je zelf zegt zijn juist die eerste paar jaren 'binding' met de ouder(s) erg belangrijk. Mijn vrouw is part-time gaan werken daarom en ja, we hebben ons 'luxe leventje' wat aan moeten passen daardoor.
En dan tot slot nog een gewetensvraagje: waarom is je vrouw minder gaan werken en niet jij? Waarom is dat nog steeds een patroon?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 8 november 2011 @ 22:23:18 #253
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_104142348
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 22:20 schreef mefke79 het volgende:

En dan tot slot nog een gewetensvraagje: waarom is je vrouw minder gaan werken en niet jij? Waarom is dat nog steeds een patroon?
Omdat zij het heel graag wilde. En het pakte met haar werk ook nog prima uit. Mooi toch?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Moderator dinsdag 8 november 2011 @ 22:25:47 #254
5428 crew  miss_sly
pi_104142511
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 22:20 schreef mefke79 het volgende:

Nou ja, laten we wel wezen: het merendeel van de vrouwen wil ook liever thuisblijven bij de kinderen. Nu heb ik een vriend die het ook graag zou doen, maar hij verdiende beter, dus kon ik partime gaan werken. En ja, ik zie dat als 'kon' want ik vind het heerlijk. Als we gelijk zouden verdienen, zou ik het toch wel fijn vinden als ik degene was die minder mocht gaan werken. Ik geloof dat ik daar echt geen uitzondering in ben.
pi_104143255
ik vind het prima als je als vrouw minder werkt, maar ook prima als het de man is, mij om het even. Maar je ziet in de discussie steeds terug dat het de vrouw is die minder gaat werken, vandaar...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Moderator dinsdag 8 november 2011 @ 22:37:51 #256
5428 crew  miss_sly
pi_104143335
Klopt, maar ik vind het ook altijd wat flauw om dan aan de man een 'gewetensvraag' te stellen, eigenlijk. Ik denk dat het in de meeste gevallen niet zo is dat de man zijn vrouw dwingt om minder te gaan werken.
  dinsdag 8 november 2011 @ 22:42:05 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_104143621
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 22:36 schreef mefke79 het volgende:
ik vind het prima als je als vrouw minder werkt, maar ook prima als het de man is, mij om het even. Maar je ziet in de discussie steeds terug dat het de vrouw is die minder gaat werken, vandaar...
En omdat dat vaak het geval is, zijn er nog steeds werkgevers waar de vrouw een functie met een andere omschrijving heeft dan een man, en daaraan dus een ander salaris gekoppeld, waardoor het in de meeste gezinnen nog steeds de vrouw is die het minst verdient, en dus ook makkelijker wat minder kan gaan werken, want de klap van 10 of 20 uur minder werken komt dan minder hard aan.

Het systeem houdt zichzelf op die manier in stand, en dat zal nog wel even zo blijven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 8 november 2011 @ 23:24:23 #258
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_104145785
In ons geval zou mijn man graag thuisblijven of minder werken. We werkten allebei 4 dagen, dat was op zich een fijne verdeling. Om allerlei redenen is dat op dit moment niet meer haalbaar. Eén van ons moest dus minder gaan werken. Mijn salaris is echt een stuk lager dan dat van hem en mijn werkgever stelde zich zeer flexibel op en bood mij alle mogelijkheid om minder te gaan werken.
Alles bij elkaar was het dus logisch dat ik een dag minder ging werken.
We hadden het wel echt graag anders gezien. En als we de loterij mogen winnen, dan stopt mijn man per direct met werken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 8 november 2011 @ 23:31:14 #259
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104146071
Mijn man wilde heel graag carriere maken en ik niet. Daarom ben ik minderngaan werken. Nu zal ik nevernooit verdienen wat hij binnenharkt dus is hij overgeleverd aan ons gezin voorzien van geld. Alles wat ik doe is gepruts in de marge
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_104146168
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 22:18 schreef miss_sly het volgende:
Ons kdv had vanavond een informatieavond over de kinderopvangtoeslag. Ze hadden hiervoor een belastingadviseuse laten komen en die heeft even een en ander op een rijtje gezet en uitgelegd. Vond het een heel duidelijk verhaal, maar onder de aanwezigen was ook wel de onrust duidelijk.

Voor tweeverdieners in loondienst blijft in ieder geval altijd de 1/3e werkgeversbijdrage bestaan (tenminste, zolang die er nog is, uiteraard). Bij zzp-ers/mensen met een eigen bedrijf is dat al minder, want de 1/3e werkgeversbijdrage bestaat uit 1/6e deel van beide werkgevers. Als dus een van beide, of beiden, niet in loondienst is, wordt dat dus ook minder. Studeren is sowieso geen reden tot kinderopvangtoeslag, begreep ik, als er niet naast gewerkt wordt.

De lobby tegen de plannen was pas sinds kort echt op gang gekomen, en er is nog geen zekerheid over alle plannen en of deze doorgaan zoals ze zijn voorgesteld. Zeker is dat er nog onduidelijkheid is over de plannen voor 2013, maar zoals ze er nu liggen, volgen er dan nog een aantal grote klappen.

Ik denk dat er voor ons weinig veranderd; het zal tientjeswerk zijn. Maar ik zag en hoorde wel dat als we meer kinderen hadden gehad, het verschil groter zou zijn. Ons kdv is aan het bekijken wat er voor mogelijkheden zijn om, met name op de BSO, met flexibele contracten te gaan werken. Het is echter voor kdv's ook lastig om maatregelen te treffen, omdat er nog zoveel onduidelijkheden zijn. Bovendien zullen ze toch rendabel moeten zijn, en dus houden flexibele contracten ook waarschijnlijk een hoger uurtarief in. Kortom, het is voor ouders en kdv's een lastige situatie en eind 2012 zal pas wat meer duidelijk zijn over de gevolgen op allerlei gebieden.
Voor het "werkgeversdeel" van studenten moet je bij de lokale gemeente of het uwv zijn. Alleen die regels en de vergoedingen verschillen per gemeente. In de gemeente rotterdam kom je nergens voor in aanmerking, maar in genoeg andere gemeenten weer wel en draagt de gemeente het volledige werkgeversdeel, mits je ingeschreven staat aan een voltijds, Nederlandse instelling die erkend wordt door de DUO/ib-groep.
even algemeen ter info van diegenen die met studie/opvangkosten zitten
:)
  woensdag 9 november 2011 @ 07:36:23 #261
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_104150958
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 22:18 schreef miss_sly het volgende:

Is er ook wat over het volgende verteld...?
Wat ik begrijp van de site van de belastingdienst, is dat de werkgeversbijdrage door de belastingdienst ook wordt uitgekeerd. Dus, het is meer een kwestie van dat de belastingdienst de werkgeversbijdrage anders int bij de bedrijfssector.
Houdt dat alleen dan ook in dat je als werknemer moet opgeven bij welke werkgever de werkgeversbijdrage moet worden geïnd, of merk je daar als ouder in de praktijk niets van?
Ik wacht nog steeds op de definitieve berekening kinderopvangtoeslag van 2010 dus nog meer bureaucratie lijkt me nou niet zo gewenst...
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  Moderator woensdag 9 november 2011 @ 08:06:30 #262
5428 crew  miss_sly
pi_104151135
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 07:36 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Is er ook wat over het volgende verteld...?
Wat ik begrijp van de site van de belastingdienst, is dat de werkgeversbijdrage door de belastingdienst ook wordt uitgekeerd. Dus, het is meer een kwestie van dat de belastingdienst de werkgeversbijdrage anders int bij de bedrijfssector.
Houdt dat alleen dan ook in dat je als werknemer moet opgeven bij welke werkgever de werkgeversbijdrage moet worden geïnd, of merk je daar als ouder in de praktijk niets van?
Ik wacht nog steeds op de definitieve berekening kinderopvangtoeslag van 2010 dus nog meer bureaucratie lijkt me nou niet zo gewenst...
De werkgeversbijdrage wordt bij alle werkgevers geind dmv een opslag van de sociale premies. Dus ongeacht of werknemers kinderren hebben die gebruik maken van de opvang. Bij de aanvraag van de KOT moet je alleen 'ja' antwoorden op de vraag of je in loondienst bent. Bij tweeverdieners in loondienst heb je dus twee keer 'ja' aangevinkt.
  Moderator woensdag 9 november 2011 @ 08:10:05 #263
5428 crew  miss_sly
pi_104151154
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 23:33 schreef mignonne het volgende:

[..]

Voor het "werkgeversdeel" van studenten moet je bij de lokale gemeente of het uwv zijn. Alleen die regels en de vergoedingen verschillen per gemeente. In de gemeente rotterdam kom je nergens voor in aanmerking, maar in genoeg andere gemeenten weer wel en draagt de gemeente het volledige werkgeversdeel, mits je ingeschreven staat aan een voltijds, Nederlandse instelling die erkend wordt door de DUO/ib-groep.
even algemeen ter info van diegenen die met studie/opvangkosten zitten
Dus voor de reguliere KOT komt een student niet in aanmerking, want 140% van 0 uren werken is 0. Ook de regeling dat je de rest van het kalenderjaar recht hebt op KOT als je een dag gewerkt hebt, is voorbij. Dat is nog maar tot drie maanden. Dus ook in geval van bijscholing of omscholing kun je hiermee in de problemen komen.
pi_104151264
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 22:36 schreef mefke79 het volgende:
En toch is het tegenwoordig ook normaal dat er een papadag is blijkbaar want hoe vaak mijn man niet gevraagd is: en wanneer is de papadag? Euhm zaterdag en zondag?

Het is volgens mij is recentelijk uit allerlei onderzoeken gebleken dat hoger opgeleide mannen nog altijd meer verdienen dan hoger opgeleide vrouwen. Zolang dat in stand wordt gehouden zal het man-vrouw patroon zoals het nu is ook wel blijven.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  woensdag 9 november 2011 @ 08:34:39 #265
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104151357
Echt. Papadag. Dat heeft op mij dezelfde uitwerking als 'sociaal-emotioneel' wát een jeukwoord. En heb je dan ook mamadag?

Volgens mij ben je na de geboorte van je kind gewoon allebei papa en mama onafhankelijk of je bij dat kind thuis bent. Maar het zal aan mij liggen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_104151402
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 08:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dus voor de reguliere KOT komt een student niet in aanmerking, want 140% van 0 uren werken is 0. Ook de regeling dat je de rest van het kalenderjaar recht hebt op KOT als je een dag gewerkt hebt, is voorbij. Dat is nog maar tot drie maanden. Dus ook in geval van bijscholing of omscholing kun je hiermee in de problemen komen.
Voor zover mij is uitgelegd overigens ook door een belastingadviseur dus net zo waardevol als het advies van deze mevrouw, is er voor studenten een andere werkwijze in het geval van uren berekenen. Dan moet achteraf aangetoond worden dat het aantal afgenomen uren opvang ook daadwerkelijk nodig is geweest voor de studie, en dan wordt er dus gekeken naar de studiebelastingsuren zoals die bekend staan bij de ib-groep/DUO.
Ik volg gewoon een reguliere studie met een studiebelasting van 40 uren per week, daar kan ik een geschreven bewijs van krijgen van de instelling en dat is voldoende bewijs.

Een zzp'er moet ook achteraf aan het einde van het jaar aantonen dat de afgenomen uren opvang nodig zijn geweest.
pi_104151528
Das fijn. Geen angst meer voor moeten opgeven van je studie dus?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Moderator woensdag 9 november 2011 @ 08:49:43 #268
5428 crew  miss_sly
pi_104151557
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 08:38 schreef mignonne het volgende:

[..]

Voor zover mij is uitgelegd overigens ook door een belastingadviseur dus net zo waardevol als het advies van deze mevrouw, is er voor studenten een andere werkwijze in het geval van uren berekenen. Dan moet achteraf aangetoond worden dat het aantal afgenomen uren opvang ook daadwerkelijk nodig is geweest voor de studie, en dan wordt er dus gekeken naar de studiebelastingsuren zoals die bekend staan bij de ib-groep/DUO.
Ik volg gewoon een reguliere studie met een studiebelasting van 40 uren per week, daar kan ik een geschreven bewijs van krijgen van de instelling en dat is voldoende bewijs.

Een zzp'er moet ook achteraf aan het einde van het jaar aantonen dat de afgenomen uren opvang nodig zijn geweest.
Wat deze mevrouw zei, was dat er nog wordt gekeken of er mogelijkheden zijn om voor studenten regelingen te treffen, maar dat op dit moment nog gold dat 140% van 0 uren, geen recht op KOT gaf.

Maar als jij het hebt over UWV/gemeeente e.d. zal er misschien best een optie zijn voor studenten, maar gewoon via het KOT-aanvraagformulier is dat dan dus kennelijk op dit moment niet/moeilijk mogelijk.
pi_104151576
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2011 08:47 schreef Vanyel het volgende:
Das fijn. Geen angst meer voor moeten opgeven van je studie dus?
Helaas wel, want als de toeslag minder wordt en/of de kosten voor opvang stijgen voor ons dan kunnen we de eigen bijdrage niet meer opbrengen en moet ik dus stoppen.
Daar ging het eigenlijk meer over, mijn zorgen, in eerste instantie.

Hoewel het er in de praktijk dan waarschijnlijk op neer zal komen dat mijn schoonouders de kosten die te hoog zijn op zich nemen, maar ik doe liever niet zo'n beroep op mn schoonouders, dat lijkt me begrijpelijk.
  Moderator woensdag 9 november 2011 @ 08:52:08 #270
5428 crew  miss_sly
pi_104151587
En misschien is dit ook wel tekenend voor de huidige, onduidelijke en onzekere situatie dat er op dit gebied weer verschillende adviezen/meningen zijn. De plannen zijn nog niet helemaal uitgewerkt, dus er is nog vrij veel onzeker.
pi_104151644
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 08:38 schreef mignonne het volgende:

[..]

Maar als het slecht gaat en je hebt weinig werk, dus je kan weinig uren maken, moet je dus heel veel terugbetalen?? Want je kan op het kdv niet zomaar schuiven met de uren.
En op deze manier zal het ook wel met oproepkrachten gaan.

Jammer dat papadag tegenwoordig zo'n slechte naam heeft. Dat is ooit verzonnen om vaders meer te betrekken bij de opvoeding. Een dag vrij te nemen zodat moeder ook kan blijven werken en ik geloof dat dat aardig gewerkt heeft.
Wat je er ook van denkt, vroeger deden veel vaders echt niet zoveel hoor, die werkten vooral en moeders niet.
pi_104151787
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 08:56 schreef Troeta het volgende:

[..]

Maar als het slecht gaat en je hebt weinig werk, dus je kan weinig uren maken, moet je dus heel veel terugbetalen?? Want je kan op het kdv niet zomaar schuiven met de uren.
En op deze manier zal het ook wel met oproepkrachten gaan.

Jammer dat papadag tegenwoordig zo'n slechte naam heeft. Dat is ooit verzonnen om vaders meer te betrekken bij de opvoeding. Een dag vrij te nemen zodat moeder ook kan blijven werken en ik geloof dat dat aardig gewerkt heeft.
Wat je er ook van denkt, vroeger deden veel vaders echt niet zoveel hoor, die werkten vooral en moeders niet.
Daar komt het dus wel op neer inderdaad ja. Van dat terugbetalen.

Ik vind de plannen van de overheid heel begrijpelijk en heel redelijk ook, maar de plannen stroken niet met hoe de opvang in Nederland vaak geregeld is inderdaad. En dat begrijp ik dan ook wel weer want het kan geen zoete inval zijn dat je je kind alleen maar brengt als het nodig is ofzo, en dan heb je ook nog een opzegtermijn van 2 maanden vaak.
Dus nouja, op papier klinken de regels voor nieuwe toeslag me helemaal niet verkeerd in de oren, maar bij de practische haalbaarheid voor ouders zet ik mn vraagtekens omdat kdv's zich gewoon niet flexibel op kunnen of willen stellen (dat laat ik in t midden.).

Ik denk dat een zzp'er er verstandig aan zou doen een flexibele (!) gastouder in de arm te nemen en alleen die uren opvang af te nemen die hij/zij ook daadwerkelijk kan verantwoorden aan de belastingdienst.
Maar zie maar eens zo'n gastouder te vinden...
  woensdag 9 november 2011 @ 09:05:34 #273
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104151828
Ik vind het principe ook zeker goed hoor Troeta, alleen die náám! Ik weet niet beter dan dat vaders ook wel eens thuis zijn, eten koken, huishouden en weet ik wat. En zó vooruitstrevend ben ik niet opgevoed. En wel stokoud :+
Ik krijg juist de indruk dat door de term papadag te gebruiken men blijft benadrukken dat het is bijzonders is. we zijn inmiddels toch wel zover geemancipeerd dat gezinnen zelf mogen bepalen hoe ze de zorg verdelen? Zonder betutteling?
  woensdag 9 november 2011 @ 09:08:10 #274
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104151878
Je zou denken dat zoiets wel mogelijk zou moeten zijn toch Mignonne. Al zou je met een aanmeldtermijn van een week zitten... Eigenlijk zou je daar vutters voor moeten vragen, mensen die niet afhankelijk zijn van het inkomen, wel flexibel.

Hm. Eens over nadenken.
pi_104151952
Ja, zon gastouder vinden lijkt me ook erg moeilijk, die willen natuurlijk ook hun rekeningen betalen. Zoveel lieve omaatjes die het er voor de leuk bijdoen zijn er niet meer.
Vutters willen van hun vrije tijd genieten en ook al hoef je die week geen kinderen op te vangen, je moet dan toch beschikbaar zijn, dus zomaar even een weekje weg kan dan niet.

@debuurvrouw, er zijn nog genoeg gezinnen waar dat niet zo is, aandacht er aan blijven geven is echt nog steeds nodig. Mij stoort het niet iig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')