abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103700812
CDA-congres wordt beslissend voor Mauro (Volkskrant)

Het CDA-congres morgen in Utrecht krijgt een cruciale rol in het bepalen van de toekomst van de jonge Angolees Mauro Manuel. De CDA-fractie leek donderdagmiddag op een lijn te zitten, maar 's avonds kozen de fractieleden Kathleen Ferrier en Ad Koppejan toch hun eigen weg. Zij eisten dat Mauro in Nederland kan blijven, wat tot een crisisoverleg leidde. Zaterdag kunnen de leden zich uitspreken.

De afgelopen dagen werd duidelijk dat de dreigende uitzetting van Mauro gevoelig ligt bij de CDA-achterban. Het resulterende crisisoverleg binnen het CDA vond vannacht achter gesloten deuren plaats tijdens een kort reces. Vice-minsiterpresident Maxime Verhagen voegde zich na enige tijd bij het overleg.

Moties
Na het overleg werd het overleg voortgezet, maar werd alleen de CDA-motie in behandeling genomen. Tegen de verwachtingen in werd er gestemd tegen het voorstel om Mauro in Nederland te laten studeren. De oppositiepartijen die strijden voor een verblijfsvergunning voor de jongen brachten in de nacht van donderdag op vrijdag hun moties niet in stemming. Zij willen dat op een later moment doen, als ook het CDA-congres zaterdag zich over de kwestie heeft uitgesproken.

Mauro's toekomst is nu, ook na uren debat in de Tweede Kamer en crisisoverleg binnen het CDA, dus nog onduidelijk.

CDA crisis
De zaak van de Angolese jongen heeft de spanningen binnen de CDA-fractie vannacht flink doen oplopen. Het CDA sprak 's middags nog uit dat Mauro hoogstens voor studie in Nederland mag zijn, maar de dissidente CDA'ers Ad Koppejan en Kathleen Ferrier bleven er later op de dag toch bij dat de jongen het land niet uitgezet mag worden.

De twee wilden donderdagavond laat opnieuw met de rest van de fractie om de tafel om toch nog tot een eensluidend CDA-standpunt te komen. Met VVD en gedoogpartner PVV was juist afgesproken dat Mauro terug moet naar Angola.

Tijdens een reces van het Mauro-debat toont de digitale tv-zender Politiek 24 het
inmiddels bekende beeld van de dichte deur van de CDA-fractiekamer.

Weinig kans
Minister Gerd Leers (Immigratie en Asiel) zei aanvankelijk dat zo'n poging weinig kans had, maar beloofde op aandrang van zijn eigen partij CDA een eventuele studieaanvraag van Mauro snel af te handelen. Voor een verblijfsvergunning ziet Leers geen ruimte. Ook is zijn geval niet schrijnend genoeg om gebruik te maken van zijn bevoegdheid een uitzondering te maken.

De oppositie bleef donderdagavond tijdens een langdurig debat proberen Leers te vermurwen, maar die hield voet bij stuk. Hij wil ook niet ingaan op een oproep nieuw beleid te maken voor asielzoekers die met Mauro te vergelijken zijn. Dat zijn kinderen die in hun eentje op jonge leeftijd naar Nederland kwamen en lange tijd in een pleeggezin hebben gezeten. Volgens bronnen hadden Ferrier en Koppejan donderdag nog geprobeerd daar afspraken over te maken met de oppositie.

Tevreden
De enige partij die ronduit tevreden is met het vertrek van Mauro is de PVV. Volgens deze partij heeft de jongen gelogen tijdens zijn asielprocedure. CDA en VVD namen het deze zomer nog voor Mauro op, maar de meerderheid binnen die partijen vindt nu dat Leers gelijk heeft in zijn oordeel geen uitzondering voor de jongen te maken.

(bron: http://www.volkskrant.nl/(...)end-voor-Mauro.dhtml)
Game on
I´m back.
pi_103700819
Christen democratische principes ^O^
pi_103700820
middag..Gaat Verhagen weer als laatste spreker optreden voor een stemming over Mauro want ik wed dat hij weer een Oscarwaardig optreden gaat geven zoals de vorige keer toen hij met snikkende stem zei *snik*..overstaande stem... ik ben al ... lid van het CDA....blabla... Ik houd van deze club *snik* snik* :D

Zo krijg je iedereen weer in het gareel in en is de Verhaginisme(Stalinisme politiek) doctrine weer succesvol.geweest en wordt Mauro gewoon eruit gezet. :(
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_103700821
Die man was ook bruin, moet die niet weg?
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 11:00:45 #5
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_103700823
Waarom wordt zij niet afgekapt?
pi_103700828
Orde!
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 29 oktober 2011 @ 11:01:02 #7
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_103700831
Die indo! Weg ermee die Mauro.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 11:01:03 #8
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103700832
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 11:00 schreef Van_Poppel het volgende:
Waarom wordt zij niet afgekapt?
Ze lezen mee hier.
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 11:01:44 #9
165633 eriksd
The grand facade...
pi_103700843
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 10:58 schreef Zolcon het volgende:

[..]

Omdat het gewoon een Nederlander is. Wat is het voor onzin om regeltjes te gaan neuken , omdat het regeltjes zijn.
Omdat het regels zijn, je geeft het zelf al aan.
Man man man, stel je voor dat elke gerechtelijke uitspraak die men niet leuk vindt onderwerp van een debat wordt.

Pas de wet dan aan, jammer maar helaas.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_103700846
Iedereen tegen het wegsturen van Mauro. *O*
★★★
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 29 oktober 2011 @ 11:02:21 #11
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_103700851
Oh wat is dit voor wiebelkont, wel hierblijven, maar baalt ervan dat wetten niet toegepast worden.

Dusch :')
pi_103700853
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 11:01 schreef eriksd het volgende:

[..]

Man man man, stel je voor dat elke gerechtelijke uitspraak die men niet leuk vindt onderwerp van een debat wordt.

Dit geeft toch gewoon aan dat er een fout in de wet zit? Herstel die fout en laat de gevallen die daardoor getroffen worden hier bllijven
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_103700858
Precies zo'n procedure moet in weken/maanden en niet 4 jaar duren.
pi_103700860
Owned
pi_103700863

ik wacht op weer zo een moment van Verhagen...( werkt altijd als laatste redmiddel om je zin te krijgen..) :D
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 29 oktober 2011 @ 11:02:55 #16
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_103700864
Haha, hij wilt die hamster weg.
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 11:03:02 #17
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_103700865
Awh.. gaat dit van zijn tijd af?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_103700869
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 11:02 schreef Dark_Angelus het volgende:
Oh wat is dit voor wiebelkont, wel hierblijven, maar baalt ervan dat wetten niet toegepast worden.

Dusch :')
Het Gezag moet gehoorzaamd worden!
pi_103700876
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 11:00 schreef Zolcon het volgende:
Die man was ook bruin, moet die niet weg?
Jacques Herps is ook bruin en mag wat mij betreft ook weg.
pi_103700877
Piep!!!!!!
pi_103700878
Wat zijn die CDA-jongeren toch een ouderwetse typetjes
pi_103700880
Die scholiertjes die ook weer hun zegje moeten doen op zo'n congres :')
٩๏̯͡๏)۶
pi_103700881
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 11:01 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ja, pas dan de wet aan idd.
Verder volgens hun eigen christelijke ideologie zou je een uitzondering moeten maken, wetten van Meden en Perzen, barmhartigheid...
I´m back.
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 11:04:05 #24
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_103700884
Hengelooow!
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_103700885
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 11:02 schreef Zolcon het volgende:

[..]

Dit geeft toch gewoon aan dat er een fout in de wet zit? Herstel die fout en laat de gevallen die daardoor getroffen worden hier bllijven
:Y

Jammer dat het steeds alleen maar over Mauro gaat.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')