abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 november 2011 @ 21:08:27 #276
171422 LadyBlack
paint it black
pi_104692731
Ohja, ik had ook nog een vraag;
Gebruiken jullie ook een app om je cyclus bij te houden en zoja, welke?
pi_104693356
Mijn agenda :P
Sorry, mijn cyclus is gewoonlijk zo regelmatig dat meer overbodig is ;)
  dinsdag 22 november 2011 @ 21:23:27 #278
171422 LadyBlack
paint it black
pi_104693902
:D

Mijne is ook erg regelmatig gelukkig, maar ik hou wel graag een kalender bij. Ook ivm temperatuurcurves.

Bij de gratis apps zag ik womanlog oid, maar ik ben echt compleet nieuw in de wereld van de apps :')
pi_104694549
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 21:08 schreef LadyBlack het volgende:
Ohja, ik had ook nog een vraag;
Gebruiken jullie ook een app om je cyclus bij te houden en zoja, welke?
Kijk eens naar fertility friend. Vind ik prima werken. Echt wel handig.
Met een meidenkwartet
  dinsdag 22 november 2011 @ 21:35:29 #280
171422 LadyBlack
paint it black
pi_104694782
Oh serieus, heeft FF ook een app?

Die gebruik ik nu al op de laptop namelijk.
Ik ga het direct checken! Thx!
pi_104696860
Fijn dat je een datum hebt Ladyblack. Eindelijk actie! :*
pi_104699590
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 21:23 schreef LadyBlack het volgende:
Ook ivm temperatuurcurves.
Ah, oké. Daar doe ik bewust niet aan, ik heb het nodig om ook afstand van het hele gebeuren te kunnen nemen. BIj dagelijks temperaturen kan ik dat niet. Bovendien zie ik de toegevoegde waarde niet echt.
  dinsdag 22 november 2011 @ 22:49:55 #283
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_104700444
LB wat fijn dat je een datum hebt!!

Temperaturen heb ik nooit aan gedaan, sowieso omdat de gyn die we eerst hadden meer had met ovulatietesten, deze zijn toch nauwkeurig, temperatuur is ook er beïnvloedbaar, die testen niet en je moet de dicipline hebben iedere dag op het zelfde tijdstip te te tempen en dan moest ook nog aan allemaal voorwaarden voldoen, nou dat zag ik niet zitten, de ovulatietesten deden het prima voor mij. Maar ja in mijn geval had ik wel eisprong maar eitje nooit een kans gehad om op plek van bestemming te komen ivm cysten.

En ik had ook een app (geen idee meer welke) en ik gebruikte de mensruatiekalender.net
Be happy with the little things in life
pi_104700764
Ik zet er bijvoorbeeld ook in wanneer de echo's zijn, wanneer ik sinds dingen voel en hou mijn super onregelmatige cyclus bij. Kan natuurlijk ook in mijn agenda maar ik vind het wel fijn het apart te hebben.
Met een meidenkwartet
pi_104716814
Hallo allemaal,

Daar ben ik dan weer eens :@

Al die tijd wel mee gelezen maar nul komma nul fut hier zelf te posten -O-

Ik heb nog steeds geen cryootje in mijn buik, na wekenlang echo's opzoek naar mijn eigen eisprong die niet kwam, en over staafjes plassen die nooit positief werden toen aan de decapeptyl geslagen en na een aantal weken na de te verwachten bloeding zou ik dan aan progynova tabletten gaan om het bms te laten groeien. Helaas begon een week na het spuiten van de Deca de enorme pijnaanvallen (die ik tijdens het 4 keer prikken in het afgelopen jaar steeds heb gehad) weer maar blijkbaar moet het, nu ik alleen ben, ineens wel heel serieus worden genomen dus alle behandelingen zijn gestaakt. Dachten we met zijn allen eerder dat die pijn veroorzaakt werd door de stimulerende hormonen, nu blijkt de decapeptyl de boosdoener te zijn.

Ik ben door een gyn en een uroloog onderzocht (men vond het op koliekpijnen van blaas- of nierstenen lijken) en ik heb een volledige buikecho gehad; niets te vinden. Niet raar ook als men gaat zoeken op het moment dat de pijnklachten weer weg zijn vind ik. Ze wilden me ook nog naar een internist en chirirg sturen maar ik heb gezegd dat ik dat onzinnig vind op het moment dat ik nergens last van heb!

Na hoog overleg is nu besloten dat we de Deca nu even niet gebruiken om die bijwerking (?) dus niet te hebben, ik heb nu een week Primolut geslikt, dan moet ik over een paar dagen ongesteld worden en daarna ga ik dan toch aan de Progynova. Na 12 dagen dat geslikt te hebben mag ik voor ene echo komen om te kijken hoe mijn bms er aan toe is en dan hopelijk kunnen de embryootjes ontdooid worden...

Hoog experimenteel allemaal maar het zal ook eens van een leien dakje gaan :') Tot noch toe vond ik de IVF behandelingen beter te doen dan een cryo-poging!

Voor iedereen hier bezig is heel veel sterkte :* en voor iedereen die ons steunt :* :*
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
  woensdag 23 november 2011 @ 13:49:53 #286
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_104716983
Bianca :* schiet niet op zo.. Ik hoop dat je voor de kerst nog een mooi wondertje krijgt.. Het kan nog net allemaal :*
Be happy with the little things in life
pi_104717310
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 13:49 schreef droomvrouwtje het volgende:
Bianca :* schiet niet op zo.. Ik hoop dat je voor de kerst nog een mooi wondertje krijgt.. Het kan nog net allemaal :*
Dankjewel lief DV

En dat had ik zelf ook uitgerekend ja, een positieve test zou wel het mooiste kerstcadeautje zijn wat Michael me nog kan geven O+ Maar eigenlijk 'zet ik mijn geld' meer op een verse IVF poging 4, 5 of 6
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
  donderdag 24 november 2011 @ 22:44:06 #288
171422 LadyBlack
paint it black
pi_104784477
Pfoeoe Bianca... wat een traject :{ Maar ik snap heel goed dat je gewoon doorzet tot je jullie kindje hebt O+ ik duim mee voor een kerstcadeautje!

Hoe is het bij jou Cathmar, al wat meer te zien?

Ik ben bezig een mobile te haken voor het kindje van mijn vriendin, die over 1,5 maand gewoon al uitgerekend is :o Begint wel weer extra moeilijk te worden hoor, als ik bij haar thuis de kinderwagen al klaar zie staan.... dat ze zwanger is, daar ben ik inmiddels aan gewend, maar dat het huis langzaamaan op het kindje gericht wordt, dat is wel weer een realitycheck. Plus dat cadeautje, pfff ;(

Maar we geven de moed niet op! Volgend jaar lopen wij allemaal met een dikke buik O+
pi_104822739
Hai Bianca,
Heb al lange tijd meegelezen en ook jouw verhaal.. Heftig wat je allemaal meemaakt.
Je klinkt wel heel stoer zoals je hier schrijft!
Wat zou dat mooi zijn zo'n kerstcadeautje.. het is je ontzettend gegund iig!

LB wat een opgave om dat in elkaar te knutselen voor die kleine. Kan me voorstellen dat het moeilijk is.

Wij hebben ons eerste bezoek gehad in het ziekenhuis. Eerst een coassistent met het doornemen van de vragenlijsten en daarna een kort gesprekje met de co en gyn. Als eerste een bloedtest voor mij ivm rode hond, chlamidia en bepalen bloedtype.. en voor manlief 2x een potje inleveren.. Omdat ik al 4 cyclussen had bijgehouden kan de volgende afspraak al over 4 weken weer.. klinkt lang.. is het op zich ook, maar ik heb wel de indruk dat als we eenmaal gaan starten dat het dan ook heel snel gaat.. heel spannend! Eind december gaan we verder!
pi_104823012
Goh Bianca, dat schiet zo ook niet op voor jou zeg! Hopelijk doet de primolut snel zijn werk en kun je beginnen aan een echte poging!!

Gisteren weer een echo gehad, dag 15, en nog steeds helemaal niets te zien. Geen enkele groei.
Dat spul dat mijn eisprong moest vertragen.... doet het bij mij iets te goed.
Ik word ook gek van de artsen die elkaar tegenspreken. "Nee mevrouw, u bent veel te vroeg begonnen met cetrotide".
Ja euh... ik doe wat jullie zeggen ja! :X

Dusssss. Exit cetrotide. Verhoging menopur dosis en dinsdag terug. En iedere keer eerder weg van mijn werk. Mag ik even zeggen dat ik er gewoon klaar mee ben -O-

Helpt ook niet dat mijn man al heel de week weg is en mogen pas terug komt hoor

Vandaag even wat uit zitten zoeken voor de 2012 zorgverzekering. Ik woon op de grens en ga wil even goed uitzoeken wat er kan als ik in Belgie onder behandeling wil. Niet dat ik daar om sta te springen hoor, maar stel dat... dan moet het wel kunnen verzekeringstechnisch gezien.

En ook even kijken wat er geregeld wordt met bevallings-en kraamzorg vergoeding :D
Met een meidenkwartet
pi_104823238
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 21:40 schreef dananana het volgende:

Wij hebben ons eerste bezoek gehad in het ziekenhuis. Eerst een coassistent met het doornemen van de vragenlijsten en daarna een kort gesprekje met de co en gyn. Als eerste een bloedtest voor mij ivm rode hond, chlamidia en bepalen bloedtype.. en voor manlief 2x een potje inleveren.. Omdat ik al 4 cyclussen had bijgehouden kan de volgende afspraak al over 4 weken weer.. klinkt lang.. is het op zich ook, maar ik heb wel de indruk dat als we eenmaal gaan starten dat het dan ook heel snel gaat.. heel spannend! Eind december gaan we verder!
dana, fijn dat je redelijk snel terug kunt komen, en hopelijk verder kunt. Over vier weken krijgen jullie de uitslagen. En dan? Is daar al over gesproken?

Hier is de ferti poli gewoon bijna twee weken dicht in december.
Met een meidenkwartet
pi_104823979
bleh Cathmar.. wat naar.. Hoe doe jij dat eigenlijk op je werk? weten ze dat je hiermee bezig bent? En neem je verlof op of bijzonder verlof?
Lijkt me ook erg zwaar dat je man er niet is.. hopelijk hebben jullie een fijn weekend samen!

Over 4 weken weten we hoe de zwemmertjes van mijn man functioneren en of ik voldoende rode hond geprikt ben.. als dit laatste niet het geval is dan moeten ze bijprikken en gaan ze 3 maanden niets doen.. is nog wel spannend dus.. maar ze zei wel dat die kans heel klein was. Ze heeft iets geroepen over een foto om te zien of alles is zoals het hoort en misschien een samenlevingstest. Dit hangt volgens mij wel weer af van de resultaten van het onderzoek van mijn man. Ik zit over 4 weken wel redelijk vlak voor mijn eisprong dus ik hoop dat ze er gelijk iets mee doen. Over sluiten rond de kerst heb ik gelukkig niets gehoord. gelukkig :)
pi_104824135
Rode hond ben ik volgens mij niet op geprikt, wat is het gevaar daarbij? (of gaat het om de bescherming van de vaccinatie?)

De kerstsluiting heeft hier alleen betrekking op de behandelingen, niet op de onderzoeken. Dat zal bij jou ook wel zo zijn denk ik.
pi_104824942
Ze zei dat rode hond vroeg in een zwangerschap gevaarlijk is.. dus ze willen me niet 'zwanger maken' met een risico.. Een vriendin van me was bij dat zelfde ziekenhuis en heeft dit onderzoek niet gehad.. misschien iets nieuws :?

quote:
De kerstsluiting heeft hier alleen betrekking op de behandelingen, niet op de onderzoeken. Dat zal bij jou ook wel zo zijn denk ik.
Dat zou kunnen.. ik heb nog geen behandelingen dus wat mij betreft prima.. maar ik kan me goed voorstellen dat als je in de behandelingen zit dat het heel vervelend is een maand te moeten missen..
pi_104825661
oja, ik had er niet eens echt bij stilgestaan. De onderzoeken zullen wel doorgaan ja. De ferti poli is volgens mij echt dicht bij mij, maar dat maakt voor onderzoeken niet uit natuurlijk.
Maar goed, hopelijk kan het gewoon allemaal lekker vlotjes doorgaan dana.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met een meidenkwartet
pi_104825793
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 22:17 schreef dananana het volgende:
Ze zei dat rode hond vroeg in een zwangerschap gevaarlijk is.. dus ze willen me niet 'zwanger maken' met een risico.. Een vriendin van me was bij dat zelfde ziekenhuis en heeft dit onderzoek niet gehad.. misschien iets nieuws :?

[..]

Dat zou kunnen.. ik heb nog geen behandelingen dus wat mij betreft prima.. maar ik kan me goed voorstellen dat als je in de behandelingen zit dat het heel vervelend is een maand te moeten missen..
Ik mis er twee kwam ik vandaag achter, en nog één vooraf (nu) vanwege de hcg-score vorige week. Is gisteren weer geprikt trouwens, nu negatief dus inderdaad geen bbmz.
pi_104826065
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 16:37 schreef _Ophelia_ het volgende:
Thnx allemaal :*
Ik ga of woensdagmiddag of donderdagochtend prikken maar ik verwacht geen onaangename verrassingen. Pijnlijke borsten zijn sinds vorige week maandag langzaam verdwenen en nu nergens meer last van.

LB, wat fijn dat je eindelijk een datum hebt!

Melopes, hoe gaat het bij jou?
Owhhhhhhhhhhhhhh
Ik ben bloed nerveus !
Kon het niet laten en hebben vandaag samen een test gedaan.
10 dagen na terugplaatsing :@

en:

Mag ik al blij zijn ?
Of is het te vroeg ??

:*
pi_104826222
Ophelia :* :*
Fijn dat er duidelijkheid is over de bbmz.

En Melopes, Wow!! :D :D
Wat spannend voor jullie!
Met een meidenkwartet
pi_104827433
Melopes het is nooit te vroeg om blij te zijn, mini met plakambitie *O*
*sleept wat extra sterke lijm aan
pi_104827751
oeh! ik heb geen idee over zekerheid enzo maar jeetje!! wat spannend!!! *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: