abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 november 2011 @ 19:07:39 #226
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_104212281
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 18:39 schreef Montov het volgende:
Anyway, ik zat nog eens topics van 4 jaar geleden te bekijken, en ook daarin geef je steun aan de meest inhoudsloze kandidaat. Nu Cain, toen Fred Thompson.Je was er ook zeker van dat de Republikeinen zouden winnen. Het is gewoon .. een gave aan jouw kant.
Oh ja, Fred Thompson! In de eerste dagen vond ik em ook wel wat geloof ik, totdat ik meer over em te weten begon te komen en me begon in te lezen waar hij nou precies voor stond....

Momenteel zie ik geen sterke Republikeinse kandidaat die het van Obama kan winnen. Ik denk dat 2016 weer het jaar wordt van de Republikeinen, maar laat ze dan toch met beter vlees komen dan nu.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 10 november 2011 @ 19:15:02 #227
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_104212601
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2011 18:12 schreef Morendo het volgende:
Dat lijkt mij ook. En hopelijk kunnen we dan de eerste Mormoonse president verwelkomen.
Ik denk niet dat dat gaat gebeuren. 2016 zal een veel makkelijker jaar worden voor de Republikeinen, omdat net als in 2008, ook de Democraten eerst met elkaar moeten moddergooien.

Het is natuurlijk nog heel goed mogelijk dat Obama niet herkozen wordt natuurlijk, het is in Amerikaanse verkiezingen toch altijd weer spannend wat bepaalde "key states" gaan doen. Maar in de campagne heeft de zittende president toch wel een voordeel: Het is 1 man die een jaar voor de verkiezingen al kan beginnen met campagne voeren voor zijn volgende 4 jaar, terwijl de Republikeinen nog als de denkbeeldige honden vechten om dat been dat nominatie heet.

http://www.businessweek.c(...)ates-poll-finds.html

Romney scoort toch het hoogst tegen Obama in de huidige polls. 3 punten achter in de ene staat, 3 punten voor in de andere staat, bijna gelijk in PA.... terwijl Obama bij de andere kandidaten uit de poll (Cain, Perry, en Gingrich) overal flink voor loopt.

Als de Republikeinen een KANS willen op het Presidentschap.... dan zal men toch vierkant achter Romney moeten gaan staan denk ik.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 10 november 2011 @ 19:42:30 #228
198365 Morendo
The Real Deal
pi_104214062
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2011 19:15 schreef maartena het volgende:
Als de Republikeinen een KANS willen op het Presidentschap.... dan zal men toch vierkant achter Romney moeten gaan staan denk ik.
De partijtop doet dat ook wel en hij kan de meeste 'endorsements' van collega-Republikeinen bijschrijven.
Die Lebenslust bringt dich um.
  donderdag 10 november 2011 @ 19:44:54 #229
198365 Morendo
The Real Deal
pi_104214168
http://www.rasmussenrepor(...)_presidential_ballot

Dit toont wel aan dat het erg spannend gaat worden.
pi_104215004
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2011 19:15 schreef maartena het volgende:

[..]

en laat dat nu juist ook Romneys grootste probleem zijn, bepaalde vleugels,de rechtse ultra-conservatieve, christelijk rechts en bepaalde libertarische stromingen in de GOP hebben een bijna grotere afkeer van Romney dan jegens Obama.
ik vrees eigenlijk ook dat Obama an sich wel goedmee kan komen bij de middenkiezers en daar Obama serieus kan bedreigen, maar vervolgens verliest doordat een behoorlijk deel van de traditionele republikeinse basis domweg thuisblijft om niet op Romney te stemmen óf een derde kandidaat gaat meedoen als 'derde weg' en verpest het daarmee voor de republikeinen zoals Perrot in 1992 het voor Bush verpestte..
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 10 november 2011 @ 20:02:14 #231
198365 Morendo
The Real Deal
pi_104215159
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 19:59 schreef RM-rf het volgende:

[..]zoals Perrot in 1992 het voor Bush verpestte..
Bleek achteraf niet helemaal het geval te zijn. Perot snoepte ook stemmen af van de Democraten.
  donderdag 10 november 2011 @ 20:03:29 #232
198365 Morendo
The Real Deal
pi_104215230
Maar goed, Romney zal wel een running mate kiezen die lekker ligt bij de wat traditionelere aanhang. Dan komen de evangelicals en zo heus wel naar de stembus.
  donderdag 10 november 2011 @ 23:24:48 #233
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_104228084
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 19:44 schreef Morendo het volgende:
http://www.rasmussenrepor(...)_presidential_ballot

Dit toont wel aan dat het erg spannend gaat worden.
Oh absoluut. Geen van beide kampen kan voortijdige de champagne ontkurken, het zal een harde, lange campagne worden. Ik geef Romney als kandidaat tegen Obama de meeste kans.... maar momenteel denk ik toch dat we een 2-termijns Obama gaan krijgen.
-
  donderdag 10 november 2011 @ 23:30:49 #234
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_104228370
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 19:59 schreef RM-rf het volgende:
en laat dat nu juist ook Romneys grootste probleem zijn, bepaalde vleugels,de rechtse ultra-conservatieve, christelijk rechts en bepaalde libertarische stromingen in de GOP hebben een bijna grotere afkeer van Romney dan jegens Obama.
Ja, dat mormoon zijn zou nog wel eens een probleem kunnen zijn. Maar ik respecteer het wel dat hij zijn geloof niet er zo dik bovenop legt in zijn campagne.... en met de juiste kandidaat voor het vice-presidentschap, iemand die juist wel goed ligt bij de christen-fundamentalisten, kan hij denk ik wel genoeg steun winnen van alle Republikeinen.

Een Republikein die het echt niet eens is met de keuze van Romney en zijn running mate, zie ik trouwens ook veel eerder gewoon zijn mond houden, dan publiekelijk zijn eigen partij te saboteren, dus dat zit wel goed.

Neemt natuurlijk niet weg dat de "swing voters" waarschijnlijk minder graag voor een Mormoon stemmen inderdaad.

quote:
ik vrees eigenlijk ook dat Obama an sich wel goedmee kan komen bij de middenkiezers en daar Obama serieus kan bedreigen, maar vervolgens verliest doordat een behoorlijk deel van de traditionele republikeinse basis domweg thuisblijft om niet op Romney te stemmen óf een derde kandidaat gaat meedoen als 'derde weg' en verpest het daarmee voor de republikeinen zoals Perrot in 1992 het voor Bush verpestte..
Een 3e kandidaat..... gaat denk ik niet gebeuren. Sowieso niet aan de zijde van de Dems, want die zitten al in het witte huis, en de Dems verdelen is een veel te groot risico. Aan de kant van de Reps.... zou het in theorie nog wel kunnen, maar ik acht de kans erg klein dat een Tea Party figuur opstaat als 3e, onafhankelijke kandidaat.
-
pi_104235883
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 18:39 schreef Montov het volgende:

[..]

Ik denk omdat je een partijdige Calimero bent. Maar ik sta open voor nieuwe inzichten uiteraard.

Anyway, ik zat nog eens topics van 4 jaar geleden te bekijken, en ook daarin geef je steun aan de meest inhoudsloze kandidaat. Nu Cain, toen Fred Thompson.Je was er ook zeker van dat de Republikeinen zouden winnen. Het is gewoon .. een gave aan jouw kant.
Je hebt wel wat weg van die maat van je, Monidique. Die zat ook in mijn postgeschiedenis te snuffelen. Of je samenvatting van je snuffelexercitie de lading dekt, laat ik aan jou over.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_104238858
De kansen nemen alleen maar toe voor Romney, op de betsites staat zowat al het geld op hem.
zijn rivalen Cain en Perry zijn nu wel afgevallen zo lijkt het
De media promoot nu ineens Gingrich om toch een schijn van rivaliteit te creeren
Paul maakt alleen een kans als hij een van de eerste primaries wint, maar de kans daarop lijkt klein.

Het meest waarschijnlijke scenario is dat Romney Iowa en New Hampshire wint, dan is het pleit wel beslecht en mag hij het opnemen tegen Obama.
pi_104241042
Ik heb nog een vraag over het incident tijdens het debat, waarbij Rick Perry zei dat hij drie agentschappen wou afschaffen, maar er slechts twee kon opnoemen. Ron Paul zei onmiddellijk dat het er zelf vijf zijn.

Maar in welke mate is dat aan de president?
Ik heb even naar http://en.wikipedia.org/wiki/Government_agencies#United_States gekeken, en mij lijkt het dat zo'n agentschap iets dat door president en congres gezamelijk in het leven wordt geroepen, en dan onder de daaropvolgende presidenten blijft bestaan. Hoe eenvoudig/waarschijnlijk is het om wettelijk zoiets af te schaffen in de Verenigde Staten?
  vrijdag 11 november 2011 @ 12:51:02 #238
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_104242231
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 11:20 schreef Homey het volgende:
De kansen nemen alleen maar toe voor Romney, op de betsites staat zowat al het geld op hem.

Als ik zou gokken zou ik zo een maandsalaris op Romney zetten, het is zo overduidelijk.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_104243729
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 12:18 schreef zuiderbuur het volgende:
Ik heb nog een vraag over het incident tijdens het debat, waarbij Rick Perry zei dat hij drie agentschappen wou afschaffen, maar er slechts twee kon opnoemen. Ron Paul zei onmiddellijk dat het er zelf vijf zijn.

Maar in welke mate is dat aan de president?
Ik heb even naar http://en.wikipedia.org/wiki/Government_agencies#United_States gekeken, en mij lijkt het dat zo'n agentschap iets dat door president en congres gezamelijk in het leven wordt geroepen, en dan onder de daaropvolgende presidenten blijft bestaan. Hoe eenvoudig/waarschijnlijk is het om wettelijk zoiets af te schaffen in de Verenigde Staten?
De executive order, waar de president inzit, legt een wetsvoorstel voor aan Congress. Het is aan Congress deze te toetsen of deze wettelijk is en zij stemmen of het wetsvoorstel daadwerkelijk wordt aangenomen. Het is vrij simpel, maar in de praktijk is zo'n ingrijpend voorstel moeilijk er doorheen te krijgen ivm de belangen die er spelen.
  † In Memoriam † vrijdag 11 november 2011 @ 13:53:24 #240
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_104244549
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 12:51 schreef popolon het volgende:

[..]

Als ik zou gokken zou ik zo een maandsalaris op Romney zetten, het is zo overduidelijk.
Dat is gewoon omdat de rest niets is, maar eigenlijk is Romney gewoon veels links voor de Republikeinen.
Carpe Libertatem
  vrijdag 11 november 2011 @ 16:43:43 #241
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_104251509
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 12:51 schreef popolon het volgende:
Hij is natuurlijk iemand die in 2008 ook al meedeed, en toen kwam er geen vunzigheid naar boven uit zijn verleden, hij heeft politieke ervaring, en tja.... als ik zo eens kijk naar de figuren waar hij mee uithangt.... zou ik die gok ook wel wagen ja. :')

Of de VS klaar is voor een mormoonse president.... dat moeten we dan nog zien.
-
  vrijdag 11 november 2011 @ 17:44:28 #242
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_104254047
De VS is klaar voor een Mormoonse president. Het is ook klaar voor een atheist, homo of vrouw. Het gaat puur om de kandidaat, de partij en de standpunten. In die volgorde.
Géén kloon van tvlxd!
pi_104266072
Zo jammer dat Palin niet meedoet c_/
pi_104296804
Interessant artikel dat, kort samengevat, zegt: Het is onder Obama dan wel niet beter geworden, het is zeker ook niet slechter gegaan.
quote:
Government is not the enemy. Not always. Don’t believe that right-wing malarkey.

Damon Winter/The New York Times
Charles M. Blow
Go to Columnist Page »
Multimedia

Graphic
Preventing More Poverty
Related News

New Way to Tally Poor Recasts View of Poverty (November 8, 2011)
Readers’ Comments
Readers shared their thoughts on this article.
Read All Comments (224) »
In fact, for millions of Americans down on their luck and at the end of their rope, they can quickly find that government is their last friend left. Governmental assistance can prevent the certainty of a hungry night and a homeless tomorrow. It can mean the difference between the comfort of stability and the ravages of poverty.

This function is now more important than ever, even as it is under more pressure than ever.

We learned this week that not only are there more poor people in America than had been previously reported, but that the only thing keeping millions more out of poverty are the very same social safety net programs that many Republicans despise.

For decades, experts on both sides of the poverty debate have complained that the official government measure is flawed because it doesn’t account for measures like benefits from government programs, health care costs or taxes.

So, to address those concerns, the Census Bureau this week released a Supplemental Poverty Measure, or S.P.M. The new measure changed the composition of the poor but found that it was a larger group — the official 2010 poverty rate was 15.2 percent, but the S.P.M. rate was 16 percent.

Even more important, the report highlighted the role government programs play in mitigating it. Many of these programs were expanded under the Obama administration with the much-maligned stimulus package. Now many of those expansions are scheduled to expire, and a new crop of callous Republicans threatens to not just trim the fat but to cut the meat.

For instance, the report shows that if the earned income tax credit, a refundable tax credit for low-to-moderate-income workers designed to offset Social Security taxes and encourage work, was not included in the S.P.M., the poverty rate would jump from 16 percent to 18 percent. For children, it would jump from 18.2 percent to 22.4 percent.

The stimulus bill increased the credit for people with three or more children and for married people so they would not have to face a “marriage penalty.” Those increases will expire next year. Furthermore, as The Christian Science Monitor’s Tax VOX blog points out, almost all of the Republican presidential candidates’ economic plans would “cut back or eliminate refundable tax credits.”

As for the Supplemental Nutritional Assistance Program for food stamps, the report says that without it, the overall poverty rate would move from 16 percent to 17 percent and for children it would move from 18.2 percent to 21.2 percent.

The stimulus bill increased financing for food stamps, but those increases are being phased out. And, as the Center on Budget and Policy Priorities has pointed out, the Paul Ryan Republican budget presented earlier this year proposed slashing nutrition assistance by $127 billion over 10 years.

Obama’s stimulus package may not have provided the jolt to the economy that the country wanted and needed, but it no doubt kept a jobs and poverty crisis from becoming a catastrophe. The administration’s inability to effectively convey that point is its own catastrophe.

A vast majority of people now believe that Obama’s economic policies have failed. After Republicans hammered that point for so long, most people can only see what didn’t get better, not what didn’t get worse. A Gallup poll released on Wednesday found that 67 percent of Americans disapprove of the president’s handling of the economy.

This level of dissatisfaction makes people open to his cartoonish competitors’ Grinch-ish alternatives to economic policy, which invariably means the rich would get more and pay less and the poor would pay more get less. At Wednesday’s debate, Michele Bachmann said that everyone should pay at least “the price of two Happy Meals a year” in taxes. And this is a candidate for president. Of The United States.

The Tax Policy Center has found that Herman Cain’s now-famous 9-9-9 would cause 84 percent of families to pay higher taxes. Even After Cain changed his tune and said “if you’re at or below the poverty level, your plan isn’t “9-9-9, it’s 9-0-9,” an expert with the Tax Policy Center told NPR that “we’d still expect to see close to 84 percent of families being made worse off by the Cain plan.”

In Wednesday’s debate, Mitt Romney reiterated, with a straight face, that he prefers to let the foreclosure process happen instead of hold off “the normal market process,” or in plain English: help people to stay in their homes (as the Obama administration is attempting to do).

The lack of empathy for the poor and suffering on the part of the right is nothing short of breathtaking.

And it comes as Gallup reported on Thursday that, “Americans’ access to basic needs is now at the lowest level recorded since Gallup and Healthways began tracking it in January 2008.” It explained that, “the Basic Access Index — which comprises 13 measures, including Americans’ ability to afford food, housing, and health care — declined to a record-low score of 81.2 in October. This means Americans’ access to basic needs, though still high in an absolute sense, is now worse than it was throughout the economic crisis and recession.”

And a Brookings Institution report released last Thursday said that “after declining in the 1990s, the population in extreme-poverty neighborhoods — where at least 40 percent of individuals live below the poverty line — rose by one-third from 2000 to 2005-9.”

The Obama administration is far from perfect, and government is not beyond becoming bloated and being abused, but right is right and truth is truth: government can play a very positive role in protecting the less-well-off from the interests of the more-well-off, and this administration’s view of government is much more benevolent than those of the people who are seeking to unseat it.

That’s worth remembering.
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_104313388
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:56 schreef popolon het volgende:
Rick Perry gisteren. :D :'( :D

Ik heb 't idee dat ik naar een slechte aflevering van SNL zit te kijken. Zoveel stupiditeit.

Wat een figuur :D
pi_104313480
Ron Paul is een heuse Messias op Youtube
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
  zondag 13 november 2011 @ 12:59:51 #247
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_104313550
quote:
15s.gif Op zondag 13 november 2011 12:57 schreef Dutchnative het volgende:
Ron Paul is een heuse Messias op Youtube
Maar dat zegt niet zoveel.

Wat ik weet is dat Ron Paul voor de herinvoering van de goudstandaard is, en dat kan dus niet

Dan krijgen we de jaren dertig terug
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_104313576
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 12:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Maar dat zegt niet zoveel.

Wat ik weet is dat Ron Paul voor de herinvoering van de goudstandaard is, en dat kan dus niet

Dan krijgen we de jaren dertig terug
Het is alleen irritant in internetdiscussies

Dat ik daar nog aan meedoe eigenlijk :')
-Linkse Boomknuffelaar
  zondag 13 november 2011 @ 13:00:50 #249
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_104313581
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 21:53 schreef Jojoke het volgende:
Zo jammer dat Palin niet meedoet c_/
Nou enorm, dat is wel de domste geit binnen de republikeinse partij
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_104316679
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 november 2011 21:15 schreef Dutchnative het volgende:
Interessant artikel dat, kort samengevat, zegt: Het is onder Obama dan wel niet beter geworden, het is zeker ook niet slechter gegaan.

[..]

Als je in sprookjes gelooft misschien.

Ondanks dat er duizenden miljarden zijn 'geinvesteerd' (lees: verjubeld, of verKeynsiaansd) is zo'n 9% van de Amerikaanse bevolking nog steeds werkeloos (in werkelijkheid ligt dat getal nog hoger, maar laten we het gemakkelijk houden).

Voor Obama en Pelosi komt dit eigenlijk wel goed uit. Die 9% die afhankelijk zijn van food stamps en een overheidsuitkering zullen het wel laten om op een Republikein te stemmen. Toch een hoop mensen om rekening mee te houden bij de herverkiezing van Obama. Over stemmen kopen gesproken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')