Den Bosch, Alle horeca, 0, 0.
21-1-2011: Ik snap niet goed hoe het komt dat er ineens zoveel gerookt wordt in kroegen en restaurants. Zie nu al tegen de carnavalsdagen op wat dat betreft. Terwijl dat juist zo fijn was de laatste jaren. Waarom worden er geen boetes meer uitgedeeld? Kun je in plaats van op de site melding te maken niet rechtstreeks naar een controlerende instantie je melding sturen? In Den Bosch wordt in veel plaatsen gerookt in de horeca.
17-3-2011: Het is jammer dat rokers meer privileges denken te hebben dan niet-rokers en dat zij hun eigen regels maken, geheel tegen het rookverbod in. Het is ronduit asociaal. In Den Bosch en Tilburg wordt vrijwel overal gerookt. Cafés zijn een samenwerking aangegaan om een eventuele boete samen te betalen en houden zo het roken in stand. Dat niet-rokers geen gezellig avondje uit meer kunnen hebben zonder 'vergast' te worden, dat zal rokers en café-eigenaren een worst wezen (het draait alleen om de omzet). Hogere boetes en na de derde boete een maand de vergunning intrekken, dat zou effectiever zijn. Of maak het roken maar duurder, de accijns flink verhogen. Het poeslieve anti-rookbeleid dat nu wordt gevoerd, zet totaal geen zoden aan de dijk. In alle landen werkt het rookverbod, maar in Nederland moeten we met z'n allen een gedogenbeleid accepteren. Het is een aanfluiting.
Ik hou van mijn stadje.