Dan kan je alle kanten op. En welk deel van het land wil je dan gaan wonen? Noord, Zuid, Oost of West?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:19 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Ja daarom. Ik heb geen idee, ik wil een nieuwe baan graag combineren met uit huis gaan en in een andere deel van het land gaan wonen.
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:23 schreef pl4kkie het volgende:
Ohh ik had de Lapo kunnen nemen. Heul niet gezien
was er bijna wél een gewordenquote:
Meer richting a'dam. Me beste vriend woont in Roelofarendsveen. Ik zie mezelf daar ook wel wonen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:23 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dan kan je alle kanten op. En wel deel van het land wil je dan gaan wonen? Noord, Zuid, Oost of West?
Zou ik als ik jou was eerst uitzoeken waar je wilt wonen, en kijken hoe het daar met wachtlijsten voor woningen staat. Amsterdam bijv. kom je via woningbouw niet binnen 10 jaar aan een huurwoning als je van buiten de stad komt. En dat geldt voor veel plaatsen in de randstad.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:24 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Meer richting a'dam. Me beste vriend woont in Roelofarendsveen. Ik zie mezelf daar ook wel wonen.
Particulier hurenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:25 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Zou ik als ik jou was eerst uitzoeken waar je wilt wonen, en kijken hoe het daar met wachtlijsten voor woningen staat. Amsterdam bijv. kom je via woningbouw niet binnen 10 jaar aan een huurwoning als je van buiten de stad komt. En dat geldt voor veel plaatsen in de randstad.
Nu alquote:
Vaak helpt het wel om iets totaal anders te gaan doen en ook fysiek te verhuizenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:26 schreef pl4kkie het volgende:
Kan ik gelijk een nieuwe start maken met mn leven. Heb te veel narigheid hier zitten. Al hoewel ik moet leren om dingen los te laten. Omdat ik mezelf er alleen maar mee heb
Zolang het niet een vlucht is, kan het zeker helpen!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:29 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Vaak helpt het wel om iets totaal anders te gaan doen en ook fysiek te verhuizen![]()
Beste wat mij is overkomen was mijn verhuizing naar de USA, heb daar door de fysieke afstand van heel wat dingen afstand kunnen nemen.
ben trots op jequote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:29 schreef superkokje het volgende:
[..]hard gewerkt, en morgen een lange dag
Hup je bed in. Ik kom je zo wel instoppen en een bedtime story vertellenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:29 schreef superkokje het volgende:
[..]hard gewerkt, en morgen een lange dag
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:30 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Hup je bed in. Ik kom je zo wel instoppen en een bedtime story vertellen
Idd. Heb hier eigenlijk vrijwel niemand. Behalve me moeder en zus en een aantal stap vrienden. Verder is er niks te doen hier qua uitgaan enzo.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:29 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Vaak helpt het wel om iets totaal anders te gaan doen en ook fysiek te verhuizen![]()
Beste wat mij is overkomen was mijn verhuizing naar de USA, heb daar door de fysieke afstand van heel wat dingen afstand kunnen nemen.
Ik vlucht niet snel, behalve voor natuurgeweldquote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:30 schreef Vikingsmeisje het volgende:
[..]
Zolang het niet een vlucht is, kan het zeker helpen!
Uitgaan in Amsterdam is prima geregeldquote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:31 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Idd. Heb hier eigenlijk vrijwel niemand. Behalve me moeder en zus en een aantal stap vrienden. Verder is er niks te doen hier qua uitgaan enzo.
In de veen ook. Kom er nu een jaar of 5 met regelmaat. Heb al zoveel nieuwe mensen ontmoet. Dat is niet de hoofd reden. Maar het totale plaatje is gewoon goed. Dus ik ga in het diepe springen en de kans pakken als die voorbij komtquote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:37 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Uitgaan in Amsterdam is prima geregeld![]()
Maar dat was in Atlanta ook wel het geval
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:39 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
In de veen ook. Kom er nu een jaar of 5 met regelmaat. Heb al zoveel nieuwe mensen ontmoet. Dat is niet de hoofd reden. Maar het totale plaatje is gewoon goed. Dus ik ga in het diepe springen en de kans pakken als die voorbij komt
Dat wou ik nog typen. Je bent me net voorquote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:41 schreef MaryMouse het volgende:
[..]en kansen kan je ook zelf creëren hoor. Als ik zelf niet de stoute schoenen had aangetrokken en met de directeur van het USA-kantoor had gebeld, zou ik echt niet spontaan gevraagd zijn om daar te komen werken
En zeker nu is dat heel erg. Omdat de media zegt dat er amper werk is wil niet zeggen dat het daadwerkelijk niet is. Je moet er nu zelf actief achtereenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:41 schreef MaryMouse het volgende:
[..]en kansen kan je ook zelf creëren hoor. Als ik zelf niet de stoute schoenen had aangetrokken en met de directeur van het USA-kantoor had gebeld, zou ik echt niet spontaan gevraagd zijn om daar te komen werken
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:44 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Dat wou ik nog typen. Je bent me net voor. Ik ga actief rond kijken daar en wie weet wat er uit komt.
Als je wílt werken is er altijd werk. Toen ik van school afkwam was de (jeugd)werkeloosheid zo'n beetje op zijn top. Toch had ik binnen twee weken een baan. Wel als uitzendkracht, en het heeft ruim 2 jaar geduurd voordat ik een contract aanstelling kreeg, maar heb geen dag zonder werk gezeten.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:45 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
En zeker nu is dat heel erg. Omdat de media zegt dat er amper werk is wil niet zeggen dat het daadwerkelijk niet is. Je moet er nu zelf actief achtereen
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:51 schreef Vikingsmeisje het volgende:
Foto's voor de fotoclub zijn uitgeprint!
Werken wil ik zeker. Dankje dat je bevestigd wat die vrouw vanmiddag tegen mij heeft gezegd.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:51 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
[..]
Als je wílt werken is er altijd werk. Toen ik van school afkwam was de (jeugd)werkeloosheid zo'n beetje op zijn top. Toch had ik binnen twee weken een baan. Wel als uitzendkracht, en het heeft ruim 2 jaar geduurd voordat ik een contract aanstelling kreeg, maar heb geen dag zonder werk gezeten.
En ik wel!! Ik heb wel tijden thuis gezeten, terwijl ik wel wilde!! Ik ben ook op een gegeven moment zelfs in salaris bijna gehalveerd om maar weer aan het werk te zijn!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:51 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
[..]
Als je wílt werken is er altijd werk. Toen ik van school afkwam was de (jeugd)werkeloosheid zo'n beetje op zijn top. Toch had ik binnen twee weken een baan. Wel als uitzendkracht, en het heeft ruim 2 jaar geduurd voordat ik een contract aanstelling kreeg, maar heb geen dag zonder werk gezeten.
Dat bedoel ikquote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:55 schreef Vikingsmeisje het volgende:
[..]
En ik wel!! Ik heb wel tijden thuis gezeten, terwijl ik wel wilde!! Ik ben ook op een gegeven moment zelfs in salaris bijna gehalveerd om maar weer aan het werk te zijn!
En toch is die stap niet zo makkelijk als dat je nu zegt. Het is een kreet die 'werkenden' vaker hanteren maar als het zover is.. Het heeft niet alleen met je inkomen te maken, maar ook met het nemen van verantwoordelijkheden en bevoegdheden, een stukje eigenwaarde.. Daar moet je naar toe groeien!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:00 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dat bedoel ikAls ik echt zonder baan zou zitten, zou ik zelfs tegen minimum loon bij de super achter de kassa gaan zitten denk ik
![]()
Sjampoeh is ook al maanden een nieuwe baan aan het zoeken. Voor een jongere als pl4kkie, die nog geen eigen (koop)woning heeft, en niet al tig jaar in salarisschalen op geklommen is, ligt het m.i. echt wel anders.
Ik zit volgens mij in een MLC, maar als mantelzorgster voor mijn moeder durf ik nu niet zomaar mijn baan op te zeggen
Ik begrijp echt wel wat je bedoeld hoor, en wat ik eerder schreef was ook niet richting sjampoeh of jou bedoeld. Het was alleen een verwoording van míjn ervaring eind jaren '80, dat als je als jongere met relatief weinig werkervaring echt wel aan een baan kunt komen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:04 schreef Vikingsmeisje het volgende:
[..]
En toch is die stap niet zo makkelijk als dat je nu zegt. Het is een kreet die 'werkenden' vaker hanteren maar als het zover is.. Het heeft niet alleen met je inkomen te maken, maar ook met het nemen van verantwoordelijkheden en bevoegdheden, een stukje eigenwaarde.. Daar moet je naar toe groeien!
Klopt, als je net komt kijken in de wereld van arbeid, is het hard knokken om een baan te krijgen en alles aangrijpen!
Kan de angst niet voortkomen uit de meegemaakte ervaring? Ik zou nu echt op dat goede gevoel af gaan, bij mij zijn het vaak juist de negatieve gedachten en angsten die het goede in de weg staan.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:17 schreef Vikingsmeisje het volgende:
En aan de ene kant ben ik bang dat hetzelfde me weer te wachten staat.. En aan de andere kant heb ik zo'n goed gevoel dat ik echt denk dat het goed gaat komen!
Oehh dat is wel spannendquote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:23 schreef Vikingsmeisje het volgende:
Klopt, eerdere ervaringen en onzekerheid van mezelf. Maar sinds ik de administratie vaarwel heb gezegd, heb ik weer zin in leuke dingen. En denk ik er zelfs over na om me verkiesbaar te stellen voor de komende gemeenteraadsverkiezingen!
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:23 schreef Vikingsmeisje het volgende:
Klopt, eerdere ervaringen en onzekerheid van mezelf. Maar sinds ik de administratie vaarwel heb gezegd, heb ik weer zin in leuke dingen. En denk ik er zelfs over na om me verkiesbaar te stellen voor de komende gemeenteraadsverkiezingen!
Dat laatste is niet meer relevant. Dat heb je achter je gelatenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:29 schreef MaryMouse het volgende:
[..]en die onzekerheid is nergens voor nodig (zegt zij die jarenlang de onzekerheid zelve was
)
was vandaag bij de vakfotograaf om mijn foto's te laten uitprinten.. die vindt mijn keuze voor maandag ook weer goed! Helaas heeft hij geen ruimte voor een stagiaire :Squote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:29 schreef MaryMouse het volgende:
[..]en die onzekerheid is nergens voor nodig (zegt zij die jarenlang de onzekerheid zelve was
)
Ben af en toe nog steeds onzeker hoor, maar is niet zo erg meer als het vroeger was.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:30 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Dat laatste is niet meer relevant. Dat heb je achter je gelaten
Nu moet proberen dat ook te doen![]()
Klopt, als de plek ook je thuis is, en Pl4kkie denk dat het in R-veen ook zo zal zijn, werkt dit alleen maar bevorderend! Ik wens Pl4kkie bij voorbaat al heel veel geluk en wijsheid toe!!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:32 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ben af en toe nog steeds onzeker hoor, maar is niet zo erg meer als het vroeger was.
Als je verhuist en iets anders gaat doen kan dat een flinke positieve oppepper aan je zelfvertrouwen geven hoor.
Daardoor was de USA voor mij een ommekeer in mijn leven
No Wordsquote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:36 schreef Vikingsmeisje het volgende:
[..]
Klopt, als de plek ook je thuis is, en Pl4kkie denk dat het in R-veen ook zo zal zijn, werkt dit alleen maar bevorderend! Ik wens Pl4kkie bij voorbaat al heel veel geluk en wijsheid toe!!
Vakfotograaf is ook een uitstervend vakquote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:31 schreef Vikingsmeisje het volgende:
[..]
was vandaag bij de vakfotograaf om mijn foto's te laten uitprinten.. die vindt mijn keuze voor maandag ook weer goed! Helaas heeft hij geen ruimte voor een stagiaire :S
EENSCH !!!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:36 schreef Vikingsmeisje het volgende:
[..]
Klopt, als de plek ook je thuis is, en Pl4kkie denk dat het in R-veen ook zo zal zijn, werkt dit alleen maar bevorderend! Ik wens Pl4kkie bij voorbaat al heel veel geluk en wijsheid toe!!
Komt in december wel beter boven tafel, ben dan waarschijnlijk onder de hoede van een goede jobhunter..quote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:38 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Vakfotograaf is ook een uitstervend vak![]()
Reclamebureaus, drukkerijen, ik weet niet hoe het in het noorden zit met het aanbod van stagairs vanuit de mbo opleidingen.
Dat is goed, in de rolodex van een goede jobhunter te staan.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:41 schreef Vikingsmeisje het volgende:
[..]
Komt in december wel beter boven tafel, ben dan waarschijnlijk onder de hoede van een goede jobhunter..
Truste muisjequote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:41 schreef MaryMouse het volgende:
ik ga mijn nestje opzoeken, wil morgen om 8 uur beginnen
Ik weet wel waar ze over droomtquote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:44 schreef Vikingsmeisje het volgende:
Slaap lekker MuisjeMuis... En droom maar fijn van waar je maar van wilt dromen!
Vertel.. Je maakt me nieuwsgierig!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:45 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Ik weet wel waar ze over droomt!
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:45 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Ik weet wel waar ze over droomt!
Was nog niet weg hoor, nu wil ik het ook wel wetenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:46 schreef Vikingsmeisje het volgende:
[..]
Vertel.. Je maakt me nieuwsgierig!
Mag ik niet zeggenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:46 schreef Vikingsmeisje het volgende:
[..]
Vertel.. Je maakt me nieuwsgierig!
quote:
Dan nog zeg ik het nietquote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:48 schreef Vikingsmeisje het volgende:
[..]
Zie post boven je.. je hebt toestemming!!
Ga nou maar slapen. Je geheimpje is veilig bij mijquote:
Daar krijg je nachtelijke honger vanquote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:51 schreef MaryMouse het volgende:
![]()
ik ga zalig
en dromen over roomsoesjes, bitterballen, bouillebaise, en andere lekkernijen
En over kokjes.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:51 schreef MaryMouse het volgende:
![]()
ik ga zalig
en dromen over roomsoesjes, bitterballen, bouillebaise, en andere lekkernijen
Daar heb ik nu last van. Heb net al 4 beschuitjes gegeten.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:53 schreef Vikingsmeisje het volgende:
[..]
Daar krijg je nachtelijke honger van
Met wat??quote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:57 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Daar heb ik nu last van. Heb net al 4 beschuitjes gegeten.
2 met muisjes, 1 met jam en 1 met kaasquote:
beschuitjes met jam zijn lekker.. mits aardbeienjam!quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 00:03 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
2 met muisjes, 1 met jam en 1 met kaas
Of frambozenjamquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 00:06 schreef Vikingsmeisje het volgende:
[..]
beschuitjes met jam zijn lekker.. mits aardbeienjam!
Dat is waarquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 00:12 schreef Vikingsmeisje het volgende:
[..]
Is lang zo lekker niet als de aardbeienjam!
Ik ga eens kijken of we nog ijs in de vriezer hebbenquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 00:13 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar dat stond niet in de koelkast
Stragiatella ijsquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 00:13 schreef Vikingsmeisje het volgende:
[..]
Ik ga eens kijken of we nog ijs in de vriezer hebben
Is wel lekker.. maar ik vind stroopwafelijs nog veel lekkerder!!quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 00:15 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Stragiatella ijs![]()
weet niet precies hoe je het schrijft
dat was niet lief van jequote:Op vrijdag 28 oktober 2011 00:03 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
2 met muisjes, 1 met jam en 1 met kaas
ben ook vroeger dan verwacht, programma is omgegooidquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 21:58 schreef MaryMouse het volgende:
Je bent vroeger dan ik had verwacht en nu heb jij ook weekend![]()
Hoe is het gegaan vandaag en hoe vond meeloper het?
Ook lekker handig last minute het programma omgooien. Je moest nu 's middags al alles uitserveren?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 22:01 schreef superkokje het volgende:
[..]
ben ook vroeger dan verwacht, programma is omgegooid![]()
Denk wel dat hij het gaat worden. Eerste indruk was goed, maandag of dinsdag weet ik meer
dat hoop ik ook ja. heb in ieder geval verteld hoe het er voor staat met de winter voor de deur, dus we zullen zien.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 22:05 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ook lekker handig last minute het programma omgooien. Je moest nu 's middags al alles uitserveren?
Mooi, ik hoop dat het iemand is die als hij ja zegt, wél een tijdje wilt blijven.
Relluhquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 22:06 schreef superkokje het volgende:
[..]
dat hoop ik ook ja. heb in ieder geval verteld hoe het er voor staat met de winter voor de deur, dus we zullen zien.
Was er ook niet over te spreken, is het laatste woord ook nog niet over gesproken.
Ze hebben geluk met zo'n creatieve en flexibele chefquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 22:10 schreef superkokje het volgende:
[..]
zo gaat dat bij ons nietHeb al een opmerking gemaakt, en het is nu al duidelijk
soms te flexibel. Maar is ook weer een uitdagingquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 22:11 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ze hebben geluk met zo'n creatieve en flexibele chef![]()
Ik hoop dat je een extra groot kerstpakket krijgt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |