Pics:quote:In Amsterdam en Den Haag zijn betogingen begonnen in het kader van de wereldwijde Occupy-beweging. In Amsterdam kwamen rond 12.00 uur de eerste demonstranten naar het Beursplein. Ook op het Malieveld in Den Haag is een manifestatie.
De deelnemers stellen bankiers en sommige bedrijven verantwoordelijk voor de financiële crisis. Ze verwijten politici dat ze falen bij het toezicht op de financiële sector, waardoor de overgrote meerderheid van de bevolking gedupeerd wordt.
Wie of wat is een "Fabiola"?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:21 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Een uurtje geleden ben ik nog even over
het kamp gelopen.
Spaanse kraakachtige blowers, een
groep eng aandoende, want elkaar
herhalende, mensen en natuurlijk was
Fabiola ook weer van de partij.
Alles is gratis, sex, drugs en rock and roll.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 02:59 schreef WammesWaggel het volgende:
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1114587
Spoel naar de twaalfde minuut, om je te bescheuren
Je hebt 't er maar druk mee, met OWS.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 09:27 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Wederom HET bewijs... tentjes staan leeg. Mensen die er lopen zijn daklozen, toeristen die gratis een tentje op zetten, krakers en illegalen. Toch mooi dat de 'socialen' in deze reeks zo pats het deksel op de neus krijgen. Niets mooie actie van een sociale groep mensen, zelfs de initiatiefnemers weten niet wat ze ermee aan moeten...dat zegt toch genoeg? Profiteurs zijn het!
Ben nooit beroerd om het falen van anderen te benadrukken. Als hier de hele tijd wordt gezegd dat het wel meevalt, dat er geen tuig is (want selectief filmen etc) dan wil ik best hun ongelijk aantonen. En als zelfs de initiatiefnemer het zegt...dan is het zo.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 09:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je hebt 't er maar druk mee, met OWS.
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 09:31 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ben nooit beroerd om het falen van anderen te benadrukken.
Wat ik dan niet snap. RTL filmpt lege tentjes (10% bezetting) en bij Pownews spreken ze dan weer met zwervers/backpackers/buitenlanders die er gratis overnachten/eten. Waar slapen die mensen dan, de tentjes zijn leegquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 02:59 schreef WammesWaggel het volgende:
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1114587
Spoel naar de twaalfde minuut, om je te bescheuren
Dat is 99% van die 10%. De andere 1% is wel serieus!quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 10:22 schreef SteveBudin het volgende:
Wat ik dan niet snap. RTL filmpt lege tentjes (10% bezetting) en bij Pownews spreken ze dan weer met zwervers/backpackers/buitenlanders die er gratis overnachten/eten. Waar slapen die mensen dan, de tentjes zijn leeg.
Ik vroeg het me alleen af omdat het nogal tegenstrijdig is. Ik ben overigens geen voorstander van Occupy, wat mij betreft hadden ze dat plein op dag 1 al schoongeveegd.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 11:30 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Als de initiatiefnemers het zelf zeggen dan is het gewoon zo lijkt mij. Waarom zouden zij hierover liegen?? Immers komt het de geloofwaardigheid van Occupy niet ten goede.
Faalhazen op dat plein en hun sympathisanten hier
Het was ook geen reactie jegens jou hoorquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 11:41 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Ik vroeg het me alleen af omdat het nogal tegenstrijdig is. Ik ben overigens geen voorstander van Occupy, wat mij betreft hadden ze dat plein op dag 1 al schoongeveegd.
Ja ja..de mooi weer demonstrant. Morgen (als het weer het toestaat) zal het vast ook wel weer drukker zijn. De toerist zal dan weer naar de stad trekken om te zien hoe de klaplopers voor lul lopen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:03 schreef halfbearad het volgende:
Want verandering krijg je alleen door 100% bezettingsgraad van je tent te hebben?
Rot toch op, ik ga lekker thuis slapen en ik kom wel mee bezetten als ik tijd heb.
Het hele artikel is terug te vinden via google searchquote:The big questions raised by anti-capitalist protests
This is a debate we need. In my view, both perspectives are useful. The Tea Party is wrong on the future of government. Even the US is not going back to the 19th-century state. But its more coherent members are right – and even agree with today’s protesters – that we have promoted an insider form of capitalism which exploits and indeed creates subsidies and tax loopholes on which the insiders prosper. The need to rescue banks was horrifying. The role of money in politics is disturbing. The danger is that we are moving from what the Nobel laureate economic historian, Douglass North, calls an “open-access order” to its opposite, a system in which political influence is decisive.
This is not merely inefficient. It is unjust. Few begrudged Steve Jobs his fortune. The view on those who emerged rich from rescued businesses is very different. The era of bail-outs must end. Restructuring finance to make this credible is of huge importance for the future. Yet this is not all. Market capitalism creates inherent difficulties. The two most obvious are macroeconomic instability and extremes of inequality. The tendency of a market-oriented financial system to run away with itself has, again, been demonstrated on a large scale. On the free market right people argue that if only we went back to the gold standard or ended fractional reserve banking, all would be well. I question such claims. Instability is inherent in the game of betting on the future. Humans seem prone to self-fulfilling waves of optimism and pessimism. Ways of mitigating the extent and the consequences of such instability always need to be found.
It is impossible to define an acceptable level of inequality. Any inequality is corrosive if those with wealth are believed to have rigged the game rather than won in honest competition. As inequality rises, the sense that we are equal as citizens weakens. In the end, democracy is sold to the highest bidder. That has happened often before in the history of republics. Peaceful protest is the right of free people. More important, it is a way to bring issues to our attention. The left does not know how to replace the market. But pro-marketeers still need to take the protests seriously. All is not well.
Die beschrijft de Amerikaanse situatie. Niet de Nederlandse!quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:13 schreef Perrin het volgende:
Ik geef een voorzetje met deze column uit het FT:
Ik weet wel waarom men in Amerika bezig is met Occupy... in Nederland niet. Ga toch weg man..hier heb je een meelooporganisatie van mensen die toch niets beters te doen hebben. Werkelozen, illegalen, toeristen en krakers..... de leiding van Occupy geeft dit zelf aan..en dan kom jij met een artikel hoe het in het buitenland gaat...i don't care. Ik woon in Nederland en constateer (net als de initiatiefnemers) dat het plein volstaat met lege tentjes waar allemaal werkelozen rondscharrelen...quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:13 schreef Perrin het volgende:
Zeg Ronnie, kun je tussen je gemopper op de demonstranten zelf je misschien ook een klein beetje verdiepen in de zaken die spelen en waardoor die mensen daar met tentjes staan?
Ik geef een voorzetje met deze column uit het FT:
[..]
Het hele artikel is terug te vinden via google search
Denk je dat de politieke situatie in de VS geen invloed heeft op ons? De VS is nog steeds de enige echte supergrootmacht..quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:20 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik weet wel waarom men in Amerika bezig is met Occupy... in Nederland niet. Ga toch weg man..hier heb je een meelooporganisatie van mensen die toch niets beters te doen hebben. Werkelozen, illegalen, toeristen en krakers..... de leiding van Occupy geeft dit zelf aan..en dan kom jij met een artikel hoe het in het buitenland gaat...i don't care. Ik woon in Nederland en constateer (net als de initiatiefnemers) dat het plein volstaat met lege tentjes waar allemaal werkelozen rondscharrelen...
De meest domme opmerking van dit topic.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:20 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik weet wel waarom men in Amerika bezig is met Occupy... in Nederland niet.
Dan heb je er weinig van begrepen, inderdaad.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:41 schreef HyperViper het volgende:
[..]
De meest domme opmerking van dit topic.
En bedankt.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:06 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ja ja..de mooi weer demonstrant. Morgen (als het weer het toestaat) zal het vast ook wel weer drukker zijn. De toerist zal dan weer naar de stad trekken om te zien hoe de klaplopers voor lul lopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |