Ja. Dat is een van de weinige zaken waar ik veel verstand van heb.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:48 schreef Gellius het volgende:
Heeft er iemand in de LPT een beetje verstand van langegolfantennes?
Van militaire antenne's heb ik nog meer verstand.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 20:05 schreef Gellius het volgende:
Mooi. Ik kwam in de Eifel een exemplaar tegen - dikke kans dat het een militaire was. Ik post morgen even een plaatje.
Ja, dat ben ik. Al is dat tegenwoordig dan meer ICT geworden als het ouderwetse radiowerk.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:19 schreef Gellius het volgende:
Ik neem maar aan dat het een militaire was. Het ding stond in een weiland en was mobiel. Een uurtje later zag ik een A-10 overkomen. En 's middags reden we langs een militair vliegveld, enige tientallen kilometers verderop. Ik wist niet dat je een verbindingsman was, L.
Nee maar! Hoi.quote:
Bij mij is het een ordinaire verkoudheid.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 08:31 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik heb de neus vol van dat Mauro geneuzel.
Ik heb zojuist even de Volkskrant bekeken en een glimp opgevangen. Geen nieuws volgen bevalt me prima (en op kantoordagen heb ik ook weinig gelegheid. Maar ik hoef het ook niet meer. In plaats van radio hoorcollege's op cd, over dooie filosofen en andere belangrijke zaken bevalt me een stuk beter).quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 11:30 schreef Ringo het volgende:
Mauro is een Limburgse mbo'er die de ict in wil maar nu op de boot naar Angola wordt geschopt.
Last van nostalgie naar een tijd die nooit heeft bestaan?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 11:45 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik verlang ernstig terug naar de tijd dat in de regering hoge heren zaten en er niet geneuzeld werd over 1 enkel nikkertje, maar dat er beslissingen werden genomen voor de ganse natie.
Van een 'natie' was toen echter totaal geen sprake.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:05 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
In de gouden eeuw had het plebs niks in te brengen hoor.
Hoe kan je nou terugverlangen naar een tijd die (behalve dat 'ie er niet geweest is) in elk geval niet door jou ooit beleefd is?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 11:45 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik verlang ernstig terug naar de tijd dat in de regering hoge heren zaten en er niet geneuzeld werd over 1 enkel nikkertje, maar dat er beslissingen werden genomen voor de ganse natie.
Populisme bestond al ver voor de twintigste eeuw. Zelfs de Romeinen waren er al mee bekend.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:45 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Vooruit dan.
Ik verlang terug naar de tijd dat Janmaat nog met walging bekeken werd. De tijd waarin men nog niet gehoord had van populisme.
Toen er nog een beetje fatsoen bestond.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:45 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Vooruit dan.
Ik verlang terug naar de tijd dat Janmaat nog met walging bekeken werd. De tijd waarin men nog niet gehoord had van populisme.
Maar toen beheerste het de politiek nog niet in de mate dat het nu het geval is.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:49 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Populisme bestond al ver voor de twintigste eeuw. Zelfs de Romeinen waren er al mee bekend.
Bibliotheek.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 18:28 schreef Lienekien het volgende:
Haai sigme. Waar betrek jij je hoorcolleges?
Assen.quote:
Het is in ieder geval geen langegolfantenne, want daarvoor zijn de antenne's te kort. Verder inderdaad een militaire antenne (die kun je in een uurtje wel opzetten). Volgens mij zie je erachter (dat groene driehoekje) nog het gecamoufleerde voertuig staan. Daar zit de radioset zelf in. Het is een telescoopmast op een aanhangwagen.quote:
Ik, heel indrukwekkend. Kan me niet herinneren dat het briljant geschreven was o.i.d. maar het verhaal zelf maakt het al lezenswaardig. Toevallig was er laatst een korte docu op BNN over iemand met een soortgelijk verhaal. Vol schuldgevoel dat ie de ellende was ontvlucht, maar toch ook happy end.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |