Sowieso: hoe kunnen ze dat want ze hebben niet eens een BTW-nummer.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:45 schreef CarltonBanks het volgende:
waarom verlegt redmessage de btw?
Dus ze mogen niet eens BTW betalen aan meneerquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:47 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Sowieso: hoe kunnen ze dat want ze hebben niet eens een BTW-nummer.
Je mogen de BTW wel betalen, ze kunnen het alleen niet op een factuur/kwitantie vermelden en als voorbelasting verrekenen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:49 schreef sweboy het volgende:
[..]
Dus ze mogen niet eens BTW betalen aan meneer
En meneer mag geen BTW berekenen.
Dat dus, wat betekend dat er gewoon helemaal geen sprake is van BTW, inclusief noch exclusiefquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:52 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ik krijg het idee dat het voor TS gewoon een neveninkomst is waarbij er geen sprake is van BTW.
Inderdaad. (Als mijn idee klopt.)quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:55 schreef sweboy het volgende:
[..]
Dat dus, wat betekend dat er gewoon helemaal geen sprake is van BTW, inclusief noch exclusief
Als ze je met BTW betalen, moet jij de BTW afdragen dus maakt het voor jou netto niks uit.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:14 schreef 0108daniel het volgende:
Ik verdien exclusief BTW, maar als ik een BTW nummer heb dan zou ik de inkomsten inclusief BTW krijgen (staat op de site)
Moet ik dan eigenlijk belasting betalen aan de belastingdienst terwijl Redmessage geen BTW rekent omdat ik geen BTW nummer heb?
Nogmaals, als je de BTW 'verdient', moet je de BTW ook aan de belastingdienst betalen. Het maakt voor jou dus niets uit.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:18 schreef 0108daniel het volgende:
Ze betalen me geen BTW want dan moet ik een BTW nummer invoeren en die heb ik juist niet, maar die zou ik wel graag willen omdat ik dan meer verdien.
Hoe kom je erbij dat je ¤ 400,- aan belasting moet betalen (en welke belasting?) en ¤ 400,- aan premies (welke premies?)?quote:Maar ik moet nu nog belasting betalen ruim 400 euro en ruim 400 euro aan premie's etc.... moet ik dit dan doen of moet ik even bellen met de belastingdienst dat ik dat niet hoeft te betalen.
Klopt. Heb je overigens al bekeken of je je niet dient in te schrijven bij de KVK? Die plicht geld vaak ook voor freelancers.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:50 schreef 0108daniel het volgende:
Maar ik krijg geen BTW van het bedrijf ManAtWork.
Kijk, via het programma belastingaangifte van de Belastingdienst moet je dat invullen dat je thuis woont en zelfstandig als freelance verdiend.
Oke, dat vul je dus in.quote:Dan moet je je inkomsten over het jaar opgeven dus totaal 7700 euro in mijn geval.
Hoe kom je aan dat bedrag? Het is in ieder geval niet in lijn met je omzet van ¤7700. Daarnaast moet je de BTW in een andere aangifte aangeven dan de Inkomstenbelasting.quote:Daar word dan BTW over berekend 439 euro.
Die ¤445 heb je waarschijnlijnk gekregen als voorlopige teruggaaf?quote:Toen zat er nog een brief bij van voorlopige aanslag 2011 met het bedrag van 445 euro.
Dat is de premie van de volksverzekering, inkomstenbelasting.
Op zoek gaan naar een goede boekhouder of fiscalist.quote:
lijkt me een slim plan, zo te merken weet TS niet wat hij moet doenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:45 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Op zoek gaan naar een goede boekhouder of fiscalist.
En uitleggen op het forum gaat ook niet lukken, helaas.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:46 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
lijkt me een slim plan, zo te merken weet TS niet wat hij moet doen
of www.kvk.nlquote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:45 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Op zoek gaan naar een goede boekhouder of fiscalist.
welke belasting en welke premiequote:Op donderdag 27 oktober 2011 19:03 schreef 0108daniel het volgende:
Dan betaal ik gewoon de belasting + de premie.
Want ik krijg namelijk wel elke maand zorgtoestag terug.
Dan weet ik dat ik volgend jaar geen belasting hoef te betalen, alleen de IB.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |