Dat gevoel krijg ik totaal niet bij die woorden die ze schrijft, zelf heb ik ook geen clubje nodig om me een beter mens te maken of spiritueel te ontwikkelen dat komt vanuit mij zelf...quote:
Ja met dat heb ik niet nodig je weet het zelluf. Pure arrogantie.quote:
Dat proef ik beslist niet uit haar woorden. Ze zegt dat dat soort clubjes niet veel zou toevoegen aan haar geestelijke ontwikkeling.quote:Op zaterdag 17 december 2011 17:52 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
et haar kuttekop
Ja met dat heb ik niet nodig je weet het zelluf. Pure arrogantie.
Begrijp je bestquote:Op zaterdag 17 december 2011 17:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat proef ik beslist niet uit haar woorden. Ze zegt dat dat soort clubjes niet veel zou toevoegen aan haar geestelijke ontwikkeling.
Niet dat ze haar niks te leren hebben omdat ze al zoveel verder is.
En al zou ze dat vinden. Wat boeit dat?
Of de hele inhoud geinhaleerdquote:Op zaterdag 17 december 2011 18:04 schreef Bastard het volgende:
[..]
Laat maar gaan, is op een ballon gaan zitten.
Aan mij ligt het niet hoor.quote:Op zaterdag 17 december 2011 20:22 schreef vogeltjesdans het volgende:
Houden we het wel even leuk vriendjes?
Dan vraag ik me af van welke club hij lid is, als hij het woord 'illuminati' gebruikt.quote:Op zondag 18 december 2011 10:10 schreef Dartanion het volgende:
Ik ken toevallig iemand die beweerd een vrijmetselaar/ lid van illuminati te zijn
Wat het vooral is, zoals eerder gezegd, is een old boys network. In Nederland is het op zijn retour. Maar 30 jaar geleden was het een club waar je bij moest zitten voor leuke baantjes waarbij je flink kan graaien zonder moe te worden. Tegenwoordig doen ze niet meer zo veel voor elkaar. Er worden vooral oude schulden vereffend.
Nee, want deze clubs dienen vooral als platform om te kunnen netwerken, wel met een achterliggende filosofie.. De Vrijmetselarij heeft primair geestelijke ontwikkeling als doel, ze helpen elkaar ook en er is zelfs een aalmoezenierskas voor leden die echt in de problemen komen en er wordt zeker ook wel genetwerkt, maar dat op zich is zeker niet het doel.quote:Op zondag 18 december 2011 11:42 schreef Copycat het volgende:
Is de vrijmetselarij anno nu te vergelijken met serviceclubs als Rotary en Kiwanis?
Liefdadigheid is geestelijke ontwikkeling. Tenminste dat zie ik er niet in.quote:Op zondag 18 december 2011 11:54 schreef Copycat het volgende:
Het samen steunen van goede doelen door diverse acties is bij die serviceclubs ook een belangrijk gegeven, dat zou je ergens kunnen scharen onder 'geestelijke ontwikkeling'.
Hoe wordt die geestelijke ontwikkeling binnen de vrijmetselarij vormgegeven?
Je bent of 'geen' vergeten of hebt er een 'niet' teveel in gedaan.quote:Op zondag 18 december 2011 12:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Liefdadigheid is geestelijke ontwikkeling. Tenminste dat zie ik er niet in.
Ik ben zo erg de laatste tijd! Nou ja, ik had ook een hoofd vol watten, de afgelopen weekquote:Op zondag 18 december 2011 12:04 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je bent of 'geen' vergeten of hebt er een 'niet' teveel in gedaan.
Anders Behring Breivik ook...quote:Op zondag 25 december 2011 01:43 schreef LangeJan het volgende:
Ik weet wel dat Kevin Spacey bij de vrijmetselarij zit.
Ben ik toch net iets te vroeg bij die gasten weggegaan.quote:Op zondag 8 januari 2012 07:52 schreef Bastard het volgende:
Over vrijmetselaars gesproken.
Ik kwam een pagina tegen waar gesproken word over het vrijgeven van geheimen uit een genootschap.
http://www.soulsofdistort(...)ons_revelations.html
Ook de vrijmetselaars zijn naast Hopi, Maya, etc, bekend met fenomen rond het jaar 2012?
Hoezo? Ik vind het wel ok dat ze hun 'geheimen' prijs geven eigenlijk. Kennis moet gedeeld worden en niet alleen voorbehouden blijven aan een select gezelschap denk ik.quote:Op zondag 8 januari 2012 10:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ben ik toch net iets te vroeg bij die gasten weggegaan.
Precies misschien proberen ze hun geweten even snel te zuiveren, ik hoop dan ook dat alle kennis in de ``nieuwe periode`` voor iedereen binnen handbereik mag zijn.(zodat we eindelijk allemaal kunnen groeien in een globale bewustzijn en werkelijk weten wie we zijn en wat we kunnen)quote:Op zondag 8 januari 2012 11:45 schreef Bastard het volgende:
[..]
Hoezo? Ik vind het wel ok dat ze hun 'geheimen' prijs geven eigenlijk. Kennis moet gedeeld worden en niet alleen voorbehouden blijven aan een select gezelschap denk ik.
Waarom zouden mensen hun geweten moeten zuiveren? Vrijmetselaars zijn gewoon mensen die innerlijk willen groeien en dat doen in clubjes. Maakt toch niks uit? Jij zou daar ook bij kunnen komen, als je niet te lui bent.quote:Precies misschien proberen ze hun geweten even snel te zuiveren, ik hoop dan ook dat alle kennis in de ``nieuwe periode`` voor iedereen binnen handbereik mag zijn.(zodat we eindelijk allemaal kunnen groeien in een globale bewustzijn en werkelijk weten wie we zijn en wat we kunnen)
De geboorte van Venus - Botticelli?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:40 schreef foxtrotcharlybravo het volgende:
Het is een dikke pil om even af te kijken maar het maakt een hoop helder vind ik zelf.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |