abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106298775
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 22:53 schreef Bierie het volgende:

[..]

Zelf heb ik mijn master gekozen op basis van wat inhoudelijk het beste was voor mij. Zo had ik bijvoorbeeld ook naar Delft kunnen gaan maar dat was meer informatica theoretisch en ik wilde met mijn IT achtergrond juist meer richting de biologie en ben dus in Wageningen bioinformatica gaan doen.

Ik heb dus niet bewust gekeken naar welke master mij de beste opties geeft op een Phd ter plekke. Maar wel naar welke master het beste bij mij past en mij het makkelijkste richting een Phd van mijn interesse zou kunnen brengen. (niet dat het nu zo lijkt te lopen maar dat terzijde).

[..]

In mijn geval LTS-werken-21+toetsBsc-master-aio? ;)
Was die stap niet enorm, van de LTS direct naar de uni en zo te zien in de béta richting? :{
  maandag 2 januari 2012 @ 04:11:49 #127
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_106301033
Hoort dit topic niet op school & studie?
  Moderator maandag 2 januari 2012 @ 07:30:12 #128
45833 crew  Fogel
pi_106301553
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 04:11 schreef Mishu het volgende:
Als promovendus ben ik werknemer en geen student.
Zal best kunnen dat dat in andere landen anders is.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_106302106
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 01:23 schreef Verwerker het volgende:

[..]

Was die stap niet enorm, van de LTS direct naar de uni en zo te zien in de béta richting? :{
Mwoah. Ik vind het (nadien gezien / tot dusver) erg meevallen. Het lastigste was voor mij dat ik heel veel voorkennis miste waarvan men veronderstelde dat iedereen dat wist. Dat is puur een kwestie van discipline en heel veel algebra, wiskunde, statistiek etc voor dummies lezen ;) Bijzonder frustrerend bijvoorbeeld om uit te leggen aan een hoogleraar dat je een formule misschien wel op abstract niveau begrijpt, maar de symbolen niet kent. En de hoogleraar dat dan weer niet begrijpt en zoiets heeft van: 'Maar het staat toch in de formule!' Gelukkig niet meer het geval tegenwoordig. Maar dat vond ik tijdens mijn Bsc soms erg frustrerend.

Wel ben ik ontzettend blij dat ik die keuze heb gemaakt. Ik kijk er ontzettend naar uit om in het onderzoek te werken. Al is de beloning vele malen slechter dan dat ik als programmeur had. Maar in dit geval is plezier in het werk belangrijker dan het loon.
Profiel opgeheven.
pi_106302949
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 04:11 schreef Mishu het volgende:
nee :)
Ja doei.
pi_106304082
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 08:53 schreef Bierie het volgende:

[..]

Mwoah. Ik vind het (nadien gezien / tot dusver) erg meevallen. Het lastigste was voor mij dat ik heel veel voorkennis miste waarvan men veronderstelde dat iedereen dat wist. Dat is puur een kwestie van discipline en heel veel algebra, wiskunde, statistiek etc voor dummies lezen ;) Bijzonder frustrerend bijvoorbeeld om uit te leggen aan een hoogleraar dat je een formule misschien wel op abstract niveau begrijpt, maar de symbolen niet kent. En de hoogleraar dat dan weer niet begrijpt en zoiets heeft van: 'Maar het staat toch in de formule!' Gelukkig niet meer het geval tegenwoordig. Maar dat vond ik tijdens mijn Bsc soms erg frustrerend.

Wel ben ik ontzettend blij dat ik die keuze heb gemaakt. Ik kijk er ontzettend naar uit om in het onderzoek te werken. Al is de beloning vele malen slechter dan dat ik als programmeur had. Maar in dit geval is plezier in het werk belangrijker dan het loon.
Als jouw doel is om op langere termijn in de wetenschap te blijven zou ik niet voor de B-universiteit kiezen qua promotie traject. Zeker in jouw vakgebied zou het geen enkel probleem moeten zijn een goede PhD positie te vinden. Daarnaast zijn naar mijn mening de Engelse plekken veel minder, ook aan de A-universiteiten, tenzij je direct met een bachelor doorstroomt (dus niett eerst een MSc hebt gedaan).

Je geeft volgens mij zelf ook al aan hoe je tegen die aanbieding aankijkt door het over een B-universiteit te hebben.
Jesus saves but death prevails.
pi_106304164
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 08:53 schreef Bierie het volgende:

[..]

Respect, ik zie de meeste lui (zelfs diegenen die direct van het vwo komen) er over struikelen. Zelf werd ik weggehoond van de TU als ik enkele vragen over algebra stelde... "je doet je master huh hoezo weet je dat en dat niet :? O je zegt dat je hbo hebt oké waarom ga je niet werken en kom je op de TU? :{

Meteen gestopt ermee, dit soort opmerkingen hoef ik niet te pikken als ik om uitleg vraag.
En voor de beloning moet je natuurlijk op langere termijn kijken he dan aan het begin van je aio!
  Moderator maandag 2 januari 2012 @ 11:22:52 #133
45833 crew  Fogel
pi_106304559
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 11:08 schreef Verwerker het volgende:

[..]

Respect, ik zie de meeste lui (zelfs diegenen die direct van het vwo komen) er over struikelen. Zelf werd ik weggehoond van de TU als ik enkele vragen over algebra stelde... "je doet je master huh hoezo weet je dat en dat niet :? O je zegt dat je hbo hebt oké waarom ga je niet werken en kom je op de TU? :{

Meteen gestopt ermee, dit soort opmerkingen hoef ik niet te pikken als ik om uitleg vraag.
En voor de beloning moet je natuurlijk op langere termijn kijken he dan aan het begin van je aio!

Dus bij een klein beetje tegenslag geef je meteen op?
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_106304593
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 11:22 schreef Fogel het volgende:

[..]

Dat is lekker makkelijk, en dan daarna erover janken op FOK! O+ ;(
Ja doei.
  Moderator maandag 2 januari 2012 @ 11:28:45 #135
45833 crew  Fogel
pi_106304705
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 11:24 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dat is lekker makkelijk, en dan daarna erover janken op FOK! O+ ;(
Ja, makkelijker dan een boek kopen/lenen en aan zelfstudie doen natuurlijk.
pi_106304814
Overigens, hoe staat het als je je voor meerdere MA's aan één universiteit aanmeldt?
Kan het zijn dat dat wordt gezien als 'ze weet niet wat ze wil en doet maar wat', ofzo?

Het kan zijn dat ik me hier in Hull wil richten op 2 of wellicht 3 masters, afhankelijk van hoe de gesprekken deze maand verlopen. Heb natuurlijk wel een persoonlijke 'ranking' voor de MA's, maar vraag me af of ze, als ze in het systeem meerdere applications zien ze daar iets negatiefs uit kunnen halen? :@
Ja doei.
pi_106304822
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 11:22 schreef Fogel het volgende:

[..]

Vond de richting soberso niet meer leuk. :P Daarnaast kreeg ik geen stufi en wilde ik al eens geld verdienen. :Y
  Moderator maandag 2 januari 2012 @ 11:45:43 #138
45833 crew  Fogel
pi_106305128
quote:
6s.gif Op maandag 2 januari 2012 11:34 schreef Verwerker het volgende:

[..]

Vond de richting soberso niet meer leuk. :P Daarnaast kreeg ik geen stufi en wilde ik al eens geld verdienen. :Y
Wat is er mis met werken naast je studie?
En aan je PH te zien faal je ook al in geld verdienen ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator maandag 2 januari 2012 @ 11:45:59 #139
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_106305142
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 22:53 schreef Bierie het volgende:

In mijn geval LTS-werken-21+toetsBsc-master-aio? ;)
You win _O_
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 2 januari 2012 @ 13:36:12 #140
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_106309084
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 11:08 schreef Verwerker het volgende:

[..]

Jaren terug viel he me al op dat BSc's van een HBO heel veel wiskunde-achterstand hebben als ze voor een master aan bijvoorbeeld een TU gaan. Ik zou verwachten dat het nou recht getrokken is want men wil immers graag verkopen dat een BSc van een HBO en een universiteit gelijkwaardig zijn.
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
pi_106322630
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 11:34 schreef motorbloempje het volgende:
Overigens, hoe staat het als je je voor meerdere MA's aan één universiteit aanmeldt?
Kan het zijn dat dat wordt gezien als 'ze weet niet wat ze wil en doet maar wat', ofzo?
Edit: Post fout gelezen... Opnieuw dan maar: voor zover ik weet gaat dat niet op. Het lijkt me eerder dat ze dat uit de gesprekken peilen ipv de aanmeldingen :P
  dinsdag 3 januari 2012 @ 09:56:47 #142
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_106345126
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:03 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Dit dus. Ik ben van een niet technishce hbo naar een technische master toe gegaan. Heeft me 6 maanden wiskunde bijspijkeren gekost bovenop het schakelprogramma. Zelf gedaan, vwoboekje wiskunde gekocht en aan de slag gegaan. Resultaat: ir. in de pocket en nu bezig met promotie. Dit jaar beginnen aan het schrijven van het proefschrift. Tjakka.
Grappig, ik heb zowel scheikunde als biologie ook bijgespijkerd naast mijn reguliere opleiding met middelbare schoolboekje erbij en gewoon oefenen. Nooit 1 minuut uitleg gehad, gewoon een 7 en een 8 binnengetikt ;)
  Moderator dinsdag 3 januari 2012 @ 10:13:17 #143
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_106345407
Ik had het soms zelfs andersom, met mijn MBO HBO achtergrond heb ik een veel bredere basis in de simpele scheikundige achtergrond van de moleculaire biologie. (dingen als waarom heeft een stacking gel bij SDS-PAGE een andere pH dan de running gel) Ik heb nog wel eens wat aan universiteit studenten moeten uitleggen wat dat betreft, wat bij mij meer mist zijn/waren de grote biologische lijnen en het stellen van de juiste onderzoeksvragen.
pi_106345771
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 19:19 schreef SH. het volgende:

[..]

Edit: Post fout gelezen... Opnieuw dan maar: voor zover ik weet gaat dat niet op. Het lijkt me eerder dat ze dat uit de gesprekken peilen ipv de aanmeldingen :P
Heb in ieder geval voor alle masters een gesprek aangevraagd/of al gehad: ben al in Aberystwyth geweest, morgen een afspraak voor de MA in Slavery Studies en heb binnen Social Sciences nog 2 masters op 't oog als back-up voor die twee, maar er zit enige overlap in de vakken bij die laatste twee, dus wil daar wat meer duidelijkheid over hebben.

Het lijkt me logisch dat mensen niet op één paard wedden, tenminste, dat lijkt mij slim :+ maar hoop gewoon niet dat ze het zien als 'die doet maar wat' :@
Ja doei.
pi_106345879
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 11:34 schreef motorbloempje het volgende:

Is alweer een paar jaar geleden dat ik er naar gekeken heb. Maar regelt in de UK http://www.ucas.com/ niet alle aanmeldingen los van de universiteit? Net zoals wij in Nederland studielink.nl hebben zeg maar. Ik weet dan niet of diegene waarmee je dan het gesprek zal hebben op de hoogte is van je andere aanmeldingen. Maar ik vermoed van niet.
Profiel opgeheven.
pi_106345976
Ucas is vooral voor undergraduates, de rest gaat gewoon individueel via de universiteit zelf voor zover ik weet.
Ja doei.
pi_106346014
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 10:38 schreef motorbloempje het volgende:
Ucas is vooral voor undergraduates, de rest gaat gewoon individueel via de universiteit zelf voor zover ik weet.
Aha dat zou kunnen hoor. Toen ik het uitzocht was het inderdaad ook ivm een undergrad studie die ik overwoog destijds.
Profiel opgeheven.
  Moderator dinsdag 3 januari 2012 @ 11:00:29 #148
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_106346552
Ik heb altijd gemerkt dat het niet erg is als je meerdere opties bekijkt, ik zou het zelfs aankaarten de master coordinatoren kunnen vaak zelf het beste uitleggen waarin 2 masters nou kenmerkend verschillen. Omdat je toch later een PhD wilt doen zou ik ook alvast kijken welke groepen participeren in de masters daar krijg je toch vaak een goed idee van wat er daadwerkelijk behandeld gaat worden.

Verder zou ik zoveel mogelijk gewoon open kaart spelen, al moet ik toegeven dat openheid een nederlandse eigenschap is die in veel landen als lomp/bot wordt aangezien, en ik heb alleen maar met nederlandse masters te maken gehad.
pi_106347086
Hier in Zweden wordt er van uit gegaan dat je je voor meerdere masters aanmeld.

Anyways, back ontopic:

Na 10 dagen vakantie ben ik weer begonnen met werken. Die vakantie was echt nodig, ik heb in November en December minstens elke week een 70 urige werkweek gemaakt. Een beetje teveel hooi op m'n vork genomen met lesgeven, tentamens nakijken, papers becommentarieren en een internationale conferentie organiseren waar ik ook nog even een paper voor moest schrijven. Januari is nog een beetje druk, daarna komt het normale leven weer echt op gang en krijg ik weer tijd voor m'n onderzoek. Zin in!
pi_106347230
Eerst eventjes; ik ben gepromoveerd!! Net voor de kerst mijn verdediging gehad (3.5 uur, jemig). Zoals ik al eerder heb verteld was dit aan een Britse Universiteit, dus heel anders dan in Nederland (verschillen al ooit eerder besproken in dit topic). De verdediging was behoorlijk heftig maar het ging goed! En ik heb dus een ontzettend relaxte vakantie gehad.

Ik ben het met Bosbeetle eens ja, gewoon aankaarten en gewoon informatie inwinnen en duidelijk zijn. Dan is het tenminste ook duidelijk wat jij zelf voor ogen hebt. Voor hen is het ook belangrijk om potentiele studenten goed te informeren.

En volgens mij is de aanmelding voor masters inderdaad via de individuele masteropleiding zelf en is het niet centraal geregeld. Ik heb afgelopen jaar in de toetsingscommissie gezeten voor een nieuwe masteropleiding (in de UK) en die werd in principe beoordeeld door een commissie van 4 interne en 2 externe beoordelers en daar werd in ieder geval niets "centraals" gemeld. Ze kunnen je eventueel vragen of je je voor meerdere opleidingen hebt aangemeld maar dat is eerder een positief iets dan een negatief iets. Waar ik wel van schrok is dat steeds meer Britse universiteiten master programma's aan het opzetten zijn voor buitenlandse studenten (voornamelijk uit China en India), vaak vrijwel puur om geld binnen te halen.

En wat betreft Aberystwyth, ik weet dat ze in Wales druk bezig zijn met een mogelijke reorganisatie van Universiteiten & het kijken naar een application voor een Welsh PhD training centre. Geen idee wat voor effect dat heeft op master en PhD programma's. Het kan zijn dat er over 1-2 jaar veel meer geld is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')