De vanafprijs van 3 ton bij dat huis In Lienden is niet eens de prijs waarvoor het verkocht kan worden. De gunprijs van de verkoper is bepalend. Als die zegt voor onder de 320 verkoop ik niet, gaat met een bod van 315 de koop niet door. Vrij onzinnig dus die opbodveilingen in een slechte woningmarkt. In een goedlopende woningmarkt overigens wel een mooie methode.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:02 schreef meth77 het volgende:
[..]
Startbod hoort op 0,0 te liggen, anders krijg je geen bieders, ze kunnen altijd nog einddatum uitstellen tot sint juttemis
Maar dan krijg je wel een marktprijs op het bord
Ja maar dan bieden mensen hun huis niet aan via opbodveilingen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 16:01 schreef Bayswater het volgende:
In een goedlopende woningmarkt overigens wel een mooie methode.
De laatste maanden zie ik ook dit soort advertenties verschijnen in de lokale kranten. Allemaal nieuwbouw waar de maandkosten bij vermeld staan.... uiteraard na aftrek van de HRA.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 15:18 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hier staan ook borden bij nieuwbouw flatjes: "Koop nu, vanaf 650 euro per maand". Blijkbaar verkoopt (haha taalgrapje) dat goed, bij kopen ga ik uit van een eenmalig bedrag, niet een maandbedrag...
Ja, uiteraard gebaseerd op volledige 52%-aftrek. En exclusief de nog vast te stellen VvE-bijdrage.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 16:39 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De laatste maanden zie ik ook dit soort advertenties verschijnen in de lokale kranten. Allemaal nieuwbouw waar de maandkosten bij vermeld staan.... uiteraard na aftrek van de HRA.
Tof! Dit leidt er wellicht toe dat nog meer mensen doorkrijgen hoe enorm veel lucht er in de gestapelde-bakstenen-markt zit.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 16:39 schreef ComplexConjugate het volgende:
Er verschijnen ook veel meer advertenties van aannemers die vrijstaande 'villa' aanbieden vanaf zo'n 140k. Uiteraard moet je dan wel zelf in het bezit zijn van een stukje 'bouwgrond' want aan grond alleen heb je niet genoeg
Een vrijstaande villa op je eigen grond voor 140K? Dat kun je zelf goedkoper. (Een villa heeft de naam, maar gaat verder nergens over natuurlijk...)quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 19:25 schreef RemcoDelft het volgende:
Tof! Dit leidt er wellicht toe dat nog meer mensen doorkrijgen hoe enorm veel lucht er in de gestapelde-bakstenen-markt zit.
Het leuke van die locaties is in ieder geval dat je kunt meedoen zonder je vast te klinken in het systeem. Je hebt er de optie om een tijdje te sparen, van je geld die grond te bouwen en dan een jaar lang vrij te nemen om er zelf iets naar eigen inzicht op te zetten. Dan ben je daarna zo vrij als een vogeltje! In Nederland is 'ontsnappen' aan het systeem veel moeilijker. Je zit of in het stramien van werken en veel afdragen aan de belastingen + vaste lasten, of in het stramien van niks doen, al je levensonderhoud van de staat krijgen maar dan ook zelf niks mogen opbouwen en dus de hele dag voor de TV hangen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:07 schreef RemcoDelft het volgende:
Omdat het hier ook wel relevant even een schaamteloze crosspost ter vergelijking van "veilingen" hier met veilingen elders:
Uit nieuwsgierigheid ben ik eens naar huizen op eBay gaan kijken (.com, .nl is waardeloos):
http://realestate.shop.ebay.com/
Waarom hebben wij dit hier niet, publiek beschikbaar? Ik zou bijna random stukjes grond gaan kopen!
Bijvoorbeeld:
4000 m2 Hawaii vanaf US$ 100
Klik voor de gein ook eens op de geschiedenis van deze verkoper: de verkoopprijs van bijvoorbeeld 2000 m2 in New Mexico (US$ 31) is zelfs aanzienlijk lager dan de bijkomende kosten (US$ 399). Je hebt er hiervandaan niets aan, maar gewoon voor de heb heeft het wel wat: land bezitten in heel veel landen! 't Is bijna goedkoper dan een camping...
56000 m2 Nevada Ranch: bieden vanaf US$ 550 (plus de US$ 399 kosten)!
En deze schreeuwerige advertentie biedt voor US$ 10295 zo'n 6000 m2 in Nevada, incl. gebruik van cabins vlakbij.
En wat te denken van 8 hectare Gold Mining Claim, bieden vanaf US$ (Note: Mining claims can be held only by US citizens and/or US corporations.) (Plus claim transfer fee, uiteraard).
"County property tax of about $10 per claim must be paid each year" ==> vergelijk dat eens met belastingen hier!
Mijn punt is: er is zoveel keus! En keuze is goed, want dat betekent simpelweg vrijheid om te doen wat je wil.
Ondertussen in Nederland: kavels van 150 vierkante meter voor 100.000 euro
En om weer op huizen terug te komen: hier bijvoorbeeld (Pennsylvania)!
Biedingen beginnen op een paar duizend dollar, i.p.v. een paar honderd duizend euro zoals in Nederland.
Dit vierkamerhuis bijvoorbeeld ziet er wat vervallen uit, maar wat wil je vanaf US$ 12.900?
Wel US$ 1000 belasting per jaar! (Buyer is purchasing property subject to all taxes due. As of 6/7/2010 delinquent taxes are in the approximate amount of $2,643.)
Als je het wat duurder zoekt zijn er ook leuke optrekjes te vinden: voor US$ 375k (265k euro). 3 slaapkamers en 5 badkamers (vraag me niet waarom)...
Ik ga nog even door: De welbekende "cash cow" waarbij de huidige huurders volgens de verkoper een goudmijn zijn: bieden vanaf US$ 3.550...
Investment? Ongetwijfeld! Lastig vanaf Nederland? Zeker weten! Ik denk dat ik als ik daar zou wonen gewoon huisjesmelker zou zijn!
Of een 5 jaar oud huis in een ruime nieuwbouwwijk in Texas: US$ 70k.
Maar ook in de VS hebben ze riante optrekjes: Montana Mansion: 22 hectare voor US$ 3.5M. Inclusief 2 (vis)vijvers en natuurlijk beekje.
[b]De foto's zijn een absolute aanrader![/url]
Voor US$ 20M krijg je een kleinere tuin, maar een veel groter huis in California. Ik vind het zowel van binnen als van buiten meer weg hebben van een luxe hotel dan een woonhuis, maar indrukwekkend is het wel!
Draai het eens om: al die berichten van mensen die maar niet inzien hoe gruwelijk slecht de woningmarkt in Nederland is. Is dat langzame gewenning geweest?quote:Op zondag 30 oktober 2011 09:40 schreef inXs het volgende:
Blijft grappig elke keer die berichten over hoe fantastisch het overal elders kan behalve hier... Dan blijf ik het toch gek vinden dat jullie allemaal nog steeds hier zitten. Als het zo goed is elders, laat het dan ook daadwerkelijk zien, vertrek daarheen en plaats je fantastische berichten over hoe goed het elders is vanaf die daadwerkelijke plaats... In plaats van posten vanuit je plek die blijkbaar niet zo fantastisch is over hoe goed het elders kan zijn...
Iets met groener gras wellicht?....
Omdraaien is in deze niet heel relevant, dan nog gaat het er om dat diegene die het blijkbaar wel allemaal inzien en allerlei betere opties bedenken er vervolgens niets mee doen, dat vind ik best gek om eerlijk te zijn. Persoonlijk zou ik hier namelijk niet snel vertrekken ondanks alle minpunten, aangezien er ook genoeg pluspunten te vinden zijn.quote:Op zondag 30 oktober 2011 09:45 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Draai het eens om: al die berichten van mensen die maar niet inzien hoe gruwelijk slecht de woningmarkt in Nederland is. Is dat langzame gewenning geweest?
Het is gewoon irrationeel relativisme, dat moet je niet zo serieus nemen. Uiteraard heb je gelijk.quote:Op zondag 30 oktober 2011 09:57 schreef inXs het volgende:
[..]
Omdraaien is in deze niet heel relevant, dan nog gaat het er om dat diegene die het blijkbaar wel allemaal inzien en allerlei betere opties bedenken er vervolgens niets mee doen, dat vind ik best gek om eerlijk te zijn. Persoonlijk zou ik hier namelijk niet snel vertrekken ondanks alle minpunten, aangezien er ook genoeg pluspunten te vinden zijn.
Een stuk woestijn, met als weer:quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:07 schreef RemcoDelft het volgende:
56000 m2 Nevada Ranch: bieden vanaf US$ 550 (plus de US$ 399 kosten)!
De county:quote:The spring time is a combination of hot and cold with lots of rain and thunderstorms. The thunderstorms are the torment of the townspeople as it may cause rolling blackouts and loss of reception. Most families find it in their best interest to acquire a generator.
The Summer time is very hot sometimes getting up into the high 90's and low 100's. There is still a lot of wind and clouds, however, so it is not good weather to swim in. The most common source of cooling down in crescent valley is to use a swamp cooler, or have one installed into your house.
Fall is a cold time of year and this is when the snow showers tend to start. The mix of hot and cold has stopped and has mostly turned to being in the low 60s.
Winter is an extremely cold time of year sometimes getting into the negative teens and ranges anywhere from 1–2 feet of snow. Although they keep the roads plowed, ice is still a serious danger on the roads in and out of Crescent Valley
Oftewel je zit er zomers in de hitte, s'winters in de kou. Er groeit bijna niets en er woont bijna niemand, maar je moet wel belasting (ook de achterstallige) betalen.quote:As of the census[2] of 2000, there were 1,651 people, 666 households, and 440 families residing in the county. The population density was 0.39 people per square mile (0.15/km²). There were 1,025 housing units at an average density of 0.25 per square mile (0.09/km²).
255.290 huizen te koopquote:
Amen.quote:Op zondag 30 oktober 2011 09:40 schreef inXs het volgende:
Blijft grappig elke keer die berichten over hoe fantastisch het overal elders kan behalve hier... Dan blijf ik het toch gek vinden dat jullie allemaal nog steeds hier zitten. Als het zo goed is elders, laat het dan ook daadwerkelijk zien, vertrek daarheen en plaats je fantastische berichten over hoe goed het elders is vanaf die daadwerkelijke plaats... In plaats van posten vanuit je plek die blijkbaar niet zo fantastisch is over hoe goed het elders kan zijn...
Iets met groener gras wellicht?....
Het blijft een kwestie van keuzes maken, zelf keuzes maken, en je niet laten ophitsen door anderen.quote:Op maandag 31 oktober 2011 20:50 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Amen.
Als je ontvreden bent met de positie waarin je verkeerd dan kan je klagen op een forum of wat aan je positie veranderen zodat je weer als een tevreden evenwichtig mens verder kan leven.
Als ik ergens een gruwelijke hekel aan heb zijn het mensen die voorzichzelf niet constructief bezig zijn en enkel verzuurd lopen te klagen
Ik ben helemaal happy in mijn rijtjescontainer.
Een vrijstaande woning was inderdaad mooier echter had ik dan al mijn sociale op 100km afstand gehad waardoor ik dus gelukkiger ben in mijn overgewaardeerde rijtjescontainer.
Sometimes you can't have it all. Toch blijf ik stiekem dromen over een 2 onder een kapper of een vrijstaande woning, maar hey... je moet iets te dromen houden. Dat houd je scherp
True. De ene zegt nu kopen, de ander wachten. Wij kiezen voor het 2e, heb zojuist een huis gehuurd waar ik minimaal een jaar aan vast zit. Ook niet goedkoop, maar ik verwacht dat de huizenprijzen nog wel een paar % zullen dalen. 5% van 3 ton is wel 15k, voor dat geld wil ik best nog een jaar in een (ook wel mooi) huurappartement zittenquote:Op maandag 31 oktober 2011 21:50 schreef sorcees het volgende:
[..]
Het blijft een kwestie van keuzes maken, zelf keuzes maken, en je niet laten ophitsen door anderen.
Dat is een persoonlijke zienswijze. Mij gaat het om woongenot. In een koopwoning kan ik veranderen wat ik wil. Tuurlijk kan ik 5 jaar wachten, maar wie garandeert mij dat ik er over 5 jaar nog ben? (En mocht ik er niet meer zijn, is het huis in 1 klap afbetaald, zodat mijn vrouw er warmpjes bijzitquote:Op maandag 31 oktober 2011 21:53 schreef leolinedance het volgende:
maar ik verwacht dat de huizenprijzen nog wel een paar % zullen dalen. 5% van 3 ton is wel 15k, voor dat geld wil ik best nog een jaar in een (ook wel mooi) huurappartement zitten
Alles is mogelijk ja, het blijft toch een gokje.quote:Op maandag 31 oktober 2011 22:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat is een persoonlijke zienswijze. Mij gaat het om woongenot. In een koopwoning kan ik veranderen wat ik wil. Tuurlijk kan ik 5 jaar wachten, maar wie garandeert mij dat ik er over 5 jaar nog ben? (En mocht ik er niet meer zijn, is het huis in 1 klap afbetaald, zodat mijn vrouw er warmpjes bijzit)
En die fictieve korting? Och, ik heb mijn hypotheek vaststaan tegen gunstige voorwaarden. Zou zomaar kunnen dat jij over 3 jaar in totaal meer betaald dan ik.
Dat zeg jij vaker... Toch zeggen veel hypotheken dat dat helemaal niet mag zonder toestemming van de bank. En toestemming van de gemeente trouwens ook... Maar ik dacht dat je zo tevreden was, waarom wil je dan toch zo graag de tent veranderen?quote:Op maandag 31 oktober 2011 22:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Mij gaat het om woongenot. In een koopwoning kan ik veranderen wat ik wil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |