quote:OUDERS ADOLF HITLER UIT OUDERLIJKE MACHT ONTZET
Een Amerikaans echtpaar mag niet voor hun kinderen zorgen vanwege de namen die ze hen gaven: Adolf Hitler en Aryan Nation.
De kleine Adolf (6) en zijn zussen JoyceLynn Aryan Nation ('Arische Natie') en Honszlynn Hinler Jeannie Campbell werden vorig jaar al bij een pleeggezin ondergebracht. Dat meldt Foxnews.
Geen misbruik, wel foute namen
De kinderen werden door een rechter uit huis geplaatst, omdat ze zouden zijn misbruikt en verwaarloosd. In het hoger beroep van de ouders tegen de uitspraak, dat vorige week diende, werden die beschuldigingen weerlegd. Vader Heath Campbell: "De rechter vertelde ons dat er geen bewijs is van misbruik, maar dat hij de kinderen bij ons weghaalt vanwege hun namen."
Rechter bekijkt de zaak in december
Heath Campbell en zijn vrouw Deborah willen hun kinderen terug, nu is bewezen dat er geen sprake is van misbruik of verwaarlozing. Ze vinden het onterecht dat ze uit de ouderlijke macht zijn ontzet. In december buigt een rechter zich over hun verzoek.
Geen taart voor Adolf Hitler
Campbell en zijn vrouw kwamen drie jaar geleden al eens in het nieuws, nadat een plaatselijke supermarkt weigerde een taart te maken voor de jarige Adolf. In een tv-interview zeiden de twee dat ze begrepen dat de namen verkeerd kunnen vallen. "Maar we hebben geen kwade bedoelingen, we voeden hem niet op als moordenaar", zei Deborah destijds.
Deze mensen zouden ze moeten steriliseren en opsluiten. Een gevaar voor de samenleving.quote:http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/opmerkelijk/)/components/actueel/rtlnieuws/2011/10_oktober/27/opmerkelijk/Ouders_Adolf_Hitler_uit_ouderlijke_macht_ontzet.xml
Nou, wat een gevaar. Brrrrrrrquote:Op donderdag 27 oktober 2011 09:20 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
Deze mensen zouden ze moeten steriliseren en opsluiten. Een gevaar voor de samenleving.
Dit ook.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 09:24 schreef Deetch het volgende:
wie van die twee is nou de vader en wie de moeder
Één van die twee kerels is de moeder?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 09:24 schreef Deetch het volgende:
wie van die twee is nou de vader en wie de moeder
Ik vraag me wel af hoe je een naam als een mening kan zien?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 09:25 schreef bijdehand het volgende:
Vrijheid van meningsuiting voor iedereen behalve voor degenen die anders denken! Dan hadden ze die namen niet toe moeten staan, maar kinderen afpakken gaat imho veel, veel te ver.
Een gevaar ja doorgedraaide personen, abnormale gedachten die kunnen leiden tot abnormale handelingen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 09:24 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Nou, wat een gevaar. Brrrrrrr![]()
In combinatie met hun tatoos kan je ervanuit gaan dat die mensen bepaalde meningen en denkbeelden hebben, die ze proberen uit te dragen via hun kinderen. Maar in de VS mag echt alles, tot in het extreme, dus ik snap niet waarom dit in een keer niet magquote:Op donderdag 27 oktober 2011 09:27 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af hoe je een naam als een mening kan zien?
Ze mogen ook best zeggen dat ze Adolf Hitler een fijne vent vonden, maar dit betekent nog niet dat je je kind zo mag benadelen door ze zo'n naam te geven.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 09:30 schreef bijdehand het volgende:
[..]
In combinatie met hun tatoos kan je ervanuit gaan dat die mensen bepaalde meningen en denkbeelden hebben, die ze proberen uit te dragen via hun kinderen. Maar in de VS mag echt alles, tot in het extreme, dus ik snap niet waarom dit in een keer niet mag
Abnormaal in absolute zin, of abnormaal in jouw ogen?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 09:28 schreef betyar het volgende:
[..]
Een gevaar ja doorgedraaide personen, abnormale gedachten die kunnen leiden tot abnormale handelingen.
Klopt, zij mogen dat wat mij betreft lekker doen, dat is hun eigen keuze. Maar toen ze hun kind zo'n naam gaven, hielden ze het niet meer bij zichzelf maar betrokken ze hun kinderen er ook in.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 09:32 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Abnormaal in absolute zin, of abnormaal in jouw ogen?
Laat ik het zo zeggen. In NL accepteren we onder invloed van blinde goedgelovigen dermate veel on-Nederlands nationalisme en fascisme, dat ik me echt niet druk kan maken over 2 Amerikanen die middels de namen van hun kinderen laten blijken nazi te zijn. Lekker belangrijk, die paar nazi's op de wereldbevolking maken me de pis niet lauw.
Omdat Mohammed een normale naam is, die veel voorkomt in het dagelijks leven. Adolf Hitler nou niet bepaald. Die twee kan je nou echt niet vergelijken.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 09:40 schreef Elfletterig het volgende:
Niet dat ik het smaakvolle namen vind, maar waarom zou je een kind wél Mohammed mogen noemen en niet Adolf? Als je ouders onzet uit de ouderlijke macht moet er meer aan de hand zijn dan alleen een paar smakeloze kindernamen, lijkt me zo....
Ik vind namen als Appel, Vlinder, Mohammed en Prince Michael ook rare namen. Maar dat kan ook gewoon.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 09:40 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Klopt, zij mogen dat wat mij betreft lekker doen, dat is hun eigen keuze. Maar toen ze hun kind zo'n naam gaven, hielden ze het niet meer bij zichzelf maar betrokken ze hun kinderen er ook in.
Dus hoe vaker het voorkomt, hoe normaler we het dienen te vinden?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 09:44 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Omdat Mohammed een normale naam is, die veel voorkomt in het dagelijks leven. Adolf Hitler nou niet bepaald. Die twee kan je nou echt niet vergelijken.
Maar een kind dat Adolf Hitler heet kan vanwege zijn naam wellicht vele malen meer problemen krijgen in de maatschappij dan een Mohammed of Appel...quote:Op donderdag 27 oktober 2011 09:47 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Ik vind namen als Appel, Vlinder, Mohammed en Prince Michael ook rare namen. Maar dat kan ook gewoon.
ELKE opvoeding is een stempel en een vorm van manipulatie en hersenspoeling, dus wat is het probleem?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 09:56 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik vind het niet kunnen. De kinderen worden gemanipuleerd en gehersenspoeld door hun ouders met hun extreem rechtse gedachten dus haal die kids daar weg en geef ze een fatsoenlijke opvoeding zodat ze ook een fatsoenlijk mens kunnen worden en dat zit er nu bij voorbaat al niet in. Je zal maar met zo'n naam door het leven moeten dan heb je sowieso al een stempel op je.
Maar wie bepaalt welk gedachtengoed wel en niet geleerd mag worden aan een kind?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 09:56 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik vind het niet kunnen. De kinderen worden gemanipuleerd en gehersenspoeld door hun ouders met hun extreem rechtse gedachten dus haal die kids daar weg en geef ze een fatsoenlijke opvoeding zodat ze ook een fatsoenlijk mens kunnen worden en dat zit er nu bij voorbaat al niet in. Je zal maar met zo'n naam door het leven moeten dan heb je sowieso al een stempel op je.
We moeten ons echt gaan afvragen of we de juiste samenleving zouden zijn als we iemand aanspreken op de naam die zijn/haar ouders verzonnen hebben.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 09:58 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Maar een kind dat Adolf Hitler heet kan vanwege zijn naam wellicht vele malen meer problemen krijgen in de maatschappij dan een Mohammed of Appel...
Niet in mijn ogen, die mensen hebben een haat jegens een bevolkingsgroep. Het begint natuurlijk onschuldig stoer met een tatoeage van een hakenkruis, vervolgens wordt het wat extremer door je kinderen zo te noemen. Dit wordt een halt toegeroepen door de samenleving wat een afkeer brengt naar de samenleving. En we weten wat daarmee kan gebeuren.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 09:32 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen. In NL accepteren we onder invloed van blinde goedgelovigen dermate veel on-Nederlands nationalisme en fascisme, dat ik me echt niet druk kan maken over 2 Amerikanen die middels de namen van hun kinderen laten blijken nazi te zijn. Lekker belangrijk, die paar nazi's op de wereldbevolking maken me de pis niet lauw.
Jij hebt een haat jegens een bevolkingsgroep.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 10:02 schreef betyar het volgende:
[..]
Niet in mijn ogen, die mensen hebben een haat jegens een bevolkingsgroep. Het begint natuurlijk onschuldig stoer met een tatoeage van een hakenkruis, vervolgens wordt het wat extremer door je kinderen zo te noemen. Dit wordt een halt toegeroepen door de samenleving wat een afkeer brengt naar de samenleving. En we weten wat daarmee kan gebeuren.
Doe het dan ter bescherming van de kinderen. Met zo'n naam heb kinderen ook geen kans om normaal te worden, aangezien iedereen hun altijd zal zien als nazi(kind).quote:Op donderdag 27 oktober 2011 09:32 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
toch niet helemaal strookt met :quote:“Actually, the judge and DYFS told us that there was no evidence of abuse and that it was the names. They were taken over the children's names,” Heath Campbell told NBC 10 Tuesday.
Als je het goed leest is er geen sprake van "abuse" maar wel van "neglect" door de huiselijk geweld in het gezin. Ook in Nederland hoeft er geen sprake van direct misbruik/mishandeling van de kinderen te zijn om tot ontzetting uit de ouderlijke macht over te gaan, ook structureel geweld tussen de ouders onderling kan ertoe leiden.quote:[However, the appeals court ruled last year that sufficient evidence of abuse or neglect existed because of domestic violence in the home, and removed the children from their Philipsburg, N.J.home.
Natuurlijk is elke opvoeding een soort stempel van je ouders. Maar als ouders een kind manipuleren en opvoeden met haat tegen andere rassen en anders denkenden dan zijn ze fout bezig en wat mij betreft mogen die ouders uit de macht ontzet worden. Dit valt voor mij onder psychische mishandeling want een gezond denkend mens wordt het zo niet.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 09:59 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
ELKE opvoeding is een stempel en een vorm van manipulatie en hersenspoeling, dus wat is het probleem?
Ik snap het probleem wel trouwens. Het past niet in jouw straatje, dus moet het verboden worden.
Jij haat toch buitenlanders en homoseksuelen?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 10:02 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Jij hebt een haat jegens een bevolkingsgroep.
Geen haat. Ik haat niemand.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 10:02 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Jij hebt een haat jegens een bevolkingsgroep.
Ik haat niemand, ik heb wel een haat jegens assimilatieweigering, maar die geld voor alle niet assimilerende immigranten waar ook ter wereld, dus ook jegens ex-Nederlanders die zich elders settelen en niet assimileren.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 10:07 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Jij haat toch buitenlanders en homoseksuelen?
Snap wel dat zo'n naam je dan wel aanspreekt ja.
Echt heel tolerant naar nazi's ben je niet.quote:
Fixedquote:Op donderdag 27 oktober 2011 09:30 schreef bijdehand het volgende:
[..]
In combinatie met hun tatoos kan je ervanuit gaan dat die mensen bepaalde meningen en denkbeelden hebben, die ze proberen uit te dragen via hun kinderen. Maar in de VS mag echt alles niks, tot in het extreme, dus ik snap niet waarom dit een keer niet mag![]()
Unfix it!quote:
Leg uit waarom in Amerika niks mag. Of probeer je alleen maar stoer te doen?quote:
Het land van verboden. Heb je onder een steen gelegen?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 10:16 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Leg uit waarom in Amerika niks mag. Of probeer je alleen maar stoer te doen?
zo tolerant waren/zijn zij anders ook nietquote:Op donderdag 27 oktober 2011 10:11 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Echt heel tolerant naar nazi's ben je niet.
Wat mag je daar dan bijvoorbeeld niet zeggen? De vrijheid van meningsuiting is dat haast onbeperkt. Of ga je dat nu onderuit halen met een bron? Zou ik heel tof vinden.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 10:17 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het land van verboden. Heb je onder een steen gelegen?
Dat alle religies dat ook doen maakt niet uit?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 09:40 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Klopt, zij mogen dat wat mij betreft lekker doen, dat is hun eigen keuze. Maar toen ze hun kind zo'n naam gaven, hielden ze het niet meer bij zichzelf maar betrokken ze hun kinderen er ook in.
Als dat kind Adolf Hitler heet word het toch moeilijk om hem niet als nazi te zien denk ik. Zeker als je je naam gemakkelijk kan wijzigen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 10:02 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
We moeten ons echt gaan afvragen of we de juiste samenleving zouden zijn als we iemand aanspreken op de naam die zijn/haar ouders verzonnen hebben.
Je gaat een kind van een nazi niet per definitie als nazi zien, toch?
Afhankelijk van de staat hebben ze strenge drugswetten strenge abortuswetten strenge wetten mbt zgn 'hate crimes'. Je weet wel. Iemand een nikker noemen en je bent rijp voor de gevangenis of in ieder geval een flinke boete. Sowieso 3,1% van de populatie zit in de gevangenis of mag de staat niet verlaten omdat ze in proeftijd zitten.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 10:14 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Unfix it!![]()
De Amerikanen zijn heel veel verder met de vrijheid van meningsuiting dan Europa. Zover gaan we zelfs nooit komen!
Geen blauwe ogenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 10:17 schreef SwiffMeister het volgende:
Dit istie dus: Adolf Hitler
[ afbeelding ]
Gaat hier over vrijheid van meningsuiting.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 10:23 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Afhankelijk van de staat hebben ze strenge drugswetten strenge abortuswetten strenge wetten mbt zgn 'hate crimes'. Je weet wel. Iemand een nikker noemen en je bent rijp voor de gevangenis of in ieder geval een flinke boete. Sowieso 3,1% van de populatie zit in de gevangenis of mag de staat niet verlaten omdat ze in proeftijd zitten.
Je mag daar wel een wapen bezitten. Dat dan weer wel.
Nederland (west-europa) is vrijer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |