abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 oktober 2011 @ 09:20:22 #1
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103614389
quote:
OUDERS ADOLF HITLER UIT OUDERLIJKE MACHT ONTZET
Een Amerikaans echtpaar mag niet voor hun kinderen zorgen vanwege de namen die ze hen gaven: Adolf Hitler en Aryan Nation.

De kleine Adolf (6) en zijn zussen JoyceLynn Aryan Nation ('Arische Natie') en Honszlynn Hinler Jeannie Campbell werden vorig jaar al bij een pleeggezin ondergebracht. Dat meldt Foxnews.
Geen misbruik, wel foute namen
De kinderen werden door een rechter uit huis geplaatst, omdat ze zouden zijn misbruikt en verwaarloosd. In het hoger beroep van de ouders tegen de uitspraak, dat vorige week diende, werden die beschuldigingen weerlegd. Vader Heath Campbell: "De rechter vertelde ons dat er geen bewijs is van misbruik, maar dat hij de kinderen bij ons weghaalt vanwege hun namen."

Rechter bekijkt de zaak in december
Heath Campbell en zijn vrouw Deborah willen hun kinderen terug, nu is bewezen dat er geen sprake is van misbruik of verwaarlozing. Ze vinden het onterecht dat ze uit de ouderlijke macht zijn ontzet. In december buigt een rechter zich over hun verzoek.

Geen taart voor Adolf Hitler
Campbell en zijn vrouw kwamen drie jaar geleden al eens in het nieuws, nadat een plaatselijke supermarkt weigerde een taart te maken voor de jarige Adolf. In een tv-interview zeiden de twee dat ze begrepen dat de namen verkeerd kunnen vallen. "Maar we hebben geen kwade bedoelingen, we voeden hem niet op als moordenaar", zei Deborah destijds.
quote:
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/opmerkelijk/)/components/actueel/rtlnieuws/2011/10_oktober/27/opmerkelijk/Ouders_Adolf_Hitler_uit_ouderlijke_macht_ontzet.xml
Deze mensen zouden ze moeten steriliseren en opsluiten. Een gevaar voor de samenleving.
pi_103614440
Waarom zijn die namen dan ook überhaupt toegelaten.
Ging er dan 6 jaar geleden niet al een belletje rinkelen? :')

Aan de andere kant wel apart dat puur en alleen op basis van juist die naam deze beslissing wordt genomen.
Als er verder geen bewijs is van misbruik o.i.d.
pi_103614451
Wat zal die gemeenteambtenaar hebben gelachen zeg.

En die kinderen kunnen het toch veranderen, boeiend.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_103614458
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 09:20 schreef betyar het volgende:

[..]

[..]

Deze mensen zouden ze moeten steriliseren en opsluiten. Een gevaar voor de samenleving.
Nou, wat een gevaar. Brrrrrrr :o

:')
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_103614462
wie van die twee is nou de vader en wie de moeder :?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_103614468
quote:
3s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 09:24 schreef Deetch het volgende:
Dit ook.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 09:25:24 #7
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_103614485
quote:
3s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 09:24 schreef Deetch het volgende:
Één van die twee kerels is de moeder? :?
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_103614486
Vrijheid van meningsuiting voor iedereen behalve voor degenen die anders denken! Dan hadden ze die namen niet toe moeten staan, maar kinderen afpakken gaat imho veel, veel te ver.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_103614518
quote:
2s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 09:25 schreef bijdehand het volgende:
Vrijheid van meningsuiting voor iedereen behalve voor degenen die anders denken! Dan hadden ze die namen niet toe moeten staan, maar kinderen afpakken gaat imho veel, veel te ver.
Ik vraag me wel af hoe je een naam als een mening kan zien?
  donderdag 27 oktober 2011 @ 09:28:31 #10
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103614543
quote:
16s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 09:24 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Nou, wat een gevaar. Brrrrrrr :o

:')
Een gevaar ja doorgedraaide personen, abnormale gedachten die kunnen leiden tot abnormale handelingen.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 09:28:49 #11
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_103614548
Ik heb hier toch wel een beetje dubbel gevoel bij. :')

Aan de ene kant denk ik; moeten zij weten. Je mag (helaas?) redelijk ver gaan in de opvoeding van je kinderen. Ze zijn in ieder geval eerlijk. Er zijn ook heel veel Jan Vissers die er ook zo over denken, die herken je alleen niet aan hun naam voor wat ze zijn. Daarbij kunnen de kinderen eventueel nog anders worden dan de ouders.

Aan de andere kant denk ik; WTF! Waarom mag je een kind in godsnaam Aryan Nation noemen, die kinderen zijn beter af bij pleegouders.

Hoewel dat natuurlijk ook enorm de vraag is.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_103614573
quote:
5s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 09:27 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Ik vraag me wel af hoe je een naam als een mening kan zien?
In combinatie met hun tatoos kan je ervanuit gaan dat die mensen bepaalde meningen en denkbeelden hebben, die ze proberen uit te dragen via hun kinderen. Maar in de VS mag echt alles, tot in het extreme, dus ik snap niet waarom dit in een keer niet mag :?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_103614574
Duidelijk een mooi Arisch blond gezin :').
pi_103614601
quote:
2s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 09:30 schreef bijdehand het volgende:

[..]

In combinatie met hun tatoos kan je ervanuit gaan dat die mensen bepaalde meningen en denkbeelden hebben, die ze proberen uit te dragen via hun kinderen. Maar in de VS mag echt alles, tot in het extreme, dus ik snap niet waarom dit in een keer niet mag :?
Ze mogen ook best zeggen dat ze Adolf Hitler een fijne vent vonden, maar dit betekent nog niet dat je je kind zo mag benadelen door ze zo'n naam te geven.
pi_103614608
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 09:28 schreef betyar het volgende:

[..]

Een gevaar ja doorgedraaide personen, abnormale gedachten die kunnen leiden tot abnormale handelingen.
Abnormaal in absolute zin, of abnormaal in jouw ogen?

Laat ik het zo zeggen. In NL accepteren we onder invloed van blinde goedgelovigen dermate veel on-Nederlands nationalisme en fascisme, dat ik me echt niet druk kan maken over 2 Amerikanen die middels de namen van hun kinderen laten blijken nazi te zijn. Lekker belangrijk, die paar nazi's op de wereldbevolking maken me de pis niet lauw.
Sic transit gloria mundi
I drink, therefore I am!
pi_103614773
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 09:32 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Abnormaal in absolute zin, of abnormaal in jouw ogen?

Laat ik het zo zeggen. In NL accepteren we onder invloed van blinde goedgelovigen dermate veel on-Nederlands nationalisme en fascisme, dat ik me echt niet druk kan maken over 2 Amerikanen die middels de namen van hun kinderen laten blijken nazi te zijn. Lekker belangrijk, die paar nazi's op de wereldbevolking maken me de pis niet lauw.
Klopt, zij mogen dat wat mij betreft lekker doen, dat is hun eigen keuze. Maar toen ze hun kind zo'n naam gaven, hielden ze het niet meer bij zichzelf maar betrokken ze hun kinderen er ook in.
pi_103614786
Niet dat ik het smaakvolle namen vind, maar waarom zou je een kind wél Mohammed mogen noemen en niet Adolf? Als je ouders onzet uit de ouderlijke macht moet er meer aan de hand zijn dan alleen een paar smakeloze kindernamen, lijkt me zo....
pi_103614831
Vanaf welke leeftijd mag je je naam daar veranderen? Kunnen ze alvast een afspraak maken.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 09:43:58 #19
37248 BertV
Klei indiaan
pi_103614860
Ik dacht al... das wel een beetje laat dan. :P
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_103614879
quote:
15s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 09:40 schreef Elfletterig het volgende:
Niet dat ik het smaakvolle namen vind, maar waarom zou je een kind wél Mohammed mogen noemen en niet Adolf? Als je ouders onzet uit de ouderlijke macht moet er meer aan de hand zijn dan alleen een paar smakeloze kindernamen, lijkt me zo....
Omdat Mohammed een normale naam is, die veel voorkomt in het dagelijks leven. Adolf Hitler nou niet bepaald. Die twee kan je nou echt niet vergelijken.
pi_103614926
quote:
2s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 09:40 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Klopt, zij mogen dat wat mij betreft lekker doen, dat is hun eigen keuze. Maar toen ze hun kind zo'n naam gaven, hielden ze het niet meer bij zichzelf maar betrokken ze hun kinderen er ook in.
Ik vind namen als Appel, Vlinder, Mohammed en Prince Michael ook rare namen. Maar dat kan ook gewoon.
Sic transit gloria mundi
I drink, therefore I am!
pi_103614957
quote:
2s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 09:44 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Omdat Mohammed een normale naam is, die veel voorkomt in het dagelijks leven. Adolf Hitler nou niet bepaald. Die twee kan je nou echt niet vergelijken.
Dus hoe vaker het voorkomt, hoe normaler we het dienen te vinden?
Wat nou als er komende jaren 5 miljoen Adolf Hitlers worden geboren, dan is het wel oké?
Sic transit gloria mundi
I drink, therefore I am!
  donderdag 27 oktober 2011 @ 09:56:14 #23
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_103615139
Ik vind het niet kunnen. De kinderen worden gemanipuleerd en gehersenspoeld door hun ouders met hun extreem rechtse gedachten dus haal die kids daar weg en geef ze een fatsoenlijke opvoeding zodat ze ook een fatsoenlijk mens kunnen worden en dat zit er nu bij voorbaat al niet in. Je zal maar met zo'n naam door het leven moeten dan heb je sowieso al een stempel op je.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_103615196
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 09:47 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Ik vind namen als Appel, Vlinder, Mohammed en Prince Michael ook rare namen. Maar dat kan ook gewoon.
Maar een kind dat Adolf Hitler heet kan vanwege zijn naam wellicht vele malen meer problemen krijgen in de maatschappij dan een Mohammed of Appel...

Ik vind het een moeilijke kwestie. Los v/h feit dat ik het persoonlijk not done vind om je kind zo te noemen, vind ik vrijheid van meningsuiting een zeer groot goed. In hoeverre deze lijn mag worden doorgetrokken naar het kind weet ik niet... Ik denk dat je een kind met deze naam wel degelijk erg kan schaden. Nog vele malen meer dan met de namen die jij noemt... Ga je je hier als overheid bemoeien is de vraag: waar trek je dan de lijn?
Krekker is de bom!
pi_103615207
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 09:56 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik vind het niet kunnen. De kinderen worden gemanipuleerd en gehersenspoeld door hun ouders met hun extreem rechtse gedachten dus haal die kids daar weg en geef ze een fatsoenlijke opvoeding zodat ze ook een fatsoenlijk mens kunnen worden en dat zit er nu bij voorbaat al niet in. Je zal maar met zo'n naam door het leven moeten dan heb je sowieso al een stempel op je.
ELKE opvoeding is een stempel en een vorm van manipulatie en hersenspoeling, dus wat is het probleem?

Ik snap het probleem wel trouwens. Het past niet in jouw straatje, dus moet het verboden worden.
Sic transit gloria mundi
I drink, therefore I am!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')