abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103613849
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:
02 november Ymme
02 november women86 (aug 2011)
25 november Sopho
25 november Nanadu
27 november Spewey

designed
Lijnloos
Skoap
Ladyblack (08-2010)
Winks
Fenne
Dananana
frummeltje86 (12-2010)
Kolonia (04-2009)
papillion

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

Afkortingen:
NOD = Niet Ongesteldheidsdag (de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het niet wilt)
DPO = Days Past Ovulation (het aantal dagen dat verstreken is sinds je ovulatie)
LF = Luteale fase (het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie, tussen 9-14 dagen is normaal)
PUPO = pregnant until proven otherwise
KvK = klussen voor kindje (functioneel klussen dus, of te wel neuken in je vruchtbare periode)
FFF = Fuck for Fun (gewoon lekker neuken omdat je daar gewoon zin in hebt)
FF = Fertility Friend (site waar je je cyclus kunt bijhouden mbv temperaturen)

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 06-11-2011 10:06:39 ]
pi_103613877
Waar Mereltje het spannend maakt... al getest? O-)

En waar ik na 37 dagen ein-de-lijk ongesteld ben geworden :)
  donderdag 27 oktober 2011 @ 08:44:24 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_103613880
Ik heb Clauwhee maar uit het lijstje gehaald. :+

Mereltje, het klinkt wel heel veelbelovend hoor! Dapper dat je nog even wacht met testen! :Y
pi_103613889
ohja, jij zit op te letten, thx.
pi_103613896
Marjolijntje mag er ook uit :D
  donderdag 27 oktober 2011 @ 08:46:53 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_103613897
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 08:46 schreef Mangostine het volgende:
Marjolijntje mag er ook uit :D
Done! Hebben we samen opgelet! *;
pi_103614178
Mereltje spannend.

Ymme hoe is het bij jou dan? Ga je nog testen of wacht je je nod af?

Hoe gaat het met je Women zijn er al voortekenen?

Aurum je hebt wel voortekenen, maar gelijk alweer weg gerelativeerd. Nog maar even afwachten wat er komen gaat, wanneer is je nod?

Mangostine "fijn" dat je nu toch ongesteld bent geworden, hopelijk hoef je de volgende keer niet zolang te wachten (of juist wel zo'n 9 maand :P)

Het lijstje bovenin is wel heel kort geworden met al die streepjes van afgelopen tijd.
Al zijn er veel meiden die mee posten, zonder nod te hebben doorgegeven.
pi_103614266
Mango :* Je hebt nu wel duidelijkheid, hoewel je natuurlijk liever andere duidelijkheid had gehad..

Mereltje en Ymme, hoe is het bij jullie?

Ik moet morgen voor de echo, ben best een beetje nerveus..
pi_103614302
oef freubelot, spannend!! De èchte bevestiging! :)

En Sethiwe, hoe staat het er bij jou voor dan?

[ Bericht 2% gewijzigd door Mangostine op 27-10-2011 09:28:33 ]
pi_103614334
ik hoef mijn NOD ook niet in de OP, dat legt er voor mijn gevoel weer teveel druk op ofzo. En ik heb echt nog geen zin om met ovutesten in de weer te gaan eigk. Maar misschien piep ik over een maand weer anders :P
pi_103614418
Deze ronde gaan jullie dus heel veel klussen.. Wel lastig om je ei te spotten met zo'n onregelmatige cyclus..

Ik denk dat morgen alles wel schoon is, maar toch wel spannend..
pi_103614536
ja, hopen dat je snel weer door mag... :*
pi_103614634
Sethiwe, ik moet zondag ongesteld worden. We zien wel, ik ga iig nergens vanuit :)

Sterkte Freub :*
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_103615118
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 09:22 schreef Freubelot het volgende:
Deze ronde gaan jullie dus heel veel klussen.. Wel lastig om je ei te spotten met zo'n onregelmatige cyclus..

Ik denk dat morgen alles wel schoon is, maar toch wel spannend..
Ja, is inderdaad toch wel spannend. Dat had ik ook wel. Benieuwd of jij ook het advies krijgt om je eerstvolgende menstruatie af te wachten.
pi_103615149
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 09:16 schreef Mangostine het volgende:
ik hoef mijn NOD ook niet in de OP, dat legt er voor mijn gevoel weer teveel druk op ofzo. En ik heb echt nog geen zin om met ovutesten in de weer te gaan eigk. Maar misschien piep ik over een maand weer anders :P
Dat heb ik ook. Vind het leuk om mee te posten, maar mijn NOD hoeft er niet per se in. Ovulatietesten ben ik ook niet van plan. Wellicht als we al een hele tijd bezig zijn en er gebeurt nog steeds niks, maar voorlopig gewoon zo relaxed en ongedwongen mogelijk :)
pi_103615803
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 09:55 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ja, is inderdaad toch wel spannend. Dat had ik ook wel. Benieuwd of jij ook het advies krijgt om je eerstvolgende menstruatie af te wachten.
De vk heeft al gezegd dat we gelijk door mogen als we dat willen. Als morgen tenminste blijkt dat het schoon is. Ook gek die verschillen.. Misschien omdat jij al wat verder in de zwangerschap was?
pi_103616234
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 10:23 schreef Freubelot het volgende:

De vk heeft al gezegd dat we gelijk door mogen als we dat willen. Als morgen tenminste blijkt dat het schoon is. Ook gek die verschillen.. Misschien omdat jij al wat verder in de zwangerschap was?
Geen idee. Heb ook niet echt een verbod gekregen ofzo... Maar ach, we zullen maar even afwachten :)
pi_103617673
Ik denk dat ik vandaag een vroege test ga doen.
Ik weet het eerlijk gezegt echt niet meer. Ben met vlagen nog wel een beetje misselijk.
En mijn linker borst doet ook af en toe pijn. Maar ben dr zo bang voor dat mijn lichaam mij gewoon lekker voor de gek houdt of dat ik het mij verbeeld ofzo.
pi_103617905
tja ymme, je kunt iig testen om "uit te sluiten" zeg maar... Vervelend dat je je zo voelt. Hoop dat je niet te vroeg test en je een mooi 2e streepje piest :D
pi_103618005
Heb waarschijnlijk op 15 okt mijn eisprong gehad. Maar 100% zeker weten doe ik het ook niet :D
Wat een onzekerheid en ik merk echt dat ik er veel meer mee bezig ben dan ik zou willen.

We hebben het 'kiezen' voor een 2de al een keer uitgesteld. En omdat we er nu weer voor gingen is het dubbel zo spannend vind ik. We willen het zó graag ná zoveel tegenslagen gehad te hebben afgelopen jaar. Dat ik nog maar heel slecht tegen de druk en spanning kan. Kan elk moment van de dag wel janken. Ben zo labiel als de pest.

*en nu stop ik met klagen*...
pi_103618290
Het heeft denk ik ook wel tijd nodig om aan het idee te wennen. Het is ook niet niks, een tweede kindje, dus kan me voorstellen dat dat extreem spannend is maar je ook niet kunt wachten! Het is jullie wel gegund hoor.
Sterkte :* en nou hup, piesen jij.
pi_103618426
Haha. Ik ga zeker pas piesen (als ik dit vandaag al doe) als zoonlief op bed ligt. :)
pi_103618500
beter 's ochtends! Zeker als je vroeg wil testen.
pi_103618591
@ ymme, wat vervelend dat je je niet zo lekker voelt, emotioneel gezien dan. Is er niet een manier om op de een of andere manier wat minder bezig te zijn met het zwanger worden? Want als ik dit zo lees, word je er bepaald niet gelukkiger van (niet met straks het zwanger zijn ;), maar ik bedoel puur met het proces waar je nu in zit).

Je lijkt een beetje op mijn schoonzusje, denk ik, die is er zó ontzettend veel mee bezig, legt een enorme druk op zichzelf, kan nergens anders mee bezig zijn en maakt zichzelf zo helemaal gek. Niet fijn.
pi_103619062
Geeft de arts niet het advies om af te wachten tot je eerste menstruatie zodat je dan in ieder geval weer weet wat je cyclus is? Daar staat me iets van bij, dat ik zoiets wel eens gehoord heb.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')