Hoe kun je dat nou zeggen. Misschien zou die vriendin zoiets wel willen weten.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 04:07 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat is dan maar een gevoel waar TS mee moet leren leven. Eigen schuld dikke bult.
Het perse willen opbiechten is eigenlijk een vrij egoistische daad om maar proberen in het reine te komen. Ik vind het vrij lomp dat hij z'n vriendin met zijn probleem wilt opzadelen.
Heb ik nooit gezegd, heb gezegd dat het iets is waar je, net zoals alle andere dingen die je doet, verantwoordelijkheid moet nemen, en dan vooral in de zin van eerlijk zijn.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:56 schreef Heinlein het volgende:
We hebben hier een hele duidelijke groep van hardliners, zoals PBateman, Canillas, enz. Ook in de vorige thread (jaartje terug) gaven die duidelijk aan hoe verwerpelijk vreemdgaan was.
Hoerenlopen mag en kan altijd, dat weet iedereen, in een relatie maak je daar als het goed is zelfs een ''hoerenloop''-potje voor waar elke week een afgesproken bedrag in gaat, dat vertellen is eigenlijk niet eens aan de orde zo normaal is het.quote:Nu vraag ik me af: wat vinden we van hoerenlopen? Moet de man dat dan ook vertellen? Waarom wel/niet?
Je identiteit is iets wat je hebt voor jezelf, zodat jij weet wie jij bent. Anderen, en dus ook aandacht van anderen, staat daar los van.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:46 schreef picardmike het volgende:
Het gaat om aandacht, zonder aandacht heb jij niks aan je identiteit. Een politieagent is ook een rol, zonder univorm luistert er niemand naar hem. De eerste agent die zijn werk niet naar huis meeneemt moet ook nog komen.
Je identiteit is wie jij bent, je ego is iets wat je hebt en zijn 2 compleet verschillende dingen. Je ego kan uit angst boven anderen willen staan; jij hoeft dat niet na te streven, dat is je eigen keus.quote:En ik vraag dat niet, je identiteit is eigenlijk je ego daarmee verdring je dus andere en dat maakt je geen beter mens. Want als het er op aankomt staat je eigen ego altijd boven die van andere.
Je haalt identiteit en ego door elkaar, met een eigen identiteit handelt je uit kracht, handel je vanuit ego dan handel je vanuit angst en is macht het doel. Tegenovergestelde zaken.quote:Dat zeggen alle experimenten. Hoe groter die identiteit is die jij voor jezelf schept hoe minder in staat je bent om rekening met andere te houden. En dat treft jezelf.
Je staat nooit boven anderen mensen, ongeacht je rol, geloven dat je boven iemand staat in je identificeren met je ego, ook dat is iets wat je dan doet, niet wie je bent.quote:Waarom zou je ondergeschikt zijn? In sommige rollen sta je boven in andere weer onder mensen.
Je denkt precies hetzelfde als ik 10jr geleden:) Hoop dat je het vol kan houden.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:28 schreef Canillas het volgende:
[..]
Je identiteit is iets wat je hebt voor jezelf, zodat jij weet wie jij bent. Anderen, en dus ook aandacht van anderen, staat daar los van.
[..]
Je identiteit is wie jij bent, je ego is iets wat je hebt en zijn 2 compleet verschillende dingen. Je ego kan uit angst boven anderen willen staan; jij hoeft dat niet na te streven, dat is je eigen keus.
[..]
Je haalt identiteit en ego door elkaar, met een eigen identiteit handelt je uit kracht, handel je vanuit ego dan handel je vanuit angst en is macht het doel. Tegenovergestelde zaken.
[..]
Je staat nooit boven anderen mensen, ongeacht je rol, geloven dat je boven iemand staat in je identificeren met je ego, ook dat is iets wat je dan doet, niet wie je bent.
o zo triest dit!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ook. Die waterige oogjes als ik mijn piemel naar binnen schuif, dat is toch het toppunt van ultiem genot en plezier voor die chick. Dat ik dan 2 uur later aanschuif bij mijn vriendin, tsja. Ik voel me daar niet anders door. Ik heb toch die chick een leuke avond gegeven?
Het is denk belangrijker om je bewust te worden van de dingen die je uit angst en pijnlijke negatieve zelfoordelen doet en met die dingen aan de slag te gaan, dan maakt dingen als macht, jaloezie en sluwheid onnodig, dat is een eerlijkheid die voortkomt uit het eerlijk zijn over jezelf. Macht/controle= angst, en de bestaat zolang jij niet laat zien dat deze niet meer nodig is.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:35 schreef picardmike het volgende:
Je denkt precies hetzelfde als ik 10jr geleden:) Hoop dat je het vol kan houden.
Maar je staat of boven of onder mensen, gelijkwaardigheid bestaat niet. Dat is het herkennen van macht en zolang je dat niet herkend zal je het altijd onbewust doen. Uit jaloezie, onmacht, sluwheid. Later als je groot bent zal je zien dat je mensen je meer nodig hebben en zij jou ook. Maar ik hou er over op. Anders kaap ik het topic.
OK.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:23 schreef Canillas het volgende:
Heb ik nooit gezegd, heb gezegd dat het iets is waar je, net zoals alle andere dingen die je doet, verantwoordelijkheid moet nemen, en dan vooral in de zin van eerlijk zijn.
Bedankt voor je sarcasme. Ik haal er uit dat je het exact hetzelfde vindt?quote:Hoerenlopen mag en kan altijd, dat weet iedereen, in een relatie maak je daar als het goed is zelfs een ''hoerenloop''-potje voor waar elke week een afgesproken bedrag in gaat, dat vertellen is eigenlijk niet eens aan de orde zo normaal is het.
Tja je gooit met 2 grote termen die mooi klinken, maar nu moeten ze nog ingevuld worden.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 09:28 schreef Canillas het volgende:
[..]
Het is denk belangrijker om je bewust te worden van de dingen die je uit angst en pijnlijke negatieve zelfoordelen doet en met die dingen aan de slag te gaan, dan maakt dingen als macht, jaloezie en sluwheid onnodig, dat is een eerlijkheid die voortkomt uit het eerlijk zijn over jezelf. Macht/controle= angst, en de bestaat zolang jij niet laat zien dat deze niet meer nodig is.
Heb je het over betalen voor seks of over naar de hoeren gaan tijdens een relatie?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 09:38 schreef Heinlein het volgende:
Ik heb het vermoeden dat mensen daar wel degelijk anders over denken. Ik ken een vriend die ooit eens naar de hoeren is geweest en hij vond het niks, maar stel dat hij het vertelt. Voor zijn vriendin zit er volgens mij wel degelijk een verschil tussen "ik ben ooit naar de hoeren geweest" of "ik ben ooit vreemdgegaan".
Dat is iets wat iedereen zelf moet doen, zal nooit vanzelf gebeuren, vooral omdat aan negativiteit hangen zoveel makkelijker is; op dingen afgeven en afkraken kan altijd. Je belemmert alleen wel jezelf daarmee.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 09:38 schreef picardmike het volgende:
Tja je gooit met 2 grote termen die mooi klinken, maar nu moeten ze nog ingevuld worden.
Ja jong zijn is ook makkelijker. Ik weet niet of je de laatste verkiezingen gevolgd heb maar negativiteit is tegenwoordig in hoor. Ik heb de laatste 10jr de wereld alleen maar kutter zien worden. Op een zwarte president na zijn al mijn nachtmerries zo een beetje uitgekomen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 09:49 schreef Canillas het volgende:
[..]
Dat is iets wat iedereen zelf moet doen, zal nooit vanzelf gebeuren, vooral omdat aan negativiteit hangen zoveel makkelijker is; op dingen afgeven en afkraken kan altijd. Je belemmert alleen wel jezelf daarmee.
Negativiteit is in en dat is op zich kwalijk maar het gaat er niet om wat in is, het gaat erom wat jij doet, het is jouw keuze om daar aan mee te doen of niet.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 10:00 schreef picardmike het volgende:
[..]
Ja jong zijn is ook makkelijker. Ik weet niet of je de laatste verkiezingen gevolgd heb maar negativiteit is tegenwoordig in hoor. Ik heb de laatste 10jr de wereld alleen maar kutter zien worden. Op een zwarte president na zijn al mijn nachtmerries zo een beetje uitgekomen.
Ja, dit dus. Hier is toch geen speld tussen te krijgen?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 10:04 schreef lezzer het volgende:
Ik vraag me wel eens af hoeveel van die mensen die roepen dat je zoiets moet opbiechten aan je partner zelf wel eens mee gemaakt hebben dat hun partner dat opbiechtte.
Je kwetst iemand waarvan je houdt nodeloos, en ik heb eigenlijk nooit gehoord van iemand dat hun relatie daar geen fikse knauw van gekregen heeft danwel alsnog beëindigd is.
Als het echt "vreemdgaan om de sex" is en eenmalig, mond houden en met je zelf in het reine komen.
Niet jouw probleem bij iemand anders dumpen.
In welke zin was het nodeloos? Er was een reden dat je diegene kwijtraakte toch?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 10:04 schreef lezzer het volgende:
Ik vraag me wel eens af hoeveel van die mensen die roepen dat je zoiets moet opbiechten aan je partner zelf wel eens mee gemaakt hebben dat hun partner dat opbiechtte.
Je kwetst iemand waarvan je houdt nodeloos, en ik heb eigenlijk nooit gehoord van iemand dat hun relatie daar geen fikse knauw van gekregen heeft danwel alsnog beëindigd is.
Het is nodeloos omdat het geen ruk voor hoeft te stellen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 10:18 schreef Canillas het volgende:
[..]
In welke zin was het nodeloos? Er was een reden dat je diegene kwijtraakte toch?
Ha als je echt denkt dat het zo werkt, succes!quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 10:12 schreef Canillas het volgende:
[..]
Negativiteit is in en dat is op zich kwalijk maar het gaat er niet om wat in is, het gaat erom wat jij doet, het is jouw keuze om daar aan mee te doen of niet.
Waar je je op richt kom je op uit; richt je je op negativiteit dan kom je op negativiteit uit.
Voor iemand die denkt dat ik jong ben en zelf dus oud klinkt je wat dit betreft erg als een kind; ''ja maar zij doen het ook''.
Dat hoeft voor jou niet, voor de partner in kwestie kan dat heel anders zijn, je noemt het nodeloos alsof het voor een ander zou moeten betekenen wat jij vind dat het betekent.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 10:20 schreef Taurus het volgende:
[..]
Het is nodeloos omdat het geen ruk voor hoeft te stellen.
Daarom mijn opmerking, over dat ik denk dat het mensen nooit is overkomen die dit soort dingen roepen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 10:26 schreef Canillas het volgende:
[..]
Dat hoeft voor jou niet, voor de partner in kwestie kan dat heel anders zijn, je noemt het nodeloos alsof het voor een ander zou moeten betekenen wat jij vind dat het betekent.
Vind jij echt dat jij dat voor een ander hebt te bepalen? Dat is toch eigenlijk het hele punt van het vertellen of niet? Jij wilt vreemdgaan én dat het geen consequenties heeft, is dat redelijk?
Kijk, dit zijn nou zinvolle afsprakenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 10:18 schreef CorwinofAmber het volgende:
Mijn vrouw en ik hebben hier hele duidelijke afspraken over.
Inmiddels zijn we nu 8 jaar bijelkaar, de regels zijn:
- Krijg je gevoelens voor een ander, dien je dit direct te vertellen
- Ga je in een vlaag van verstandsverbijstering 1x vreemd, zoenen, sexen, wat dan ook, niet vertellen, doet alleen maar pijn naar de ander en zelf gewoon lekker op de blaren zitten van het kutgevoel. dat is straf genoeg.
Natuurlijk niet, iemand die je vertrouwde heeft je keihard bedrogen, waarom zou je met iemand die in staat is je zoiets aan te doen verder willen? Zou je met zo iemand de rest van je leven door willen brengen? Nee, en daarom heeft diegene het recht om te weten wat jij gedaan hebt zodat diegene zelf weet met wie hij zich inlaat. Anders bepaalt de vreemdganger die de fout heeft gemaakt ook nog eens de leugen waarin die ander leeft. Dat is egoïstisch.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 10:31 schreef lezzer het volgende:
Daarom mijn opmerking, over dat ik denk dat het mensen nooit is overkomen die dit soort dingen roepen.
Denk je nou echt dat je na zo'n gesprek leuk doorgaat met je relatie? Echt niet hoor
Die ellende heb je veroorzaakt met het vreemdgaan, die is er dan al, anders was er ook niks op te biechten. Diegene verdient het om dat te weten om de mogelijkheid te hebben om te zeggen ''wat heb ik me in jou vergist, ik wil iemand die dit soort dingen niet doet dus dit is voorbij, ik ga verder met mijn leven zonder jou omdat ik weet dat ik beter verdien dan iemand die mijn vertrouwen zo beschaamd''. Dat is pijnlijk, klote en moeilijk maar het is diegene die bedrogen is een manier om zich los te maken van iemand die zo met anderen omgaat.quote:Dus, wat Taurus zegt "het stelde geen ruk voor", maar om je eigen geweten te sussen (omdat je partner zogenaamd recht heeft op de waarheid) ga je die ellende bij je partner neer gooien en een 30x zo grote bult ellende veroorzaken.
De waarheid my ass.
Zelfde als hierboven, door eerlijk te zijn geef jij degene die je bedrogen hebt de kans om voor zichzelf te gaan leven en een bestaan op te bouwen waar dat soort dingen niet in gebeuren. Mensen die bedrogen zijn maken het vaak uit ja, weet je waarom? Omdat ze bedrogen zijn! En met iemand die dat doet willen ze niet verder, uit respect voor zichzelf en vanuit gevoel van eigenwaarde laten ze zich zo niet behandelen. Al zijn dat dingen die voor een vreemdganger wellicht vreemd in de oren klinken want als je eigenwaarde had dan zocht je de (tijdelijk) aandacht van het vreemdgaan niet op.quote:Wat verwacht je nou van je partner dan? Dat hij/zij zegt "nou schat, je kon er niks aan doen, we proberen er wat van te maken samen"? Of wat eigenlijk?
Dus je wilt nog toestemming danwel goedkeuring voor het vreemdgaan dan ook ofzo?
Ja, die heeft een bezeken gevoel omdat diegene bedrogen is door iemand die ze vertrouwden, met het vreemdgaan verdwijnt dat vertrouwen en dus de relatie. Jij hebt dan iets gedaan waardoor diegene niet meer met jou verder wil, wat niet meer dan logisch is, als je een beetje om jezelf geeft laat je je zo niet behandelen. Dat de relatie stuk loopt is een gevolg van jou daden.quote:En dan gaat het uiteindelijk uit. En dan? Dan heeft die partner dus een bezeken gevoel ook nog?
Nee, het niet vertellen is de egoïstische daad; je liegt, je bedriegt en je ontneemt iemand de waarheid om keuzes voor de rest van zijn of haar leven op te baseren.quote:Opbiechten is een erg egoïstische daad. De consequentie van opbiechten is dat de vreemdganger z'n schuldgevoel sust en de bedrogene een kutgevoel heeft.
Ik begrijp best graag dat je op persoonlijke ervaringen in wil gaan om zo niet op de tekst die er staat te reageren maar ook dat is een manier om geen verantwoordelijk te (willen) nemen voor wat je gedaan hebt.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 10:53 schreef lezzer het volgende:
Nou goed, ik heb aan beide kanten gestaan. En jij?
Eerlijk?
Ik mag jou welquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 11:02 schreef Canillas het volgende:
[..]
Ik begrijp best graag dat je op persoonlijke ervaringen in wil gaan om zo niet op de tekst die er staat te reageren maar ook dat is een manier om geen verantwoordelijk te (willen) nemen voor wat je gedaan hebt.
Daarbij wil wel zeggen dat ik het vreemdgaan op zich niet veroordeel, het gaat om het ermee omgaan, of je daar weer ervoor kiest om te blijven liegen en dus weer je verantwoordelijkheid niet neemt en hoe je dat 'goed' praat.
Je hebt aan beide kanten gestaan zeg je, dan ben ik oprecht benieuwd of jij van jezelf begrijpt waarom je bent vreemdgegaan, snap je waarom je het deed en of je dat verteld hebt of niet.
Ik vind eerlijk gezegd dat je gewoon niet weet waar je over praatquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 11:02 schreef Canillas het volgende:
[..]
Ik begrijp best graag dat je op persoonlijke ervaringen in wil gaan om zo niet op de tekst die er staat te reageren maar ook dat is een manier om geen verantwoordelijk te (willen) nemen voor wat je gedaan hebt.
En nou jij. Want je ontwijkt mijn vraag. Heb je ooit aan één van beide kanten gestaan?quote:Je hebt aan beide kanten gestaan zeg je, dan ben ik oprecht benieuwd of jij van jezelf begrijpt waarom je bent vreemdgegaan, snap je waarom je het deed en of je dat verteld hebt of niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |