abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103776165
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 08:26 schreef Canillas het volgende:

[..]

Dingen gebeuren, omstandigheden zijn dat, hoe je ermee om gaat bepaalt.

[..]

Lastiger om iets te doen wat precies aansluit bij het beeld wat je van jezelf hebt? ''Ik heb iets verkeerd gedaan dus ik ben verkeerd en ik moet boeten''. Volgens mij is het lastiger om dingen anders te doen dan je altijd doet.

Kan je het echt afdoen als ''ik had gewoon zin, klaar. Het is gebeurd...ach ja''.
Nee, en dat is precies waarom je dus moet boeten. 'Ik heb iets verkeerd gedaan, dus ik ben verkeerd bezig geweest en ik moet boeten' doe je in je hoofd, wanneer je het vertelt moet zij boeten. Dat lijkt me niet gepast. Ik heb al gezegd dat ik het als een vergissing beschouw, een fout. Dat is dus niet 'ach ja', dat is 'kut, maar ik zeg het niet, ik draag die last zelf'.
quote:
[..]

Omdat jij dat niet voor een ander te bepalen heeft, of denk jij dat jij een ander zo goed kent dat jij dat 100% zeker weet? Diegene denkt op zijn beurt ook van jou dat jij niet vreemd zou gaan, dat is een onwaarheid, dus hoe goed kennen jullie elkaar dan?
ja, dat denk ik bij mijn partner. Ik doe wel research naar iemand, ik weet niet hoe jij je relaties beschouwt maar ik denk die persoon wel te kennen ja. Sowieso hoef je niet enorm sociaal intelligent te zijn om te weten dat het niet fijn voelt als je partner is vreemdgegaan. En als dat ook nog zinloos was omdat hij gewoon bij je wil blijven is het al helemaal een loze periode waar je in gaat.
quote:
Jij bent een keer vreemdgegaan, omdat jij dat wilde, in die situaties heb je iets voor jezelf boven het welzijn van je partner geplaatst, om wat voor reden dan ook maar als jij zo redeneert, ben jij dan wel degene die voor een ander mag bepalen wat diegene weet, gezien je gedachtegang?
Nee, en dit heb ik ook al vijf keer gezegd; in die situatie was ik me helemaal niet bewust van mijn partner. Ik heb dus niet gedacht: ach, ik wil dit graag, dan maar even mijn partner kwetsen. Zo rationeel werkt dat niet, en ik ga dat niet nu nog 'n keer uitleggen.
Los daarvan heb ik sowieso mijn partner niet gekwetst, omdat ik het dus niet gezegd heb. Dan kun jij dat nog steeds kwetsen noemen, ik vind dat lulkoek. Mijn partner heeft er niets van gemerkt, dus hij is niet gekwetst, zo simpel is het nou eenmaal.
quote:
Kan je dezelfde redenering die leidt tot vreemdgaan vertrouwen voor het nemen van dat soort beslissingen?
Ik bepaal dus wel vaker voor mijn partner wat goed is, als het gaat om kennis over wat ik allemaal doe en denk. Ik bepaal zijn leven niet, maar wel mijn woorden. Hij heeft niet het recht om alles te weten, ik weet niet uit welk trouwboekje jij dat motto hebt gehaald, maar voor mij geldt die niet. Eén en één blijft twee bij mij, wij vormen niet samen één. Er zijn twee levens.
quote:
Dat is geen gedachte, dat is een feit. Dat er bij mensen een angst voor de waarheid speelt is denk een veel groter en meer belemmerend iets, dat werkt namelijk oneerlijkheid in de hand, wat leidt tot kwetsen.

Nogmaals, het vreemdgaan kan gebeuren, fouten maken is menselijk en daar kan je altijd van leren, je bent net als iedereen een mens waar 1000 en 1 kanten aan zit en je bent niet opeens alleen maar 'een vreemdganger'; het is het voortzetten van de oneerlijkheid wat een kwalijk iets is.

Maar goed, vallen nogal herhaling onderhand.
Inderdaad.
pi_103777729
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 09:31 schreef Taurus het volgende:
Nee, en dat is precies waarom je dus moet boeten. 'Ik heb iets verkeerd gedaan, dus ik ben verkeerd bezig geweest en ik moet boeten' doe je in je hoofd, wanneer je het vertelt moet zij boeten. Dat lijkt me niet gepast. Ik heb al gezegd dat ik het als een vergissing beschouw, een fout. Dat is dus niet 'ach ja', dat is 'kut, maar ik zeg het niet, ik draag die last zelf'.
Jij zie het dat als de ander dan moet boeten, je kan het ook zien dat diegene de kans krijgt de waarheid over degene waar hij of zij zich mee inlaat te weten en dan te beslissen daarmee door te gaan of niet. Veel mensen zouden geen partner willen die vreemd gaat; op jou manier zadel je diegene wel met zo'n iemand op, onder valse voorwendselen. Maar jij vind dat je dat kan maken, net zoals je vind dat je het vreemdgaan kan maken, die dingen lijken hand in hand te gaan. Als jij dat zo ziet dan is dat jouw keus, anderen aanraden om het ook zo te doen lijkt mij wat ver gaan en spreekt van een soort verwrongen manipulatie van iemand die zichzelf ziet als iemand die dat voor een ander te beslissen heeft. Lijkt me nogal verontrustend maar goed dat is mijn idee.
quote:
ja, dat denk ik bij mijn partner. Ik doe wel research naar iemand, ik weet niet hoe jij je relaties beschouwt maar ik denk die persoon wel te kennen ja. Sowieso hoef je niet enorm sociaal intelligent te zijn om te weten dat het niet fijn voelt als je partner is vreemdgegaan.
Nee, maar je bent dan ook niet intelligent genoeg wat betreft jezelf om het te voorkomen. Jij hebt je handelen dan niet in de hand. Je kan het dan gooien op tijdelijk ontoerekeningsvatbaar als het ware zoals ze dat doen bij misdrijven, ''mooie'' van jouw ''misdaad'' is dat je deze mee het graf in kan nemen.
quote:
Nee, en dit heb ik ook al vijf keer gezegd; in die situatie was ik me helemaal niet bewust van mijn partner. Ik heb dus niet gedacht: ach, ik wil dit graag, dan maar even mijn partner kwetsen. Zo rationeel werkt dat niet, en ik ga dat niet nu nog 'n keer uitleggen.
Waarschijnlijk deed je het in een roes, in een soort trance haast, en bestond alleen dat moment en jij zelf en die persoon. Normale beleving voor een kind van onder de 12. Dan kan je zeggen ''zo wil ik zijn, ik wil die lust en ik wil bijv ook die woede waarin je in iemand een klap kunt geven en ik als ik doe alsof iets niet gebeurd is dat is dat ook zo'' en dat klinkt als de neiging om te vluchten voor de dingen die echt spelen en je dan over dat gedrag schuldig te voelen. Je vlucht in de afleiding en de rest doet er niet. Je wilt jezelf in zo'n moment vergeten, ongeacht de consequenties. Dat is verdringing en dat is gevaarlijk want uiteindelijk komt het er allemaal uit, ook alles waarvan je doet alsof het niet gebeurd is. Maar goed dat is jouw pakkie an tegen die tijd.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_103778132
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 07:24 schreef Canillas het volgende:

[..]

Zie jij het leven als iets waarin jij kiest wat er gebeurd of iets waarvan jij bepaalt wat er gebeurd? Het leven gebeurd altijd, ook niet leuke dingen, hoe je daarmee omgaat is wat te telt. Doen alsof het niet gebeurd is een vorm van ontkenning en daar neem je altijd jezelf in de maling, al is het maar doordat je dan het leven ziet als iets waar jij je tegen zou moeten verdedigen uit angst om een bepaald iets te voelen.

Dus knap dat Ts eerlijk is en zijn vriendin laat kiezen hoe ze omgaat met de dingen die in haar leven gebeuren, in plaats dat hij uit eigenlijk belang en egoisme het verzwijgt om zichzelf 'gedoe' te besparen. Aan hem om te gaan met wat hij gedaan heeft en daar de consequenties van te dragen, aan haar om te gaan met wat er gebeurd is. Dat is het leven.
Het is alleen niet in haar leven gebeurd :+ Het gebeurde pas in haar leven op het moment dat TS het aan zijn vriendin vertelde. :+ TS kwetst zijn vriendin ook niet door vreemd te gaan, dat is feitelijk onmogelijk :o Pas als hij aan haar vertelt dat hij vreemd is gegaan, dan is zij gekwetst.Heb jezelf een vriendin? Want dan kun je je eens afvragen of jij je nu gekwetst voelt niet wetende dat zij vreemd gegaan is :o Lijkt me niet, want dat weet je dus niet als dat het geval zou zijn :+

Ben je gelovig trouwens? Want het klinkt als: "je moet eerlijk zijn om bij God in het reine te komen, ende gij zult beloond worden wanneer je op deze manier je leven leidt." Als je dit buiten beschouwing laat dan is er niemand in het verhaal die er beter van wordt als je het vertelt, netto ben je zelf ook veel slechter af :+
pi_103778411
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 10:54 schreef VanHelsing het volgende:
Het is alleen niet in haar leven gebeurd :+ Het gebeurde pas in haar leven op het moment dat TS het aan zijn vriendin vertelde. :+ TS kwetst zijn vriendin ook niet door vreemd te gaan, dat is feitelijk onmogelijk :o Pas als hij aan haar vertelt dat hij vreemd is gegaan, dan is zij gekwetst.Heb jezelf een vriendin? Want dan kun je je eens afvragen of jij je nu gekwetst voelt niet wetende dat zij vreemd gegaan is :o Lijkt me niet, want dat weet je dus niet als dat het geval zou zijn :+
Als jij het moreel gezien vind kunnen dat je iemand bedreigt en daar dan ook over te liegen, dan moet je dat doen als je dat de beste keus lijkt. Kan me moeilijk voorstellen dat je iemand wil zijn die op die manier handelt maar goed dat is een kwestie van mening.

Het geeft waarschijnlijk ook wel op een kromme manier een gevoel van macht op die manier de dingen doen, alles zelf bepalen, ook van een ander, en aangezien de behoefte aan macht voortkomt uit angst kan je daar ook eigenlijk niks van zeggen. Dat iemand het daar laat zitten eventueel wel. Als iemand het daarbij laat zitten omdat hij of zij de overtuiging heeft niet tot beter in staat te zijn dan is dat eigenlijk gewoon heel treurig.
quote:
Ben je gelovig trouwens? Want het klinkt als: "je moet eerlijk zijn om bij God in het reine te komen, ende gij zult beloond worden wanneer je op deze manier je leven leidt." Als je dit buiten beschouwing laat dan is er niemand in het verhaal die er beter van wordt als je het vertelt, netto ben je zelf ook veel slechter af :+
In het reine komen kan je alleen met jezelf, en in iets als God oid geloof ik niet.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  maandag 31 oktober 2011 @ 11:04:30 #280
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_103778433
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 10:54 schreef VanHelsing het volgende:

[..]

Mwah, een beetje relatie hoort gebaseerd te zijn op wederzijds respect en vertrouwen.
Daarnaast heb je ook nog te maken met mogelijke bijzaken zoals SOA's en mogelijke zwangerschap etc waarmee je je partner zonder dat ze het weet belast.

De hamvraag blijft altijd hoe zou TS het vinden als zijn vriendin volgeyoghurt wordt terwijl TS er niets van weet?

En god of karma hierbij halen is onzin. Het is moreel verwerpelijk om vreemd te gaan. Net als dat iemand vermoorden verwerpelijk is. Vanuit de evolutie hebben we een aantal dingen meegekregen. Waaronder: Wat u niet wil dat u geschied doet dat ook een ander niet. Een regel die door redelijk wat religies is over genomen, maar daardoor nog niet religeus is.

En je kunt er wel voor kiezen om iemand te vermoorden, maar je kunt er niet voor kiezen om er dan geen wroeging van te hebben.

Als TS idd zoveel meeleven heeft met zijn vriendin, dan vertelt ie het niet en maakt ie het toch uit.
Als je echt van iemand houdt dan doe je het namelijk je partner niet aan.
Tenzij je een open relatie hebt of gaat swingen, maar dan is er geen sprake van een vertrouwensbreuk.
pi_103779111
quote:
Als jij het moreel gezien vind kunnen dat je iemand bedreigt en daar dan ook over te liegen, dan moet je dat doen als je dat de beste keus lijkt. Kan me moeilijk voorstellen dat je iemand wil zijn die op die manier handelt maar goed dat is een kwestie van mening.
Ik zeg niet dat ik vreemdgaan vind kunnen, als je echt zo sterk in je schoenen staat dan doe je het niet of bespreek je een open relatie met je partner (dat laatste dien je in ieder geval niet eenzijdig uit te roepen zonder dat de ander het weet). :o Maar goed, mensen maken (soms nogal bijzonder stomme) fouten :+ Daarvoor hoef je je relatie niet gelijk af te schieten :o
pi_103781516
Ik zou het zelf uitmaken voor je eigen straf en wel gewoon je bek houden. Je brengt onnodig verdriet en je kunt het toch niet meer terugdraaien. Je maakt haar onzeker, ook in toekomstige relaties, en die schade kun je niet maken!

Dus: niet vertellen. En niet om de reden om het voor jou makkelijker te maken, maar om schade te voorkomen bij haar. Dus maakt het uit OF wees extreem lief voor haar en bedenk goed wat je hebt gedaan en hoe je het in de toekomst kunt voorkomen.
pi_103782765
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 11:04 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Mwah, een beetje relatie hoort gebaseerd te zijn op wederzijds respect en vertrouwen.
Daarnaast heb je ook nog te maken met mogelijke bijzaken zoals SOA's en mogelijke zwangerschap etc waarmee je je partner zonder dat ze het weet belast.
Er is al meerdere keren in dit topic aangegeven dat het natuurlijk logisch is dat je je partner op de hoogte stelt van je escapade als dit fysieke gevolgen voor hem of haar heeft. Dat lijkt me buiten kijf.
quote:
De hamvraag blijft altijd hoe zou TS het vinden als zijn vriendin volgeyoghurt wordt terwijl TS er niets van weet?
Dit is dus de denkfout die voortdurend in dit soort discussies gemaakt wordt: TS weet het niet, je zegt het zelf. Daar kan TS dus ook niets van vinden, want hij weet het niet. Dan gaat het leven dus gewoon door.
quote:
En god of karma hierbij halen is onzin. Het is moreel verwerpelijk om vreemd te gaan. Net als dat iemand vermoorden verwerpelijk is. Vanuit de evolutie hebben we een aantal dingen meegekregen. Waaronder: Wat u niet wil dat u geschied doet dat ook een ander niet. Een regel die door redelijk wat religies is over genomen, maar daardoor nog niet religeus is.
Bij iemand vermoorden ga je over andermans leven. Hoe je het ook went of keert: vreemdgaan gaat nog steeds over je eigen leven. Je hebt een partner die niet wil dat je dat doet, maar meer ook niet. We hebben niet voor niets moord wel strafbaar gesteld, en vreemdgaan niet. Het verschilt sterk per persoon hoe 'ernstig' deze misstap wordt beschouwd. De mate waarin dit verwerpelijk wordt bevonden is bij iedereen anders. Ik vind het wel overkomelijk, en ik vind het niet honderd procent te vermijden.
quote:
En je kunt er wel voor kiezen om iemand te vermoorden, maar je kunt er niet voor kiezen om er dan geen wroeging van te hebben.

Als TS idd zoveel meeleven heeft met zijn vriendin, dan vertelt ie het niet en maakt ie het toch uit.
Als je echt van iemand houdt dan doe je het namelijk je partner niet aan.
Tenzij je een open relatie hebt of gaat swingen, maar dan is er geen sprake van een vertrouwensbreuk.
Weer die denkfout: je doet je partner dus niets aan. Feitelijk doe je je partner pas iets aan als je het vertelt, en ook als je het niet vertelt en het uitmaakt. Bovendien doe je jezelf met die laatste optie, die ik overigens heel raar vind, ook iets aan wat niet nodig is. Waarom zou je jezelf een straf opleggen op die manier? Wie heeft verzonnen dat je voor het verzwijgen van iets een straf moet krijgen? Daar heb je toch zelf controle over, lijkt me?

Ik ben vreemdgegaan en ik heb me daar wel eens schuldig over gevoeld. Maar ik heb het nooit gezegd, nooit over getwijfeld het te vertellen en ik heb er nooit een nacht minder om geslapen. Ik vind ook niet dat ik straf verdien, en ik vind mezelf ook geen slecht persoon. Nu kunnen mensen hoog en laag springen in dit topic, maar als ik zo ben en zo denk doet niemand daar iets aan. En niemand lijdt er onder. Hooguit ikzelf, en dat zal dan wel terecht zijn.
pi_103783567
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 13:13 schreef Taurus het volgende:
Weer die denkfout: je doet je partner dus niets aan. Feitelijk doe je je partner pas iets aan als je het vertelt, en ook als je het niet vertelt en het uitmaakt.
Dus er zit geen verschil in niet vreemdgaan of wel vreemdgaan, zolang de partner er maar niet achter komt? Het idee dat jij iets doet waar een ander, waar je als het goed is om geeft gezien het je partner is, pijn en verdriet van zou hebben?

Heel je verhaal komt eigenlijk neer op; het is maar hoe egoïstisch je bent.
pi_103783773
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 13:33 schreef Canillas het volgende:

[..]

Dus er zit geen verschil in niet vreemdgaan of wel vreemdgaan, zolang de partner er maar niet achter komt? Het idee dat jij iets doet waar een ander, waar je als het goed is om geeft gezien het je partner is, pijn en verdriet van zou hebben?

Heel je verhaal komt eigenlijk neer op; het is maar hoe egoïstisch je bent.
Klopt. En er zit wel verschil tussen, maar voor jezelf. Als je regelmatig vreemd gaat moet je jezelf afvragen waarom je dat doet en of je wel in een relatie wil zitten. Daarnaast is de kans is veel groter dat je partner er achter komt en dat je hem of haar dus pijn doet, dat moet je natuurlijk vermijden.

Ik heb het echter met nadruk over een vergissing. In dat geval vind ik dat je dat egoisme best kunt verantwoorden, en nogmaals, het is niet alleen maar egoistisch, want je bespaart je partner een hoop verdriet door het niet te vertellen. Maar als jij per se in mijn slechtheid wil blijven geloven mag je van mij ervan uit gaan dat ik het alleen niet verteld heb om mezelf een hoop gezeik te besparen. Ik weet echter dat ik mijn toenmalige relatie ook ellende heb bespaard.

Maar dat ik in deze zin egoistisch ben heb ik nooit ontkend en daar heb jij me ook al meerdere keren van 'beschuldigd'. Dat maakt dus niet veel indruk, sorry.
pi_103784231
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 13:38 schreef Taurus het volgende:
Maar dat ik in deze zin egoistisch ben heb ik nooit ontkend en daar heb jij me ook al meerdere keren van 'beschuldigd'. Dat maakt dus niet veel indruk, sorry.
Het is geen beschuldiging , er zijn redenen genoeg om egoïstisch te doen en daar kunnen heel persoonlijke dingen achter zitten, het is alleen jammer dat al die redenen vanuit angst afkomstig zijn, het egoïstisch doen op zich is daar slechts een symptoom van. Lijkt me geen prettig idee, maar goed zolang het 'werkt'. En het is zoals jij zegt; jij moet ermee leven.
pi_103784661
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 13:13 schreef Taurus het volgende:

[..]

Weer die denkfout: je doet je partner dus niets aan. Feitelijk doe je je partner pas iets aan als je het vertelt, en ook als je het niet vertelt en het uitmaakt.
Wat een kutsmoes. Tenzij je een partner hebt die aangeeft liever in een illusie te leven.
pi_103785308
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 14:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat een kutsmoes. Tenzij je een partner hebt die aangeeft liever in een illusie te leven.
Een partner hebben die 'n keer seks met iemand anders heeft gehad vervormd je leven niet tot illusie. Als dat bij jou zo werkt heb je wel een erg klein wereldje om je heen gecreeerd.

Daarnaast is het geen smoes, en ook niet bedoeld als smoes. Het is gewoon een feit. Je partner lijdt pas op het moment dat hij of zij het weet, eerder niet.
pi_103785318
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 14:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De stelling is onzin:
quote:
Hoe kun je iets vinden van iets waar je niet af weet? Dan valt er niets te vinden.. TS zou dan pas wat vinden op het moment dat hij er achter komt, direct of indirect.
pi_103786302
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 14:21 schreef Taurus het volgende:

[..]

Een partner hebben die 'n keer seks met iemand anders heeft gehad vervormd je leven niet tot illusie. Als dat bij jou zo werkt heb je wel een erg klein wereldje om je heen gecreeerd.
Je begrijpt wat ik bedoel. Heb je je partner gevraagd of hij een illusie verkiest boven pijn? Of ga je daar gemakshalve maar vanuit?

quote:
Daarnaast is het geen smoes, en ook niet bedoeld als smoes. Het is gewoon een feit. Je partner lijdt pas op het moment dat hij of zij het weet, eerder niet.
Waarom zou je het niet kunnen of willen vertellen? Als het iets is waar je volledig achter staat en verantwoording voor neemt, zou je partner daar dan toch zelfs begrip voor kunnen hebben?
pi_103786423
Wat een kutdiscussie. Als je vreemdgaat ben je de ander niet waard, en hou je niet echt van die persoon, anders had je t niet gedaan. Klaar.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_103786448
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 14:21 schreef VanHelsing het volgende:

[..]

De stelling is onzin:

[..]

Hoe kun je iets vinden van iets waar je niet af weet? Dan valt er niets te vinden.. TS zou dan pas wat vinden op het moment dat hij er achter komt, direct of indirect.
Klopt. Dat neemt echter niet weg dat dat daarom maar beter is dan het wel te vertellen. Tenzij je relatie toch op korte termijn op de klippen loopt.
  maandag 31 oktober 2011 @ 14:53:25 #293
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_103786455
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 14:52 schreef delano.888 het volgende:
Wat een kutdiscussie. Als je vreemdgaat ben je de ander niet waard, en hou je niet echt van die persoon, anders had je t niet gedaan. Klaar.
Ja maar alcohol, en lust en en en :')

Je hebt gelijk :)
AFC AJAX
pi_103786481
quote:
10s.gif Op maandag 31 oktober 2011 14:53 schreef msnk het volgende:

[..]

Ja maar alcohol, en lust en en en :')

Je hebt gelijk :)
Als je niet genoeg lust uit je eigen relatie kan halen moet je t uitmaken, en alcohol kies je zelf voor om te drinken, das echt geen smoes.
  maandag 31 oktober 2011 @ 14:54:32 #295
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_103786496
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 14:54 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Als je niet genoeg lust uit je eigen relatie kan halen moet je t uitmaken, en alcohol kies je zelf voor om te drinken, das echt geen smoes.
Dat zeg ik 8-)
AFC AJAX
pi_103786529
quote:
10s.gif Op maandag 31 oktober 2011 14:54 schreef msnk het volgende:

[..]

Dat zeg ik 8-)
ahzo
pi_103786799
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2011 14:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je begrijpt wat ik bedoel. Heb je je partner gevraagd of hij een illusie verkiest boven pijn? Of ga je daar gemakshalve maar vanuit?

[..]

Waarom zou je het niet kunnen of willen vertellen? Als het iets is waar je volledig achter staat en verantwoording voor neemt, zou je partner daar dan toch zelfs begrip voor kunnen hebben?
Nee, daar hebben we het natuurlijk over gehad. Hij wist dat ik er zo over denk, en ik wist dat hij liever had dat ik het vertelde. Maar dat heb ik niet gedaan. Geen zin in al dat gedoe voor iets wat voor mij zo weinig betekende. Egoistisch? Ja. Zit ik daarmee? Nee.

Natuurlijk zou hij daar geen begrip voor hebben. :') Dat zou ik zelf ook niet hebben, ik wil ook geen vriend die vreemdgaat. Ik sta er ook totaal niet achter, ik noem het al het hele topic lang een vergissing, iets wat niet had moeten gebeuren. Ik streef gewoon naar monogamie hoor, het is niet zo dat ik vreemdgaan gewoon prima vind.

Als mijn partner vreemd zou gaan zeg ik overigens 'vertel het me niet', dus zelf leef ik wel liever in die illusie, tenzij het vreemdgaan consequenties heeft voor mij. Maar hij wilde wel dat ik het hem vertelde. Niet gedaan.
  maandag 31 oktober 2011 @ 15:09:08 #298
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_103787003
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 15:03 schreef Taurus het volgende:

[..]

Nee, daar hebben we het natuurlijk over gehad. Hij wist dat ik er zo over denk, en ik wist dat hij liever had dat ik het vertelde. Maar dat heb ik niet gedaan. Geen zin in al dat gedoe voor iets wat voor mij zo weinig betekende. Egoistisch? Ja. Zit ik daarmee? Nee.

Natuurlijk zou hij daar geen begrip voor hebben. :') Dat zou ik zelf ook niet hebben, ik wil ook geen vriend die vreemdgaat. Ik sta er ook totaal niet achter, ik noem het al het hele topic lang een vergissing, iets wat niet had moeten gebeuren. Ik streef gewoon naar monogamie hoor, het is niet zo dat ik vreemdgaan gewoon prima vind.

Als mijn partner vreemd zou gaan zeg ik overigens 'vertel het me niet', dus zelf leef ik wel liever in die illusie, tenzij het vreemdgaan consequenties heeft voor mij. Maar hij wilde wel dat ik het hem vertelde. Niet gedaan.
Ben zo blij dat wij geen relatie hebben. Dat soort vrouwen heb ik wel weer gehad.

Een vergissing. Right het overkomt je zeker? Iemand struikelde en hup daar zat de puddingbuks zomaar in je lustgrotje. Kom op zeg niet vreemd gaan begint bij jezelf niet in de situatie brengen om vreemd te gaan. Zit er een naakte knappe blondine op mijn schoot dan kan ik mezelf vast ook niet inhouden. Maar al lang voor die tijd zijn er alarmbellen af gegaan en die heb je genegeerd.
Dat zijn geen vergissingen, dat zijn situaties waarin je jezelf willens en wetens brengt.

En bij iedereen gaan die alarmbellen af. Dat is door neurowetenschappers vast gesteld.
pi_103787179
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 15:09 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ben zo blij dat wij geen relatie hebben. Dat soort vrouwen heb ik wel weer gehad.
Jij weet door mijn post precies hoe ik in elkaar zit? Je mag in je handjes knijpen met een vrouw als ik. :P Zonder gein: dit zegt natuurlijk niet meteen 'alles' over mijn karakter of persoon.
quote:
Een vergissing. Right het overkomt je zeker? Iemand struikelde en hup daar zat de puddingbuks zomaar in je lustgrotje. Kom op zeg niet vreemd gaan begint bij jezelf niet in de situatie brengen om vreemd te gaan. Zit er een naakte knappe blondine op mijn schoot dan kan ik mezelf vast ook niet inhouden. Maar al lang voor die tijd zijn er alarmbellen af gegaan en die heb je genegeerd.
Dat zijn geen vergissingen, dat zijn situaties waarin je jezelf willens en wetens brengt.
Wat een taal.

Niet in de situatie brengen om vreemd te gaan zou voor mij betekenen; geen lange reizen zonder partner, geen alcohol en geen feesten. Daar pas ik voor. Dan nog is de kans zeer klein hoor, over het algemeen lukt het me prima verleidingen te weerstaan, maar het is wel eens mis gegaan. Dat beschouw ik wel degelijk als vergissing. Een egoistische daad waar ik niet trots op ben, maar waar ik ook geen straf voor verdien, wat mij betreft.
quote:
En bij iedereen gaan die alarmbellen af. Dat is door neurowetenschappers vast gesteld.
Dat zal best. Die heb ik onder die omstandigheden inderdaad genegeerd. Helaas.
pi_103787252
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 15:09 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Nee sommige mensen kunnen er niets aan doen :P

bron
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')