Wij maken de regels, niet hijzelf of zijn ouders. Dat hij hier handig gebruik van heeft gemaakt doet daar niks van af. Voor de rest wat MaximusTG zegt.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:27 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Hij is de dupe van zijn ouders. Laten zijn ouders het dan ook maar oplossen. En wat die hier boven mij zegt. Zo is het erg makkelijk een schrijnend geval te creëren.
Hij heeft er gebruik van mogen maken. 9 jaar lang. Z'n ouders hebben hem hierheen gestuurd als klein kind en ga nou niet beweren dat hij dat zelf gewild heeft of ergens handig gebruik van gemaakt heeft.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:36 schreef Felagund het volgende:
Wij maken de regels, niet hijzelf of zijn ouders. Dat hij hier handig gebruik van heeft gemaakt doet daar niks van af. Voor de rest wat MaximusTG zegt.
Dat is precies wat ik zeg/bedoel.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Hij heeft er gebruik van mogen maken. 9 jaar lang. Z'n ouders hebben hem hierheen gestuurd als klein kind en ga nou niet beweren dat hij dat zelf gewild heeft of ergens handig gebruik van gemaakt heeft.
De Nederlandse wetgeving blijkt dus voor deze schrijnende gevallen (we praten over totaal ca. 50 andere soortgelijke personen) te kort te schieten.
Dan moet je meteen bij aankomst in Nederland een kind terug sturen, maar hem niet eerst 9 jaar als Nederlander laten opgroeien en opvoeden.
hearhear. DH, probeer je eens in dat jongetje te verplaatsen. Verdomme, het kind is 10!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Hij heeft er gebruik van mogen maken. 9 jaar lang. Z'n ouders hebben hem hierheen gestuurd als klein kind en ga nou niet beweren dat hij dat zelf gewild heeft of ergens handig gebruik van gemaakt heeft.
De Nederlandse wetgeving blijkt dus voor deze schrijnende gevallen (we praten over totaal ca. 50 andere soortgelijke personen) te kort te schieten.
Dan moet je meteen bij aankomst in Nederland een kind terug sturen, maar hem niet eerst 9 jaar als Nederlander laten opgroeien en opvoeden.
Daarom zeg ik ook dat hij direct (9 jaar geleden) terug naar zijn ouders gestuurd had moeten worden. Maar dat mag ook weer nietquote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:44 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
hearhear. DH, probeer je eens in dat jongetje te verplaatsen. Verdomme, het kind is 10!
500 beroepsmogelijkheden, humanitaire gronden, Mensenrechten die het verbieden minderjarigen uit te zetten enz enz.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:44 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik zeg/bedoel.
Ik snap sowieso niet dat het überhaupt 9 jaar kan duren voordat men iemand daadwerkelijk kan/wil/gaat terugsturen. Dan is er toch iets fout aan de Nederlandse wetgeving?
Ja, vervelend hè. Zo'n rechtstaat waar er beroepsmogelijkheden zijn?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:51 schreef Den_Haag het volgende:
500 beroepsmogelijkheden, humanitaire gronden, Mensenrechten die het verbieden minderjarigen uit te zetten enz enz.
Definieer thuis.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:50 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook dat hij direct (9 jaar geleden) terug naar zijn ouders gestuurd had moeten worden. Maar dat mag ook weer niet
En hij was 10, nu heeft hij een leuke opleiding die hij kan gaan gebruiken in zijn thuisland, Angola.
Een beroepsmogelijkheid is het probleem niet. Het aantal en het gebruik ervan wel.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:56 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, vervelend hè. Zo'n rechtstaat waar er beroepsmogelijkheden zijn?
In dit geval gaat 2 op. En ik durf met redelijke zekerheid te zeggen dat zijn thuisland dus Nederland is.quote:1. thuis bw in zijn huis: hij is goed ~ in de geschiedenis er goed van op de hoogte; (sp) ~ spelen op eigen veld
2. thuis het; o plaats waar iem zich thuis voelt
Beroepsmogelijkheden snapt iedereen, maar ik snap niet dat dat meer dan 1 moet zijn.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:56 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, vervelend hè. Zo'n rechtstaat waar er beroepsmogelijkheden zijn?
Jij hebt er last van?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:57 schreef Den_Haag het volgende:
Een beroepsmogelijkheid is het probleem niet. Het aantal en het gebruik ervan wel.
eentje niet, maar de andere 500 plus de paar duizend die er daarna gaan komen uiteindelijk wel.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:57 schreef golfer het volgende:
Trouwens D_H? In hoeverre heb jij er persoonlijk last van als een volkomen ingeburgerd jochie van 18 in Nederland gewoon zijn opleiding zou mogen afmaken?
Ca. 50 nu en een wet maken die het moeilijker maakt om Nederland in te komen. (Dat is trouwens al het geval. Dit is van 9 jaar geleden).quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:58 schreef Den_Haag het volgende:
eentje niet, maar de andere 500 plus de paar duizend die er daarna gaan komen uiteindelijk wel.
nogmaals, probeer je eens in te leven in het joch...quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:57 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Een beroepsmogelijkheid is het probleem niet. Het aantal en het gebruik ervan wel.
Ik hoop dat jij geen kinderen krijgt dan.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:08 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Zoiets
Jagar, dat doe ik. maar dan ga ik hem nog niet zielig vinden.
Hij is ook niet zielig, dat vindt hij zichzelf ook niet.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:08 schreef Den_Haag het volgende:
Jagar, dat doe ik. maar dan ga ik hem nog niet zielig vinden.
Het valt mij sowieso op dat Leers als burgemeester on-CDA'ig liberaal was, en helder met de feiten oa. het drugsbeleid daar voerde. En dat hij in de landelijke politiek een beetje het gelovige neefje van de PVV is. Die man is of 180 graden gekeerd, of hij is bang dat als Wilders hem op de eerste stoomtrein naar Kamp Venlo zet ofzo.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:14 schreef golfer het volgende:
[..]
Hij is ook niet zielig, dat vindt hij zichzelf ook niet.
Hij is echter wel (zelf niet gewild) slachtoffer geworden van hiaten in de Nederlandse wetgeving, die voor dit soort gevallen dus blijkbaar geen uitzondering wil/mag maken.
En als er wel die wil was bij CDA en die gedoogpartij was er nooit zo'n ophef geweest, maar Leers schijt in z'n broek voor Wilders.
of direct bij aankomst retour. Maar die optie hoor ik je niet over.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:14 schreef golfer het volgende:
[..]
Hij is ook niet zielig, dat vindt hij zichzelf ook niet.
Hij is echter wel (zelf niet gewild) slachtoffer geworden van hiaten in de Nederlandse wetgeving, die voor dit soort gevallen dus blijkbaar geen uitzondering wil/mag maken.
Dan moet je wat minder selectief lezen, want:quote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:28 schreef Den_Haag het volgende:
of direct bij aankomst retour. Maar die optie hoor ik je niet over.
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:39 schreef golfer het volgende:
Dat dus! Als je het al financieel wilt bekijken zo iets als dit is het stomste wat je kunt doen hem nú weg sturen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Sowieso, als je dit soort mensen uitzet, heb je er alleen de kosten van (opvang, zorg, onderwijs). Deze jongen staat nu bijna op het punt zichzelf terug te betalen door hier te gaan werken, belasting af gaat dragen, etcetera.
Er zou niet eens een discussie moeten zijn of zo'n iemand mag blijven of niet. Mensen als deze jongen moet je met open armen binnen halen. Beter dan Henk en Ingrid die de hele week op hun bierkrat hun uitkering zitten op te drinken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |