Je moet ze de kost niet geven die het ding op hun nachtkastje leggen, vervolgens uit bed donderen en alsnog de hele nacht blijven liggen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:16 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Mijn oma had de alarmketting altijd aan de voordeur hangen![]()
![]()
Aw jaquote:
Handig he? Bij mijn oma op de vensterbank in de keuken. Dus mijn vriend: hang hem dan tenminste aan de verwarming in de keuken waar je nog naartoe kunt strompelen. Dus dat heeft ze nu maar gedaanquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:16 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Mijn oma had de alarmketting altijd aan de voordeur hangen![]()
![]()
Mummy broodjes!quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:18 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Aw ja
Jammer was dat ze na die 2 happen de rest van het broodje verstopte, dus bij het opruimen van haar huis kwamen we 27 bijna-hele-broodjes in verschillende stadia van ontbinding tegen![]()
![]()
Dat heeft mijn oma dus idd ook. Dat ze per ongeluk het alarm laat afgaan terwijl ze aan het poetsen is bijvoorbeeld. Dus dan doe je hem maar helemaal niet meer omquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:18 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Je moet ze de kost niet geven die het ding op hun nachtkastje leggen, vervolgens uit bed donderen en alsnog de hele nacht blijven liggen.![]()
Nu zijn het ook wel ondingen om om te hebben met vaak valse alarmen, die horlogemodellen zijn een stuk meer gebruiksvriendelijk.
Mijn oma heeft een hartaanval gehad op een halve meter van die ketting maar niet kunnen bellen...quote:Op \dinsdag 25 oktober 2011 22:19 schreef Bamba het volgende:
[..]
Handig he? Bij mijn oma op de vensterbank in de keuken. Dus mijn vriend: hang hem dan tenminste aan de verwarming in de keuken waar je nog naartoe kunt strompelen. Dus dat heeft ze nu maar gedaan
Whehehehehehe, haar goud ja?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:20 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Mummy broodjes!![]()
![]()
Bij mijn oma was de diepvries kapot gegaan. Aangezien het menske daar nauwelijks meer iets uithaalde maar wel tien jaar aan levensmiddelen erin had liggen, kwamen we er na een maand achter.Toen we de stinkende zooi gingen weggooien moesten we nog gaan graven, want ze had haar goud er ook in verstopt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
Daar had jij het nooit gezocht he?quote:
quote:Mijn oma haalde voor de (klein)kinderen altijd alle soorten drank, elke verjaar-/feestdagdus die stond daar over datum te zijn altijd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:20 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Mijn oma heeft een hartaanval gehad op een halve meter van die ketting maar niet kunnen bellen...
En de halve kerkdienst (waar ze altijd heen ging in het bejaardenhuis) had haar gemist bij de dienst, maar NIEMAND heeft iets gemeld... handig, die sociale controle
Joh die was vast nog niet slecht, anders was ie zelf wel weggelopenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:24 schreef Oognip het volgende:
Ik heb een mayonaise pot weggegooid afgelopen zaterdag. Was goed tot 2007
Jaquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:23 schreef Bamba het volgende:
[..]. Is ze daar uiteindelijk aan overleden?
Ik heb vorige week demonstratief een pot sandwichspread van augustus opgegetenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:24 schreef Oognip het volgende:
Ik heb een mayonaise pot weggegooid afgelopen zaterdag. Was goed tot 2007
Ow bah, dat lijkt me zo vreselijk.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:25 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ja
En ik had mazzel dat ze net een maand ervoor "ochtendcontrole" had aangevraagd want ik zou met haar naar de tandarts en anders had ik haar gevonden
Uit 2007? Kan makkelijk!quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:26 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik heb vorige week demonstratief een pot sandwichspread van augustus opgegeten
Was wel nog dicht
Met vruchtvlees, yummmmquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:28 schreef Oognip het volgende:
Zaterdag pakte ik wat drinken bij haar; dubbelfrissss. Het was nog niet over de datum, maar het stonken er dreven stukjes in. Oma vond het er prima uit zien en ruiken
Die UHT datum ligt vaak maanden in de toekomst. Maar als oma dat pak al 2 maanden open uit de koeling heeft staan dan willen die stukjes wel groeien.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:28 schreef Oognip het volgende:
Zaterdag pakte ik wat drinken bij haar; dubbelfrissss. Het was nog niet over de datum, maar het stonken er dreven stukjes in. Oma vond het er prima uit zien en ruiken
quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:25 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ja
En ik had mazzel dat ze net een maand ervoor "ochtendcontrole" had aangevraagd want ik zou met haar naar de tandarts en anders had ik haar gevonden
Ja dat was echt "mazzel"quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:27 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ow bah, dat lijkt me zo vreselijk.![]()
Dat is dan een geluk bij een groot ongeluk.
Het stond in de koelkast, maar dan nog, goed was het niet meerquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:29 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Die UHT datum ligt vaak maanden in de toekomst. Maar als oma dat pak al 2 maanden open uit de koeling heeft staan dan willen die stukjes wel groeien.
Ik had de mazzel dat mn moeder en tantes het ook in zagen en dat het dus vrij snel geregeld werdquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:29 schreef Oognip het volgende:
Maar Tombo en Cat, jullie oma's waren dus ook dement? Hoe hebben jullie het geregeld dat ze hulp kreeg? Hoe ging dat?
Oh wat erg dat je haar zo hoorde huilen en schreeuwen maar niet naar binnen konquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:30 schreef Bamba het volgende:
[..]dat lijkt me heel moeilijk om zulke dingen dan te weten...
Het lijkt me ook heel erg om m'n oma dood te vinden, bah...Ik vond het al verschrikkelijk dat ik de eerste was die langskwam toen ze gevallen was en ik nog geen sleutel had en niet naar binnen kon terwijl ze door merg en been aan het huilen en schreeuwen was. Sindsdien heb ik haar sleutels altijd bij me
.
Mijn oma was niet echt dement, zij kreeg lichamelijke kwalen wat uiteindelijk ook zijn weerslag had op haar geheugen. Mijn ouders hebben toen de huisarts ingeschakeld en via hem thuiszorg aangevraagd. Hij was een ondeskundige lompe hork trouwens, zodra we de info hadden die we nodig hadden hebben ze de rest van de familie telkens met oma op consult laten gaan. Want oma en de rest van de familie had nog aaaaalle vertrouwen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:29 schreef Oognip het volgende:
Maar Tombo en Cat, jullie oma's waren dus ook dement? Hoe hebben jullie het geregeld dat ze hulp kreeg? Hoe ging dat?
Dat scheeltquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:31 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik had de mazzel dat mn moeder en tantes het ook in zagen en dat het dus vrij snel geregeld werd
Jij bent heel rationeel in noodsituaties he?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:30 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ja dat was echt "mazzel"Ik ging ook heel rationeel de tandarts bellen dat we niet kwamen
Ja, daar heb ik echt nog wel een tijdje last van gehadquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:32 schreef Oognip het volgende:
[..]
Oh wat erg dat je haar zo hoorde huilen en schreeuwen maar niet naar binnen kon
Dat lijkt me ook heel naar ja.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:34 schreef Bamba het volgende:
[..]
Ja, daar heb ik echt nog wel een tijdje last van gehad. Gelukkig kwam haar buurman snel toen hij mij hoorde roepen en hebben ze een ruit kapot geslagen, maar je oma zo hulpeloos zien liggen is verschrikkelijk. Ze heeft ook suiker en ze was zo aan het trillen dat ik bang was dat ze en hypo had. Dus toen heb ik d'r lepeltjes cola gegeven. Toen is ontdekt dat ze hartritmestoornissen had en kreeg ze een pacemaker.
Oh, vreselijk lijkt dat me jaquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:30 schreef Bamba het volgende:
[..]dat lijkt me heel moeilijk om zulke dingen dan te weten...
Het lijkt me ook heel erg om m'n oma dood te vinden, bah...Ik vond het al verschrikkelijk dat ik de eerste was die langskwam toen ze gevallen was en ik nog geen sleutel had en niet naar binnen kon terwijl ze door merg en been aan het huilen en schreeuwen was. Sindsdien heb ik haar sleutels altijd bij me
.
Vreselijkquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:34 schreef Bamba het volgende:
[..]
Ja, daar heb ik echt nog wel een tijdje last van gehad. Gelukkig kwam haar buurman snel toen hij mij hoorde roepen en hebben ze een ruit kapot geslagen, maar je oma zo hulpeloos zien liggen is verschrikkelijk. Ze heeft ook suiker en ze was zo aan het trillen dat ik bang was dat ze en hypo had. Dus toen heb ik d'r lepeltjes cola gegeven. Toen is ontdekt dat ze hartritmestoornissen had en kreeg ze een pacemaker.
Dat is bij jullie dus ook via haar kinderen gegaan...quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:34 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Mijn oma was niet echt dement, zij kreeg lichamelijke kwalen wat uiteindelijk ook zijn weerslag had op haar geheugen. Mijn ouders hebben toen de huisarts ingeschakeld en via hem thuiszorg aangevraagd. Hij was een ondeskundige lompe hork trouwens, zodra we de info hadden die we nodig hadden hebben ze de rest van de familie telkens met oma op consult laten gaan. Want oma en de rest van de familie had nog aaaaalle vertrouwen.Zelfs toen ze met blauwe lippen kortademig en ellendig zat te wezen en de huisarts het nog niet nodig vond haar in te sturen naar het ziekenhuis. De dienstdoende arts die die nacht geroepen werd schrok zich kapot. Oma is met de ambulance opgehaald en een paar uur daarna overleden. Maar dat is weer een ander verhaal.
Dat nog niet nee, wel niet meer weten wat ze had afgesproken, de deur voor iedereen opendoen (ook vreemden, gelukkig was mn oom daarbijquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:34 schreef Oognip het volgende:
[..]
Dat scheeltmaar wat deed zij voor gekke dingen? Mijn oma heeft nog niet hele rare dingen gedaan als in: 's nachts boodschappen doen en dat soort dingen. Deed die van jou dat wel of deed die net zulke dingen als de mijne?
Ahquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:36 schreef Bamba het volgende:
Maar nu is het allemaal niet meer nodig, want het gaat allemaal goed door die pacemaker en die halsketting is maar voor oude mensen
Aldus mijn oma
Ja, ik word er altijd zelf pas achteraf bang/trillerig vanquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:34 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Jij bent heel rationeel in noodsituaties he?
Dingen als boos worden omdat je al zo lang niet meer geweest bent terwijl dat niet waar is, heeft ze nog niet. Daarom en omdat ze nog niet hele rare dingen heeft gedaan denk ik soms dat het wel mee valt met omaquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:38 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Dat nog niet nee, wel niet meer weten wat ze had afgesproken, de deur voor iedereen opendoen (ook vreemden, gelukkig was mn oom daarbij), overal geld verstoppen, niet meer eten ook
Puur omdat ze het niet meer leuk vond om te eten, als we haar haalden dan was ze vrolijk genoeg om mee te eten
En later was het echt alles vergeten; als je geweest was en je kwam je jas halen die je vergeten was werd ze boos dat je al zo lang niet was geweest![]()
Pesies. Om mijn oma te quoten: 'ik kan mezelf prima wassen zo op mijn knieën in bad. Geen hulp nodig.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:36 schreef Bamba het volgende:
Maar nu is het allemaal niet meer nodig, want het gaat allemaal goed door die pacemaker en die halsketting is maar voor oude mensen
Aldus mijn oma
Misschien, maar dat kan een dokter beter inschatten en in de gaten houden. Helemaal met die waterkoker, dan kun je maatregelen nemen misschienquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:39 schreef Oognip het volgende:
[..]
Dingen als boos worden omdat je al zo lang niet meer geweest bent terwijl dat niet waar is, heeft ze nog niet. Daarom en omdat ze nog niet hele rare dingen heeft gedaan denk ik soms dat het wel mee valt met oma
Erg he? Mijn ooms en tante zijn nog steeds patiënt daar.quote:
Oh bahquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:42 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Erg he? Mijn ooms en tante zijn nog steeds patiënt daar.![]()
Terwijl diezelfde huisarts ook bij de moeder van mijn beste vriendin te laat heeft ingegrepen waardoor die aan een maagperforatie is overleden. En ik ken nog een casus die zeer twijfelachtig is. Maja, het is niet aan mij om daar werk van te maken.
En wat dat betreft herken ik oognips aarzeling heel erg: nadat mijn oma overleden was hebben wij als gezin het erover gehad om stappen te ondernemen (klacht, tuchtrecht etc.) Maar dat zou een conflict hebben opgeleverd met de rest van de familie. En oma was al zo ziek dat ze geen jaar meer had geleefd. Dus mijn ouders hebben besloten dat niet te doen en ik kon weinig anders dan hun keuze te respecteren.
Dat is ook een lastige situatie inderdaad.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:42 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Erg he? Mijn ooms en tante zijn nog steeds patiënt daar.![]()
Terwijl diezelfde huisarts ook bij de moeder van mijn beste vriendin te laat heeft ingegrepen waardoor die aan een maagperforatie is overleden. En ik ken nog een casus die zeer twijfelachtig is. Maja, het is niet aan mij om daar werk van te maken.
En wat dat betreft herken ik oognips aarzeling heel erg: nadat mijn oma overleden was hebben wij als gezin het erover gehad om stappen te ondernemen (klacht, tuchtrecht etc.) Maar dat zou een conflict hebben opgeleverd met de rest van de familie. En oma was al zo ziek dat ze geen jaar meer had geleefd. Dus mijn ouders hebben besloten dat niet te doen en ik kon weinig anders dan hun keuze te respecteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |