Iddquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:25 schreef Rewimo het volgende:
Er zou toch op zijn minst iedere dag even iemand moeten checken, als ik dat zo lees. Ze is een gevaar voor zichzelf met dingen als die waterkoker.
+2quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:25 schreef Rewimo het volgende:
Er zou toch op zijn minst iedere dag even iemand moeten checken, als ik dat zo lees. Ze is een gevaar voor zichzelf met dingen als die waterkoker.
Ik ben het helemaal met jullie eens hoor, maar oma wil zelf niet naar de huisarts en volgens mijn familie is het nog niet erg genoeg dat we er zelf iets aan kunnen doen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:23 schreef tombolafan het volgende:
Pffffff nou ik zou dat echt heel eng vinden eigenlijk
Ik zou de dokter bellen en langssturen, als het zo erg is dan is het echt gevaarlijk
Ik word er onderhand behoorlijk gefrustreerd van, maar als ik bij niemand doordring weet ik ook niet meer wat ik er aan kan doen.quote:Dit doet ze zeker al ruim 1 jaar! Ze ziet er nog steeds gezond uit, gelukkig eet ze geregeld bij de chinees! Maak je maar niet druk, het is ook haar eigen proces en leven.
Heel simpel; de huisarts bellen en niet opgeven tot die bij haar langs gaatquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:41 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met jullie eens hoor, maar oma wil zelf niet naar de huisarts en volgens mijn familie is het nog niet erg genoeg dat we er zelf iets aan kunnen doen.
Ik vind ook dat oma veel meer hulp nodig heeft en beter in de gaten gehouden moet worden. De vrouw van mijn vader wiens moeder ook heel dement was, heeft dit ook al aangegeven echter gebeurt er niks. En ik woon helaas te ver om haar goed in de gaten te houden.
Slecht eten doet ze inderdaad ook dat heb ik ook doorgegeven aan mijn vader en dan krijg ik als antwoord
[..]
Ik word er onderhand behoorlijk gefrustreerd van, maar als ik bij niemand doordring weet ik ook niet meer wat ik er aan kan doen.
Over die peo?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:42 schreef ElisaB het volgende:
Wat doen jullie op pagina 2 trouwens onsmakelijke praat
Jaloers dat je er niet bij was?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:42 schreef ElisaB het volgende:
Wat doen jullie op pagina 2 trouwens onsmakelijke praat
Als familielid in de tweede graad is dat wel een stukkie lastiger. Jammer dat je vader het allemaal niet zo zwaar inziet. Hij had nog een broer las ik? Kun je niet eens met die oom overleggen?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:44 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Heel simpel; de huisarts bellen en niet opgeven tot die bij haar langs gaat
Nou, ik heb vaak zat voor mn oma contact gehad met huisarts/ziekenhuis!quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:46 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Als familielid in de tweede graad is dat wel een stukkie lastiger. Jammer dat je vader het allemaal niet zo zwaar inziet. Hij had nog een broer las ik? Kun je niet eens met die oom overleggen?
Kan wel, maar het ligt helemaal aan de hulpverlener of die er dan wat mee doet. Zeker als een ander familielid meldt 'dat het best meevalt'quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:48 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Nou, ik heb vaak zat voor mn oma contact gehad met huisarts/ziekenhuis!
Als jij je zorgen maakt... volgens mij kan je dan zelfs als buurvrouw nog aan de bel trekken toch?
Volgens mij kan dat zeker wel. Ik heb vorig jaar ook alles geregeld qua zorg voor m'n oma toen ze zo gevallen was. Niet omdat mijn moeder of oom en tante dat niet wilde doen, maar ik was er meer in thuis.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:48 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Nou, ik heb vaak zat voor mn oma contact gehad met huisarts/ziekenhuis!
Als jij je zorgen maakt... volgens mij kan je dan zelfs als buurvrouw nog aan de bel trekken toch?
Ik zou me dan toch tot de huisarts wenden. Gewoon met de uitleg zoals het hier staat, dat de familie de ernst niet in ziet en er relatief weinig komt. Hou desnoods een logboekje bij van gebeurtenissen zoals vandaag. Wellicht helpt het ook als de vrouw van je vader je daarin steunt en meegaat, is die daartoe bereid?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:41 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met jullie eens hoor, maar oma wil zelf niet naar de huisarts en volgens mijn familie is het nog niet erg genoeg dat we er zelf iets aan kunnen doen.
Ik vind ook dat oma veel meer hulp nodig heeft en beter in de gaten gehouden moet worden. De vrouw van mijn vader wiens moeder ook heel dement was, heeft dit ook al aangegeven echter gebeurt er niks. En ik woon helaas te ver om haar goed in de gaten te houden.
Slecht eten doet ze inderdaad ook dat heb ik ook doorgegeven aan mijn vader en dan krijg ik als antwoord
[..]
Ik word er onderhand behoorlijk gefrustreerd van, maar als ik bij niemand doordring weet ik ook niet meer wat ik er aan kan doen.
Ik kan ook niet begrijpen dat iemand dit vind meevallen, als ik het zo lees van Oognip. Het is gewoon gevaarlijk. Ik snap ook niet dat je als kind zijnde dit zo op z'n beloop kan laten gaanquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:51 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Kan wel, maar het ligt helemaal aan de hulpverlener of die er dan wat mee doet. Zeker als een ander familielid meldt 'dat het best meevalt'. Maar een telefoontje aan de huisarts is altijd te proberen natuurlijk. En maar hopen dat pappa oognip dan niet boos wordt om die bemoeienis.
Hij kan het wellicht naar vinden om te zien dat zijn moeder zo achteruit gaat. En door hulp in te schakelen maak je het 'echt'. Dus zolang er niks dramatisch misgaat kun je het dan beter op zijn beloop laten zodat er niks aan de hand is. In zijn beleving dan.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:52 schreef Bamba het volgende:
[..]
Ik kan ook niet begrijpen dat iemand dit vind meevallen, als ik het zo lees van Oognip. Het is gewoon gevaarlijk. Ik snap ook niet dat je als kind zijnde dit zo op z'n beloop kan laten gaan
Ik zou het heel erg vinden als een hulpverlener hier de ernst niet van in ziet.... En als de andere familieleden menen dat het best meevalt zullen ze ook niet snel geneigd zijn dit aan de dokter te vertellen lijkt mequote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:51 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Kan wel, maar het ligt helemaal aan de hulpverlener of die er dan wat mee doet. Zeker als een ander familielid meldt 'dat het best meevalt'. Maar een telefoontje aan de huisarts is altijd te proberen natuurlijk. En maar hopen dat pappa oognip dan niet boos wordt om die bemoeienis.
Mijn familie zie ik eigenlijk alleen op de verjaardag van mijn oma, verder spreek ik ze niet. Maar omdat ik merk dat het minder wordt met mijn oma en van mijn vader weinig reactie krijg, mail ik af en toe mijn oom met gebeurtenissen. Maar die doet er ook niet veel mee (wat ik kan zien en hoor iig).quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:46 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Als familielid in de tweede graad is dat wel een stukkie lastiger. Jammer dat je vader het allemaal niet zo zwaar inziet. Hij had nog een broer las ik? Kun je niet eens met die oom overleggen?
Precies. Maar goed dat kan ik wel zeggen, maar dan krijg ik te horen dat ze er nog prima uit ziet en niet is afgevallen. Daar hebben ze op zich wel een punt mee, maar toch. Eerst kookte ze elke dag en at ze ook redelijk veel.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:57 schreef Rewimo het volgende:
Onderschat ondervoeding niet hoor, dat is ook niet best. Je wilt niet weten hoeveel oudere mensen ondervoed zijn
Als jij vind dat het zo niet verder kan, zou ik gewoon de huisarts bellen hoor. Maar dat is makkelijk gezegd, ik zie mijn oma zo'n 4 x per week en mijn ooms en tantes ook minimaal 1 keer per week, dus dan is de band ook al heel anders (met ooms en tantes bedoel ik)quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:57 schreef Oognip het volgende:
[..]
Mijn familie zie ik eigenlijk alleen op de verjaardag van mijn oma, verder spreek ik ze niet. Maar omdat ik merk dat het minder wordt met mijn oma en van mijn vader weinig reactie krijg, mail ik af en toe mijn oom met gebeurtenissen. Maar die doet er ook niet veel mee (wat ik kan zien en hoor iig).
In mei heb ik het nog wel met hem en mijn tante er over gehad dat het minder wordt, maar verder ook niet. Ik heb hem iig net weer gemaild dat ik vind dat er wat aan gedaan moet worden, omdat het nu gevaarlijk begint te worden.
Ik heb een beetje het idee dat ik me er niet mee moet bemoeien door bijvoorbeeld zelf de huisarts op te bellen, heb dan een beetje het idee dat ik anderen voor hun hoofd stoot (ook al zien ze het niet in).
En mijn vader tja... Moeilijk gevaljaren geleden zag hij haar elke maand een weekend. Nu nog 2x per jaar, vaker is te vermoeiend
Dit dus iddquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:00 schreef Rewimo het volgende:
Wel mee bemoeien, Oognip. Want als je dat niet doet en het gaat fout, ga je jezelf dat verwijten. En dan heb je er niks aan dat je dan kunt zeggen: zie je wel dat het niet goed ging.
Je hebt ook wel gelijk, maar ik heb het idee dat de rest van de familie het daarmee eens moet zijn. Als ik de huisarts bel en er wordt van alles in gang gezet heb ik straks iedereen op mijn nek. Op zich heb ik het er wel voor over, maar toch... Ik voel mezelf niet de aangewezen persoon om hulp in te schakelen om een of andere reden.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:00 schreef Rewimo het volgende:
Wel mee bemoeien, Oognip. Want als je dat niet doet en het gaat fout, ga je jezelf dat verwijten. En dan heb je er niks aan dat je dan kunt zeggen: zie je wel dat het niet goed ging.
Maar ja en dan? Ze gebruikt hem veel en is nog wel in staat om een nieuwe te kopen dus dat schiet ook niet op.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:03 schreef Rewimo het volgende:
Ik zou helemaal geen waterkoker meer neerzetten denk ik
Ik ben bang dat de waterkoker niet het enige gevaarlijke apparaat is als ik het zo hoor.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:01 schreef Loveless85 het volgende:
Ik zou me meer druk maken over die waterkoker dan over dat eten eerlijk gezegd, zeker als ze niet afvalt. Zeker als het een beetje simpele/goedkope waterkoker is blijft dat ding gewoon verwarmen tot het water 100 graden is, maar als dat er niet in zit denk ik niet dat er snel een beveiliging in zit.
Misschien anders gewoon een wat betere / duurdere waterkoker zoeken die een soort beveiliging heeft?
Goede volgorde lijkt me.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:03 schreef Oognip het volgende:
[..]
Je hebt ook wel gelijk, maar ik heb het idee dat de rest van de familie het daarmee eens moet zijn. Als ik de huisarts bel en er wordt van alles in gang gezet heb ik straks iedereen op mijn nek. Op zich heb ik het er wel voor over, maar toch... Ik voel mezelf niet de aangewezen persoon om hulp in te schakelen om een of andere reden.
Ik wacht nu eerst het antwoord van mijn oom af en probeer van de week met mijn vader te bellen en er over te praten. Dat moet wel overdag, want als ik hem 's avonds bel zit ie aan de drank en is alles grappig
Je kunt ook naar haar huisarts gaan/bellen en dit hier boven dus uitleggen. Dat jij je ernstige zorgen maakt (die echt wel gegrond zijn), maar dat haar eigen kinderen hun kop in het zand steken wat dat betreft. Je huisarts kan ook proberen tot haar kinderen in te dringen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:03 schreef Oognip het volgende:
[..]
Je hebt ook wel gelijk, maar ik heb het idee dat de rest van de familie het daarmee eens moet zijn. Als ik de huisarts bel en er wordt van alles in gang gezet heb ik straks iedereen op mijn nek. Op zich heb ik het er wel voor over, maar toch... Ik voel mezelf niet de aangewezen persoon om hulp in te schakelen om een of andere reden.
Ik wacht nu eerst het antwoord van mijn oom af en probeer van de week met mijn vader te bellen en er over te praten. Dat moet wel overdag, want als ik hem 's avonds bel zit ie aan de drank en is alles grappig
Ja dit idd, eentje neerzetten die uitschakelt bij geen water (meer)quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:01 schreef Loveless85 het volgende:
Ik zou me meer druk maken over die waterkoker dan over dat eten eerlijk gezegd, zeker als ze niet afvalt. Zeker als het een beetje simpele/goedkope waterkoker is blijft dat ding gewoon verwarmen tot het water 100 graden is, maar als dat er niet in zit denk ik niet dat er snel een beveiliging in zit.
Misschien anders gewoon een wat betere / duurdere waterkoker zoeken die een soort beveiliging heeft?
En als ze "nee" zeggen? Doe je het dan niet ook 'achter hun rug om'? Ik zou gewoon zoiets hebben van "het heeft lang genoeg geduurt, ik doe nu iets"quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:05 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Goede volgorde lijkt me.Spreek je zorgen duidelijk uit (met feiten erbij) en geef ook aan dat, als zij er niks mee gaan doen, jij actie onderneemt. Dan kunnen ze niet zeggen dat het achter hun ruggen om gebeurt. Het is niet om hen een hak te zetten dat je iets wil doen, maar uit bezorgdheid om je oma.
Precies daar zit ik ook al mee. Wat nou als de familie zegt dat het niet nodig is?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:08 schreef tombolafan het volgende:
[..]
En als ze "nee" zeggen? Doe je het dan niet? Ik zou gewoon zoiets hebben van "het heeft lang genoeg geduurt, ik doe nu iets"
Dan maar ruzie, helemaal als je ze toch niet vaak ziet
Oh, dat is wel fijnquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:10 schreef Oognip het volgende:
[..]
Precies daar zit ik ook al mee. Wat nou als de familie zegt dat het niet nodig is?
Mijn oma heeft gelukkig geen gas, maar elektrisch
Dan moeten zij de ogen uit de kop schamen en heeft jouw oma een ontzettend lieve en zorgzame kleindochterquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:10 schreef Oognip het volgende:
[..]
Precies daar zit ik ook al mee. Wat nou als de familie zegt dat het niet nodig is?
Mijn oma heeft gelukkig geen gas, maar elektrisch
Wel rustige verjaardag dan, alle blokjes kaas voor jezelfquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:09 schreef Loveless85 het volgende:
ja, als je ze alleen op oma's verjaardag ziet... Misschien worden ze boos, en zie je ze niet meer.
Vind ik niet. Als oognip actie wil ondernemen dan zou dat ook de insteek moeten zijn. Kern van de boodschap is dus: 'er moet iets gebeuren, als jullie niks doen, dan doe ik het.'quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:08 schreef tombolafan het volgende:
[..]
En als ze "nee" zeggen? Doe je het dan niet ook 'achter hun rug om'? Ik zou gewoon zoiets hebben van "het heeft lang genoeg geduurt, ik doe nu iets"
Dan maar ruzie, helemaal als je ze toch niet vaak ziet
STINKEN!quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:11 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Oh, dat is wel fijnHoewel ik den weer niet weet wat bv vlees op elektrisch doet als het 3 uur op hoog staat
En dat.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:09 schreef Loveless85 het volgende:
ja, als je ze alleen op oma's verjaardag ziet... Misschien worden ze boos, en zie je ze niet meer.
Misschien doe je niks, en is er eerdaags geen oma meer; zie je ze ook niet meer
Ja, maar ik vind dat ze dat nu meteen al kan doen, ik vind het best dringend lijkenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:12 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Vind ik niet. Als oognip actie wil ondernemen dan zou dat ook de insteek moeten zijn. Kern van de boodschap is dus: 'er moet iets gebeuren, als jullie niks doen, dan doe ik het.'
Dan zijn ze het er misschien niet mee eens en het is nooit leuk om mensen voor een voldongen feit te plaatsen, maar feitelijk velt ze zelf geen oordeel, maar vraagt een andere persoon (huisarts) om eens mee te kijken.
maar niet spontaan ontbranden dus?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:14 schreef Cat22 het volgende:
[..]
STINKEN!![]()
![]()
(mijn oma, daarna at ze mee met ons en kreeg ze tafeltje dekje)
Mijn oma had de alarmketting altijd aan de voordeur hangenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:15 schreef Bamba het volgende:
Zo had mijn oma een paar weken gelede haar wortels alvast opgezet om te koken en was in slaap gevallen in d'r stoel. Ze werd gelukkig nog op tijd gevallen, maar ze heeft van mij al op d'r donder gehad dat ze pas d'r eten moet aanzetten als ze ook daadwerkelijk daana gaat eten![]()
Mijn oma is stronteigenwijs. Is vorig jaar gevallen en heeft de hele nacht op de grond gelegen omdat ze niet meer overeind kon komen, pacemaker gekregen de hele mikmak. Wij een telefoon voor d'r gekocht met zo'n halsband voor noodgevallen. In het begin droeg ze 'm de hele dag, nu heeft ze 'm nooit meer aan. Iedere keer herinner ik d'r eraan, maak ze vind het niet meer zo nodig![]()
Zolang hebben we niet gewacht. Als ik nog een levende oma had, dan had ik haar gevraagd het kunstje te herhalen. Speesjaal voor jou.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:15 schreef tombolafan het volgende:
[..]
maar niet spontaan ontbranden dus?
Aw.quote:Mijn oma had ook tafeltje dekjeEn op het laatst at ze alleen nog maar mandarijntjes uit blik en heeeeeel soms 2 happen broodje kroket
Laatste 2 maanden voor opname alleen hoor
Succes!quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:15 schreef Oognip het volgende:
Jullie hebben gelijkik ga er wat aan doen, maar wacht eerst af wat mijn oom te zeggen heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |