abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103545435
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_103545454
fipo!
pi_103545502
Thanks V1z0R, hoef ik geen nieuwe te openen! O+ Ik wilde hem ook al dichtgooien, maar ik was net te laat.
Know that while you sleep
Everything has changed
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:13:23 #4
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103545577

>:O
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_103545660
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 16:11 schreef Mini. het volgende:
Thanks V1z0R, hoef ik geen nieuwe te openen! O+ Ik wilde hem ook al dichtgooien, maar ik was net te laat.
Npnp :)
Wou zelf ook graag dat plaatje gebruiken whehe :')
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_103546189
O+ was nog nét op tijd om Mr.Mo op de motor in de straat tegen te komen en hem nog een gedag-kus te geven O+ O+

Life is good!
Ja doei.
  Redactie Sport dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:31:09 #7
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_103546307
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:36:47 #8
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_103546585
Hoi.. ik ben vrij hoor.. hou op over melk :P

Lijst:
O: kwark en vla
T's: 3 mandarijnen, appel, cup a soup kerrie, tomaat
L: 3 boterhammen kaas, kom verse champignonssoep met ham, beker melk (! ha ! )
T: peer, blokje choco, handje chips, 2 augurken, 4 dropjes
D en of T (whats in a name): Alleen thuis.. 2 roggenbroodjes met haring en uitjes, champignons uit de oven met vulling van bosui, knoflook, citroen, kruiden en kaas. Patatjes van knolselderij, pot spinazie
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:44:12 #9
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_103546852
Goedemiddag! Nog niet bijgelezen maar ik dump even mijn lijstje, niet dat van gisteren (het was iets met spagetti bolognese, veel rode wijn en dame blanche)

O: 1 boterham hesp
L: groot bord groentjes, 2 hardgekookte eitjes
T: klein chocolade wafeltje, stukje vruchtentaart
T: worteltjes en een komkommer met een beetje coctailsaus
D: 4 boterhammen met smeerkaas/jam/iets anders, courgette-broccolisoep
T: mager yogurtje, nog soep als het laat wordt.
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_103546896
Ik vind wel dat je proeft dat er nog geen vorst over de boerenkool is geweest, wacht nog ff tot de volgende ronde.. behalve dan dat we vanavond restje van gister opeten ;)
pi_103547128
Ik wil naar huis :')
  Vis een optie? dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:09:09 #12
70532 loveli
N
pi_103547775
Kassamiep had d'r dag niet.
km: Dag meneer!
loveli: ...
km: Hoe red ik me hier uit?
loveli: Geeft niet, overkomt me dagelijks :')
crap in = crap out
pi_103547846
Tentamen ging goed (niet heeel slecht), had ik niet verwacht! Heb iets van een 6 denk ik, geen 8 of zo haha
Worry is a misuse of imagination
pi_103547879
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 17:09 schreef loveli het volgende:
Kassamiep had d'r dag niet.
km: Dag meneer!
loveli: ...
km: Hoe red ik me hier uit?
loveli: Geeft niet, overkomt me dagelijks :')
He? Maar op de camping vond ik je best heul vrouwelijk eigenlijk?

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 17:10 schreef Probability het volgende:
Tentamen ging goed (niet heeel slecht), had ik niet verwacht! Heb iets van een 6 denk ik, geen 8 of zo haha
Goed zo! Moet je er nu nog meer?
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_103547919
Oh haaai!

Echo was goed, alles zag er prima uit :) Advies van de gyn om mijn volgende menstruatie af te wachten en dan mogen we weer batsen als konjinen. Al verwoordde zij het net iets netter :+

Loveli, hoe kan iemand jou nou aanzien voor een vent?? :D
pi_103547940
Ja nog 7!
Worry is a misuse of imagination
  Vis een optie? dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:14:49 #17
70532 loveli
N
pi_103547997
*O* voor de schone echo!

Heb dubbele persoonlijkheid :+ Werkkleren aan + brildragende kassamiep, I guess.
crap in = crap out
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:15:13 #18
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_103548009
Loveli.. haha, sorry echt?? Damn,, was het een doofstommeblinde km?

" fijn" Coco... :*

Prob... je hebt een goed gevoel,fijn :Y
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_103548032
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 17:12 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh haaai!

Echo was goed, alles zag er prima uit :) Advies van de gyn om mijn volgende menstruatie af te wachten en dan mogen we weer batsen als konjinen. Al verwoordde zij het net iets netter :+
:D
Fijn dat er in elk geval geen extra complicaties zijn ofzo.

Tjee Prob, 7 tentamens nog? :o Sterkte!
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_103548034
Hele dag saaie training gehad... Verzorgde lunch was broodjes ham met boter en broodjes kaas met boter... Mag ik niet :') dus beetje raar lijstje!

O: kiwi, perzik met yoghurt en 2 eetl muesli
T: koffie verkeerd, appel, grote hand rozijnen
L: drie kleine groentepannekoekjes en een banaan
T: 2 mandarijnen en een zelfgemaakte havermoutmuffin (no sugar :))
T: 1/3e komkommer
D: kom aubergine/witte bonensoep met 2 sneetjes speltbrood
S: ruim uur boksen
T: bakje geitenyoghurt(ben erg benieuwd) met perzik

Beetje fruitig en lijkt veel als ik t zo zie, maar zo voelt t niet :')
Be someone that makes you happy
pi_103548081
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 17:14 schreef loveli het volgende:
*O* voor de schone echo!

Heb dubbele persoonlijkheid :+ Werkkleren aan + brildragende kassamiep, I guess.
Nou, denk eerder dat het gewoon een verspreking was. Toen ik als 17-jarige op de brood/vlees/kaasafdeling van de A&P werkte, werd mijn mannelijke collega een keer aangesproken voor 'mevrouw'. Roman was bijna 2 meter lang, was behoorlijk massief en zou een ontzettend lelijke vrouw zijn geweest :+
pi_103548102
A&P, hoe retro O+
Ja doei.
  Vis een optie? dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:19:04 #23
70532 loveli
N
pi_103548167
Stond idd ook een redelijk aanwezige lange vent achter me.
crap in = crap out
pi_103548180
*O* voor het coco nieuws!
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_103548232
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 17:17 schreef motorbloempje het volgende:
A&P, hoe retro O+
Ja he? O+

Charmante, blauwe, lange jassen en oranje petjes. Zo mooi O+

En toch heb ik zo nog 3 vakkenvullers weten te scoren :7 :')
....
Ok, 4. Slet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')