Ik stond hier:
http://g.co/maps/jb2db stil met mijn Clio type 1. De brug verderop stond open.
Toen ik in mijn spiegel keek zag ik een Golf IV Variant met hoge snelheid op mij afkomen, mijn schatting ongeveer 100km/u. Ik probeerde nog weg te rijden en op de rijbaan voor tegemoetkomend verkeer te komen, maar tegen de tijd dat ik hem in de versnelling had en aan het stuur trok was de Golf er al.
Op het laatste moment kreeg hij in de gaten dat ik stilstond, begon te remmen en stuurde naar rechts in een poging om tussen mij en de bomen in de berm door te sturen. Aan het missende stuk schors aan de boom kun je zien dat dat niet gelukt is. Hij schampte mij langs de achterbumper, achterscherm, achterdeur en voordeur, en klapte met de rechter voorkant vol tegen de boom.
Intercooler lag 30m verderop, rechterwiel lag zo'n beetje bij het achterwiel, alle ruiten lagen eruit, het dak golfde (haha) van voor tot achter helemaal, alle airbags waren gepoft.
Mijn eerste gedachte nadat ik de auto in de berm gezet had en uitgestapt was was: 'wat ben je voor achterlijke mongool om niet op te letten, dat zal ik je eens even vertellen!'
Twee seconden later dacht ik: 'mag eerst wel eens kijken hoe het met hem gaat'
Bestuurder bleek weinig te hebben, heb toen eerst maar 112 gebeld voor politie en ambulance. Kon me niet herinneren welke weg het was.

Erg veel geluk mee gehad, wanneer hij niet was gaan remmen en sturen had ik waarschijnlijk de achteras van mijn Clio in mijn nek gehad.
Clio economisch total-loss verklaard, ¤1000,- voor gekregen, wel mee verder gereden. Zelf uitgedeukt met blok hout + rubberen hamer.

Ook zelf weer bijgespoten, dit was geen gezicht, de auto was toen al vaal rood, de spuitbus de originele kleur.
Twee maand later kop lek, en nog ¤300,- voor gekregen. Die ¤1300,- totaal was meer dan wat hij toen nog waard was, een geluk bij een ongeluk dus!