abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121227267
quote:
6s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:48 schreef Iwanius het volgende:
Goh...wat zijn jullie 'druk' inzake het behalen van een bepaalde status.

Doet mij denken aan mensen die alle koopjes aflopen om een bepaalde korting ergens voor te krijgen. |:(
Je zou voor de grap eens FlyerTalk moeten lezen, als je dit al erg vindt.

Zeg ervan wat je wil, maar als je meer dan twee keer per jaar in een vliegtuig zit, zijn de extra's van zo'n frequent flyer programma toch echt wel aangenaam.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_121228391
quote:

Doet mij denken aan mensen die alle koopjes aflopen om een bepaalde korting ergens voor te krijgen. |:(
Stap voor de lol eens 100+ keer per jaar een vliegtuig in, dan begin je de upgrades enzo wel te waarderen. Maar moet zeggen dat ik maar 2 programma's bij hou, enkel de airlines die ik echt vaak gebruik.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zondag 6 januari 2013 @ 17:00:47 #228
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_121230499
quote:

Je reist niet veel hè. :')
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_121258651
quote:

In je topic TRV / [Reisverslag] Bali 2012 geef je aan over een Diamond membership bij de Hyatt hotelketen te beschikken. Je bejubelt tevens de voordelen daarvan op het gebied van gemak en service. Bij luchtvaartmaatschappijen geldt echter hetzelfde principe als bij hotel card programma's: je laat je bestedingen als klant registreren in ruil voor allerlei service voordelen.

Tot mijn verbazing zet je de frequent flyer kaart gebruikers echter weg als ordinaire koopjesjagers. Wat is volgens jou het wezenlijke verschil tussen een loyaliteitskaart bij een luchtvaartmaatschappij en een hotel kaart ?

[ Bericht 0% gewijzigd door jaco op 07-01-2013 06:07:32 ]
pi_121260236
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 03:20 schreef jaco het volgende:

[..]

In je topic TRV / [Reisverslag] Bali 2012 geef je aan over een Diamond membership bij de Hyatt hotelketen te beschikken. Je bejubelt tevens de voordelen daarvan op het gebied van gemak en service. Bij luchtvaartmaatschappijen geldt echter hetzelfde principe als bij hotel card programma's: je laat je bestedingen als klant registreren in ruil voor allerlei service voordelen.

Tot mijn verbazing zet je de frequent flyer kaart gebruikers echter weg als ordinaire koopjesjagers. Wat is volgens jou het wezenlijke verschil tussen een loyaliteitskaart bij een luchtvaartmaatschappij en een hotel kaart ?
_O-

Briljant, commentaar krijgen van iemand die op Bali kiest voor een Hyatt keten omdat hij daar status heeft... Dat is gelukkig het laatste wat ik ooit zal doen, ik hoef prive niet in dezelfde hotels als voor mijn werk te zitten, en al helemaal niet in een Hyatt. Zoveel leukere hotels in de wereld, luxe en budget.

_O-
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
  maandag 7 januari 2013 @ 08:53:33 #231
15080 static
pi_121260330
quote:

[..]

Je kent zijn achtergrond, hè? :+
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 09:35:46 #232
45833 crew  Fogel
pi_121260888
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 08:53 schreef static het volgende:

[..]

Je kent zijn achtergrond, hè? :+
* Fogel niet

Vertel, vertel 8-)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_121260918
Bajs ook niet...
pi_121261090
vertel, vertel :P
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  maandag 7 januari 2013 @ 09:49:57 #235
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_121261173
Ik ook niet, maar ik vind het wel nu al hilarisch!

Bijna net zo hilarisch als überhaupt serieus ingaan op koopjesjagers aanteigingen in een topic waar we pochen over welke dure maatschappijen en ketens we allemaal gebruiken.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_121261221
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 09:49 schreef XL het volgende:
Ik ook niet, maar ik vind het wel nu al hilarisch!

Bijna net zo hilarisch als überhaupt serieus ingaan op koopjesjagers aanteigingen in een topic waar we pochen over welke dure maatschappijen en ketens we allemaal gebruiken.
Guilty.
pi_121308569
Gezien de reacties op de post van Iwanius vraag ik me af, wie heeft er eigenlijk wel eens een mileage/mattress run gedaan voor een bepaalde status?
pi_121314087
quote:

[..]

Ik zet niemand weg,ik verbaas mij er enigszins over gezien de manier hoe men e.a bespreekt.
De gedrevenheid om vooral zus en zo niet te missen deed mij de vergelijking met AH klanten
trekken die soms hele scene's maken als ze een bepaalde korting missen of mislopen
terwijl je ook kunt zeggen: " Mens stel je niet aan en maak er niet zo een punt van en koop
wat je nodig hebt en schijt aan die korting die je op dat moment misloopt. "

Het lijkt wel alsof men het vooral daarom doet. M.i. reis je niet voor kortingen of allerlei voordelen.
M.i. reis je omdat je op reis moet en is dit een leuke bijkomstigheid, niet meer,niet minder.

Vwb mijn eigen keuze trekt Bajskorv een compleet verkeerde conclusie maar dat kan je verwachten
als de eerste insteek leedvermaak is en niet een nuchtere reactie.

Veel plezier verder.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2013 17:06:53 ]
  dinsdag 8 januari 2013 @ 16:40:41 #239
15080 static
pi_121316016
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:53 schreef Iwanius het volgende:
M.i. reis je omdat je op reis moet en is dit een leuke bijkomstigheid, niet meer,niet minder.
Wij (althans, ik spreek even over de meeste hier) reizen niet voor de lol (alhoewel), maar zakelijk. Dan doen koopjes er in mindere mate toe. Wat wél gaat tellen zijn de extra perks die je krijgt als frequent traveller, zoals voorrang, gegarandeerd een stoel, voorrang hier en daar, etc.
pi_121318939
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 13:35 schreef artm het volgende:
Gezien de reacties op de post van Iwanius vraag ik me af, wie heeft er eigenlijk wel eens een mileage/mattress run gedaan voor een bepaalde status?
Ik nooit. Dan ben je er naar mijn idee teveel mee bezig, zoals Iwanius misschien ook bedoelt. Ik vind het daarnaast niet acceptabel om louter voor miles en status te reizen ivm de milieuschade van het vliegverkeer.

Ik heb wel ooit eens voor een vlucht (die ik toch moest maken) voor KLM gekozen om mijn Flying Blue Gold te verzekeren voor het volgende jaar. De vlucht van de concurrent was een paar tientjes goedkoper. Ik vraag me nog steeds af of FB Gold dat inderdaad waard is.
pi_121319548
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:53 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Het lijkt wel alsof men het vooral daarom doet. M.i. reis je niet voor kortingen of allerlei voordelen.

Vwb mijn eigen keuze trekt Bajskorv een compleet verkeerde conclusie maar dat kan je verwachten
als de eerste insteek leedvermaak is en niet een nuchtere reactie.
Volgens mij trek jij zelf de verkeerde conclusie? Ik reis zelf omdat het moet, niet voor kortingen of voordelen. Maar als ik toch zoveel reis, dan gebruik ik liever af en toe een lounge om te werken en krijg ik graag af en toe een upgrade op een nachtvlucht. Lijkt me niet heel vreemd, dus waarom jij dan een vrij vergezocht conclusie trekt, is me onduidelijk.
pi_121319581
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 17:43 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik nooit. Dan ben je er naar mijn idee teveel mee bezig, zoals Iwanius misschien ook bedoelt. Ik vind het daarnaast niet acceptabel om louter voor miles en status te reizen ivm de milieuschade van het vliegverkeer.

Ik heb wel ooit eens voor een vlucht (die ik toch moest maken) voor KLM gekozen om mijn Flying Blue Gold te verzekeren voor het volgende jaar. De vlucht van de concurrent was een paar tientjes goedkoper. Ik vraag me nog steeds af of FB Gold dat inderdaad waard is.
Hier hetzelfde. Ik vlieg wel graag BA als het uitkomt, omdat hun punten handiger zijn (ik woon nu eenmaal in Londen) en ik het een fijne airline vind.
pi_121327420
Ik heb in 2011 2x een mileage run gedaan, St. Louis-Chicago-Los Angeles-Chicago en Chicago-Seattle-Chicago, met American Airlines om platinum status te krijgen (kosten $400 met American).

Voordeel was dat ik in 2012 meerdere keren ben geupgrade naar first/business, 100% ipv 25% mileage bonus en toegang tot de OneWorld lounges op internationale vluchten, waardoor je bespaard op kosten voor drankjes/eten op het vliegveld. Dus uiteindelijk vond ik het mijn $400 wel waard, mede door de bonusmiles heb ik vorige week een AMS-HKG retour geboekt in business met Cathay voor $83.

AAdvantage _O_
  dinsdag 8 januari 2013 @ 21:12:58 #244
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_121328542
Ik ken veel mensen die het doen, maar voor mij heeft het geen zin.

Ik kies wel eens hotels die eigenlijk ongunstig liggen als er ook gunstige hotels beschikbaar zijn, als dat me concreet gratis nachten oplevert. Afgelopen december bijvoorbeeld bij Marriott, elke tweede verblijf is een gratis nacht. Dan blijf ik bijvoorbeeld 's nachts bij het vliegveld en ga pas de volgende dag de stad om die gratis nacht te pakken. Terwijl ik normaal alleen bij hoge nood rond vliegvelden verblijf omdat ik van hotelvoedsel walg en altijd restaurantjes wil zoeken. :@
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 8 januari 2013 @ 21:15:38 #245
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_121328695
...en dan natuurlijk die gratis nachten opmaken door te gaan zuipen in steden in de buurt zonder te moeten terugrijden. Die gezichten bij check-in, maar u woont maar 30 km verderop?? :D

....of als ik een hotel in Reading heb en 's avonds naar vrienden in London ga en dan niet meer terug naar Reading wil... Dan verbruik ik zo'n gratis nacht en heb ik soms twee hotels alleenreizend gedurende 1 nacht :')
pi_121331590
Nee, zeker met hotels pas ik daar echt voor. Ik kies altijd het meeste gunstige hotel, met de betere kamers en beste gym. Ik ga niet in zo'n keten zitten voor de punten, daar pas ik echt altijd voor. Daarbij hebben veel goeie ketens geen punten systeem (Four Seasons, Mandarin Oriental, etc).
pi_122193996
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 00:37 schreef LintuxCx het volgende:
Ik heb nog niet eens genoeg tier points om mijn status voor volgend jaar te behouden. :'( Maar ik heb gelukkig nog drie maanden...
En dat gaat op de punt af nog net lukken ook! Heb mijn status iig voor weer een jaar veiliggesteld. *O*
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_122200292
Het is eind januari, en mijn gold status bij BA is alweer geregeld voor dit jaar. Gaat zo heerlijk makkelijkbij die lui.
pi_122775108
Vraagje: Ik heb al een tijdje een Korean Air Skypass met redelijk wat miles. Binnenkort neem ik een keer China Southern(ook Skypass). Tellen die miles dan alleen voor mijn China Southern Skypass, of zowel China Southern als Korean Air, of kan ik kiezen bij welke account die miles komen?
pi_122775203
Ik ken de specifieke programma's niet, maar je zult niet voor beide punten krijgen. Volgens mij hangt het gewoon af van wat je op geeft. Als je boekt kun je een van beide opgeven, en daar zul je ook je punten krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')