Je zou voor de grap eens FlyerTalk moeten lezen, als je dit al erg vindt.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:48 schreef Iwanius het volgende:
Goh...wat zijn jullie 'druk' inzake het behalen van een bepaalde status.
Doet mij denken aan mensen die alle koopjes aflopen om een bepaalde korting ergens voor te krijgen.
Stap voor de lol eens 100+ keer per jaar een vliegtuig in, dan begin je de upgrades enzo wel te waarderen. Maar moet zeggen dat ik maar 2 programma's bij hou, enkel de airlines die ik echt vaak gebruik.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:48 schreef Iwanius het volgende:
Doet mij denken aan mensen die alle koopjes aflopen om een bepaalde korting ergens voor te krijgen.
Je reist niet veel hè.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:48 schreef Iwanius het volgende:
In je topic TRV / [Reisverslag] Bali 2012 geef je aan over een Diamond membership bij de Hyatt hotelketen te beschikken. Je bejubelt tevens de voordelen daarvan op het gebied van gemak en service. Bij luchtvaartmaatschappijen geldt echter hetzelfde principe als bij hotel card programma's: je laat je bestedingen als klant registreren in ruil voor allerlei service voordelen.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:48 schreef Iwanius het volgende:
quote:Op maandag 7 januari 2013 03:20 schreef jaco het volgende:
[..]
In je topic TRV / [Reisverslag] Bali 2012 geef je aan over een Diamond membership bij de Hyatt hotelketen te beschikken. Je bejubelt tevens de voordelen daarvan op het gebied van gemak en service. Bij luchtvaartmaatschappijen geldt echter hetzelfde principe als bij hotel card programma's: je laat je bestedingen als klant registreren in ruil voor allerlei service voordelen.
Tot mijn verbazing zet je de frequent flyer kaart gebruikers echter weg als ordinaire koopjesjagers. Wat is volgens jou het wezenlijke verschil tussen een loyaliteitskaart bij een luchtvaartmaatschappij en een hotel kaart ?
Je kent zijn achtergrond, hè?quote:Op maandag 7 januari 2013 03:20 schreef jaco het volgende:
[..]
In je topic TRV / [Reisverslag] Bali 2012 geef je aan over een Diamond membership bij de Hyatt hotelketen te beschikken. Je bejubelt tevens de voordelen daarvan op het gebied van gemak en service. Bij luchtvaartmaatschappijen geldt echter hetzelfde principe als bij hotel card programma's: je laat je bestedingen als klant registreren in ruil voor allerlei service voordelen.
Tot mijn verbazing zet je de frequent flyer kaart gebruikers echter weg als ordinaire koopjesjagers. Wat is volgens jou het wezenlijke verschil tussen een loyaliteitskaart bij een luchtvaartmaatschappij en een hotel kaart ?
* Fogel nietquote:
Guilty.quote:Op maandag 7 januari 2013 09:49 schreef XL het volgende:
Ik ook niet, maar ik vind het wel nu al hilarisch!
Bijna net zo hilarisch als überhaupt serieus ingaan op koopjesjagers aanteigingen in een topic waar we pochen over welke dure maatschappijen en ketens we allemaal gebruiken.
Ik zet niemand weg,ik verbaas mij er enigszins over gezien de manier hoe men e.a bespreekt.quote:Op maandag 7 januari 2013 03:20 schreef jaco het volgende:
[..]
Wij (althans, ik spreek even over de meeste hier) reizen niet voor de lol (alhoewel), maar zakelijk. Dan doen koopjes er in mindere mate toe. Wat wél gaat tellen zijn de extra perks die je krijgt als frequent traveller, zoals voorrang, gegarandeerd een stoel, voorrang hier en daar, etc.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:53 schreef Iwanius het volgende:
M.i. reis je omdat je op reis moet en is dit een leuke bijkomstigheid, niet meer,niet minder.
Ik nooit. Dan ben je er naar mijn idee teveel mee bezig, zoals Iwanius misschien ook bedoelt. Ik vind het daarnaast niet acceptabel om louter voor miles en status te reizen ivm de milieuschade van het vliegverkeer.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:35 schreef artm het volgende:
Gezien de reacties op de post van Iwanius vraag ik me af, wie heeft er eigenlijk wel eens een mileage/mattress run gedaan voor een bepaalde status?
Volgens mij trek jij zelf de verkeerde conclusie? Ik reis zelf omdat het moet, niet voor kortingen of voordelen. Maar als ik toch zoveel reis, dan gebruik ik liever af en toe een lounge om te werken en krijg ik graag af en toe een upgrade op een nachtvlucht. Lijkt me niet heel vreemd, dus waarom jij dan een vrij vergezocht conclusie trekt, is me onduidelijk.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:53 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Het lijkt wel alsof men het vooral daarom doet. M.i. reis je niet voor kortingen of allerlei voordelen.
M.i. reis je omdat je op reis moet en is dit een leuke bijkomstigheid, niet meer,niet minder.
Vwb mijn eigen keuze trekt Bajskorv een compleet verkeerde conclusie maar dat kan je verwachten
als de eerste insteek leedvermaak is en niet een nuchtere reactie.
Hier hetzelfde. Ik vlieg wel graag BA als het uitkomt, omdat hun punten handiger zijn (ik woon nu eenmaal in Londen) en ik het een fijne airline vind.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:43 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik nooit. Dan ben je er naar mijn idee teveel mee bezig, zoals Iwanius misschien ook bedoelt. Ik vind het daarnaast niet acceptabel om louter voor miles en status te reizen ivm de milieuschade van het vliegverkeer.
Ik heb wel ooit eens voor een vlucht (die ik toch moest maken) voor KLM gekozen om mijn Flying Blue Gold te verzekeren voor het volgende jaar. De vlucht van de concurrent was een paar tientjes goedkoper. Ik vraag me nog steeds af of FB Gold dat inderdaad waard is.
En dat gaat op de punt af nog net lukken ook! Heb mijn status iig voor weer een jaar veiliggesteld.quote:Op zaterdag 8 december 2012 00:37 schreef LintuxCx het volgende:
Ik heb nog niet eens genoeg tier points om mijn status voor volgend jaar te behouden.Maar ik heb gelukkig nog drie maanden...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |