Precies, ik zat er ook al naar te kijken; in combinatie met de 50cm die het van de erfgrens zou moeten staan, kom je op (als je de hoek van de punt van het dak van de schuur doortrekt) op een schutting van plusminus 1,80.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:13 schreef Hanoying het volgende:
Zoals ik het lees is de wandhoogte niet veel hoger dan een standaard schutting. (2,50 meter inclusief fundering) dus zo veel merk jij er bovendien echt niet van.
Planschade is iets wat je aan de gemeente vraagt als ze het bestemmingsplan in jouw nadeel wijzigen. Ik heb het idee dat het bestemmingsplan niet gewijzigd is dat het al van te voren nadelig voor ts was. Dit is hier dus niet aan de orde.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 09:53 schreef kwib het volgende:
[..]
@TS: je zou kunnen kijken of je planschade kan eisen doordat bijvoorbeeld je woning minder waard wordt door verminderd zonlicht. Maar wederom zal dit je burenrelatie geen goed doen (de buurman dient die schade te vergoeden) en de schadevergoeding is in de regel zeer beperkt.
Oké, helderquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 09:53 schreef kwib het volgende:
[..]
Erhm, nee, heleaas. Het bestemmingsplan is indirect door TS destijds goedgekeurd aangezien het democratisch gekozen bestuur (lees: de gemeenteraad) het heeft goedgekeurd. (tenzij ze oppositie heeft gestemd, maar dan heeft ze pech via de democratische dicatuur van de meerderheid
)
Persoonlijk had TS bij de vaststelling van het bestemmingsplan nog bezwaar kunnen maken. Maar dit is gemakkelijk achteraf praten want in de praktijk kan een bestemmingsplan gemakkelijk 20 jaar oud zijn en dus zijn vastgesteld voordat TS haar huis kocht. Indien een bouwwerk mag binnen een bestemmingsplan kan je er in feite niks tegen doen. Als bouwer is dit een voordeel (anders blijft iedereen "zeuren" en komt er nooit iets van de grond) maar als "slachtoffer" kan het oneerlijk overkomen.
Voor de liefhebber van dit soort onderwerpenwat een extra regeltje tekst: Tegenwoordig geldt trouwens dat bestemmingsplannen elke 10 jaar herzien moeten worden, maar in de praktijk zullen veel Nederlanders daar niet mee bezig zijn.
@TS: je zou kunnen kijken of je planschade kan eisen doordat bijvoorbeeld je woning minder waard wordt door verminderd zonlicht. Maar wederom zal dit je burenrelatie geen goed doen (de buurman dient die schade te vergoeden) en de schadevergoeding is in de regel zeer beperkt.
TS zegt zelf: "Het neemt veel licht en zon weg tav onze kavel en onze woonkamer, vooral doordat het 5 mtr hoog wordt."quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:13 schreef Hanoying het volgende:
Ach, waar de buurman zijn schuur ook neerzet het is toch nooit goed.
Projecteert hij hem verder naar achter dan is jouw uitzicht nog meer geschaad en zeur je nog harder, zet hij hem in het midden dan breekt hij zijn eigen tuin en uitzicht en zet hij hem aan de westkant dan zeurt de buurman aan de linkerkant wel weer.
Zoals ik het lees is de wandhoogte niet veel hoger dan een standaard schutting. (2,50 meter inclusief fundering) dus zo veel merk jij er bovendien echt niet van.
Er zit een schuin dak op ja maar de wandhoogte is maar 2,50 meter. Minder dan dat omdat het 2,50 meter inclusief fundering is. exclusief fundering misschien 2,20 meter.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 11:10 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
TS zegt zelf: "Het neemt veel licht en zon weg tav onze kavel en onze woonkamer, vooral doordat het 5 mtr hoog wordt."
Dat is dus wel wat meer dan.
quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 11:22 schreef Hanoying het volgende:
edit: rest van mijn verhaal klopte geen zak van
Jawel, want volgens mij mag aan zijkanten muur (steen danwel hout) wel doorlopen in de nok, dus inderdaad kleuterklas huis.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 12:53 schreef Basp1 het volgende:
Als de muurhoogte maar 2.5 meter mag zijn moet het schuine dak dan aan alle kanten schuin weg gaan lopen dan mag je dus niet een ouderweste huisje zoals je in de kleuterklas tekende gaan bouwen?
Dat je baalt is niet meer dan normaal, zeuren is het zeer zeker niet, zeker niet als je van tevoren uitging van andere bouwplannen van je buurman.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 17:05 schreef Annebakt het volgende:
Buurman heeft ondertussen via de mail aangegeven dat hij zich niet realiseerde wat de impact voor ons zou zijn en wil graag met ons om tafel. Lijkt dus dat we wellicht tot een compromis kunnen komen.
Ik las ergens nog over zeuren, ik zeur niet, ik baal en dat is wat anders. En gebaseerd op de berekeningen zou een ieder denk ik wel balen, maar dat is een aanname...
Het college van burgemeester en wethouders al geprobeerd? Die moeten een eventuele (omgevings)vergunning verlenen en die zouden ook moeten weten wat wel en niet vergunningsvrij kan qua bouwen en wat er eventueel aangevraagd is, wat er geldt aan bestemmingsplannen en ontheffingen, etc.quote:Op maandag 24 oktober 2011 21:54 schreef Annebakt het volgende:
Ik snap dat de info summier is, maar hoop dat iemand me gerust kan stellen of dit wel of niet mag.
Daar heb je dan mazzel mee, nu zelf ook nog een beetje dimmen en dan kom je er wel uit.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 17:05 schreef Annebakt het volgende:
Buurman heeft ondertussen via de mail aangegeven dat hij zich niet realiseerde wat de impact voor ons zou zijn en wil graag met ons om tafel. Lijkt dus dat we wellicht tot een compromis kunnen komen.
Wij bellen hem vanavond even om een afspraak te maken en zullen hopelijk het compromis kunnen vinden in lager of plat dak. Dmv 3d-tekeningen van de architect willen we laten zien wat het met onze zicht- en zonlijn doet op verschillende hoogtes.
Ben blij dat de buurman tot rede vatbaar lijkt te zijn.
Ik las ergens nog over zeuren, ik zeur niet, ik baal en dat is wat anders. En gebaseerd op de berekeningen zou een ieder denk ik wel balen, maar dat is een aanname...
[ afbeelding ]
Misschien moeten jullie eens met elkaar gaan denken aan een lessenaarsdak (als ik de juiste term heb).quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 17:05 schreef Annebakt het volgende:
Getriggered door Hanoying zijn berekening even mijn eigen wiskundige cellen wakker geschud.
De 5 meter klopt wel. Kan het woordelijk niet goed uitleggen, maar heb er even een plaatje van gemaakt. Hopelijk verklaart dat. Ik ga dan uit van de 40% hellingshoek die buurman noemt.
Uiteraard zit je niet tegen 5 mtr schutting aan te kijken, maar wel tegen 2,5 en dan een schuin dak tot nog eens 2,5, samen 5.
[ afbeelding ]
Tot het randjequote:Op dinsdag 25 oktober 2011 19:48 schreef quo_ het volgende:
[..]
Daar heb je dan mazzel mee, nu zelf ook nog een beetje dimmen en dan kom je er wel uit.
Want ik vind dat je nogal wat kabaal maakt voor iemand die zelf ook ongeveer tot het randje van de kavel gaat bouwen.
Ik heb het over het smalle strookje aan de NO zijde van de woning van TS.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:00 schreef klipper het volgende:
[..]
Tot het randje![]()
TS blijft toch echt 3 meter van de kavelgrens af hoor welke voorgeschreven is door de gemeente.
En je denkt niet dat de tekening op die plek misschien niet waarheidsgetrouw is omdat het namelijk niet om die kant van het pand gaat?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:06 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik heb het over het smalle strookje aan de NO zijde van de woning van TS.
Ik heb geen reden om aan te nemen dat TS de verhoudingen van gebouwen en kavels niet correct weergegeven heeft, zijn/haar verstrekte info ziet er degelijk uit.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En je denkt niet dat de tekening op die plek misschien niet waarheidsgetrouw is omdat het namelijk niet om die kant van het pand gaat?
Ik zie twee redenen: omdat het niet relevant is wat aan die kant de afstand tot de erfgrens is en omdat op die plek in de tekening de afstand tot de erfgrens niet is aangegeven, dit laatste i.t.t. de plaatsen die voor het betoog wél relevant zijn.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:17 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik heb geen reden om aan te nemen dat TS de verhoudingen van gebouwen en kavels niet correct weergegeven heeft, zijn/haar verstrekte info ziet er degelijk uit.
Tsja, nou kan ik natuurlijk een wijze uitspraak over aannames doen, maar ach...quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 19:48 schreef quo_ het volgende:
[..]
Daar heb je dan mazzel mee, nu zelf ook nog een beetje dimmen en dan kom je er wel uit.
Want ik vind dat je nogal wat kabaal maakt voor iemand die zelf ook ongeveer tot het randje van de kavel gaat bouwen.
Bedankt voor het creatief meedenken, dit gaan we zeker meenemen in het gesprek.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:13 schreef FF het volgende:
[..]
Misschien moeten jullie eens met elkaar gaan denken aan een lessenaarsdak (als ik de juiste term heb).
De kant van de buren komt op 5 meter hoogte, de kant bij jullie komt op 2,5 meter hoogte.
En misschien kunnen jullie dan ook iets leuks afspreken voor het dak. Misschien zelfs een groendak ervan maken. Isoleert voor de buurman en jullie kijken niet naar hout of steen of wat dan ook. (Of zonnepanelen en dan samen de stroom delen)
Dat zeg ik:quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 06:45 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
'alleen de ondergaande zon'Op dit plaatje heeft TS alleen aan de voorkant nog volle zon. De achterkant bij de ramen staat op het westen, dus wég is je avondzon. Dat is nogal wat.
quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 00:19 schreef r_one het volgende:
ga je alleen de ondergaande avondzon missen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |