Ja dat is iets heel anders, bonuspunten voor de wekelijkse opdracht of punt extra i.v.m. slecht niveau.. Wekelijkse opdrachten is het nog logisch. Maar inderdaad, het niveau daalt (of is altijd al matig)quote:Op dinsdag 22 november 2011 08:50 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Het is meer dat je een bonuspunt (of halve punt) kunt verdienen door wekelijkse opdrachten te maken. Het is niet zo dat je na een slecht gemaakt tentamen een bonuspunt krijgt; dat zou raar zijn.
Het is niet verboden, dat verschilt ook weer per faculteit.
PM/DM even je mailquote:Op zaterdag 26 november 2011 13:48 schreef JohnSpek het volgende:
Borisz en destrovel, heeft één van jullie misschien nog wat oude tentamens voor accounting information systems 3.2?
Ik kan ze nergens vinden en ik denk dat mijn beste kans van slagen...het leren van oude tentamens is
Graag ook voor mij, wou ik ook nog vragen aan iemand in dit topic inderdaad die dat gezegd had dat hij oude tentamens had geleerd.quote:
Thanksquote:
quote:Op donderdag 8 december 2011 19:01 schreef Sandertje23 het volgende:
Wordt dit een algemeen wie-heeft-oude-tentamens-topic?
Ga maar hier kijken: http://studeersnel.nl
Ben daar nooit geweest, was het echt zo'n ramp?quote:Op dinsdag 20 december 2011 13:24 schreef TJV het volgende:
Het lijkt me beter dan in die kuthal in amstelveen.
Hel.quote:
Ach, na de kerst nog maar twee vakken + bachelorthesis. Dus wat dat betreft is het straks wel bijna zomervakantiequote:Op dinsdag 20 december 2011 13:55 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Hel.
Donderdag nog een tentamen en dan kan ik tussen kerst en oud en nieuw een weekje niksen.
van rtl4 teletextquote:Kamervragen over 'simpel tentamen
De SP wil weten of de Vrije Universiteit in Amsterdam tentamens makkelijker maakt om meer studenten te laten slagen. Een docent van de VU biechtte die praktijk op bij BRN.
Hoe meer studenten slagen, hoe meer geld de universiteit krijgt. Kamerlid Van Dijk wil een discussie over hoe de kwaliteit van het universitair onderwijs kan worden gegarandeerd.
Ook de VVD wil opheldering over de kwestie. Kamerlid Lucas wil weten wie bij de VU heeft gezegd dat de docent de tentamens simpeler moet maken.
MKZ toetsen zijn makkelijker dan de open-end, en omdat de VU kwaliteit wil kunnen aantonen (door middel van analyses en betrouwbaarheden van tentamens) gaan de open-end tentamens op de schop. Terwijl de student juist daar meer van leert (mijn mening). Omdat er meer MKZ tentamens komen, wordt het makkelijker voor studenten om een voldoende te halen.quote:
Nee, ik haat MC tentamens, echt doe mij maar open-end tentamens.quote:Op donderdag 22 december 2011 12:26 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
MKZ toetsen zijn makkelijker dan de open-end, en omdat de VU kwaliteit wil kunnen aantonen (door middel van analyses en betrouwbaarheden van tentamens) gaan de open-end tentamens op de schop. Terwijl de student juist daar meer van leert (mijn mening). Omdat er meer MKZ tentamens komen, wordt het makkelijker voor studenten om een voldoende te halen.
Even los van het feit dat ze het hier misschien bewust makkelijker maken
Hm, k lees het topic nu pas. Maar ik heb vorig jaar al m'n oude tentamens bij Aureus ingeleverd, die zouden ze dus als 't goed is op de website moeten hebben. Handig voor de her, al hoop ik niet dat je die nodig hebtquote:Op donderdag 15 december 2011 13:23 schreef jimmy2211 het volgende:
thnx voor de link @ sander
mkt her was bijzonder makkelijk
nu alleen nog zorgen dat ik km 1.2 haal.
zag al een paar tentamens op studeersnel staan.
als iemand nog die van 2007 en 2008 heeft,
kun je me dan vertellen hoe ik er aan kan komen?
Ik ben ook sterk voorstander van open-end tentamensquote:Op donderdag 22 december 2011 14:38 schreef Thom90 het volgende:
[..]
Nee, ik haat MC tentamens, echt doe mij maar open-end tentamens.
Maar ik moet wel zeggen dat ik wel eens een tentamen heb gehad waar het niveau wel bedroevend van was hoor.
Trouwens net m'n laatste tentamen gehad voor de vakantie, wat een lekker gevoel zeg! Helemaal fijn als je wel weet dat je dat tentamen gehaald hebt.
Ik vind het mooi als 30% meerkeuze is en 70% open vragen.quote:Op donderdag 22 december 2011 17:47 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Ik ben ook sterk voorstander van open-end tentamens
Mag dat überhaupt wel?quote:Op donderdag 22 december 2011 18:12 schreef AMDB het volgende:
Vandaag Filosofie van de Economie gehad, 30 mc vragen en 2 open vragen (beide helft van de punten). Open vragen worden niet meer nagekeken als je geen voldoende haalt voor de mc vragen...
Dat is echt een belachelijke constructie. De mc vragen waren ook nog eens ontzettend veel moeilijker dan de open vragen.
Als je idd AIS tentamens bekijkt, irritant en lastig om te lezen maar als je vervolgens gewoon MC vragen geeft met 90% letterlijk uit de oude tentamens is het idd erg makkelijkquote:Op donderdag 22 december 2011 14:46 schreef JohnSpek het volgende:
Tentamens stellen niks voor bij mijn studie (Bedrijfskunde/bedrijfseconomie).
Was dat dit jaar weer zo?quote:Op donderdag 22 december 2011 19:23 schreef Unknown18 het volgende:
[..]
Als je idd AIS tentamens bekijkt, irritant en lastig om te lezen maar als je vervolgens gewoon MC vragen geeft met 90% letterlijk uit de oude tentamens is het idd erg makkelijk.
Yep... Letterlijk zelfde vragen met zelfde antwoorden. Stuk of 5 of 6 nieuwe vragen misschien en andere 35 letterlijk uit de oude tentamensquote:
quote:Ostensibly speaking, it appears that university goers in the Netherlands have a bit too much time on their hands. You see, in between visits to coffee shops, students at VU University Amsterdam have developed a way to play Tetris with lasers, or in this case, a light-trapping device known as optical tweezers. With blocks constructed of microscopic glass spheres, university physicist Joost van Mameren explains, "The focus of this beam acts as an attraction point for small particles: they get sucked into the focus and cannot escape." The end result is transformed into a rousing experience of the Soviet Union's greatest creation ever, now played out on the microscopic level -- be sure to check the action after the break. For gamers who get in a bit of a jam, the laser can be turned off, which will prompt each of the beads to scatter into chaos. A fitting conclusion, indeed.
gratz!quote:Op maandag 26 december 2011 12:02 schreef kipptje het volgende:
Ik ben eindelijk sinds een paar dagen de trotse eigenaar van mijn bul bewegingswetenschappen!!! Het heeft eventjes geduurd maar heb eindelijk mn laatte vak kunnen halen. Ik mag dus uit de lijst gehaald worden en nu ga ik naar het echt harde leven!!!!
Thanks!quote:
.quote:Op maandag 9 januari vindt het verplichte (!) instructiecollege plaats rondom de Webcursussen Informatievaardigheden A en B. Hiervoor wordt de groep gesplitst. Het instructiecollege van 12.00 uur tot 12.45 uur in 8A-05 wordt gevolgd door de themagroepen 3, 4, 6, 7 en 9. Het instructiecollege van 13.30 uur tot 14.15 uur in 10A-00 wordt gevolgd door de themagroepen 1, 2, 5, 8 en 10
Bij je vakkenoverzicht staat er een potloodje achter je vakken, daar kan je het veranderen. En met overlap doen ze niet zo heel moeilijk meestal als je een andere groep kiest.quote:Op zondag 8 januari 2012 15:58 schreef RacerDKB het volgende:
Fuck, 2 dingen tegelijk ingeroosterd.
[ afbeelding ]
[..]
.
Volgens mij heb ik het fout gedaan, bij dat ''thematische toepassingen'' staat groep 1, maar bij de rest groep 3.
Iemand een idee of dit klopt, en hoe verander je het nu nog?
Ja bij elk vak zo'n beetje staat dat potloodje, maar bij de 2 vakken van periode 1.3 net niet.quote:Op zondag 8 januari 2012 16:13 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Bij je vakkenoverzicht staat er een potloodje achter je vakken, daar kan je het veranderen. En met overlap doen ze niet zo heel moeilijk meestal als je een andere groep kiest.
Wat snap je niet?quote:Op donderdag 26 januari 2012 09:01 schreef Muisraket het volgende:
Hele stomme vraag misschien, maar ik snap nog steeds niets van het printsysteem op de VU. Zou iemand het me uit kunnen leggen?
Hoe je iets naar een printer in de buurt kunt verzenden, er staat alleen iets over inboxen of zo.quote:
Je geeft een printopdracht, vervolgens loop je naar de printer en zoek je de opdracht onder je vunet-id. Je kunt ook inloggen met je studentnummer, maar dan moet je even kijken op de printer.quote:Op donderdag 26 januari 2012 10:09 schreef Muisraket het volgende:
[..]
Hoe je iets naar een printer in de buurt kunt verzenden, er staat alleen iets over inboxen of zo.
Dankjewel, kijken of het nu wel lukt.quote:Op donderdag 26 januari 2012 10:44 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Je geeft een printopdracht, vervolgens loop je naar de printer en zoek je de opdracht onder je vunet-id. Je kunt ook inloggen met je studentnummer, maar dan moet je even kijken op de printer.
Picsquote:Op donderdag 9 februari 2012 15:08 schreef TJV het volgende:
Ik vroeg me al af wat die politie deed, stonden meerdere wagens. :|
Dan hou ik me ook aanbevolenquote:Op maandag 27 februari 2012 21:42 schreef MarcoW91 het volgende:
Heeft iemand hier nog tentamens van belastingrecht I 3.4 op de VU? Ik kan nergens tentamens vinden en wat ik op het HC en WC gezien heb, kan het aardig lastig worden. Alvast bedankt!
Is dit je eerste keer belastingrecht of is dit al de tweede keer?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 17:38 schreef Unknown18 het volgende:
[..]
Dan hou ik me ook aanbevolen. Is idd ingewikkeld, maar volgens mij moet je gewoon dat belastingwetten boek beetje goed weten hoe de indeling is.. en dan is het vooral opzoeken.. en paar basale dingen weten hoe het systeem in elkaar zit. Dat boek (normale, theorie) is trouwens ook lastig door te komen.. leest niet echt snel.
1e keer. Mijn tekst leek miss zo alsof ik het al gedaan had maar was meer mijn idee wat ik ervan verwachtquote:Op woensdag 29 februari 2012 14:57 schreef MarcoW91 het volgende:
[..]
Is dit je eerste keer belastingrecht of is dit al de tweede keer?
Mijn ervaring was dat het best wel een lastige toets is. Het beste kun je contact opnemen met het taalloket. Daar kun je ook een toets maken die je toegang geeft. Deze was makkelijker en hij wordt vaker aangeboden. Wiskunde is echt te doen, geschiedenis ook. Succesquote:Op donderdag 9 februari 2012 14:49 schreef abhinnaya het volgende:
M'n eerste post in deze reeks en ik heb een vraag aan de mensen die ervaring hebben met het colloquium doctum![]()
Voorbereiden op wiskunde en eventueel geschiedenis is geen probleem, maar voor Engels wordt gevraagd een schritelijke vertaling in het Nederlands te maken uit de inleiding van een Engels of Amerikaan boek en worden eenvoudige wiskunde-opgaven in het Engels ter oplossing voorgelegd. Zo staat het letterlijk.
Heeft iemand hier ervaring mee en tips voor een goede voorbereiding hierop
Heb je toevallig dat tentamen nog? Zou er heel graag mee oefenen.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:12 schreef AMDB het volgende:
Vandaag Filosofie van de Economie gehad, 30 mc vragen en 2 open vragen (beide helft van de punten). Open vragen worden niet meer nagekeken als je geen voldoende haalt voor de mc vragen...
Dat is echt een belachelijke constructie. De mc vragen waren ook nog eens ontzettend veel moeilijker dan de open vragen.
Als je even je mail in de DM/PM gooitquote:Op donderdag 15 maart 2012 12:54 schreef adammertje het volgende:
[..]
Heb je toevallig dat tentamen nog? Zou er heel graag mee oefenen.
Mja, je cijfers zullen niet worden doorgevoerd tenzij je de boete betaaltquote:Op dinsdag 20 maart 2012 21:02 schreef RacerDKB het volgende:
Oh fuck mij ik ben helemaal niet ingeschreven voor periode 1.5Veels te laat, echt niet aan gedacht.
Ik heb helemaal geen zin om ¤50 te betalen en komende periode zijn toch vooral hoorcolleges + grote instructiecolleges, kan ik gewoon inschrijven voor het tentamen en ''illegaal'' hoorcolleges e.d. bijwonen of wordt het niet opgenomen als cijfer totdat je ¤50 betaalt?
* RacerDKB is faler
Oh, daar las ik overheen. Zolang je je nog voor het tentamen kunt inschrijven en je verder geen werkgroep oid. hebt die een deel van je cijfer bepalen moet het geen probleem zijnquote:Op dinsdag 20 maart 2012 21:30 schreef RacerDKB het volgende:
Nou kut danVoor tentamen kan ik wel inschrijven, waarom moet je dan alsnog boete betalen? Ik heb het over periode 1.5 he, tentamen eind mei/begin juni.
In het hoofdgebouw? Inderdaad niet het meest hoge plafond nee. Passen er meer verdiepingen in het gebouwquote:Op vrijdag 13 april 2012 14:37 schreef magneetstrip het volgende:
Ik ben nu rechten hiet aan het proefstuderen, ligt het aan mij of is het plafond hier heel laag?
Rechten? Zal wel Initium zijnquote:Op vrijdag 13 april 2012 16:40 schreef AMDB het volgende:
[..]
In het hoofdgebouw? Inderdaad niet het meest hoge plafond nee. Passen er meer verdiepingen in het gebouw
Die heeft toch hoge plafonds of niet? Al moet ik zeggen dat ik nooit hoger dan de 1e verdieping ben geweest daarquote:
ja 10A ofzo, we kregen daarna nog een rondleiding in het intium en daar waren de plafonds wel normaal?quote:Op vrijdag 13 april 2012 16:40 schreef AMDB het volgende:
[..]
In het hoofdgebouw? Inderdaad niet het meest hoge plafond nee. Passen er meer verdiepingen in het gebouw
Ik begrijp ook niet wat je bedoelt met laag of hoog. Voor mij zijn ze overal gewoon 'normaal'quote:Op vrijdag 13 april 2012 20:47 schreef magneetstrip het volgende:
[..]
ja 10A ofzo, we kregen daarna nog een rondleiding in het intium en daar waren de plafonds wel normaal?
Oh, dat kan inderdaad wel kloppen, in die gangen zijn de plafonds wel redelijk laag. Heb je ook in W&N-gebouw (zal je hoogstwaarschijnlijk nooit komen) op de 6e verdieping, heb je in de gang ook lage plafonds.quote:Op vrijdag 13 april 2012 20:47 schreef magneetstrip het volgende:
[..]
ja 10A ofzo, we kregen daarna nog een rondleiding in het intium en daar waren de plafonds wel normaal?
of wel ik ga woensdag nog psychologie proefstuderenquote:Op vrijdag 13 april 2012 23:13 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Oh, dat kan inderdaad wel kloppen, in die gangen zijn de plafonds wel redelijk laag. Heb je ook in W&N-gebouw (zal je hoogstwaarschijnlijk nooit komen) op de 6e verdieping, heb je in de gang ook lage plafonds.
Psychologie zit je denk ik in MF-gebouw, W&N-gebouw is voor de exacte studies en als daar Psychologie rondloopt, wordt de vrouwelijke populatie in dat gebouw ineens vertienvoudigt, dus dat zou dan wel opvallenquote:Op vrijdag 13 april 2012 23:15 schreef magneetstrip het volgende:
[..]
of wel ik ga woensdag nog psychologie proefstuderenen doe tochpas in 2014 examen dus kom er vast nog vaker
is lifestyle en design ook exact? Want daar wilde ik ook noh naar kijken maar ik weet nog niet op welke universiteit...quote:Op vrijdag 13 april 2012 23:32 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Psychologie zit je denk ik in MF-gebouw, W&N-gebouw is voor de exacte studies en als daar Psychologie rondloopt, wordt de vrouwelijke populatie in dat gebouw ineens vertienvoudigt, dus dat zou dan wel opvallen
Woensdag? Dan heb je als het goed is een werkgroep Meten en Diagnostiek 1 en een hoorcollege Arbeid- en Organisatiepsychologiequote:Op vrijdag 13 april 2012 23:15 schreef magneetstrip het volgende:
[..]
of wel ik ga woensdag nog psychologie proefstuderenen doe tochpas in 2014 examen dus kom er vast nog vaker
Eerstejaars Psychologie zitten voornamelijk @ HG-KC07, MF-FG1, IN-0B60 en WN-KC137. Puur vanwege de grootte van die zalen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 23:32 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Psychologie zit je denk ik in MF-gebouw, W&N-gebouw is voor de exacte studies en als daar Psychologie rondloopt, wordt de vrouwelijke populatie in dat gebouw ineens vertienvoudigt, dus dat zou dan wel opvallen
Dat valt denk ik onder Lifestyle Informatics? Zo ja, dan valt dat onder exact, heb als IMM'er een aantal vakken gemeenschappelijk met LI. Daar is percentage vrouwen overigens redelijk hoog hoor, maar bij Psychologie heb je 400 studenten waarvan 395 vrouw en LI is volgens mij een groep van 60 studenten ofzo.quote:Op zaterdag 14 april 2012 00:12 schreef magneetstrip het volgende:
[..]
is lifestyle en design ook exact? Want daar wilde ik ook noh naar kijken maar ik weet nog niet op welke universiteit...
Stom, dat van IN-0B60 wist ik want heb daar samen nog een vak gevolgd met Psychologie (meest chille keuzevak ooit, Sociale Psychologiequote:Op zaterdag 14 april 2012 09:35 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Woensdag? Dan heb je als het goed is een werkgroep Meten en Diagnostiek 1 en een hoorcollege Arbeid- en Organisatiepsychologie
[..]
Eerstejaars Psychologie zitten voornamelijk @ HG-KC07, MF-FG1, IN-0B60 en WN-KC137. Puur vanwege de grootte van die zalen.
Dat is wel heel drastisch ja! Ik zit op een totaal andere faculteit, dus ik heb geen idee hoe het er aan toe gaat. Is het onderwijs echt zo slecht (of wisselend), zijn de studies heel erg moeilijk of zijn de studenten niet echt gemotiveerd om goede cijfers te halen?quote:Op woensdag 18 april 2012 12:35 schreef AMDB het volgende:
http://www.advalvas.vu.nl(...)eert-ondermaats.html
Schokkende cijfers!
Ik gok dat het veelal een motivatieprobleem is, grote collegezalen, veel afleidingen (laptop/telefoons) en onpersoonlijk les krijgen. Daarbij worden FEWEB studies vaak niet gekozen vanuit een grote passie van de student voor economie/bedrijfskunde, maar meer vanwege baankansen en status. Geen grote motivator.quote:Op woensdag 18 april 2012 13:16 schreef Muisraket het volgende:
[..]
Dat is wel heel drastisch ja! Ik zit op een totaal andere faculteit, dus ik heb geen idee hoe het er aan toe gaat. Is het onderwijs echt zo slecht (of wisselend), zijn de studies heel erg moeilijk of zijn de studenten niet echt gemotiveerd om goede cijfers te halen?
Oké, nouja ondanks dat ik er zelf dus niet in zit, klinkt het geloofwaardig. Ook bij kennissen van mij die economische studies doen was dat vaak niet omdat ze extreem geïnteresseerd waren in economie, nee. Enkele uitzonderingen daargelaten natuurlijk.quote:Op woensdag 18 april 2012 13:49 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ik gok dat het veelal een motivatieprobleem is, grote collegezalen, veel afleidingen (laptop/telefoons) en onpersoonlijk les krijgen. Daarbij worden FEWEB studies vaak niet gekozen vanuit een grote passie van de student voor economie/bedrijfskunde, maar meer vanwege baankansen en status. Geen grote motivator.
Kan zijn dat ik er naast zit, maar gok dat er wel een kern van waarheid in zit.
Ik had hetzelfde toen ik voor het eerst naar de universiteit ging. Was totaal niet gewend om iets te moeten doen. Op de uni kom je jezelf dan gewoon keihard tegen. Zeker bij een studie als bedrijfskunde/economie/rechten waar mensen van nature geen passie voor hebben (in de meeste gevallen dan).quote:Op woensdag 18 april 2012 22:09 schreef TJV het volgende:
Ik ben eerstejaars Economie & Bedrijfseconomie en voor mij was de omschakeling gymnasium(6 jaar niets doen) naar uni lastiger dan ingeschat, gevolg was dat ik in januari 15 van de 24 punten had. Daarnaast had ik één vak wat je moest halen voor het BSA niet dus kreeg ik ook een rode brief. Inmiddels wat serieuzer geworden en zit nu op 36 van de 42, wat nog naar 39 zou kunnen gaan. Rode brief heb ik dus achter me gelaten.
Door massaliteit is het inderdaad lastiger geworden. Mensen bezig houden met de stof komt cijfers zeker ten goede, jammer dat daar nog maar weinig tijd voor is. Wat dat betreft dienen ze meer wekelijks verplichte zaken in te voeren voor een redelijk percentage van het eindcijfer (zeker 20%). Wat dat betreft kunnen online testen daar zeker bij helpen (hebben wij bij statistiek gehad, maar dat was voor een bonuspunt).quote:Op donderdag 19 april 2012 10:16 schreef borisz het volgende:
Toen ik nog economie studeerde had ieder vak ook een werkcollege. Waarbij je altijd wel wat moest inleveren. Nu moet je het doen met casecolleges of dubbele hoorcolleges.
Kortom je was tijdens de rit wat meer bezig met de stof. Maar dan nog die cijfers. Ben benieuwd naar de eindafrekening na het studiejaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |