abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 oktober 2011 @ 13:11:15 #101
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_103578526
Ook hier altijd pampers. Geen zin om iets anders uit te proberen en als je de acties in de gaten houd valt de prijs ook echt wel mee.

Nathan krijgt alleen voor de nacht standaard een laagje sudo/billencreme op. En op het moment dus bijna iedere luier bepanthen. Maar het ergste lijkt achter de rug *O*
Droogmaken: In zn blote kont laten rondlopen en na afloop dweilen

Wat betreft vreetbuien. Vanochtend kwam ik uit de keuken en had Nathan kans gezien de biscuitbus open te krijgen ( :? ) en was hij 3 biscuitjes in 1 keer in zn mond aan het proppen. Help, ik weet het echt niet meer. 's Ochtends krijgt hij een hele boterham waar hij 3 stukjes van opeet, vervolgens begint hij dus te jengelen om koekjes, hij krijgt om half 11 1 koekje, om 12 uur weer een boterham waar hij misschien de helft van opeet, daarna slapen gevolgd door rozijntjes of een biscuitjes, om 4 uur fruit en om 6 uur eten. En tussendoor wil hij nu dus aan 1 stuk koekjes, rozijntjes, rijstewafels ed eten. Wat moet ik doen? Toch maar wel geven omdat hij honger lijkt te hebben? Oh ja, vanochtend toen hij weer begon te trekken aan de biscuit bus heb ik hem met zn boterham neergezet, die hoefde meneer echt niet }:| .
pi_103578781
hier doen we standaard "dit eten we op deze tijd/volgorde". als ze dan er niet van wil eten, nou ja: ook goed. maar niks anders. alleen met feestjes en uitjes enzo doen we dat niet. werkt als een speer. ook geen gegriep aan tafel. aan tafel (ontbijt en avondeten) moet iedereen ook wachten tot iedereen klaar is. daar ben ik dan wel weer heel streng in.

ons schema:

8 uur ontbijt,
9 uur, half 10 fruit,
half 12, 12 uur boterhammen (uit het handje/in de box)

slaapje

half 4, 4 uur na het slaapje 1 koekje of 1 doosje krentjes
6 uur (om en nabij) avondeten
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_103582173
Wij doen hier om 7/8 uur ontbijt, 9:00/9:30 fruit, dan slapen. 12:00 Ligafles/pap, In de middag nog 2 tussendoortjes want we eten vaak pas om 18:00/18:15.

In totaal dus 3 maaltijden en 3 tussendoortjes. Qua tussendoortjes geef ik rijstewafel, rozijntjes, glutenvrije crackers, komkommer, paprika, liga 1e stap.

Zo eet ze dus elke 2 uur iets.

Pessie, misschien kan je hem (een fles) dreumesmelk/koemelk/borstvoeding geven bij de boterham? Vult ook nog lekker.

En Amy vreet ook alles wat los en vast zit als ze het ziet. Heeft niets te maken met honger, want vaak eet ze het als koekiemonster. Oftewel niets naar binnen en overal kruimels.

Asy, ik ben blij dat het hielp ja. Anders voelde ik me helemaal zo lullig :X Maar het hielp voor mij ook dat ik de laatst keer naar haar toe ging toen ze niet meer zo hard krijste. Daarna is ze lekker rustig geworden op schoot en toen ik haar daarna in bed legde, ging ze slapen. Dus is ze toch nog met een fijn gevoel in slaap gevallen :) En fijn dat je goed hebt geslapen! Helpt dat ook wat tegen de bekkenpijn? Of maakt dat niets uit?
pi_103582232
Pessie misschien wil hij geen brood? Floris had een maand geleden ofzo ook zoiets. Hij wilde geen brood meer. Nu krijgt ie s ochtends vaak brinta. En eet ie wel brood weer
pi_103582475
Fijn betere nachten voor Asy en Sola!

Hoe laat is Hannah gaan slapen Octo? En heb je zelf toch ook nog even je rust gepakt?
Hier was het vanmorgen gelukkig weer kwart voor 7 i.p.v. 6 uur. Was ik erg blij mee, want gisteravond weer een uur langer doorgewerkt i.v.m. crisis. En als ik dan pas om 1 uur thuis ben slaap ik echt niet voor 2 uur. Dan is 6 uur toch wel erg vroeg.
Yaro lag er vandaag pas laat in, voelt zich gelukkig weer iets beter. Alhoewel vanmorgen ook nog steeds niets goed was. Hij was nu wel echt moe en slaapt al weer bijna 2,5 uur. Kon ik ook nog even bijtanken.

Wij hebben ook altijd pampers, wel andere gehad maar deze bevielen toch het beste.
Over luieruitslag kan ik niet zo heel veel zeggen. Yaro heeft er bij het doorkomen van zijn kiezen wel wat meer last van, maar gelukkig niet tot open plekken aan toe. Sudocreme werkt hier eigenlijk ook goed. Als ik zie dat het wat roder is, smeer ik dat er dik op en is het bij de volgende luier eigenlijk altijd wel weg.
Net voordat wij met vakantie gingen had hij er wel meer last van en heb ik toen zalfje bij de apotheek gehaald. Gelukkig hebben we het niet nodig gehad.

Hier doe ik bijna het zelfde als Simmu Pessie. Gewoon ons schema aanhouden. Alleen als Yaro echt zijn ontbijt of lunch heeft overgeslagen bied ik dat nog wel eerst aan. Maar het komt hier regelmatig voor dat hij een maaltijd over slaat. Of geen trek, of pijn zijn mond, of te moe ofzo. Maar meestal wel maar 1 maaltijd. De volgende gaat er dan eigenlijk altijd goed in.

Als het meewerkt is ons schema:
8 uur ontbijt (afwisselend pap/brood)
10.00/10.30 uur fruit
slapen
12.30 uur brood
15.30 uur tussendoortje (koekje, rozijnen, enz)
18.15 uur avondmaaltijd

Als we op pad zijn wisselt dit wel of als hij ineens anders slaapt ook.
pi_103582845
Sofie haar eten gaat echt heel onregelmatig. het hangt er echt vanaf hoe laat ze wakker is. Vanmorgen was ze erg laat wakker (om 10.15 heb ik haar wakker gemaakt) en heeft ze dus ook laat ontbeten (voor t eerst weer pap, ze vond het heerlijk). Daarna zijn we op pad geweest samen, en rond 13.45 waren we terug. Ze heeft daarna 2 boterhammen gehad, en melk uit de rietjesbeker, en naar bed gegaan. Het ligt eraan hoe laat ze wakker is, of ze nog fruit krijgt. Als het te dicht op het avondeten rond 18.00 is, dan krijgt ze geen fruit, anders wel. Na het avondeten nog wat yoghurt, en voor het slapen nog een beetje melk (zo'n 90 cc)

Sommige dagen slaapt ze nog 2 keer, sommige dagen niet. Ik volg haar een beetje.
*poef* nu is het weg
pi_103584638
We proberen hier het eten op redelijk vaste tijden te doen. De laatste tijd wisselen de wakkerwordt tijden van de kleine man nogal, ergens tussen 6.00 en 8.00 uur wordt hij wakker (meestal eigenlijk wel tussen 6 en 7, maar afgelopen weekend was het opeens 3 ochtenden pas 7.30/8.00 uur). Op niet-werkdagen ontbijten we meestal later, maar 'standaard' hebben we de volgende tijden

7.00/7.30 ontbijt (pap)
9.00/10.30 fruit
12.00 lunch (2 boterhammen)
slapen
15.00/15.30 yoghurt en koekje
18.00/18.30 avondeten
19.00 fles
19.30/20.00 naar bed

Van die avondfles willen we eigenlijk af, maar de laatste tijd drink hij hem helemaal op (we geven 120+4).

Ik ben heel benieuw hoe het zal gaan komend weekend, met de wintertijd...
Zondagmiddag hebben we de verjaardagen van mijn ouders (tot en met het eten). Ruben is momenteel echt afgedraaid 's avonds en moet echt op tijd zijn eten krijgen en naar bed. Het eten bij mijn ouders staat vaak niet voor 19.00 uur op tafel, dus dat wordt nog wat :N :) (Ruben krijgt z'n eten wel gewoon op de voor hem normale tijd)
We hebben al gevraagd of we echt vroeg kunnen eten. Maar misschien gaan we gewoon vrijdag/zaterdag al over op wintertijd, hopelijk trekt hij het dan zondagavond wat beter.

En anders is het pech voor ons en de rest, maar dan zitten we weer op tijd in de auto terug en zien we wel wat wij die avond eten...
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  woensdag 26 oktober 2011 @ 15:43:09 #108
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_103584789
Fijn om bepaalde schema's te lezen, de onze gaat over het algemeen als volgt:
06.00 uur: papfles + daarna een boterham, eigenlijk alleen als wij thuis zijn. Op de kdv dagen alleen papfles.
09.30 uur: of fruit of koekje/rozijntjes
11.30 uur: brood, 1 a 2 boterhammen, thuis vaak met een soepje + beker sojamelk
12.30 slapen
14.30 wakker, meestal meteen wat drinken
15.30 uur: drinken en koekje/rozijntjes of fruit, soms ontbijtkoek, op het kdv bijna altijd een cracker.
17.45 uur: avondeten, het komt ook vaak voor dat we later eten omdat ik dan om 18.00 uur nog moet koken, dan krijgt ze bij thuiskomst even een snackje.
Het avondeten is altijd met een toetje.
19.15 uur: fles warme sojamelk tegenwoordig.
19.30 uur: slapen
Ze eet helaas geen komkommer/tomaat of dat soort dingen, dus zit ik vaak aan hartige dingen. Snoep wil ik echt zoveel mogelijk voorkomen nog.
pi_103584887
Kruidvat billenspray extra sensitive prikt dus ook, en het is niet eens open!

Het houd je wel bezig zeg dat luieruitslag!
Gister werd hij huilend wakker, had een plasje gedaan, dus ik luier verschoond, gedept,geblazen, ingesmeerd,zetpil en toen heeft ie een uur met zijn billen omhoog gelegen op mijn buik, daarna nog een uur gewoeld/gespookt en daarna tot 6 uur geslapen.
Meteen luier gedaan en hij had dus weer gepoept en billen waren nog roder, even zonder luier laten lopen, ingesmeerd, en een uurtje later weer een frisse luier om.
Met het dutje had ie weer gepoept, dus had hij weer in poep gelegen en daarna had ie weer een keer gepoept, was die huilend rond aan het kruipen.
Mijn vriend was even thuis,dus ik billenspray halen en pampers sensitive en andere luiers, kom ik thuis heeft de kruidvatmevrouw de billenspray er niet bij gedaan, dus mijn vriend weer op pad gegaan.
Ik fijn sprayen en toen ging die toch brullen en is hij snikkend in slaap gevallen:(

Doet niemand meer een ochtendfles? Ik wist niet dat die al weg moest :@
Heb je al andere dingen geprobeerd pessie? Crackers, cracottes,krentenbollen,eierkoeken?
  woensdag 26 oktober 2011 @ 16:00:30 #110
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_103585432
Ik probeerde bij te lezen maar ik kom niet zo ver nu.
Maar pessie, misschien is ander brood (of ander broodbeleg) de oplossing? Of inderdaad pap of crackers...
  woensdag 26 oktober 2011 @ 16:18:05 #111
259886 pessie
pi_103586166
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 15:45 schreef Troeta het volgende:

Heb je al andere dingen geprobeerd pessie? Crackers, cracottes,krentenbollen,eierkoeken?
Nathan drinkt 's ochtends tussen 6 en 8 bij mij en 's avonds voor het slapengaan ook.

Ik kan wel wat anders proberen.

Wat betreft broodbeleg, hij wil alleen nog maar vlokken (want die kun je van je brood afsnoepen) pindakaas (want dat smeert zo lekker op tafel) en speculoospasta (zelfde reden als de vorige). Ik krijg er gewoon geen kaas, kipfilet, roomkaas en noem nog wat gezonde dingen meer in.

Misschien toch maar es brinta proberen. Al had hij echt een enorme hekel aan pap, dus we zullen zien!
Bedankt voor de adviezen in ieder geval!
  woensdag 26 oktober 2011 @ 16:22:30 #112
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_103586367
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 15:45 schreef Troeta het volgende:

Het houd je wel bezig zeg dat luieruitslag!
Gister werd hij huilend wakker, had een plasje gedaan, dus ik luier verschoond, gedept,geblazen, ingesmeerd,zetpil en toen heeft ie een uur met zijn billen omhoog gelegen op mijn buik, daarna nog een uur gewoeld/gespookt en daarna tot 6 uur geslapen.
Meteen luier gedaan en hij had dus weer gepoept en billen waren nog roder, even zonder luier laten lopen, ingesmeerd, en een uurtje later weer een frisse luier om.
Met het dutje had ie weer gepoept, dus had hij weer in poep gelegen en daarna had ie weer een keer gepoept, was die huilend rond aan het kruipen.
Mijn vriend was even thuis,dus ik billenspray halen en pampers sensitive en andere luiers, kom ik thuis heeft de kruidvatmevrouw de billenspray er niet bij gedaan, dus mijn vriend weer op pad gegaan.
Ik fijn sprayen en toen ging die toch brullen en is hij snikkend in slaap gevallen:(

Troeta, er moet niks he! Als jouw mannetje het nog 'nodig' heeft/lekker vindt dan is het toch goed.
Tirza heeft ook nog vrij lang 's ochtends een fles gekregen. Soms dronk ze 'm zo leeg en soms maar een slokje. Op een gegeven moment was het vanzelf over!

Tirza heeft sinds gisteren weer netelroosplekjes ;( Gelukkig lijkt ze er weinig last van te hebben deze keer en heeft ze afgelopen nacht ook gewoon lekker doorgeslapen.

En nog iets, zondag zat ze Bumba te kijken (dvd, dus paar afleveringen) en bij een stukje waar Nanadu gaat dansen op een zielig muziekje, trok ze ineens een pruillipje en begon te huilen. :'(
Vandaag zat ze weer te kijken en kwam dat stukje weer en toen weer pruillipje en kwam ze gelijk naar mij toe, huilen en riep al snikkend en huilend UIT!! :'( Ze zegt dus dat het het muziekje is, geen idee hoe of waar het vandaan komt. :N
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
  woensdag 26 oktober 2011 @ 16:48:47 #113
259886 pessie
pi_103587662
Elmo dat is inderdaad een beetje gek zeg! Zo vanuit het niets? Wat sneu -O- . Maar misschien wil ze nu wel overstappen van Bumba op Uki :Y

Mijn kind kan de was doen :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 16:48:55 #114
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_103587668
Hoe vaak slapen jullie kindjes nog overdag? Noortje wil steeds vaker niet slapen overdag. Ik heb ook niet het idee dat ze enorm moe is. Op het kdv slaapt ze af en toe wel en af en toe niet. Niet veel aan te doen lijkt mij.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 16:50:08 #115
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_103587734
Troeta, Noortje krijgt 's ochtends ook nog een papfles. Ik kan 'r ook een bordje met pap geven maar dit is volgens mij sneller. ;)

Elmo, sneu die plekjes, hopelijk is het snel over.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 16:50:11 #116
259886 pessie
pi_103587736
Nathan slaapt 1x. Het hangt er denk ik vanaf hoe Noortje zich voelt. Aangezien jullie nachten nog steeds te gezellig zijn( :') ) is het dan wel goed om nu al over te stappen op niet slapen?

edit: Ik ben nu een filmpje aan het uploaden van een dansende Nathan :+
  woensdag 26 oktober 2011 @ 16:54:26 #117
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_103587937
Onze nachten zijn fantastisch ;) ik denk dan maar dat het een faaaaaaase is. Ze gaat vast wel weer slapen overdag.
Ze zegt trouwens wel dat ze wil gaan slapen maar dan gebeurt het niet. Hysterisch huilen en zo. We shall see....
  woensdag 26 oktober 2011 @ 17:09:22 #118
259886 pessie
pi_103588587
So you think you can dance?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let niet op mijn geblaat
pi_103589176
Rienk slaapt heel goed, van 19/20:00 tot 08/09:00. En dan smiddags nog een uur of 2/3.

Ben er momenteel erg blij mee. Nog een week. Dan kom ik snachts weer posten enzo ;) w/
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 26 oktober 2011 @ 17:41:24 #120
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_103589834
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 17:22 schreef Vlindur het volgende:
Rienk slaapt heel goed, van 19/20:00 tot 08/09:00. En dan smiddags nog een uur of 2/3.

Ben er momenteel erg blij mee. Nog een week. Dan kom ik snachts weer posten enzo ;) w/
:o
pi_103589976
3 november beginnen met inleiden :Y Rienk wordt grote broer!!! :o *O* *O*
  woensdag 26 oktober 2011 @ 17:54:37 #122
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_103590299
Gaaf heur. Ik had het wel ergens gelezen maar dat het al weer zo snel is! Gaaf hoor. Ben zo benieuwd hoe hij het vindt!
pi_103590707
Ik ook :D
  woensdag 26 oktober 2011 @ 18:50:56 #124
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_103592485
Dansende Nathan O+

Sola, goed slapen helpt me wel om fit te zijn en dus heb ik ook (iets) minder last van mijn bekken. Alleen ga je als je je fit voelt ook weer wat meer doen en dan heb je dus weer wat meer pijn. Zo blijf je aan de gang ;)
Ik vind het ook nog steeds moeilijk om Harry brullend/schreeuwend in bed te zetten en ik kijk dan ook altijd op de klok zodat ik kan zien hoe lang hij aan het schreeuwen is. Dit omdat het anders voor mijn gevoel echt heel erg lang duurt terwijl het in werkelijkheid maar 1 minuutje is waarna hij overgaat op huilen, dan jengelen en dan is het stil in 5 minuten ofzo.
Gelukkig is dit niet elke avond zo maar bijv gisteren toen hij ziek was wel... En dan vind ik het extra moeilijk... :X

becky, Harry slaapt 1x overdag variërend tussen de 2 en 3 uur.
pi_103593037
Elmo, wat naar voor Tirza, ms ergens van geschrokken, typisch dat ze t daarna weer bij t zelfde liedje dezelfde reactie geeft, lijkt me geen toeval, sneu hoor :*
En dan ook nog die netelroosplekjes, meiske toch -O-
SPOILER
Asy, ja als ze ziek zijn is t extra moeilijk, omdat t zo moeilijk te herkennen is (vind ik) of t standaard gedrag is, of wordt veroorzaakt door het ziekzijn... -O- maar binnen 5 minuten slapen is goed te doen :Y

En ik zag een dansend wasmannetje Nathan O+
Pyjamaparties }:| en nog veul meer... ff denken...

oja: eet/slaapschema's
die typ ik hier niet, die zijn al weer veranderd voordat de inkt droog is :P
nou ok dan, niet doorvertellen aan t cb he?
sochtends papfles + evt boterham met chocopasta / boterhamworst
9.30 fruit
11.30 2 boterhammen, 1 met choco 1 met smeerkaas + thuis een papfles, op kdv gewone melk
15.00 cracker, koekje, banaan, rozijntjes, wat we tegen komen
17.00/18.00 half potje olvarit als appetizer, en daarna met de pot mee (met wisselend resultaat :P soms heel veel, soms heel weinig)
19.00 fles pap en naar bed
zoiets..
:7

edit: ik heb sensitive billendoekjes gekocht: moest ik nog kiezen uit 2 soorten: fragrance free of met aloe/kamille 8)7 , ik wilde bijna snoetenpoetsers meenemen uit ballorigheid :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')