Tofheid.quote:Op zondag 23 oktober 2011 23:10 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik rock die shit op een Powerbook 170
Er is hier thuis ook een doos uit de berging gehaald met mn oude Machintosh LC en nog wat andere hardware. Als ik van de week tijd heb ga ik die ook even uitzoeken en wat foto's schieten.quote:
Gaaf ik houd van oude macintosh meuk, had ook een macintosh plus en een Newton. Als je nog wat hebt wat je weg wilt hoor ik het welquote:Op zondag 23 oktober 2011 23:45 schreef Junkie het volgende:
[..]
Er is hier thuis ook een doos uit de berging gehaald met mn oude Machintosh LC en nog wat andere hardware. Als ik van de week tijd heb ga ik die ook even uitzoeken en wat foto's schieten.
Heb ook nog een hele lading met diskettes enzo.
Even snel gekeken wat er in de doss zit, maar dit zijn mijn oude beestjes.quote:Op zondag 23 oktober 2011 23:47 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Gaaf ik houd van oude macintosh meuk, had ook een macintosh plus en een Newton. Als je nog wat hebt wat je weg wilt hoor ik het wel
quote:Op maandag 24 oktober 2011 10:19 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
En dan komt er morgen een MBP uit zonder dvddrive.
Daar kan je toch alleen NED1 2 en 3 mee ontvangen?quote:Op maandag 24 oktober 2011 10:31 schreef Aether het volgende:
Heeft iemand ervaring met de Belkin tizi?
Hiermee is een DVB-T TV hotspot op te zetten voor de iPhone/iPod/iPad.
[ afbeelding ]
In Nederland wel ja.quote:Op maandag 24 oktober 2011 10:59 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Daar kan je toch alleen NED1 2 en 3 mee ontvangen?
quote:AMSTERDAM – De iPhone werd door Apple gemaakt uit angst dat de iPod de opkomst van smartphones niet zou overleven. De iPad stond toen eigenlijk al in de planning, maar werd uitgesteld voor de iPhone.
Dat blijkt uit de biografie over Steve Jobs die vanaf maandag in de winkels ligt.
Biograaf Walter Isaacson interviewde Jobs tientallen keren voor het boek. Ook werden zijn collega’s, vrienden, familie en concurrenten ondervraagd.
"Het toestel dat ons de das om kan doen is de mobiele telefoon”, stelde Steve Jobs in 2005 tegenover collega’s. “De markt voor digitale camera’s is ingestort sinds mobieltjes een camera hebben. Hetzelfde kan gebeuren met de iPod."
De eerste poging van Apple om een mobiele telefoon te maken mislukte. Samen met Motorola werd de ROKR ontworpen, maar het toestel was vrij dik, moeilijk te laden en had een limiet van honderd nummers.
Jobs was furieus over de mislukte samenwerking: "Ik ben doodziek van het onderhandelen met van die stomme bedrijven als Motorola." Daarna besloot Apple het helemaal zelf te doen. Eerst werd nog geprobeerd het karakteristieke draaiwiel uit de iPod te gebruiken, maar dat zorgde voor veel nadelen.
Jobs wilde een gemakkelijkere manier van besturing, want volgens hem gebruikten mensen hun mobiele telefoons toen niet omdat ze te ingewikkeld waren. Op dat moment liep er al een ander, geheim, project bij Apple: de ontwikkeling van een tabletcomputer.
Daarvoor werd besturing met een multi touch-scherm getest. De eerste patenten voor de iPad werden in 2004 al aangevraagd. Over de iPad werd al nagedacht voor de iPhone in het spel kwam, maar de tablet werd in de ijskast gezet om eerst met een mobiele telefoon te komen.
“Als het zou werken op een mobiel”, zegt Jobs over de aanraakbesturing, “dan wist ik dat we terug konden gaan om het te gebruiken op een tablet.” Toch werd er voor de zekerheid ook een iPhone ontwikkeld met een draaiwiel, dit model viel echter al snel af.
Een paar leden van het team dat aan de mobiele telefoon werkten, wilden het toestel uitrusten met een toetsenbord omdat de Blackberry zo populair was. Jobs wilde daar echter niet van weten vanwege de ruimtebesparing zodat het scherm groter kon worden en de mogelijkheden van een virtueel toetsenbord waarop knoppen aan te passen waren aan een specifieke functie.
Jobs besloot na negen maanden werken, het ontwerp radicaal om te gooien. Hij vond dat het scherm niet genoeg in het middelpunt stond.
De iPad is overigens geboren uit het idee een netbook (kleine laptop) te maken. Jonathan Ive, hoofdontwerper bij Apple, vroeg zich echter af waarom er een toetsenbord nodig was. Daarna werd het budget van het netbookproject omgezet naar een tabletproject.
Jobs liet twintig modellen maken die allemaal een ander formaat hadden. Ive en Jobs speelden vervolgens met alle modellen om te kijken welk formaat het beste zou zijn. Ondanks het aangevraagde patent in 2004 werd de iPad dus in 2005 dus tijdelijk in de wacht gezet. Uiteindelijk verscheen de tabletcomputer van Apple maart 2010, drie jaar na de iPhone, op de markt.
Tof. Ik ga de bio zo even kopen bij de Selexyz hier om de hoek. Dan kan ik met een gerust gemoed het e-book illegaal downloaden.quote:Op maandag 24 oktober 2011 11:15 schreef Adolecens het volgende:
Leuk stukje op nu.nl over de iPad die voor de iPhone zou komen uit de biografie van Steve;
iPhone gemaakt uit angst voor einde van iPod
[..]
Als je het orgineel hebt is er weinig illegaal meer aan. Dan is het een backup.quote:Op maandag 24 oktober 2011 12:16 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Tof. Ik ga de bio zo even kopen bij de Selexyz hier om de hoek. Dan kan ik met een gerust gemoed het e-book illegaal downloaden.
Precies. Maar als ik alleen 'downloaden' had gezegd, dan was niet duidelijk dat ik er niet voor ging betalen in de iBookstore.quote:Op maandag 24 oktober 2011 12:18 schreef Godtje het volgende:
[..]
Als je het orgineel hebt is er weinig illegaal meer aan. Dan is het een backup.
Mij had het niet uitgemaakt. Verklaar je eerder voor gek dat je van een scherm wil lezen als je het boek hebt.quote:Op maandag 24 oktober 2011 12:20 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Precies. Maar als ik alleen 'downloaden' had gezegd, dan was niet duidelijk dat ik er niet voor ging betalen in de iBookstore.
Ik doe beide. Kindle-scherm is echt relaxed, maar sommige boeken wil ik toch ook nog wel in hardcopy hebben. Zal een interessant experiment zijn om het boek tegelijkertijd op verschillende manieren te lezen. Helaas heeft papier geen automatische bookmarks.quote:Op maandag 24 oktober 2011 12:21 schreef Godtje het volgende:
[..]
Mij had het niet uitgemaakt. Verklaar je eerder voor gek dat je van een scherm wil lezen als je het boek hebt.
Maar dat zal een persoonlijke voorkeur zijn.
Compleet met DRM: http://www.bruna.nl/ebook/isteve-9789000302734quote:Op maandag 24 oktober 2011 12:30 schreef TC03 het volgende:
Is er al ergens een ePub-versie te downloaden van de bio?
Ik vind het wel prettig dat ik door kan lezen op m'n iphone terwijl ik onderweg benquote:Op maandag 24 oktober 2011 12:21 schreef Godtje het volgende:
[..]
Mij had het niet uitgemaakt. Verklaar je eerder voor gek dat je van een scherm wil lezen als je het boek hebt.
Maar dat zal een persoonlijke voorkeur zijn.
Op je iphone zelfs? Niet eens ipad?quote:Op maandag 24 oktober 2011 12:43 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Ik vind het wel prettig dat ik door kan lezen op m'n iphone terwijl ik onderweg ben
iPad is voor thuis.quote:Op maandag 24 oktober 2011 12:47 schreef Godtje het volgende:
[..]
Op je iphone zelfs? Niet eens ipad?![]()
Over mijn lijk. Wat ik ook wel zal zijn als ik lees in de auto
quote:Apple geeft MacBook Pro's stilletjes processor-update
Apple heeft zijn MacBook Pro-lijn voorzien van Intel-processors met hogere kloksnelheden dan voorheen. Alle laptopmodellen van het bedrijf hebben een lichte speedbump gekregen. Ook kregen sommige modellen snellere gpu's.
Intel heeft in oktober zijn Sandy Bridge-lijn van notebookprocessors een update gegeven. De nieuwe chips hebben iets hogere kloksnelheden gekregen dan de voorgaande lijn. Apple heeft maandag zijn Macbook Pro-notebooks van de nieuwe chips voorzien, zonder hier enige ruchtbaarheid aan te geven.
De 13" MacBook Pro wordt nu met Core i5- en Core i7-dualcores met kloksnelheden van 2,4GHz en 2,8GHz geleverd, waar de klokspeed van de vorige modellen op respectievelijk 2,3GHz en 2,7GHz lag. De 15"-notebooks krijgen nu Core i7-quadcores met snelheden van 2,2GHz en 2,4GHz; voorheen lagen de snelheden op 2GHz en 2,2GHz. De 17"-Macbook Pro tenslotte gaat eveneens over de Core i7-quadcore met een kloksnelheid van 2,4GHz beschikken, terwijl dit model tot voor kort een Core i7-quadcore van 2,2GHz had.
De 15"-Macbook Pro's worden nu ook met de Radeon HD 6770M met 1GB gddr5 geleverd, naast de HD 6750M. De goedkoopste 15"-MacBook Pro wordt daarmee niet meer met de 6490M geleverd. De 17"Macbook Pro krijgt nu de HD 6770M in plaats van de HD 6750M.
Tenslotte levert Apple de duurste 13"Macbook Pro nu standaard met een hdd van 750GB, waar dit voorheen 500GB was. De goedkoopste 13" MacBook Pro wordt nu met een 500GB-schijf geleverd en niet meer met een 320GB-schijf.
Tja, men gaat het toch wel betalen.quote:
Hebben we in Nederland niet nog steeds een vaste boekenprijs?quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:21 schreef Godtje het volgende:
Griekenland, Spanje en Italië krijgen kortingDat is wel lief van ze.
Maar die zijn nog steeds maar een klein beetje goedkoper.quote:
Niet voor ebooksquote:Op maandag 24 oktober 2011 14:24 schreef Aether het volgende:
[..]
Hebben we in Nederland niet nog steeds een vaste boekenprijs?
Yep, ze boren hun nieuw markt geheel vrijwillig de grond in.quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:27 schreef Felagund het volgende:
[..]
Maar die zijn nog steeds maar een klein beetje goedkoper.
Gelukkig niet nee. 't Is schandalig dat die vaste boekenprijs überhaupt nog bestaat. Óveral moet concurrentie zijn. Behalve bij boekenquote:
Opgelost door 2 GB RAM uit de computer te halen en een PRAM reset te doen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 11:12 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik kom niet meer in de boot manager. Als ik met de alt-toets ingedrukt probeer te booten, krijg ik een scherm met een slot en een wachtwoordveld. Voor zover ik weet heb ik echter nooit iets dergelijks ingesteld.
Iemand een idee hoe ik hieraan gekomen ben en hoe ik er weer vanaf kom? Ik kan nu alleen nog OS X booten, maar wil mijn Boot Camp partitie booten.
OS X 10.7.2 op een 24" iMac.
Gewoon via thebookdepository.co.uk bestellen. Geen verzendkosten.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:31 schreef boem-dikkie het volgende:
Volgens mij had Bol.com een foutje vanochtend.
De uitgebreide Engelse hardcover versie van 659 pagina's was vanochtend 18 euro. Goedkoper dan de Nederlandse paperback van +- 450 pagina's. Nu is hij opeens 30 euro. Had ik hem nou vanochtend maar gekocht. 30 euro vind ik te duur.
Da's inderdaad een goeie deal, al kom je met verzenden (4 pond) alsnog op een kleine 20 euro.quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
12,50 pond voor de hardback bij amazon.co.uk...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |