abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103462461
Gewonden bij uit de hand gelopen protest

Een Turks protest van honderden demonstranten is uit de hand gelopen. Na een betoging op het Museumplein ging een groep naar een Koerdisch centrum op de Sloterkade waar er rellen uitbraken.

Meer rellen op Overtoom en Surinameplein

De Turkse betogers die vanmiddag slaags raakten met de politie op de Sloterkade hebben zich vervolgens verspreid naar het Vondelpark. de Overtoom en het Surinameplein. De boel lijkt inmiddels onder controle.
Eerder belaagden ze een Koerdisch centrum. Rond half zes waren daar geen Turkse betogers meer. Op de Overtoom waren nog wel ongeregelheden. Op het Surinameplein zijn charges uitgevoerd. Ook in het Vondelpark was het nog onrustig. Er zijn gewonden gevallen en er vonden vernielingen plaats.
Honderden betogers protesteerden zondag op het Museumplein tegen de Koerdische afscheidingsbeweging PKK. Daarna trok een groep naar de Sloterkade waar het pand van het Koerdische centrum is.

http://www.at5.nl/artikel(...)-vondelpark-gestuurd
http://www.at5.nl/artikelen/70248/rellen-bij-turks-protest

Twitter: http://twitter.com/#!/search/sloterkade

[ Bericht 24% gewijzigd door Drifter__ op 23-10-2011 18:31:53 ]
pi_103462493
Zolang ze maar niet naar Mercatorplein komen :{
pi_103462633
Waar ging die demonstratie eigenlijk over?
Feyenoord Rotterdam
  zondag 23 oktober 2011 @ 18:33:35 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_103462722
quote:
Met alleen een dump van een nieuwsbericht komen topics veel trager en moeilijker op gang. Waar wil je naar toe met het topic? Dat kun je best makkelijk sturen en maakt het ook leuker.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_103462757
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 18:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Waarom er plotseling gereld werd? Demonstrantie begon rustig op het Museumplein, zoals te zien in het filmpje.
pi_103462825
quote:
2s.gif Op zondag 23 oktober 2011 18:31 schreef o.us het volgende:
Lees de OP!
  zondag 23 oktober 2011 @ 18:36:47 #7
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_103462839
quote:
2s.gif Op zondag 23 oktober 2011 18:31 schreef o.us het volgende:
Le-zen! ;)

quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 18:26 schreef Drifter__ het volgende:

[..]

Honderden betogers protesteerden zondag op het Museumplein tegen de Koerdische afscheidingsbeweging PKK.
By-the-way, de Turken zijn heel hypocriet bezig :')
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  zondag 23 oktober 2011 @ 18:37:14 #8
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_103462858
Turkon. :')
hallo dus dit noemen ze nou twitter
pi_103463470
'Veel Koerden onderweg naar Amsterdam'

Veel Koerden uit de rest van Nederland zijn onderweg naar Amsterdam. Overkoepelende Koerdische organisaties roepen juist op om thuis te blijven.

Koerden uit de rest van Nederland willen naar de stad komen vanwege de Turkse rellen vanmiddag. Daarbij vielen gewonden en raakte een Koerdisch cultureel centrum beschadigd.
De politie greep in met charges en door de omgeving rond de rellen af te sluiten. Ook wordt er gecontroleerd bij de afritten van de ring rond Amsterdam.
Na de eerste rellen op de Sloterkade was het ook onrustig in andere delen van West. Inmiddels lijkt de politie de situatie onder controle te hebben.
http://www.at5.nl/artikel(...)erweg-naar-amsterdam
pi_103463542
Zelfs 3000 kilometer verderop kunnen ze (beide kanten) zich niet gedragen. :').
pi_103463723
Als beesten gedragen die Turken zich, echt een grof schandaal.
pi_103463736
de lieverds denken ook dat t werkelijk helpt.
gewillig
pi_103463773
Naar goed Hollands gebruik verwacht ik wel dat Cohen nog een paar schoenen gaat kussen, en te smeken dat de jongetjes van elkaar afblijven.

Opsluiten dat tuig.
gewillig
pi_103463876
Het lijkt net of ze de hitlergroet doen :')
pi_103466632
De Amsterdamse zender AT5 meldt dat er veel Koerden uit het hele land op weg zijn naar de hoofdstad. Ze willen naar Amsterdam vanwege de Turkse rellen van zondagmiddag. Daarbij vielen gewonden en liep een Koerdisch cultureel centrum schade op. Overkoepelende Koerdische organisaties hebben de Koerden opgeroepen thuis te blijven.

Het is inmiddels rustig in Amsterdam. De politie lijkt de situatie onder controle te hebben. Turkse demonstranten waren op het Museumplein bijeengekomen uit protest tegen een aanval woensdag van de Koerdische PKK op militaire posten in het zuidoosten van Turkije.
pi_103466789
Er hangt nog wel een heli in de lucht.
  zondag 23 oktober 2011 @ 20:09:14 #18
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_103467029
Wat een stel gekken. Doen net of ze bij een voetbalwedstrijd zijn. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_103467590
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 18:54 schreef Drifter__ het volgende:
'Veel Koerden onderweg naar Amsterdam'

Veel Koerden uit de rest van Nederland zijn onderweg naar Amsterdam. Overkoepelende Koerdische organisaties roepen juist op om thuis te blijven.

Koerden uit de rest van Nederland willen naar de stad komen vanwege de Turkse rellen vanmiddag. Daarbij vielen gewonden en raakte een Koerdisch cultureel centrum beschadigd.
De politie greep in met charges en door de omgeving rond de rellen af te sluiten. Ook wordt er gecontroleerd bij de afritten van de ring rond Amsterdam.
Na de eerste rellen op de Sloterkade was het ook onrustig in andere delen van West. Inmiddels lijkt de politie de situatie onder controle te hebben.
http://www.at5.nl/artikel(...)erweg-naar-amsterdam
quote:
Eerder belaagden ze een Koerdisch centrum
Een Nederlandse Koerd is hier Nederlander, en een Nederlandse Turk is hier Nederlander. Willen de mensen er een Turks/Koerdisch iets van maken? Doe dat dan lekker daar en niet in Nederland :{ De boel gaan belagen om achtergrond? Stelletje discriminerende sukkels.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  zondag 23 oktober 2011 @ 20:21:57 #20
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103468128
quote:
leg eens uit :)
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_103468905
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 20:18 schreef paddy het volgende:

[..]

[..]

Een Nederlandse Koerd is hier Nederlander, en een Nederlandse Turk is hier Nederlander. Willen de mensen er een Turks/Koerdisch iets van maken? Doe dat dan lekker daar en niet in Nederland :{ De boel gaan belagen om achtergrond? Stelletje discriminerende sukkels.
Wat er op een vel papier staat zie ik als ver ondergeschikt aan het bloed dat door mijn aderen stroomt. Dat is voor een oppervlakkige kantoor-Hollander met beperkte gevoelens van nationaal bewustzijn misschien moeilijk te bevatten, maar wij Koerden waarderen nog wel onze etniciteit en cultuur.
  zondag 23 oktober 2011 @ 20:50:35 #23
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_103469462
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 20:40 schreef IntercityAPT2 het volgende:

[..]

Wat er op een vel papier staat zie ik als ver ondergeschikt aan het bloed dat door mijn aderen stroomt. Dat is voor een oppervlakkige kantoor-Hollander met beperkte gevoelens van nationaal bewustzijn misschien moeilijk te bevatten, maar wij Koerden waarderen nog wel onze etniciteit en cultuur.
Ja, dan nog wil hij niet dat een dergelijk conflict HIER wordt uitgevochten. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zondag 23 oktober 2011 @ 20:53:25 #24
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_103469645
Koerden bij bosjes neerschieten en ondertussen lekker hypocriet naar Israël doen :')

[ Bericht 23% gewijzigd door paddy op 24-10-2011 11:00:26 ]
  zondag 23 oktober 2011 @ 20:55:48 #25
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_103469799
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 20:40 schreef IntercityAPT2 het volgende:

[..]

Ik sta over het algemeen lang niet zo negatief tegenover de multiculturele samenleving als sommige andere mensen, maar het Turkse en Koerdische nationalisme is soms toch wel een beetje eng. Ga daar ter plekke vechten als het zo nodig moet, maar zo'n conflict mag hier niet tot rellen leiden.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')