Goed...weer een kleine update:
-De winter is voorbij en de houten vloer is nog steeds in top vorm. Voor onze vloer is de vloer verwarming dus geschikt gebleken

-Ik heb geisoleerd en wel met dit spul:
![13_helenddak160_0.jpg]()
Eerst wilde ik PU platen nemen maar hier ben ik van af gestapt om redenen van brandveiligheid. Hoe dat zit:
-In onze kruip ruimte bevindt zich het een en ander dat vast een keer slijpen vraagt of andere hete werkzaamheden. Als je met een loop lamp de kruip ruimte in gaat heb je ook enig risico op brand, ik heb bijvoorbeeld al een keer een emmer aan het smelten gebracht door een lamp die ik opzij drukte.
-Als er brand komt is het in onze kruip ruimte erg lastig vluchten.
-PU platen geven meteen grote hoeveelheden giftige rook en zijn qua brandwering ronduit slecht. (Het zijn gewoon fakkels).
-Dit Knauf Easy spul (en ook andere minerale wol oplossingen) zijn qua brand werendheid vrij goed te noemen en ik heb daarom voor minerale wol met spijkerflenzen gekozen.
De Rd waarde van de aangebrachte isolatie is 3.55 (125mm Knauf Easy hellend dak).
De water temperatuur is nu opgeschroefd richting 45 graden. Samen met de isolatie merk je nu een duidelijk warmere vloer. De houten vloer geeft verder nog geen enkel probleem en we draaien er al enkele weken op. Gewoon direct start-stop bedrijf vanaf het begin en niets aan de hand.
Hopelijk heb ik binnenkort tijd voor een performance meting, anders ga ik dat uitstellen naar de volgende winter