abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 november 2011 @ 20:24:05 #276
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104047477
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 19:43 schreef simmu het volgende:
binnenkort beginnen we met een stickersysteem (heeft iemand misschien een voorbeeld van zoiets voor zindelijkheid *) ) en ze tv kijken mag ze best, maar wel binnen grenzen. ik grijp het ook aan als voorbeeld van "je kan nu eenmaal niet alles krijgen wat he wil, soms moet je kiezen" :Y dus ze mag tv kijken, maar doordeweeks geen dvd's, vaste tv-mag-momenten en ze moet kiezen wat ze wil. ze mag niet en 'mijn beste vriendjes tijgetje en poeh' en 'de bruine beer in het blauwe huis' kijken. dan moet ze kiezen
Ik heb geloof ik nog een backyardigans plasstickerkalender :P
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_104047528
Miss, wat leuk, hè, deze periode van liedjes en optredens? O+

Lente deed net alle gebaren van 'In de maneschijn in dr eentje in stilte. Zonder begeleidende tekst dus, want ik moest mn mond houden.

Dat laatste vind ik trouwens vrij vervelend; ik hou niet van dat gecommandeer en bepaal zelf wanneer ik praat en waar ik ga zitten en zo. Hoe gaan jullie daarmee om?

Lente heeft net nadat Nils een beginnetje van vier stukjes had gemaakt, verder helemaal alleen dr kartonnen puzzel van 24 stukjes opgelost!
pi_104047638
Ik ga daar vaak in mee. Hier is het regelmatig: mama, even niet praten, ik wil wat zeggen of mama, mij mag daar zitten...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator zondag 6 november 2011 @ 20:29:19 #279
5428 crew  miss_sly
pi_104047849
Puzzelen kan Senna dus echt niet. Ik weet niet of ze het echt niet kan of gewoon de puzzels niet interessant vindt. Die houten puzzels kan ze zonder problemen, maar puzzels die je echt aan elkaar moet passen, niet. Ze kan wel het stukje vinden dat erbij hoort, een plaatje compleet maakt, maar als ze dan probeert het erbij te passen gaat ze echt heel onmogelijke capriolen uithalen om het passend te maken.

Soms luister ik als ze vraagt om stil te zijn, maar het ligt aan de gelegenheid en de manier waarop ze iets vraagt. Dat laatste zijn we echt een beetje op aan het letten, want ik heb geen zin om een verwend prinsesje te krijgen dat gewend is met gecommandeer, gejengel en gejank haar zin te krijgen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_104047883
Hm, mij kan het behoorlijk irriteren. Ik zal er zelf wel te dominant en territoriaal voor zijn. :+
pi_104048047
Vooral voor dat laatste ben ik idd bang, Miss.
  zondag 6 november 2011 @ 20:32:37 #282
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_104048062
Ik denk dat dat gaat met geven en nemen. Het blijft natuurlijk een eigen individu(utje) en die wil ook wel eens wat.

Mijn broer vond mijn kids vandaag 'tuig' :D Ze zijn zo hard en lomp met elkaar... :@
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_104048249
Het is hier vooral dat ik een vriendin heb die de hele dag door haar dochter gecommandeer wordt. "NEE! Jij MAG niet praten!" of "NEE! IK wil daar zitten!"

Dat vind ik echt te aso.
  Moderator zondag 6 november 2011 @ 20:35:42 #284
5428 crew  miss_sly
pi_104048303
Inderdaad wil ze ook wel eens wat, en wij zijn redelijk meegaand, maar het is niet altijd haar feestje ;)
En omdat ze enig kind is en zal blijven, proberen we er wel extra op te letten dat we er niet te gemakkelijk in zijn.
pi_104048406
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 20:32 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik denk dat dat gaat met geven en nemen. Het blijft natuurlijk een eigen individu(utje) en die wil ook wel eens wat.

Mijn broer vond mijn kids vandaag 'tuig' :D Ze zijn zo hard en lomp met elkaar... :@
Tuurlijk. Lente wil en mag ook wel eens wat. Ze mag over de salontafel glijden en zelf met stroop Bumba op dr pannenkoek tekenen. Maar ze mag niet commanderen. :)
  zondag 6 november 2011 @ 20:37:31 #286
190853 RockabeIIa
pi_104048438
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 20:35 schreef Ssserpente het volgende:
Het is hier vooral dat ik een vriendin heb die de hele dag door haar dochter gecommandeer wordt. "NEE! Jij MAG niet praten!" of "NEE! IK wil daar zitten!"

Dat vind ik echt te aso.
gehehe wacht maar effe tot ze 4 zijn :')

Mijn oudste is ook el van het commanderen en die begint soms echt te huilen omdat hij ook zo graag eens de baas wil zijn (en dat nooit is :D )
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 6 november 2011 @ 20:50:02 #287
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104049305
Als het aan Jan ligt zit hij de hele dag op de wc om te poepen (en vaak moet hij ook echt poepen, maar even zo vaak wil hij alleen maar de wc op om de wc-rol af te rollen en door te spoelen. ik moet dus gewoon écht uitkijken dat het toilet niet verstopt raakt :') )

Jan had gisteren een grandioze actie maar niet heus. Hij is heel erg bezig met dat iets wég kan zijn, en dat het ook weer zo tevoorschijn kan komen. Helaas werkt dat laatste niet als je de sleutel van je kastdeur in het afvoerputje van de douche gooit :{ het dekseltje ligt er af, omdat er na de verbouwing een beluchtingsprobleem is en het dekseltje vacuum trekt waardoor het water niet wegloopt, de aannemer moet het nog steeds op komen lossen :') . Gevolg: opa moest langs komen om de deur uit de scharnieren te halen en het slot los te maken om een nieuwe te kunnen bestellen, aangezien het slot/sleutelnummer nergens te vinden was op het slot. En jan maar trots roepen: sleutel weg; sput, sleutel weg ... :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_104049314
Ja, zo zie ik dat ook, Rocka. Geven en nemen. Ik heb er een hekel aan als ik een gesprek voer en hij er doorheen gaat schreeuwen, maar soms begrijp ik wel dat hij gewoon even aandacht wil. Het hangt ook van de context af.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_104049448
Ik maak er ook wel eens een spelletje van. Dan mag Ivan even de baas zijn. Lena mag dat ook. Dat wil nog wel eens de frustratie doorbreken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_104049679
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2011 20:24 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Ik heb geloof ik nog een backyardigans plasstickerkalender :P
om in de taal van mijn gebroed te spreken: HEBBEH!!!!!

oftwel; mag ik die overnemen?
:P
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zondag 6 november 2011 @ 20:55:46 #291
190853 RockabeIIa
pi_104049693
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 20:52 schreef Claudia_x het volgende:
Ik maak er ook wel eens een spelletje van. Dan mag Ivan even de baas zijn. Lena mag dat ook. Dat wil nog wel eens de frustratie doorbreken.
Ja, soms werkt dat. Alleen flip werkt daar niet aan mee. Die is geestelijk zoveel sterker dan zijn oudere broer. Het 'Je kunt me echt de pot op' straalt van em af. :')
  Moderator zondag 6 november 2011 @ 20:55:47 #292
5428 crew  miss_sly
pi_104049695
Ja, dat vind ik ook wel een goede, als dat hier zo gaat spelen, dat ze soms gewoon even de baas mag zijn. Ik moet zeggen dat ze dat nu nog helemaal niet zo heeft, hoor. Ze wil alleen nog wel eens dat ik niet meezing, maar dat kan ik best begrijpen :+ Verder zegt ze ook nogal eens "ik wil...." maar dat buigen we om in "mag ik...?" en dat werkt prima.
  zondag 6 november 2011 @ 20:57:05 #293
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104049774
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 20:55 schreef simmu het volgende:

[..]

om in de taal van mijn gebroed te spreken: HEBBEH!!!!!

oftwel; mag ik die overnemen?
:P
Als je ff je email adres pmt mail ik naar je
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_104049780
whahaha dat niet mogen meezingen is zo herkenbaar!!

En ik wil wordt hier ook omgebogen naar mag ik!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 6 november 2011 @ 20:58:05 #295
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104049847
mag ik , of asseblief erachter. tegenwoordig heeft hij wel door dat hij dan veel meer voor elkaar krijgt dan met het gedram en het ge-eis: IK WIL!
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Moderator zondag 6 november 2011 @ 21:00:28 #296
5428 crew  miss_sly
pi_104050033
In de meeste gevallen is het helemaal nog geen kwestie van drammen of eisen, maar het bekt erg gemakkelijk, ik wil. Verder is ze juist heel lief en beleefd, zegt "nee dank je mama" als ik vraag of ze wat drinken wil bijvoorbeeld en 'sorry' als ze me pijn doet.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 6 november 2011 @ 21:06:37 #297
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104050471
Jan eist dus wel. Ik meende dat buurvrouw eens schreef over dat kindjes vaak alleen de bevestiging willen dat iets is dat zij denken dat het is. kijk een ijsje, ja dat is een ijsje, maar dat ze het dan niet perse willen hebben. Wel, ik heb getracht Jan ook op die manier te benaderen, maar hij wil het dan dus juist wél hebben. Zo is hij in staat om de hele supermarkt bij elkaar te krijsen omdat hij een pakje taksi wil. en niet kunnen wachten tot hij thuis is, of desnoods tot dat ik heb afgerekend, nee hij wil het NU DIRECT en zo niet dan wordt de supermarkt getrakteerd op een krijsbui van jewelste. Derhalve neem ik hem heel vaak niet meer mee als ik boodschappen moet doen.

Moderator zondag 6 november 2011 @ 21:09:49 #298
5428 crew  miss_sly
pi_104050655
Mja, ik reageer er dan niet op. Ik bevestig wel, maar dat wil lang niet altijd zeggen dat dat voor haar voldoende is. Vaak ook wel. Hoe dan ook is het onderwerp na de bevestiging over, zeg maar.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 6 november 2011 @ 21:20:22 #299
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104051343
ik probeer hem dan ook af te leiden door bv te vragen wat hij wil eten, of welke boodschappen we nog meer nodig hebben, of ik vraag of hij z'n eigen luiers wil dragen etc etc maar negen van de tien keer komt hij binnen vijf minuten toch weer terug op dat "pakje stakki" op gillende toon. Laatst moest ik overigens wel lachen; ik ging hem ophalen van de psz en hij begon vrijwel meteen over zuidplein. Z'n juf moest lachen en zei dat volgens haar alleen meisjes altijd wilden shoppen. Waarop Jan meteen liet horen waarom hij naar zuidplein wilde: bert en ernie .

Hij is helemaal verliefd op die B&E auto daar O+ :')

zondag 6 november 2011 @ 21:23:09 #300
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104051493
Ik denk ook dat Jan daarnog te jong voor is om dat ineens te begrijpen. Hij heeft de leeftijd om zichzelf en zijn wensen als middelpunt van alles te zien. Consequent blijven en er doorheen. Nee is nee, een ijsje een ijsje. Als ze een keer doorhebben dat het echt niet werkt, dat zeuren, drammen gillen dan stopt het. Maar dat gaat niet door één zin, of één keer verbieden. Opvoeden is toch vaak meer van de lange adem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')