En als de eigenaar/bewoner dat zelf heeft gedaan?quote:Op maandag 31 oktober 2011 17:58 schreef Eagle_99 het volgende:
Reddingswerkers zijn gestopt met zoeken. Officiële dodental is 601(waarvan minimaal 60 leraren) Zal waarschijnlijk niet meer stijgen, misschien nog een paar.
Alle gebouwen worden onderzocht en ik hoop dat de makers ervan hun straf krijgen, en er niet mee weg komen.
Ook vervolgen.quote:Op maandag 31 oktober 2011 18:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En als de eigenaar/bewoner dat zelf heeft gedaan?
quote:Weer aardbeving bij Oost-Turks Van
ANKARA - Oost-Turkije is woensdagavond weer getroffen door een zware aardbeving. Volgens de Turkse staatstelevisie zijn zeker drie mensen om het leven gekomen.
Circa 20 gebouwen zijn ingestort inclusief een hotel van zes verdiepingen in de provinciehoofdstad Van, ruim 900 kilometer ten oosten van Ankara.De Turkse staatstelevisie maakte melding van de instorting van zeker een hotel en een kantoorgebouw in de stad Van.
In de gelijknamige provincie was 23 oktober een zeer zware aardbeving met een kracht van 7,1 op de schaal van Richter. Woensdag was er een aardbeving met een kracht van 5,7 op de schaal van Richter. Het epicentrum lag 16 kilometer ten zuiden van de stad Van.
Yep, op BNR hoorde ik dat ook.quote:Op donderdag 10 november 2011 08:44 schreef Frutsel het volgende:
Net op radio 1 dat er minstens 2 hotels zouden zijn ingestort.
Eentje waar ook veel reddingswerkers en journalisten in zaten.
Hebben ze ondertussen al genoeg tenten en dekens die kant op gebracht?quote:Op woensdag 9 november 2011 21:25 schreef De_Nuance het volgende:
kon er ook nog wel blij.
Overmorgen sneeuwt het daar met 2 graden als maximumtemperatuur.
15.000 tenten voor zover ik het weetquote:Op donderdag 10 november 2011 09:23 schreef paddy het volgende:
[..]
Hebben ze ondertussen al genoeg tenten en dekens die kant op gebracht?
Wat een ellende
http://nos.nl/audio/31209(...)dbeving-turkije.html
Is dat genoeg? Dekens? Pakketten voedsel? drinkwater? Volgens nuance kwam er sneeuw aan, dus ijzig koud. -2 vernam ik? 25 gebouwen hebben het niet overleefd. Drie gebouwen zaten wel mensen in.quote:Op donderdag 10 november 2011 10:48 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
15.000 tenten voor zover ik het weet
Zal wel meer dan genoeg zijn voor de inwoners van 3 gebouwen neem ik aan. Maar over het algemeen weet ik niet. Heb ook gehoord dat zo'n 200.000 mensen naar een ander plek zijn gevlucht sinds de eerste bevingquote:Op donderdag 10 november 2011 12:38 schreef paddy het volgende:
[..]
Is dat genoeg? Dekens? Pakketten voedsel? drinkwater? Volgens nuance kwam er sneeuw aan, dus ijzig koud. -2 vernam ik? 25 gebouwen hebben het niet overleefd. Drie gebouwen zaten wel mensen in.
Bedoel het is toch niet iets wat nooit voorkomt?
Wat een Vantoestand!quote:Op donderdag 10 november 2011 14:08 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Zal wel meer dan genoeg zijn voor de inwoners van 3 gebouwen neem ik aan. Maar over het algemeen weet ik niet. Heb ook gehoord dat zo'n 200.000 mensen naar een ander plek zijn gevlucht sinds de eerste beving![]()
2 Japanse reddingswerkers zijn onder het puin uitgehaald, waarvan 1 later is overleden![]()
Echt erg dit, het zijn vooral reddingswerkers en verslaggevers die in het hotel zaten denk ik.
quote:Overlevenden aardbeving sterven alsnog bij brand
Twee kinderen, die eerder twee aardbevingen in het oosten van Turkije overleefden, zijn omgekomen in het opvangkamp waar zij daarna terechtkwamen. Een 12-jarig meisje en haar broertje van 6 kwamen om bij een brand in hun tent.
De tent waar de kinderen in zaten vatte vlam door een kacheltje, vanochtend vroeg. Twee andere kinderen raakten gewond bij de brand in het dorpje Karpazulan in de provincie Van.
De provincie is sinds vorige maand getroffen door twee aardbevingen. Daardoor stortten zo'n 2.000 gebouwen in, 644 mensen kwamen om en duizenden andere mensen raakten dakloos.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |