Door d'r gewoon over te praten? Als dat niet kan moet je zeker niet gaan samenwonen!quote:
Je bent er nu nog niet klaar voor. Zeggen zoals het is, dus. Geen gelul eromheen, dat maakt het alleen maar lastiger.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:08 schreef Arolsen het volgende:
Wil ik ook wle doen, weet alleen even niet hoe. Ben bang haar boos en verdrietig te maken.
Lijkt me niet echt representatief voor hoe het in dagelijks samenleven zal gaan.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:27 schreef Fungi het volgende:
Begin gewoon met een paar dagen per week.
Of probeer een weekje met de kerstvakantie uit.
Als je merkt dat ze zich veel aan jou vastklampt dan leg je dat uit.
Kan, maar dan moet je er wel achter staan.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:28 schreef HAL9000S het volgende:
Ik ben na een half jaar samen gaan wonen, ben voor haar naar 'de grote stad' vertrokken en nu, 3 jaar later, loopt het nog steeds goed. Ik heb wel een nieuw sociaal leven hier opgebouwd, hetgeen wel belangrijk is denk ik.
Same. Nu ook de OP, maar gewoon nog niet doen. Al denk ik dat je dit probleem over een jaar nogsteeds hebt toch?quote:Op zondag 23 oktober 2011 14:20 schreef Gary_Oak het volgende:
Alleen de TT gelezen. Mijn antwoord is nee.
quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:05 schreef Tommeke het volgende:
Been there, done that. Was geen succes.
goede raadquote:Op zondag 23 oktober 2011 15:54 schreef Phantomesse het volgende:
Zorg dat ze eerst een sociaal leven opbouwt in jouw stad, dat duurt meestal wel ff voor dat echt loopt dus neen. Verder gewoon vooral eerlijk tegen haar zijn. Ze kan nu even gekwetst zijn, maar als jij het straks uitmaakt door de druk dan heeft ze haar eigen kamer al opgegeven en wordt het nog kutter voor haar + voelt ze zich genaaid.
Heeft echt niet altijd met wanhoop te maken. Is soms ook praktisch en soms zijn mensen niet zo bang om de sprong al snel te wagen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 18:18 schreef mrk.n het volgende:
Ik heb altijd het idee dat wanhopige mensen meteen gaan samenwonen en alles zo snel doen. Ik bedoel; ik zou pas samenwonen na een paar jaar een relatie, dan denk ik dat je je partner echt goed kent enzovoort.
quote:Op zondag 23 oktober 2011 18:20 schreef vosss het volgende:
Ik denk dat het ook wel met leeftijd te maken heeft hoor.
Op mijn 20ste was ik no way zo snel gaan samenwonen. Halverwege de 30 heb ik geen paar jaar nodig om te concluderen of iemand prima bij me past of niet; dat heb ik zo in de gaten
Misschien denk ik inderdaad zo omdat ik net twintig ben maar ik vind 't maar vreemd om binnen een paar maanden zo'n keuze te maken. Als je ouder bent is het anders omdat je dan meer levenservaring/mensenkennis hebt denk ik, maar toch denk ik niet dat ik dat zo snel zou doen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 18:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heeft echt niet altijd met wanhoop te maken. Is soms ook praktisch en soms zijn mensen niet zo bang om de sprong al snel te wagen.
En ja, ik denk dat je sneller weet dat je het aandurft als je niet zo piepjong meer bent.
Dat dacht ik ook toen ik rond jouw leeftijd wasquote:Als je ouder bent is het anders omdat je dan meer levenservaring/mensenkennis hebt denk ik, maar toch denk ik niet dat ik dat zo snel zou doen.
da's wel een goeie vraag jaquote:Op zondag 23 oktober 2011 18:24 schreef Leandra het volgende:
Ik snap dat jij geen haast hebt, ik vind het ook allemaal wat snel, maar waarom heeft zij eigenlijk wel zo'n haast?
Wat is er dan zo vreemd aan? Allebei werken en elkaar daardoor alleen in de weekeinden kunnen zien, daar waren we binnen een half jaar heel erg zat van.quote:Op zondag 23 oktober 2011 18:22 schreef mrk.n het volgende:
[..]
[..]
Misschien denk ik inderdaad zo omdat ik net twintig ben maar ik vind 't maar vreemd om binnen een paar maanden zo'n keuze te maken. Als je ouder bent is het anders omdat je dan meer levenservaring/mensenkennis hebt denk ik, maar toch denk ik niet dat ik dat zo snel zou doen.
Daarbij komt dat je dan je hele weekend aan je partner 'moet' besteden en elkaar ook moet vermaken (althans zo voelt het voor mij aan). Als je samenwoont kan je ook gewoon een weekendje weg gaan zonder dat je je partner direct 2 weken niet ziet.quote:Op zondag 23 oktober 2011 18:27 schreef Lienekien het volgende:
Wat is er dan zo vreemd aan? Allebei werken en elkaar daardoor alleen in de weekeinden kunnen zien, daar waren we binnen een half jaar heel erg zat van.
Je kent je partner feitelijk nog maar net (laat staan dat je elkaar ''echt'' kent). Een halfjaar is niet lang. Dat vind ik vreemd.quote:Op zondag 23 oktober 2011 18:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat is er dan zo vreemd aan? Allebei werken en elkaar daardoor alleen in de weekeinden kunnen zien, daar waren we binnen een half jaar heel erg zat van.
Maar welke sprong is het eigenlijk precies? Waar spring je in? Ik snap de redenatie van vroeg of laat niet, alsof het zo vanzelfsprekend is dat als het maar lang genoeg goed gaat, je moet gaan samenwonen. Als een soort bezegeling of zo? Om iedereen te laten zien dat het echt heel serieus is? Omdat het zo hoort? Omdat je zoveel van elkaar houdt dat je niet kunt wachten om elkaars haar uit het doucheputje te vissen? Voor dat laatste hoef je niet samen te wonen trouwens, dat kan ook als je op bezoek bent. Waarom wil je nou juist het wonen met haar delen?quote:Op zondag 23 oktober 2011 18:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heeft echt niet altijd met wanhoop te maken. Is soms ook praktisch en soms zijn mensen niet zo bang om de sprong al snel te wagen.
Mijn vriend is Engelsman; het vliegen werd zo duurquote:Op zondag 23 oktober 2011 18:35 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar welke sprong is het eigenlijk precies? Waar spring je in? Ik snap de redenatie van vroeg of laat niet, alsof het zo vanzelfsprekend is dat als het maar lang genoeg goed gaat, je moet gaan samenwonen. Als een soort bezegeling of zo? Om iedereen te laten zien dat het echt heel serieus is? Omdat het zo hoort? Omdat je zoveel van elkaar houdt dat je niet kunt wachten om elkaars haar uit het doucheputje te vissen? Voor dat laatste hoef je niet samen te wonen trouwens, dat kan ook als je op bezoek bent. Waarom wil je nou juist het wonen met haar delen?
Ik snap het wel, uiteindelijk groeien mensen vaak steeds meer naar elkaar toe, en dan willen ze elkaar zo vaak mogelijk zien, terwijl ze ook nog werk hebben en een ander sociaal leven. Als je dus beide vindt dat je elkaar nog meer zou moeten zien dan is samenwonen een logische stap. Heb je dat niet allebei, dan niet. Nog niet of helemaal niet.
Ik zou me afvragen waarom zij het zo graag wil. En als je dat weet me afvragen wat je zelf wil.
Lekker toch? Zelf neig ik er niet zo snel naar, het wordt allemaal zo vlak, ik mag er graag naar verlangen, en daarna vind ik het dan ook wel weer lekker om mijn sleur alleen te hebben, de afwisseling vind ik prettig.quote:Op zondag 23 oktober 2011 18:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn vriend is Engelsman; het vliegen werd zo duur
En om hem nou hier een eigen huis te laten zoeken was ook wat raar.
Ik vind het samenwonen echt heerlijkWe laten elkaar best vrij en die haren in het doucheputje storen me geen seconde
Dat TS überhaupt hier die vraag stelt geeft mij al het idee dat hij er in ieder geval nu niet aan moet beginnen. En misschien moet nadenken of hij wel wil samenwonen idd.quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:36 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar het ging me er niet om wat mijn antwoord zou zijn, het ging mij erom dat TS volgens mij niet de juiste vraag stelt.
Eens,...volgens mij is de vraag niet of hij het al moet doen. Maar eerder wat houd mij tegen en waarom lukt het niet dit te bespreken met mijn vriendin...quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Lekker toch? Zelf neig ik er niet zo snel naar, het wordt allemaal zo vlak, ik mag er graag naar verlangen, en daarna vind ik het dan ook wel weer lekker om mijn sleur alleen te hebben, de afwisseling vind ik prettig.
Maar het ging me er niet om wat mijn antwoord zou zijn, het ging mij erom dat TS volgens mij niet de juiste vraag stelt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |