abonnement Unibet Coolblue
pi_107024090
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 12:02 schreef sorcees het volgende:
Mijn mooiste stukken staan al jaren in de vitrine maar nu worden de witte en grijze steentjes geel en de stickers laten los, wat is daar aan te doen (vooral aan die stickers)?
witte steentje die geel worden, dat is helaas een niet te verkomen eigenschap van die steentje..

voor het weer wit maken schijnt een middeltje te koop te zijn, maar of dat werkt betwijfel ik..
het is (als ik mij goed herinner) de UV straling die de kleur verziekt op ten duur..

en stickers die loslaten, enige wat je daar denk ik aan kan doen is ze vast plakken of een nieuw stickervel scoren. (wat voor veel modellen gewoonweg onmogelijk is)
Lego zou die sticker vellen bij de handleidingen op internet moeten zetten.. dat je gewoon een algemeen A4 sticker vel kan printen en zelf kan uitknippen.. *wishfull thinking*

ik heb mijn 66405 opengemaakt, die manier van bijelkaar binden van 4 stukken track _O_ zoiets mis ik met de oude 12v tracks :D (en ik zie in een online handleiding dat je die pinnen behoort weg te gooien, whut? :')

[ Bericht 7% gewijzigd door mschol op 20-01-2012 12:21:32 ]
  vrijdag 20 januari 2012 @ 21:31:28 #202
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_107045513
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 12:11 schreef mschol het volgende:
Lego zou die sticker vellen bij de handleidingen op internet moeten zetten.. dat je gewoon een algemeen A4 sticker vel kan printen en zelf kan uitknippen.. *wishfull thinking*
En wat als je de sticker scant en print op een stickervel?
kloep kloep
pi_107051198
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 21:31 schreef Borizzz het volgende:

[..]

En wat als je de sticker scant en print op een stickervel?
je zou kunnen kijken wat het resultaat is, ik heb echter wel een het stickervel van het recente spaceshuttle model gescand;mooi vond ik het niet.

moet morgen ofzo even mailtje dichten aan lego m.b.t extra(reserve) stickervellen :D
en wat een extra wagon bij de emeral night kost bij hun
  vrijdag 20 januari 2012 @ 23:22:49 #204
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_107051316
Kun je de bouwstenen voor die wagon ook niet gewoon via bricklink doen? Lijkt me i.e.g. wel goedkoper.
kloep kloep
  vrijdag 20 januari 2012 @ 23:27:29 #205
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_107051562
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 23:20 schreef mschol het volgende:

[..]

je zou kunnen kijken wat het resultaat is, ik heb echter wel een het stickervel van het recente spaceshuttle model gescand;mooi vond ik het niet.

moet morgen ofzo even mailtje dichten aan lego m.b.t extra(reserve) stickervellen :D
en wat een extra wagon bij de emeral night kost bij hun
Lego doet niet aan losse wagonnen voor de Emerald Night. Dat wordt samenstellen vanaf bricklink en/of pick a brick. Het lijkt er overigens op alsof ie uberhaupt niet meer te krijgen is. De Emerald Night dus. Losse wagons zijn overigens ook niet te bestellen van andere treinen. Dat is niet te doen voor Lego om delen van modellen apart bestelbaar te maken voor klanten. De politieauto uit het politiebureau is al onmogelijk.

Als het goed is, zijn reserve stickervellen van modellen die ze nog in het assortiment hebben wel te krijgen. Van oude stickervellen zou ik op internet zoeken naar scans van het originele vel, die natekenen in Illustrator en ze laten drukken op een transparant stickervel.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 23:33:56 #206
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_107051972
Is hier trouwens interesse voor ziplock/griplock/hersluitbare zakjes?
Ga maandag een paar dozen halen (verschillende formaten). Ze gaan alleen beetje per 1000.
En dat is wat heftig :') .

Losse zakjes zijn wel te krijgen, maar dan betaal je je blauw per zakje. Kwam een website tegen waar ze 75 cent per zakje vragen.
pi_107056962
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 23:33 schreef bleiblei het volgende:
Is hier trouwens interesse voor ziplock/griplock/hersluitbare zakjes?
Ga maandag een paar dozen halen (verschillende formaten). Ze gaan alleen beetje per 1000.
En dat is wat heftig :') .

Losse zakjes zijn wel te krijgen, maar dan betaal je je blauw per zakje. Kwam een website tegen waar ze 75 cent per zakje vragen.
Ik heb een bricklink winkel, heb laatst nog zo een doos gekocht van 1000 stuks, grootste formaat.
Je mag ze van mij in kleinere getalen overnemen, ik hoor het wel.
'"Nyke Daenerys Jelmāzmo hen Targārio Lentrot, hen Valyrio Uēpo ānogār iksan. Valyrio muño ēngos ñuhys issa."
pi_107057001
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 23:33 schreef bleiblei het volgende:
Is hier trouwens interesse voor ziplock/griplock/hersluitbare zakjes?
Ga maandag een paar dozen halen (verschillende formaten). Ze gaan alleen beetje per 1000.
En dat is wat heftig :') .

Losse zakjes zijn wel te krijgen, maar dan betaal je je blauw per zakje. Kwam een website tegen waar ze 75 cent per zakje vragen.
ik heb nu 2 maten, beide gekocht per 300 stuks ofzo bij de makro...
pi_107057140
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 23:27 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Lego doet niet aan losse wagonnen voor de Emerald Night. Dat wordt samenstellen vanaf bricklink en/of pick a brick. Het lijkt er overigens op alsof ie uberhaupt niet meer te krijgen is. De Emerald Night dus. Losse wagons zijn overigens ook niet te bestellen van andere treinen. Dat is niet te doen voor Lego om delen van modellen apart bestelbaar te maken voor klanten. De politieauto uit het politiebureau is al onmogelijk.
punt is dat ik via customerservice meer onderdelen zou moeten kunnen krijgen t.o.v. PaB (die extreem beperkt is)
en dan issie wellicht gewoon in onderdelen te krijgen...
quote:
Als het goed is, zijn reserve stickervellen van modellen die ze nog in het assortiment hebben wel te krijgen. Van oude stickervellen zou ik op internet zoeken naar scans van het originele vel, die natekenen in Illustrator en ze laten drukken op een transparant stickervel.
hoofdzakelijk recentere modellen, en wellicht 1 of 2 modellen die niet zo heel gek lang uit productie zijn (en waar dus wellicht nog reserve stickervellen van te krijgen zijn)
pi_107057201
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 23:22 schreef Borizzz het volgende:
Kun je de bouwstenen voor die wagon ook niet gewoon via bricklink doen? Lijkt me i.e.g. wel goedkoper.
misschien, ga ik ook nog even naar kijken, maar vind bricklink best een bitch als je 30-40 verschillende onderdelen wilt kopen...
  zondag 22 januari 2012 @ 12:37:55 #211
149959 SQ
snelle trees
pi_107092116
Damn, account van vriendin :P .
disclaimer
  zondag 22 januari 2012 @ 12:41:13 #212
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_107092228
Hoe houden jullie eigenlijk bij wat je aan blokjes hebt?
Ik heb ondertussen zoveel verdeeld over stapels met bakken dat ik nog wel eens perongeluk bij koop wat ik al heb :') . Ben gisteren aanhet opruimen geweest en kwam meerdere ziplocks tegen met dezelfde blokjes :') .

Ik dacht zelf dat Brickstore de oplossing was, maar die part alleen maar sets out en maakt het eenvoudig om voorraad in XML te uploaden naar Bricklink. Voor bricklink heb je weer een shop nodig om voorraad op te kunnen slaan.
pi_107092402
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 12:41 schreef bleiblei het volgende:
Hoe houden jullie eigenlijk bij wat je aan blokjes hebt?
Ik heb ondertussen zoveel verdeeld over stapels met bakken dat ik nog wel eens perongeluk bij koop wat ik al heb :') . Ben gisteren aanhet opruimen geweest en kwam meerdere ziplocks tegen met dezelfde blokjes :') .

Ik dacht zelf dat Brickstore de oplossing was, maar die part alleen maar sets out en maakt het eenvoudig om voorraad in XML te uploaden naar Bricklink. Voor bricklink heb je weer een shop nodig om voorraad op te kunnen slaan.
de bricklink store kan je gewoon op gesloten zetten...

ik heb ook wel een store, maar puur inderdaad om te kijken of het bijhouden daar een optie was, ik vond van niet iig.. :P

ik hou voor de rest dus ook niet bij wat ik wel en niet heb qua stukjes.. wel grotendeels (de oudere modellen zullen wel wat handleidingen missen, of dubbele zijn) welke modellen ik heb (via brickset)
  zondag 22 januari 2012 @ 13:05:31 #214
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_107093064
Hmm... Matig. Dan ga ik bricklink niet verder uit proberen.
Brickset heb ik ook. Heb er wel alleen de sets in staan die ik compleet heb incl. handleiding.
Heb alleen bakken met lego via. o.a. bricklink en pick a brick gekocht en heb geen idee meer wat ik allemaal heb :P .
pi_107093121
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 13:05 schreef bleiblei het volgende:
Hmm... Matig. Dan ga ik bricklink niet verder uit proberen.
Brickset heb ik ook. Heb er wel alleen de sets in staan die ik compleet heb incl. handleiding.
Heb alleen bakken met lego via. o.a. bricklink en pick a brick gekocht en heb geen idee meer wat ik allemaal heb :P .
best optie lijkt dat de boel bijhouden in brickset, dat doe ik momenteel voor alle stukjes die gebroken zijn en vervangen dienen te worden..
pi_107097406
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 12:02 schreef sorcees het volgende:
Mijn mooiste stukken staan al jaren in de vitrine maar nu worden de witte en grijze steentjes geel en de stickers laten los, wat is daar aan te doen (vooral aan die stickers)?
Je kan proberen de stenen te wassen. In een afsluitbare zak van stof doen en in de wasmachine. Weet niet of het geel weggaat, maar is misschien proberen waard (vroeger vaak bij tweedehands lego gedaan).

Enorm veel stickers zijn op internet te vinden. Zoek het model en kijk op meerdere sites of er stickers ervan te leveren of te downloaden zijn.
pi_107099054
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 14:56 schreef jeronevw het volgende:

[..]

Je kan proberen de stenen te wassen. In een afsluitbare zak van stof doen en in de wasmachine. Weet niet of het geel weggaat, maar is misschien proberen waard (vroeger vaak bij tweedehands lego gedaan).

Enorm veel stickers zijn op internet te vinden. Zoek het model en kijk op meerdere sites of er stickers ervan te leveren of te downloaden zijn.
geel worden van witte lego kan je er niet (zomaar) uitwassen:

http://www.brothers-brick(...)-sets-look-new-news/
  vrijdag 27 januari 2012 @ 21:19:35 #218
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_107309487
De mensen zijn gek geworden
pi_107311772
Weet iemand misschien of er online nog ergens oude 'bouwtekeningen' te vinden zijn? Ik ben ze allemaal kwijt maar wil eigenlijk nog wel eens kijken hoeveel ik nog in elkaar krijg. Voor zover ik nog weet wat ik heb dan.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_107313999
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:03 schreef marcb1974 het volgende:
Weet iemand misschien of er online nog ergens oude 'bouwtekeningen' te vinden zijn? Ik ben ze allemaal kwijt maar wil eigenlijk nog wel eens kijken hoeveel ik nog in elkaar krijg. Voor zover ik nog weet wat ik heb dan.
peeron.com :) (staat ook in de OP vermeld :s) )
pi_107315286
Thx :)

Ik kan niet meer vinden welke het was ;(
Weet nog dat ik er zo blij mee was. Een groot ruimte schip. Gehad ergens tussen 1978 en 1981, maar welke van de vele het nou precies was -O-
stupidity has become as common as common sense was before
pi_107315322
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 23:33 schreef marcb1974 het volgende:
Thx :)

Ik kan niet meer vinden welke het was ;(
Weet nog dat ik er zo blij mee was. Een groot ruimte schip. Gehad ergens tussen 1978 en 1981, maar welke van de vele het nou precies was -O-
welke serie? city/system/technic?
pi_107315355
Wat is system? :@

Ik gok dat het city was.
stupidity has become as common as common sense was before
  vrijdag 27 januari 2012 @ 23:37:00 #224
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_107315382
Als er een bijzonder onderdeel bij zit, kan je die opzoeken op bricklink en kijken in welke sets die zat. Het cockpit raam is daar bijv een goeie voor. Of post een foto van de onderdelen hier, dan denk ik dat de topicregulars ook wel snel het juiste model kunnen roepen.
pi_107315386
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 23:36 schreef marcb1974 het volgende:
Wat is system? :@

Ik gok dat het city was.
lego system staat bij mij bekend als het oude city (al zie ik dat dat niet 100% klopt)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')