abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 oktober 2011 @ 01:18:36 #1
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_103439661

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen (of mannen).

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan vanalles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Grijp geen vrouwen bij edele delen want dan krijg je patsen.

5. Wil je oefenen met conversaties, maar heb je écht geen mogelijkheid om vrouwen aan te spreken, ga dan een winkel binnen met een vrouwelijke bediende en stel haar wat vragen over producten. Ze hangt aan je lippen, want ze heeft weinig keus.

6. Eet elke dag een stengel selderij.

7. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

8. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

Uitgebreide info over eenzaamheid en onzekerheid:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

Er is een meet op komst, aanmelden kan hier: Meet Aanmeld topic versieren op latere leeftijd

De reeks is hernoemd naar "Als versieren niet zo makkelijk gaat" omdat dit de lading beter dekt dan de vorige topic titel.

De OP vind je hier
  zondag 23 oktober 2011 @ 01:19:15 #2
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_103439675
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 01:15 schreef minnemin het volgende:
bah ik word depri van de posts hier. potverdikkeme dat gaat me toch niet weer overkomen. ik ben leuk genoeg met al mijn bezigheden zo en karaktereigenschapenn, en toch dat gevoel... potverdomme, zo veel aan mezelf gewerkt dit jaar en dan dít! :(
Kusjekroel

Meer kroel dan kus
pi_103439678
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 01:16 schreef Nairua het volgende:

[..]

Wat scheelt er meiske?
- ik lieg weer veel over mezelf (mooier voordoen)
- ik kan moeilijk tijd voor mezelf nemen, rust, genieten
- ik heb een weekje of twee slechte dag-/nachtstructuur gehad
- ik heb vandaag tot 14:00 uitgeslapen, blijkbaar had ik het nodig, toch veroordeel ik mezelf
- ik raak maar niet de gedachten aan mijn scharrel-vriendje van deze zomer kwijt, hij maakte het uit
- ik had een bad hair day
- ik wil seks
- ik zie op tegen een feestje van volgende week want daarna gaan we uit en ik moet scoren van mezelf
- ik baaaaaal ervan dat deze gedachten terugkomen ondanks bijna een jaar therapie (wat ook wel veel heeft opgeleverd hoor)
pi_103439684
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 01:15 schreef WokkelKardinaal het volgende:
zes keer is echt misselijk veel :')
Valt wel mee toch? :')
  zondag 23 oktober 2011 @ 01:20:23 #5
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_103439703
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 01:19 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Valt wel mee toch? :')
Achter mekeer wel jij nymfo :{w
  zondag 23 oktober 2011 @ 01:21:26 #6
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_103439744
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 01:19 schreef minnemin het volgende:

[..]

- ik heb vandaag tot 14:00 uitgeslapen, blijkbaar had ik het nodig, toch veroordeel ik mezelf
- ik raak maar niet de gedachten aan mijn scharrel-vriendje van deze zomer kwijt, hij maakte het uit
- ik wil seks
- ik zie op tegen een feestje van volgende week want daarna gaan we uit en ik moet scoren van mezelf
- ik baaaaaal ervan dat deze gedachten terugkomen ondanks bijna een jaar therapie (wat ook wel veel heeft opgeleverd hoor)
Denk terug aan de tips van die sessies. Of aan een situatie waar je eerder met succes uit deze state of mind kwam
pi_103439787
Waarvoor heb je dan therapie gehad als ik vragen mag minnemin ??
pi_103439840
quote:

[..]

- ik wil seks
Hoe oud was jij ook alweer :)

En kusje :*
Do what you love, love what you do!
pi_103439856
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 01:24 schreef kree het volgende:

[..]

Hoe oud was jij ook alweer :)

En kusje :*
Vast ouder dan 15.
  zondag 23 oktober 2011 @ 01:26:13 #10
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_103439892
@minnemin
Accepteer je jezelf niet zoals je bent? Vind je jezelf niet goed genoeg?

Waarom?

Ik kan me voorstellen dat je dat niet als prettig ervaart, vooral als je het nu als een lastig iets ziet. Is het mogelijk wat meer aandacht aan je bioritme te geven? Dan voel je je automatisch beter. :)

Je hebt het nodig zeg je. Waarom neem je het jezelf dan kwalijk?

Scharrelvriendje is geen echt vriendje. Is niets voor de lange termijn. En een scharrel is vervangbaar. Of betekende hij meer voor je?

Kan gebeuren. Geen man die er naar kijkt. Een bad hair day in jouw ogen zal waarschijnlijk voor een man er nog altijd goed uitzien.

- ik wil seks
Lijkt me niet al te lastig. Vooral als je er verder geen voorwaarden aan stelt.

Waarom 'moet' je scoren? Juist die gedachte zorgt voor extra druk.

Snap ik, vooral als je er zo lang mee bezig bent geweest. Maar als je er nog niet af bent, ga gerust terug in therapie. Je zegt zelf dat je er veel aan hebt. :)

Je bent sterker dan je denkt. :)
pi_103439895
quote:

[..]

- ik wil seks
Je kan weinig rust nemen maar je slaapt wel uit tot 14:00. ;) Je moet niet zo zeuren, wat een kleine dingen zeg, dat je hier al een issue van maakt. Hoe kan je dan ooit functioneren in de maatschappij qua studeren/werken enzovoort?
pi_103439902
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 01:25 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Vast ouder dan 15.
Haha begin nou niet weer hè :')
pi_103439926
dit topic gaat me ff iets te snel zeg.. :')
pi_103439931
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 01:26 schreef kree het volgende:

[..]

Haha begin nou niet weer hè :')
Was een grapje ;)
pi_103439969
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 01:27 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Was een grapje ;)
Weet ik ;)
Maar ik kan de discussie wel aan hoor, alleen die hebben we al twee keer gehad inmiddels :P
pi_103439977
quote:
4s.gif Op zondag 23 oktober 2011 01:27 schreef gogosweden het volgende:
dit topic gaat me ff iets te snel zeg.. :')
O hallo, volgens mij ken ik jou nog niet :)
Wat is jouw probleem met versieren?
  zondag 23 oktober 2011 @ 01:29:21 #17
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_103440010
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 01:28 schreef Lokasenna het volgende:
Ja, vertel!
pi_103440070
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 01:28 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

iets met altijd maar in de friendzone belanden ;(
pi_103440132
quote:
4s.gif Op zondag 23 oktober 2011 01:31 schreef gogosweden het volgende:

[..]

Had ik ook last van. Is het al zo erg dat ze met je over lekkere jongens praten?
  zondag 23 oktober 2011 @ 01:33:01 #20
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_103440146
quote:
4s.gif Op zondag 23 oktober 2011 01:31 schreef gogosweden het volgende:
Wou dat mij dat eens lukte! :(
pi_103440156
Dan ben je waarschijnlijk iets te onduidelijk in je interesse naar een meisje dan zul je duidelijk moeten maken dat je eigenlijk meer wilt dan alleen vriendschap
pi_103440210
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 01:33 schreef Nairua het volgende:

[..]

Wat lukt jou nu dan?
pi_103440211
quote:

[..]

Is niet moeilijk, het gaat vanzelf als je een meter afstand bewaart.
Na een week zit je gegarandeerd voor altijd in de friendzone :)
pi_103440271
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 01:32 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Had ik ook last van. Is het al zo erg dat ze met je over lekkere jongens praten?
erger nog. Gedetailleerde beschrijvingen van de sex, meerdere keren per week ;(
quote:

[..]

echt, friendzone wil je niet.
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 01:33 schreef formerjellybean het volgende:
Dan ben je waarschijnlijk iets te onduidelijk in je interesse naar een meisje dan zul je duidelijk moeten maken dat je eigenlijk meer wilt dan alleen vriendschap
neuh, daar zit het hem volgensmij niet in. Misschien in het begin. Maar ik word eigenlijk standaard in de friendzone geplaatst. Hoe ik een chick ook maar benader alshetware
  zondag 23 oktober 2011 @ 01:36:48 #25
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_103440289
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 01:34 schreef mrk.n het volgende:
Wat lukt jou nu dan?
Ofwel houden ze van me, ofwel haten ze me. Normale vriendschap, onbestaande. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')