Hoe laat begint dat en waar is het?quote:Op maandag 24 oktober 2011 13:23 schreef schaal_9 het volgende:
Vrijdag op de soos verwacht ik juist ruim boven het gemiddelde te zitten en dat mag ook weleens een keer
Ik kijk al uit naar het thema Autisme en toekomst.
Ja, ik heb ook Linkedin, maar een poos gelden dat ik daar iets gepost hebt. Misschien moet ik toch maar weer eens gaan kijken.quote:Op maandag 24 oktober 2011 13:23 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Het kan best triggeren, zeker als je veel herkenning vindt en (misschien) moeilijk punten kan noemen waar je vrijwel geen last van hebt. Trouwens, je hebt wel LinkedIn toch?
Weten van je Asperger, het heeft zijn voor- en zijn nadelen waar ik nu niet op kan ingaan: geen Wajong, dus mijn tijd is beperkt.
Daarnet met 7 andere mensen gezeten die sociaal-communicatief veel verder waren. Het was een behoorlijk intensieve sessie: een cursus waarbij we veel moesten brainstormen, en op de invoer van de andere deelnemers moesten inspelen. Moeilijk, maar achteraf wel leerzaam!
Vrijdag op de soos verwacht ik juist ruim boven het gemiddelde te zitten en dat mag ook weleens een keer
Ik kijk al uit naar het thema Autisme en toekomst.
Je zet wel de beuk er inquote:Op maandag 24 oktober 2011 18:40 schreef Ceased2Be het volgende:
Pfff een zekere vorm van masochisme is me niet vreemd. Eerst 4 dagen naar Spiel in Essen (spellenbeurs, VEEL mensen). Met een groep van 12 man.
Vandaag weer direct aan het werk en 9 uur lang intensieve training samen met 25 anderen over procesverbetering binnen het bedrijf...
Ben gesloopt
Ik had eigenlijk vandaag vrij gepland, maar die training was verplicht. het was of een vakantiedag inleveren of niet naar de spellenbeurs toe.quote:Op maandag 24 oktober 2011 19:04 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Je zet wel de beuk er in
Hoe was de spellenbeurs, waren het mensen die je kende in die groep?
Soms helpt het om gewoon dingen te doen, in plaats van erbij na te denken. Was het ondanks je gesloopt bent redelijk te doen?
Enfin, ik kan er nog wat van leren (lees: ik heb nog een lange weg te gaan).
Het is van 19.30 tot 22.00 uur in Rotterdam.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:36 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Hoe laat begint dat en waar is het?
Dat laatste is heel fijn om te horen, die indruk had ik ook wel bij je.quote:Op maandag 24 oktober 2011 20:03 schreef schaal_9 het volgende:
@EchtGaaf: LinkedIn is een redelijk toegankelijk netwerk, ben ermee begonnen toen mijn detachering eindigde en ik een tijdelijke aanstelling kreeg.
Mijn beperking ligt duidelijk op de sociale interactie. Volgens mij is dat bij jou in hoofdlijnen ook wel zo. We voelen elkaar heel goed aan, weten wat werkloosheid is en we analyseren allebei best veel. Het triggerde mij in die zin dat mijn Asperger in deze training heel duidelijk naar voren kwam. Mijn mentor wees me er inderdaad ook dat het ook heel leerzaam is, wat ik ook onderkende. Wil je vooruitkomen in deze wereld, dan moet je bereid zijn te leren.
De soos: het idee, iedereen in de groep heeft Autisme Spectrum Stoornis, dat fascineert me ook wel. Is het een veilige omgeving, daar ben ik benieuwd naar. Het doet me ergens een beetje denken aan een kerk (iedereen gelooft in grote lijnen hetzelfde). Je zou kunnen zeggen dat iedereen in de soos lid is van dezelfde kerkgemeente, en breder: dat iedereen met autisme deel uitmaakt van de Kerk, gesticht door Hans Asperger![]()
De directie waar ik werk, vind ik ook wel een veilige omgeving. En dat terwijl de levensstandaard er opmerkelijk hoog is
Ik ga ook, wie weet tot ziens schaal_9 en Captain_Maximumquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 12:07 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Het is van 19.30 tot 22.00 uur in Rotterdam.
Rotterdamse Autisten Soos
Op 27 januari is er ook een interessant thema: Autisme: Hoe doe je mee?
Ik ben er definitief bij, heb aan de gespreksgroep (over de Bijbel) doorgegeven dat ik er niet ben. Dus dan zien we elkaarquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 17:07 schreef Vluchtdeur het volgende:
[..]
Ik ga ook, wie weet tot ziens schaal_9 en Captain_Maximum
Ik begrijp je wederom.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:47 schreef schaal_9 het volgende:
@EchtGaaf
Hoezo was je een beetje bang dat ik werd herinnerd aan mijn beperking, eigen ervaringen met werkgevers? Het beredenen, alweer een en al herkenning! Dat heb ik dus ook. Voor mij diagnose had ik dat veel minder. Ik ruik alvast een goed voornemen voor 2012
In dat licht gezien is er best veel mogelijk. Het zou zo mooi zijn als jij ook kon meedoen op de arbeidsmarkt!
Bij de schaal 11-12 mensen kan ik qua karakter helaas maar weinig herkenning vinden. Een groot deel begrijpt mijn gevoelens (gedachten?) wel, anders kon er geen goede samenwerking ontstaan. Aanvoelen gaat nog een stap verder. Het leven van degenen die mij ook goed kunnen aanvoelen gaat waarschijnlijk niet over rozen.
Je kent iemand die aan overcompensatie doet. Heeft die persoon ook Autisme Spectrum Stoornis?
Ja heel erg.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 13:56 schreef schaal_9 het volgende:
Hebben jullie ook al zo'n zin in het weekend?
BF3 is vandaag uit.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 13:56 schreef schaal_9 het volgende:
Hebben jullie ook al zo'n zin in het weekend?
De soosquote:
Wie weet. Ik heb geen idee hoe jullie eruit zien.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 17:07 schreef Vluchtdeur het volgende:
[..]
Ik ga ook, wie weet tot ziens schaal_9 en Captain_Maximum
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |