abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103410936
Quote:

"Het verbod op ritueel slachten zal ertoe leiden dat moslims hun vlees uit België en Duitsland gaan halen en dat het illegaal slachten zal toenemen. Dat horen gemeenteraadsleden met een islamitische achterban van hun kiezers.

De NOS benaderde ruim 200 van deze raadsleden voor een onderzoek naar de opvattingen over het ritueel slachten. Van hen reageerde de helft.

Uit het onderzoek blijkt dat er groot onbegrip is in de achterban over de maatregel. Ze zijn bang dat hun partij bij de volgende verkiezingen afgerekend zal worden op het slachtverbod, omdat islamitische kiezers voor een andere partij zullen kiezen.

Quote:

Er zijn ook raadsleden die verwachten dat de kwestie de weg vrijmaakt voor een nieuwe islamitische partij. Negen raadsleden laten weten te overwegen hun partij te verlaten als ook in de Eerste Kamer voor het verbod wordt gestemd."

"D66-raadslid Fatima Kalai-El Mousaoui uit Waddinxveen vindt dat het besluit eigenlijk gebaseerd is op emotie. "In de politiek moet men veel stukken lezen en informatie vergaren om tot een goed besluit te komen. Voor het besluit over een verbod op ritueel slachten, krijgt men een eenzijdig verhaal en dat is het verhaal van de dierenpartij."

http://nos.nl/artikel/306(...)verbod-is-groot.html

Tja , dan ga je toch gewoon je gang , en desnoods richt je een eigen partij op om door te willen gaan met iets wat in dit land zo goed als verboden is-wordt.

En met begrip van raadsleden van gevestigde partijen.

Die zijn voornamelijk erg bang dat ze allochtone stemmen gaan verliezen.....

[ Bericht 0% gewijzigd door DrMabuse op 22-10-2011 13:24:31 ]
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:58:42 #2
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_103411119
En ondertussen draaien de vleesfabrieken en megastallen a la Guantánamo Bay gewoon door. Want dat is tenminste echt humaan.
pi_103411120
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 11:50 schreef DrMabuse het volgende:
Quote:

"Het verbod op ritueel slachten zal ertoe leiden dat moslims hun vlees uit België en Duitsland gaan halen en dat het illegaal slachten zal toenemen. Dat horen gemeenteraadsleden met een islamitische achterban van hun kiezers.
Vreemde redenatie vind ik dat altijd. Dat kan je toch op alles toepassen?
Latest releases: http://www.dekooker.nl
pi_103411309
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 11:58 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
En ondertussen draaien de vleesfabrieken en megastallen a la Guantánamo Bay gewoon door. Want dat is tenminste echt humaan.
:|W
pi_103411372
quote:
Ook erg. Maar daarom geen reden om het andere wel toe te staan.

En ook niet ter zake.

Ik eet overigens al jaren minder vlees , en als ik het eet scharrel-biologisch.
pi_103412259
ze kunnen altijd nog vegetariër worden of vis eten of moet die ook ritueel geslacht worden?
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:55:58 #7
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_103412518
Er komt toch helemaal geen verbod op ritueel slachten? alleen op onverdoofd ritueel slachten, en dat is niet meer dan terecht. Dit is van een mug een olifant maken |:(
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_103412565
Klagende moslims die niet weten dat hun halal vlees voor het grootste deel al verdoofd geslacht wordt :')
pi_103428632
Ze dreigen om niet meer te gaan stemmen als dit verbod er komt.

Links is in paniek.
  zondag 23 oktober 2011 @ 10:52:21 #10
3542 Gia
User under construction
pi_103444885
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 21:04 schreef DrMabuse het volgende:
Haha, gauw dat verbod invoeren, dan!!

Belachelijk gewoon al die ophef. In Nederland gelden alle wetten voor iedereen. Geloof is geen reden om een uitzondering te mogen vormen op bepaalde wetten.
  † In Memoriam † zondag 23 oktober 2011 @ 13:23:03 #11
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_103449466
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 10:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Belachelijk gewoon al die ophef. In Nederland gelden alle wetten voor iedereen. Geloof is geen reden om een uitzondering te mogen vormen op bepaalde wetten.
Correct.
Maar ze zijn nu aan het zoeken naar argumenten om toch hun zin door te drijven.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_103449905
quote:

Links is in paniek.
Want dan verliezen ze max 4 zetels. :')
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_103449978
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 12:07 schreef -Datdus- het volgende:

[..]

:|W
Tja dat is de waarheid.
De echte dierenmishandeling gaat onverminderd door, maar om de onderbuik van Henk te pleasen en Achmed te pesten komt er dit soort idiote symboolwetgeving.
  † In Memoriam † zondag 23 oktober 2011 @ 13:35:25 #14
341203 3-voud
pi_103450028
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:34 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Tja dat is de waarheid.
De echte dierenmishandeling gaat onverminderd door, maar om de onderbuik van Henk te pleasen en Achmed te pesten komt er dit soort idiote symboolwetgeving.
Met dit soort idiote conclusies blijft dat gezeik doorgaan.
  zondag 23 oktober 2011 @ 13:35:59 #15
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_103450051
quote:

[..]

Tja dat is de waarheid.
Achmed moet niet zo zeuren.
Laffe huichelaar
  zondag 23 oktober 2011 @ 13:48:51 #16
321876 Cherna
Fuck the System
pi_103450651
Afschaffen dat ritueel slachten. En als je dan niet gaat stemmen is dat jou keuze. Daar ben je vrij in.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_103452290
quote:

[..]

Tja dat is de waarheid.
Nu je weer met Henk en Achmed aankomt :

Volgens mij maakt Henk's PVV juist werk van de bestrijding van jouw echte dierenmishandeling

En zijn links-midden-rechts met meerderheid voor een verbod van Achmed's ritueel slachten.

Ze zien het als echte dierenmishandeling .

Achmed zeurt inderdaad nogal.
pi_103452465
quote:

[..]

Tja dat is de waarheid.
Achmed moet niet zeiken want deze wetgeving is niet op hem van toepassing
Een orthodoxe Sam of Moos hebben hier meer last van
pi_103463408
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 12:55 schreef Tanin het volgende:
Er komt toch helemaal geen verbod op ritueel slachten? alleen op onverdoofd ritueel slachten, en dat is niet meer dan terecht.
Sterker nog: het verbod op onverdoofd slachten bestaat al. Al jaren.

Wat men nu verwijdert is slechts de uitzondering op de wet voor een geselecteerd groepje moslims en joden. Die dan vervolgens gewoon aan dezelfde eisen moeten gaan voldoen die al jaren voor alle andere slachters in Nederland gelden. Ook de slachters van andere geloven.
pi_103464024
quote:
Je moet toch ergens beginnen.
pi_103464699
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 14:17 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Nu je weer met Henk en Achmed aankomt :

Volgens mij maakt Henk's PVV juist werk van de bestrijding van jouw echte dierenmishandeling

En zijn links-midden-rechts met meerderheid voor een verbod van Achmed's ritueel slachten.

Ze zien het als echte dierenmishandeling .

Achmed zeurt inderdaad nogal.
De PVV is juist verdeeld over het slachtverbod tussen dierenliefhebbers en mensen die meer pro Israël zijn.
pi_103465693
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 10:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Beetje jammer dat een groot gedeelte van nederland gebouwd en gebasseerd is op geloof dus snap de redenering wel.
To escape criticism: Do nothing, Say nothing, Be nothing.
  zondag 23 oktober 2011 @ 19:49:00 #23
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_103465946
Lekker eerlijk naar de dieren toe die wel onverdoofd ritueel zijn geslacht. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_103466004
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 19:44 schreef pasab het volgende:

[..]

Beetje jammer dat een groot gedeelte van nederland gebouwd en gebasseerd is op geloof dus snap de redenering wel.
Ik zou de redenering "geloof is heel, heel, heel belangrijk voor sommige mensen, dus zouden we speciaal voor hen iets soepeler met de regels om kunnen gaan" kunnen begrijpen als die vuistregel consequent zou worden toegepast - en niet alleen voor een handjevol geselecteerde sub-groepjes van slechts enkele religies.

Sterker nog: diezelfde redenering zou dan ook voor niet-religieuze motieven die heel belangrijk voor mensen zijn moeten gelden. Want "van mijn geloof moet ik..." is in geen enkel opzicht iets wat specialer is of meer respect en tolerantie verdient dan "van mijn eigen leefregels moet ik...".
pi_103466105
Als ik een allochtoon zou zijn en het onbegrijpelijk zou vinden dat men in het land waar ik woon er geen begrip is voor het dood vermoorden van lammetjes dan zou ik mij afvragen of ik wel iets te zoeken heb in dat land.

Dat zouden er meer moeten doen.

Vertrek lekker naar Libië ofzo :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 23 oktober 2011 @ 19:54:01 #26
13462 BansheeBoy
pi_103466192
Inmiddels is Nederland gestoeld op Islamitisch-Christelijke waarden. Dus daar we moeten we ook naar handelen. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_103466222
quote:
15s.gif Op zondag 23 oktober 2011 19:54 schreef BansheeBoy het volgende:
Inmiddels is Nederland gestoeld op Islamitisch-Christelijke waarden. Dus daar we moeten we ook naar handelen. :{

Pardon? 8)7
vosss is de naam,
  zondag 23 oktober 2011 @ 19:56:30 #28
13462 BansheeBoy
pi_103466315
quote:
7s.gif Op zondag 23 oktober 2011 19:54 schreef vosss het volgende:

[..]

Pardon? 8)7
Als ik de groei van de Islam zie, relatief en in absolute aantallen, qua mensen als moskeeën, is het een utopie te denken dat de Islam hier geen enkele invloed heeft. Sterker nog, de Islam heeft de plaats van het Jodendom ingenomen en zal de plek van het Christendom gaan innemen. :{

Gaan innemen. :{

pi_103466328
quote:

Dus vanaf heden mogen de moslims nog wel onverdoofd slachten, maar de joden niet bedoel je ;) ?
  † In Memoriam † zondag 23 oktober 2011 @ 21:41:11 #30
341203 3-voud
pi_103473402
quote:

Kijk, komt de aap dan toch uit de mouw.
Eerst voorkeursbehandeling omdat ze zo zielig zijn, nu moet dat op basis van het toenemende aantal.
Fijn dat je de grote blonde schreeuwert zijn gelijk alsnog bewijst.
pi_103473769
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 21:41 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Kijk, komt de aap dan toch uit de mouw.
Eerst voorkeursbehandeling omdat ze zo zielig zijn, nu moet dat op basis van het toenemende aantal.
Fijn dat je de grote blonde schreeuwert zijn gelijk alsnog bewijst.
Ach het is BSB maar. Die knakker had graag achter de knuppels gezeten van een van de 911 vlieguitgen. Terrorist in de dop. Niet al te veel aandacht aan schenken :)
vosss is de naam,
pi_103474203
Ritueel slachten

Loopt in POL al een zeer actief topic over :)
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_103474206
quote:
14s.gif Op zondag 23 oktober 2011 21:45 schreef vosss het volgende:

[..]

Ach het is BSB maar. Die knakker had graag achter de knuppels gezeten van een van de 911 vlieguitgen. Terrorist in de dop. Niet al te veel aandacht aan schenken :)
Wat een debiele opmerking.

Als je trouwens lammetjes slachten zielig vindt moet je eens een keer een slachthuis bezoeken of vegetariër worden.

De illusie dat 'wij' wel humaan met dieren omgaan en 'zij' niet voelt fijn maar is helaas niet op de waarheid gebaseerd.
  † In Memoriam † zondag 23 oktober 2011 @ 21:55:11 #34
341203 3-voud
pi_103474504
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 21:50 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Wat een debiele opmerking.

Als je trouwens lammetjes slachten zielig vindt moet je eens een keer een slachthuis bezoeken of vegetariër worden.

De illusie dat 'wij' wel humaan met dieren omgaan en 'zij' niet voelt fijn maar is helaas niet op de waarheid gebaseerd.
Onze slachtmethoden zijn ook niet perfect. Maar we doen er alles aan. Dat is al prijzenswaardig.
Nu nog het transport flink verbeteren en we zijn steeds beter op weg.
  zondag 23 oktober 2011 @ 21:57:30 #35
13462 BansheeBoy
pi_103474706
quote:
14s.gif Op zondag 23 oktober 2011 21:45 schreef vosss het volgende:

[..]

Ach het is BSB maar. Die knakker had graag achter de knuppels gezeten van een van de 911 vlieguitgen. Terrorist in de dop.
Pardon? :?

pi_103474845
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 21:55 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Onze slachtmethoden zijn ook niet perfect. Maar we doen er alles aan. Dat is al prijzenswaardig.
Nu nog het transport flink verbeteren en we zijn steeds beter op weg.
We doen er helemaal niet alles aan. Veel dieren leven in erbarmelijke omstandigheden om de prijs lekker laag te kunnen houden. Vooral varkens.

We doen er alles aan mijn reet.
  † In Memoriam † zondag 23 oktober 2011 @ 22:11:59 #37
341203 3-voud
pi_103475930
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 21:59 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

We doen er helemaal niet alles aan. Veel dieren leven in erbarmelijke omstandigheden om de prijs lekker laag te kunnen houden. Vooral varkens.

We doen er alles aan mijn reet.
Ik denk dat je een beetje klem zit in deze en dan oude en/of zelf verzonnen feiten erbij nodig hebt.
Ik kan daar niks mee.
pi_103476260
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 22:11 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ik denk dat je een beetje klem zit in deze en dan oude en/of zelf verzonnen feiten erbij nodig hebt.
Ik kan daar niks mee.
er niks ouds aan de mishandeling van dieren in de bio-industrie. Waarom denk je dat vlees zo goedkoop is?

De Partij voor de Dieren zou dat, en vanuit hun standpunt niet meer dan terecht ook afschaffen. Daar krijgen ze echter geen steun voor. Maar aangezien dit standpunt makkelijk symbolisme moslims pesten is doen lekker veel partijen mee.

Gewoon hypocriet. Jammer dat je altijd ineens persoonlijk wordt als je argumenten opraken.
  † In Memoriam † zondag 23 oktober 2011 @ 22:18:27 #39
341203 3-voud
pi_103476423
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 22:16 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

er niks ouds aan de mishandeling van dieren in de bio-industrie. Waarom denk je dat vlees zo goedkoop is?

De Partij voor de Dieren zou dat, en vanuit hun standpunt niet meer dan terecht ook afschaffen. Daar krijgen ze echter geen steun voor. Maar aangezien dit standpunt makkelijk symbolisme moslims pesten is doen lekker veel partijen mee.

Gewoon hypocriet. Jammer dat je altijd ineens persoonlijk wordt als je argumenten opraken.
Oh, maar dat zei ik ook he? Er is nog van alles aan de hand. Maar omdat wij zon achterlijk moslim gebruik van tafel vegen betekent niet dat we voor die tijd de andere zaken al direct verbetert moeten hebben. Dat proces is gaande.
Dat jij er geen geduld voor hebt, enkel om die wet af te schieten, is een brak standpunt.
pi_103534196
Het verbod op onverdoofd ritueel slachten vind ik een uitstekende zaak, wat niet wegneemt dat ook andere zaken rondom dierwelzijn aandacht verdienen. Het probleem zit 'm vooral in de absurde interpretatie die gelovigen erop nahouden. Het gaat dan om definities die men hanteert. Een dier dat niet op 4 benen kan staan, wordt als 'dood' beschouwd. Een verdoofd dier kan niet meer op z'n benen staan, maar is niet dood. Gelovigen beschouwen dat dier - tegen beter weten in - toch als dood. Het slacht van zo'n verdoofd dier zou dan niet kosher of halal zijn, omdat ze van hun geloof geen dode dieren mogen slachten. Gelovigen maken dus vooral zelf een probleem van iets wat helemaal geen probleem zou hoeven zijn.
pi_103534234
quote:
Links is in paniek.
De allochtone kiezer vertegenwoordigt hooguit 4-5 zetels. Ik zou me als gevestigde linkse partij meer zorgen maken over peilingen waarin de Partij voor de Dieren op 4 zetels staat...
pi_103534589
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:22 schreef Elfletterig het volgende:
Gelovigen maken dus vooral zelf een probleem van iets wat helemaal geen probleem zou hoeven zijn.
Om over de hypocrisie nog maar te zwijgen, gelovigen zondigen op reguliere basis tegen meerder geboden en verboden... maar daar horen we niets over... een gebedje en het is weer goed :')
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_103534871
quote:
3s.gif Op zondag 23 oktober 2011 18:52 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Sterker nog: het verbod op onverdoofd slachten bestaat al. Al jaren.
Onzin, er wordt helemaal niet verdoofd geslacht in Nederland. Dat is een eufemisme voor een efficiente en goedkope slachtmethode die nog door een uitzendkracht op minimumloon kan worden uitgevoerd, als einde van een bijzonder dieronvriendelijke keten die op dezelfde kostenlogica is gebaseerd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_103553831
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Onzin, er wordt helemaal niet verdoofd geslacht in Nederland. Dat is een eufemisme voor een efficiente en goedkope slachtmethode die nog door een uitzendkracht op minimumloon kan worden uitgevoerd, als einde van een bijzonder dieronvriendelijke keten die op dezelfde kostenlogica is gebaseerd.
Dit ben ik met je eens. Niettemin stelt de wet letterlijk dat onverdoofd slachten verboden is.
Dat men "onverdoofd" veel te laks interpreteert is een goed vervolgpunt voor de PvdD.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')