http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-2-niets-waard.dhtmlquote:Deze beveiligingsbeelden uit de Chinese stad Foshan City laten zien dat een mensenleven in China blijkbaar niets waard is.
De twee-jarige Yueyue was afgelopen donderdag aan het spelen op een markt toen zij werd overreden door een busje. De eigenaar van het voertuig dacht waarschijnlijk dat hij over een blikje was gereden, want hij ging er vandoor zonder te kijken wat er aan de hand was.
Vervolgens liepen er drie mensen voorbij die geen van allen een helpende hand hebben geboden. Ze belden zelfs geen alarmnummer.
Even later werd ze nog eens overreden door een tweede busje. Vervolgens kwamen er in de vijf minuten erna, vijftien mensen voorbij die allemaal naar haar keken, maar geen hulp boden. Zo melden VKMag.com en de Shanghai Daily.
Uiteindelijk was het de vrouwelijke vuilnisophaler die, zeven minuten nadat Yueyue was aangereden door het eerste busje, hulp bood. Ze probeerde het meisje rechtop te krijgen, maar dat lukte niet omdat Yueyue verlamd was. Vervolgens verplaatste ze het kind naar de zijkant van de weg. Daar riep de vrouw om hulp, hierop reageerde de moeder van het kind die vervolgens haar dochter in de armen nam.
Yueyue werd dodelijk gewond naar het ziekenhuis gebracht, waar ze enkele dagen later overleed.
quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 01:52 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Zo is het maar net.
Nederlandse hulpverleners die wij aan hun lot overlaten. Weet je wat de achterliggende reden daarvan is: dat je als crimineel wordt bestempelt bij de politie als je echte actie onderneemt. Ook kun je kans lopen op een strafblad, wat voor moeilijkheden zou kunnen zorgen bij het vinden van een baan later.
Ja in Nederland heb je dan kans om ook in elkaar geslagen te worden tot misschien wel de dood en in China dat je voor alle kosten moet opdraaien.quote:Zo is het maar net.
Nederlandse hulpverleners die wij aan hun lot overlaten. Weet je wat de achterliggende reden daarvan is: dat je als crimineel wordt bestempelt bij de politie als je echte actie onderneemt. Ook kun je kans lopen op een strafblad, wat voor moeilijkheden zou kunnen zorgen bij het vinden van een baan later.
Ben ik het mee eens, een kind en dan moet je nog rekening houden met kosten. Sad. Wij mensen worden nog eens onze eigen ondergang.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 01:55 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ja in Nederland heb je dan kans om ook in elkaar geslagen te worden tot misschien wel de dood en in China dat je voor alle kosten moet opdraaien.
Als omstander ben je gewoon de lul.
De toestand in China is inderdaad sick.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 01:55 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
In de vorige topic kreeg ik te horen dat het heeft te maken met het feit dat je voor de kosten kunt opdraaien, als je een beetje actie onderneemt om te bellen naar het alarmnummer. SICK.
Nee, dat laatste klopt voor zover ik weet niet.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 01:55 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
In de vorige topic kreeg ik te horen dat het heeft te maken met het feit dat je voor de kosten kunt opdraaien, als je een beetje actie onderneemt om te bellen naar het alarmnummer. SICK.
Het is maar de vraag of je door te helpen met hoge kans op die zelfrunatie daadwerkelijk wel iemand effectief kan helpen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 01:57 schreef Madame_Paon het volgende:
Maar wees eens hl eerlijk: als je door iemand te helpen, zelf geruneerd wordt, zou je diegene dan nog helpen?
Ik denk veel mensen niet, zelfs de mensen die doen alsof ze moreel superieur zijn.
Ik ben benieuwd naar de verklaring voor die afgestomptheid. Wat genoemd is is een afrekening.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 01:50 schreef Chule het volgende:
[..]
Inderdaad.Niemand praat dit gedrag goed. Er wordt alleen geprobeerd een verklaring voor dit gedrag te vinden.
Ik kan dit niet bevestigen, maar iemand op internet die in Taiwan woont zegt dat het er daar hetzelfde aan toegaat. En dat was nog voor dit hele incident in China.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 02:02 schreef Madame_Paon het volgende:
Maar is er eigenlijk een betrouwbare bron die kan bevestigen dat je in China inderdaad voor de kosten opdraait en de schuld kan krijgen als je iemand helpt?
Als dat namelijk niet zo is, zijn die figuren in dat filmpje die niks doen echt enorm walgelijk.
Mijn ouders die het Chinese nieuws volgen. Is ook soort van 'algemeen bekend' in China dat je je beter niet kunt bemoeien met dit soort dingen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 02:02 schreef Madame_Paon het volgende:
Maar is er eigenlijk een betrouwbare bron die kan bevestigen dat je in China inderdaad voor de kosten opdraait en de schuld kan krijgen als je iemand helpt?
Als dat namelijk niet zo is, zijn die figuren in dat filmpje die niks doen echt enorm walgelijk.
Ik kon volgens jou niet lezen maar ik heb wel degelijk gelezen. Als je iemand naar het ziekenhuis brengt kun je volgens Selang voor de kosten opdraaien. Je draait niet op voor de zorgkosten als je de hulplijnen belt.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 02:02 schreef Madame_Paon het volgende:
Schrijnend om te zien dat mensen er zo langs kunnen lopen alsof het niets isquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 01:53 schreef kingtoppie het volgende:
Ik las net dit nieuws en heb helaas het filmpje bekeken, ik raad je aan dat niet te doen, het nieuwsbericht zelf zegt al genoeg.
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-2-niets-waard.dhtml
Het hele filmpje
Maar hoe is het in vredesnaam mogenlijk om er gewoon langs te lopen, en nog erger, nog een keer over dit meisje heen te rijden.
Ik kan hier echt niet met mijn verstand bij,
Laatste post:
[..]
Inderdaad.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 02:06 schreef kingtoppie het volgende:
Stop alsjeblieft met dat persoonlijke gedoe hier.. negeer elkaar ofzo.
Dat is juist het probleem. Je kunt iemand niet helpen als jezelf geruneerd wordt, want dan zit jezelf binnen korte tijd in de shit. Dan denk je niet meer helder en dan zullen dit soort praktijken nog heel vaak voorkomen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 01:57 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
De toestand in China is inderdaad sick.
Mensen helpen wordt daar dus eigenlijk afgestraft.
Gelukkig is de situatie in Nederland heel anders.
Maar wees eens hl eerlijk: als je door iemand te helpen, zelf geruneerd wordt, zou je diegene dan nog helpen?
Ik denk veel mensen niet, zelfs de mensen die doen alsof ze moreel superieur zijn.
na de hulplijn loop je weer verder?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 02:05 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik kon volgens jou niet lezen maar ik heb wel degelijk gelezen. Als je iemand naar het ziekenhuis brengt kun je volgens Selang voor de kosten opdraaien. Je draait niet op voor de zorgkosten als je de hulplijnen belt.
Goh. Nou zeg. Tis me kennelijk beter gelukt om te lezen.
Als dat inderdaad klopt, valt het wel te begrijpen dat mensen deden alsof ze haar niet zagen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 02:04 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Ik kan dit niet bevestigen, maar iemand op internet die in Taiwan woont zegt dat het er daar hetzelfde aan toegaat. En dat was nog voor dit hele incident in China.
Als je iemand helpt, is de kans groot dat die persoon JOU gaat aanklagen, want je zal er wel iets mee te maken hebben.
+1quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 02:09 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Als dat inderdaad klopt, valt het wel te begrijpen dat mensen deden alsof ze haar niet zagen.
De meeste personen zouden in die situatie dan ook gewoon doorlopen.
Mensen die dat ontkennen, liegen tegen zichzelf.
Er was toenstraks op tv wel een stukje op PressTV, en toen vertelde een man dat als je iemand die zoiets overkomt gaat helpen, jij zelf aangeklaagd kan worden en een schadevergoeding kan krijgen. Omdat mensen dan JOU aan kunnen wijzen dat je het slachtoffer nog meer schade toegebracht hebtquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 02:09 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Als dat inderdaad klopt, valt het wel te begrijpen dat mensen deden alsof ze haar niet zagen.
Jah zeker.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 02:09 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |