Dit geeft een hele andere kijk op de zaken. Dus iedereen hier zou doorlopen als hij iemand zwaargewond op straat ziet liggen?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 02:09 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Als dat inderdaad klopt, valt het wel te begrijpen dat mensen deden alsof ze haar niet zagen.
De meeste personen zouden in die situatie dan ook gewoon doorlopen.
Mensen die dat ontkennen, liegen tegen zichzelf.
Niet hier. In landen waar zulke bizarre regels gelden.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 02:12 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Dit geeft een hele andere kijk op de zaken. Dus iedereen hier zou doorlopen als hij iemand zwaargewond op straat ziet liggen?
Het antwoord op mijn vorige vraag is dus ja.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 02:12 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Niet hier. In landen waar zulke bizarre regels gelden.
hier is iedereen verplicht verzekerdquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 02:12 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Dit geeft een hele andere kijk op de zaken. Dus iedereen hier zou doorlopen als hij iemand zwaargewond op straat ziet liggen?
Ik had het over landen als China. Natuurlijk weet ik dat iedereen verplicht verzekerd is.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 02:13 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
hier is iedereen verplicht verzekerd
Ik doelde op de landen die jij 'bizarre landen' noemt. Nederland kwam niet eens in mij op toen ik die reactie typte.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 02:14 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Nee, want je had over de situatie hier en de situatie is hier heel anders.
Nee, maar je denkt wel twee keer na en de kans bestaat dat lugubere figuren jou financieel trachten uit te buiten.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 02:12 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
En zoveel mensen zijn het niet.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 02:14 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Ik had het over landen als China. Natuurlijk weet ik dat iedereen verplicht verzekerd is.
Dat is echt walgelijk.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 02:16 schreef Sinji het volgende:
Doet me erg denken aan de situatie waar ze in New York een gewonde zwerver dood lieten bloeden. Hij had een overval verijdelt en kreeg messteken![]()
25 mensen liepen langs hem
http://news.bbc.co.uk/2/hi/8644413.stm
Als jij een zwerver op straat zie liggen? denk je dan niet eerst dat ie ligt te slapen als er geen bloed omheen ligt?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 02:18 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Dat is echt walgelijk.
De situatie is in de VS toch heel anders dan in China?
Tenzij degene die hem had neergestoken er nog bij stond, hadden ze totaal geen reden om hem niet te helpen.
blood everywhere brahquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 02:18 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Als jij een zwerver op straat zie liggen? denk je dan niet eerst dat ie ligt te slapen als er geen bloed omheen ligt?
Met meerdere messteken ligt er meestal wel een behoorlijke plas bloed.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 02:18 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Als jij een zwerver op straat zie liggen? denk je dan niet eerst dat ie ligt te slapen als er geen bloed omheen ligt?
Zoals helaas vele Amerikanen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 02:19 schreef Sinji het volgende:
Kutte detail was nog dat hij onlangs zijn baan verloor en daarmee op straat belande
Wij mensen worden nog een keer onze eigen ondergang. Eigenlijk vind ik het raar van mijzelf dat ik nog opkeek van het feit dat niemand het kind helpte. Eigenlijk zou niks mij tegenwoordig meer moeten verbazen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 02:18 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Dat is echt walgelijk.
De situatie is in de VS toch heel anders dan in China?
Tenzij degene die hem had neergestoken er nog bij stond, hadden ze totaal geen reden om hem niet te helpen.
Dit meisje haar beentjes waren gewoon gelijk met het asfalt.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 02:20 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Met meerdere messteken ligt er meestal wel een behoorlijke plas bloed.
China, moet je betalen en kun je worden aangeklaagd, als dit allemaal op waarheid berust, en dit is een reden om iemand gewoon rustig te laten sterven.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 02:21 schreef Staal het volgende:
[..]
Dit meisje haar beentjes waren gewoon gelijk met het asfalt.
toch als je het geld bespaart aan haar.. kan je in de 3e wereld landen meer kinderen weer helpen van de dood en nog geld overhouden.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 02:25 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
China, moet je betalen en kun je worden aangeklaagd, als dit allemaal op waarheid berust.
Dan maakt het niet uit of je wordt platgereden, wat uitermate walgelijk is. Die mensen die langsliepen hebben op het minst geen moraal meer.
Dat laatste daar gaat het me om. Hoe kan een mens zo afgestompt raken. Wat is er aan de hand?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 02:25 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
China, moet je betalen en kun je worden aangeklaagd, als dit allemaal op waarheid berust.
Dan maakt het niet uit of je wordt platgereden, wat uitermate walgelijk is. Die mensen die langsliepen hebben op het minst geen moraal meer.
De wreedheid van de mens is niet tijdsgebonden. Vanwege de (sociale) media en toegankelijkheid van internet van tegenwoordig is het alleen prominenter naar voren gekomen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 02:27 schreef Staal het volgende:
[..]
Dat laatste daar gaat het me om. Hoe kan een mens zo afgestompt raken. Wat is er aan de hand?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |