Wij betalen 100 euro meer per inwoner. Dat maakt heel wat uit.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 00:53 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dit snap ik niet goed, wordt als een soort tegenstelling neer gezet, maar DL en Oostenrijk betalen dan toch ongeveer evenveel als NL?
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 10:10 schreef vosss het volgende:
Ik denk dat als Nederland niet meegedaan had aan de hele euro dat we goedkoper uit waren geweest.
De gulden was een prima munt en al die doemscenario's die ons toen voorgehouden werden waren grote onzin.
Dit kost ons veel en veel en veel meer en tegen de tijd dat wij een keer geld nodig hebben is heb op.
Oh, is dat zo? Ik vind dat niet veel uitmaken op een bedrag van 2.600 Euro. Maar toch bijna 4 % natuurlijk.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 07:04 schreef paulgo het volgende:
[..]
Wij betalen 100 euro meer per inwoner. Dat maakt heel wat uit.
nee dan had het licht uit gegaan en was er oorlog gekomen, heeft Balkenende zelf gezegdquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 10:10 schreef vosss het volgende:
Ik denk dat als Nederland niet meegedaan had aan de hele euro dat we goedkoper uit waren geweest.
De gulden was een prima munt en al die doemscenario's die ons toen voorgehouden werden waren grote onzin.
Dit kost ons veel en veel en veel meer en tegen de tijd dat wij een keer geld nodig hebben is heb op.
Volgens mij heeft Nederland op dit moment een staatsschuld van 379 miljard ongeveer?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 22:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dit een rijk land? We kunnen niet eens onze bejaarden wassen..
zeg maar 400 inmiddelsquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 11:54 schreef paddy het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Nederland op dit moment een staatsschuld van 379 miljard ongeveer?
quote:Nationale schuld 2011: Staatsschuld en rentelasten nemen toe.
Nieuwsbericht | 21-09-2010
De EMU-schuld zal naar verwachting eind 2011 406 miljard euro bedragen. Dit is gelijk aan 66 procent van het bruto binnenlands product (BBP). De EMU-schuld bedroeg eind 2009 348 miljard euro (61 procent BBP) en zal naar verwachting eind 2010 382 miljard euro bedragen (64 procent BBP).
Ik loop dus alweer achterquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 11:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zeg maar 400 inmiddels
http://www.rijksoverheid.(...)asten-nemen-toe.html
[..]
We zijn hier dan ook knetterrijk met een gigantische welvaart.quote:
Is alle huidige apparatuur met GPS-functionaliteit eigenlijk compatible met die Galileo-krempel, of werkt dat laatste systeem weer met zijn eigen chipset?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 10:42 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Gisteren was het ook weer op tv over de Galileo: Zegt die verslaggeefster: 'Er zijn nog een aantal tegenstanders, maar die zijn waarschijnlijk in de minderheid, want de satellieten zijn de lucht in.'
Eens. Daarom is het niet gek dat wij veel betalen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:23 schreef 3-voud het volgende:
Opvallend.Men schiet dit kabinet af en wil dat de grootste schouders de grootste lasten dragen. Ofwel, de rijken aanpakken.
Nu de lijn doorgetrokken is op Europees niveau, hoor ik ze niet in volle blijdschap. Ik denk dat "eigen portomonee" toch meer invloed heeft dan we dachten.
Mooi gesproken.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:33 schreef Cherna het volgende:
Och de EU een communistisch gedrocht. Vreemd is toch dat we in de jaren 80 juichte dat de muur omviel in 1989. We waren zelfs tegen de plannen van Gorbatsjov die de macht in Moskou wilde behouden. Achter zijn rug om werden plannen gesmeed zodat alle deelrepublieken hun eigen onafhankelijkheid wilde en hun macht kregen. Dit was wat het Weste wilde. Jeltsin was de geschikte persoon om dit te realiseren. Het Sovet tijderk was teneinde.
Wat doen we nu? we maken een EU zoals het vroegere Sovjet tijdperk. De macht in Brussel. Waar we altijd tegen waren word nu langzaam onder druk van Brussel gevormd. Een communistisch gedrocht dat zijn weerga niet kent. Alles zullen we eerlijk delen.
Dat komt omdat wij Nederlanders geen solidariteit hebben niet naar onze mede-Nederlanders en al helemaal niet naar onze mede-Europeanen. Typisch kruideniersmentaliteit: “whatuh koste 't allemaaaalll?" Niet beseffende wat het ons allemaal heeft opgeleverd.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 22:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dit een rijk land? We kunnen niet eens onze bejaarden wassen..
lolquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:50 schreef 3-voud het volgende:
Had je de koffers al gepakt? Of heb je je bedacht?
Ja, erg communistisch, zo'n op vrije handel en liberalisering gerichte unie. Als je doelt op het democratisch gehalte van de EU: in het Europees Parlement zitten wel degelijk gekozen politici uit de verschillende lidstaten. Zo a-democratisch is het allemaal niet.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:33 schreef Cherna het volgende:
Och de EU een communistisch gedrocht. Vreemd is toch dat we in de jaren 80 juichte dat de muur omviel in 1989. We waren zelfs tegen de plannen van Gorbatsjov die de macht in Moskou wilde behouden. Achter zijn rug om werden plannen gesmeed zodat alle deelrepublieken hun eigen onafhankelijkheid wilde en hun macht kregen. Dit was wat het Weste wilde. Jeltsin was de geschikte persoon om dit te realiseren. Het Sovet tijderk was teneinde.
Wat doen we nu? we maken een EU zoals het vroegere Sovjet tijdperk. De macht in Brussel. Waar we altijd tegen waren word nu langzaam onder druk van Brussel gevormd. Een communistisch gedrocht dat zijn weerga niet kent. Alles zullen we eerlijk delen.
Dat zijn de woorden die op de flyer staan inderdaad.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 14:05 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Ja, erg communistisch, zo'n op vrije handel en liberalisering gerichte unie.
En wat heeft het ons opgeleverd? Met die miljarden die nu weer in die pot gaan durf ik gerust te stellen dat we beter af waren geweest zonder die Euro en dat kut verdrag.quote:Niet beseffende wat het ons allemaal heeft opgeleverd.
En daar gaat het bij veel mensen mis. Als je ergens geen geld voor hebt dan moet je het godverdomme niet kopen en nee ook niet als je buurman wel een nieuwe dikke auto en mega tv gekocht heeft (al dan niet van geleend geld)quote:He, we willen tenslotte wel allemaal die nieuwe plasma tv en keuken, en twee keer per jaar op vakantie kunnen blijven gaan.
Ik snap niet waar je op doelt.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 14:11 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat zijn de woorden die op de flyer staan inderdaad.
De praktijk is anders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |