quote:
Op zondag 27 mei 2012 09:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:[..]
Dat hoorde ik in het commentaar inderdaad. En daar valt ook wel iets voor te zeggen, maar zorgt het verbod op directe radio-communicatie tussen coureurs er niet al deels voor dat teamgenoten elkaar minder snel weten te vinden voor een
two car tango?
NASCAR heeft dit jaar naar de fans in amerika geluisterd en die wilden heel graag het pack-racing terug. Het communicatie-verbod tussen de coureurs is meer een veiligheidregel dan dat het de
two car tango's tegenhoud. Met de communicatie tussen coureurs wordt het best druk in helm van coureur, want hij kan max. 5 stemmen door zijn headset horen. (spotter, crew chief, team owner en 2 coureurs(twee verschillende radio's). Dat komt de veiligheid van de sport niet ten goede.
De regel heeft het ook iets leuker gemaakt voor de fans. Je ziet nu namelijk een druk overleg ("kan mijn coureur met jouw coureur samenwerken") op de spotters-stand en crew chief's lopen naar elkaar toe met whiteboards om samenwerkingen op te zetten.
Daarnaast is het dit seizoen zo, dat de
two car tango geen voordelen biedt ten opzichte van het pack-racen. Maar goed de komende drie weken wordt het racen alleen maar mooier. Volgend weekend is de Monster Mile, het weekend daarna gaan ze naar Pocono met nieuw asfalt en daarna hebben we Michigan. Tijdens een test-sessie paar maanden terug haalde ze een snelheid van 217 mph en NASCAR heeft gezegd dat het !GEEN! restrictor-plate race wordt!
An expert is a man that has made all mistakes possible in a narrow field of expertise -- Albert Einstein