abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103384434
Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Miles Veel posters hier doen de 'Miles' van Leslie Sansone. Het is een laagdrempelig fitnessprogramma dat je thuis kan doen zonder dat je er iets bij nodig hebt. Het komt er op neer dat je wandelt, je maakt pas op de plaats. Er zitten een paar kleine variaties in, zoals de kicks en kick-backs. Het is makkelijk te volgen en vol te houden. Er zijn vele DVD's verkrijgbaar en die zijn allemaal opgedeeld in miles. Eén mile (1.6 km) duurt 12-16 minuten, afhankelijk van de DVD die je doet (de ene DVD heeft een wat hoger tempo dan de andere) en je verbrandt hiermee minimaal 100 kcal.
Voorbeelden zijn hier te zien.

Ik wil ook! Dat kan ;) Maak een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter óf één van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks:

Riann

BrandX

I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_103384873
O: Appeltje, yoghurt met Special K
T: sinaasappel
L: boterham met kaas, boterham met pindakaas
T: sinaasappel
D: Mosterdsoep uit een zakkie, 9 sneetjes stokbrood met kruidenboter
T: appel
c_/ : krap 2 liter water, 2 grote koppen groente thee
*O* : niks nakkes nada, mezelf vrijaf gegeven, want ongesteld en retezielig
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:33:04 #3
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_103385357
:* voor arme zielige Feebs...

Ik zit op de bank en geniet van mijn glas wijn O+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_103385425
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 19:33 schreef Sjeen het volgende:
:* voor arme zielige Feebs...

Ik zit op de bank en geniet van mijn glas wijn O+
:* en proost!
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:49:00 #5
251095 Purdey
Better off alone..
pi_103386219
Knuf voor Phoeb!

Net een verse eierkoek van de bakker, en een stukje 70% chocolade op. Mmm!

Ik mis trouwens roze-spekkie ook al een tijdje.
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:03:27 #6
251095 Purdey
Better off alone..
pi_103387021
Met die kcal teller app kun je gewoon streepjescodes scannen met je tab/telefoon :D

Het is m'n nieuwe speeltje ;)
pi_103387721
Tihihihi ik vermaak me er ook als een malle mee :D
(Dank voor de knuf :D)
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:22:36 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_103387909
Hebben jullie die fitness app? Ik heb een android en zie er een paar in de market
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:25:01 #9
251095 Purdey
Better off alone..
pi_103388016
Jep, ik heb uit de android market 'fat secret calorie counter'. Heel tof, en het scannen is hartstikke tof!
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:52:38 #10
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_103390001
Ik ga je niet knuffen hoor Phoebs. Je bloedt. Ieuw :{w

En wijn, dat wil ik ook. Eén droge witte kan best toch?
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  Licht Ontvlambaar vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:55:48 #11
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_103390225
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 20:52 schreef m@x het volgende:
Ik ga je niet knuffen hoor Phoebs. Je bloedt. Ieuw :{w

En wijn, dat wil ik ook. Eén droge witte kan best toch?
Mits je ervan geniet :Y
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_103398367
By wijn heb ik eigenlijk zoiets "eentje zet geen zoden aan de dijk" dus dan doe ik het maar helemaal niet :') :@

GOEDENAVOND MIJN NAAM IS DANCINGPHOEBE EN IK BEN EEN ALCOHOLICA! :W
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 23:19:27 #13
251095 Purdey
Better off alone..
pi_103400255
*In koor en kring* Hallo DancingPhoebe!
pi_103400462
Jezus! Midnight cravings!!

* DancingPhoebe mantraat "nothingtastesasgoodasskinnyfeelsnothingtastesasgoodasskinnyfeelsnothingtastesasgoodasskinnyfeelsnothingtastesasgoodasskinnyfeelsnothingtastesasgoodasskinnyfeelsnothingtastesasgoodasskinnyfeelsnothingtastesasgoodasskinnyfeelsnothingtastesasgoodasskinnyfeelsnothingtastesasgoodasskinnyfeelsnothingtastesasgoodasskinnyfeelsnothingtastesasgoodasskinnyfeels"
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 23:43:25 #15
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103401552
Nu wou ik dat ik een smartphone had ... kon ik ook zulke handige apps gebruiken.
Soms is de motivatie een beetje op. O-)
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 10:24:54 #16
251095 Purdey
Better off alone..
pi_103409420
Ik weet niet of die app mij ook gaat helpen en motiveren hoor. Tot nu toe ik vind ik het scannen een leuke gadget, maar weten wat er in iets zit, wist ik al. Ik ben een tijdje geleden begonnen met dingen afwegen op een keukenweegschaal. Vaak staat er tegenwoordig op producten 'Bevat ... kcal per ... gram'. Maar tot je het afweegt heb je geen idee hoeveel die X aantal grammen is. Juist door dingen af te wegen, wordt je bewuster. En het opschrijven werkt ook, met de kcal uitgewerkt.

Lijstje/planning voor vandaag:

O: 2 boterhammen met 30+ komijnenkaas, beker melk.
L: 4 boterhammen. Ik denk sandwichspread en kipfilet. Beker karnemelk/melk.
T: Pakje granenbiscuits, stukje fruit.
D: Pasta, met roerbakgroenten, pastasaus uit pot en misschien wat geraspte kaas.
A: Stukje donkere chocolade, thee. Handje ongezouten noten.
pi_103411901
Hier is het weekend
en we hebben niks in huis -O-
dus vanochtend crackers met pindakaas gegeten :@
zo maar eens boodschappen doen..
de lunch is ook al geweest dus het wordt een mini-calorien dagje vandaag :o

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_103412568
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 10:24 schreef Purdey het volgende:
Ik weet niet of die app mij ook gaat helpen en motiveren hoor. Tot nu toe ik vind ik het scannen een leuke gadget, maar weten wat er in iets zit, wist ik al. Ik ben een tijdje geleden begonnen met dingen afwegen op een keukenweegschaal. Vaak staat er tegenwoordig op producten 'Bevat ... kcal per ... gram'. Maar tot je het afweegt heb je geen idee hoeveel die X aantal grammen is. Juist door dingen af te wegen, wordt je bewuster. En het opschrijven werkt ook, met de kcal uitgewerkt.

Ik doe altijd een guestimation. Hmmm er zit zoveel in, ik gebruik nu op het oog zoveel % van de verpakking / ik doe zoveel keer met een verpakking, ik heb nu grofweg X gram.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:07:48 #19
319308 Tink89
To live is to dance
pi_103412821
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 12:58 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik doe altijd een guestimation. Hmmm er zit zoveel in, ik gebruik nu op het oog zoveel % van de verpakking / ik doe zoveel keer met een verpakking, ik heb nu grofweg X gram.
Ik ook! En als ik iets van crackers neem ofzo, staat er meestal ook op hoeveel kcal's ze per stuk bevatten...

Als ik al m'n eten zou moeten wegen, zou ik echt geen lol meer hebben in koken hoor, met een weegschaal en een rekenmachine erlangs uitrekenen hoe goed of slecht iets voor me is :|

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_103412978
Ja, nou ja volgens mij is dat natuurlijk ook maar even. Na een tijdje heb je je basisdingen wel in je hoofd zitten denk ik.

Maar voor mij zou het ook niet werken. Maar ik kan me wel voorstellen dat het voor anderen juist wel werkt.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:26:50 #21
251095 Purdey
Better off alone..
pi_103413356
Ik blijf dingen ook niet afwegen hoor :)
Maar bijv. met hagelslag/vlokken/zoutjes, dan weeg ik een keer af hoeveel ze dan met een portie van bijv. 20 gram bedoelen, dan weet ik dat en dan kan ik me makkelijker voorstellen hoeveel ik eet.

Ik kan natuurlijk wel roepen 'Oooh, boehoehoee, ik val niks af en ik doe zo m'n best' maar als uiteindelijk blijkt dat ik 2000 kcal per dag inneem, is dat natuurlijk pure aanstellerij.
pi_103415422
Pff, ik heb even extra hard gesport. 3 miles in plaats van 2 plus buikspieroefeningen. Ik heb gisteren niet gemiled en morgen ook niet en vanavond gaan we geloof ik Chinees eten ofzo. We gaan bij vrienden slapen. Ik hoop dat die 420 calorieën van net het een beetje goedmaken :s) .

En nu ga ik lekker in bad O+ .
Spoilers!
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 15:21:30 #23
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_103416751
De schade na een uur markten :
1 zuurdesembrood van le perron
1 groot stokbrood van de authentieke bakker
1 pond kastanjes
2 maiskolven
2 vijgen :) ik hou van de markt
ik heb geen idee hoe ik werkdagen zoals vandaag moet plannen.
Als ik om zes uur opsta en pas om 15 uur pauze heb vind ik het echt lastig.

anyhow

o : 2 creamcrackers met een dun laagje smeerkaas
t : een halve bagel, een vruchtensapje.
t : halve bagel deel 2
l : wit broodje met pindakaas
t : twee vijgen
d : tomatensoep met het mooie verse stokbrood met kruidenkaas
en pasteitjes met pompoencurry
pi_103417003
Hihi mijn marktschade: 2 kilo appels, trosje bananen, tros tomaatjes, 2 komkommers, 10 vijgen, aardappels, paprika en een hoop pepertjes *O*

O+ Markt O+

De brood en snackkramen ben ik snel voorbij gerend!
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 16:04:40 #25
251095 Purdey
Better off alone..
pi_103418472
Bij mij is de notenkraam een enorme guilty pleasure. Grappig genoeg kan ik de snoepkramen altijd links laten liggen. Ik hou totaal niet van drop/winegums/toffee's. Ik vind een stuk goede chocolade met minstens 70% cacao veel lekkerder, of een stuk nougat.

Zei ik, terwijl ik op 4 geschrapte worteltjes zit te kauwen :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')