Geldklopperij, laat je niet voor de gek houden. "Tussen de oren" kan dan wel een conclusie van een arts zijn, betekent niet dat hij/zij klaar is. Je mag van hun verwachten dat ze je ook in zo'n geval kunnen helpen, desnoods verwijzen (bijv naar psycholoog)quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 18:26 schreef Hippie15 het volgende:
Nou staat er dus op verschillende sites van de ziekte van lyme dat de reguliere testen niet heel erg betrouwbaar zijn ,dus ik ga binnenkort naar een laboratorium waar ze betere testen hebben om de ziekte van lyme op te sporen.
Nou niet echt er is ook een een keer aflevering geweest op tros radar waarover het ging over de ziekte van lyme, en dat de de bloedtesten erg onbetrouwbaar zijn.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 18:40 schreef ralfie het volgende:
[..]
Geldklopperij, laat je niet voor de gek houden. "Tussen de oren" kan dan wel een conclusie van een arts zijn, betekent niet dat hij/zij klaar is. Je mag van hun verwachten dat ze je ook in zo'n geval kunnen helpen, desnoods verwijzen (bijv naar psycholoog)
Ja okee, maar ik vind dat er eerst gezocht moet worden naar een medische oorzaak voordat ze meteen gaan roepen dat het tussen de oren zit.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 18:42 schreef Tanin het volgende:
Er zijn wel andere problemen ja (bloedarmoede (dat is B12 in wezen ook), alvleesklier problemen), maar tenzij je dokter zijn diploma echt bij een pakkie boter heeft gekregen (en als ie aan B12 denkt dan is dat niet zo), dan heeft ie daar ook gewoon op gecontroleerd, dat gaat namelijk heel makkelijk in 1 keer door.
Zoals Rhubarbje zegt, "het zit tussen je oren" is heel niet zo raar gedacht.
Dat klinkt heel vervelend, en alsof er iets mis is met je hoofd, maar zo moet je het niet zien. Het is heel normaal dat stress/vermoeidheid lichamelijke tekenen geeft, en die zijn bij iedereen anders. Ik krijg last van mijn darmen, lang voordat ik psychisch gestrest raak. Jij krijgt misschien gewoon ergens anders last van.
dat is toch ook een medische oorzaak?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 18:46 schreef Hippie15 het volgende:
[..]
Nou niet echt er is ook een een keer aflevering geweest op tros radar waarover het ging over de ziekte van lyme, en dat de de bloedtesten erg onbetrouwbaar zijn.
[..]
Ja okee, maar ik vind dat er eerst gezocht moet worden naar een medische oorzaak voordat ze meteen gaan roepen dat het tussen de oren zit.
Ja lichamelijk medisch, je begrijpt me welquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 18:51 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dat is toch ook een medische oorzaak?
Er is toch best behoorlijk gezocht als je bij een neuroloog bent geweest en een mri hebt gehad.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 18:46 schreef Hippie15 het volgende:
[..]
Nou niet echt er is ook een een keer aflevering geweest op tros radar waarover het ging over de ziekte van lyme, en dat de de bloedtesten erg onbetrouwbaar zijn.
[..]
Ja okee, maar ik vind dat er eerst gezocht moet worden naar een medische oorzaak voordat ze meteen gaan roepen dat het tussen de oren zit.
nouja ik ben in het voorjaar en in de zomer erg vaak in de natuur geweest, en misschien zou het die paar keer flink dronken zijn het getriggerd hebben.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 18:56 schreef hugsy33 het volgende:
Voor het testen p ziekte van lyme kun je het beste even bellen met pro health in weert.
Zij kunnen je vertellen welke combinatie van testen je het beste kunt doen. Niet alles word vergoed, sommige testen wel als keer een stempel van de huisarts hebt.
De meeste testen krijg je gewoon een pakketje voor thuisgestuurd (gratis) hiermee ga je naar een bloedprikpoli en dan stuur je het pakketje gewoon weer terug.
Ik ben zelf al heel lang ziek, waarschijnlijk chronische ziekte van lyme, en jouw klachten passen daar wel bij maar je hebt niet vande één o de andere dag chronische lyme.
Is er iets dat het getriggerd kan hebben? Flinke griep, infectie, ongeluk?
Of heb je al langere tijd andere klachten?
dus je bent tweemaal doorgelicht, niks aan de hand, en je houdt zelf vol dat er íets moet zijn.. dat zit dan tussen de oren, en die tip dat je meer regelmaat in je leven aan moet brengen kan een gouden tip zijn. er is dus zeker wel gezocht, meer dan ze normaal doen lijkt mequote:Op vrijdag 21 oktober 2011 18:46 schreef Hippie15 het volgende:
[..]
De week voordat ik keihard gezopen had had ik wel 2 jointjes op.quote:
Ja dat wel, veel andere dingen, maar heb dus te horen gekregen dat de gehele test goed was, dus dan moet dat ook wel goed zijn.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:23 schreef Njosnavelin het volgende:
Hebben ze ook andere bepalingen gedaan toen je bloed hebt laten prikken? Zoals glucose en insuline? De klachten die je hebt zouden bijvoorbeeld ook veroorzaakt kunnen zijn door een te laag suiker gehalte in het bloed.
Nope nog nooit gehad, voor zover ik weet was ik daarvoor gewoon kerngezond, ik werd echt nauwelijks ziek en heb nog nooit psychische klachten gehad.quote:
Het valt te proberen toch?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:46 schreef hugsy33 het volgende:
Dan lijkt lyme me sterk, dat begint eigenlijk altijd met een grieperig gevoel/stijve spieren.
Dat soort symptomen sluimeren voordat je zo ziek word als jij beschrijft.
Een avondje goed zuipen kan een sluimerende ziekte ook triggeren. Je immuumsysteem krijgt vaak een flinke opdonder.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 18:56 schreef hugsy33 het volgende:Ik ben zelf al heel lang ziek, waarschijnlijk chronische ziekte van lyme, en jouw klachten passen daar wel bij maar je hebt niet vande één o de andere dag chronische lyme.
Is er iets dat het getriggerd kan hebben? Flinke griep, infectie, ongeluk?
Tuurlijk kun je het proberenquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 20:33 schreef Hippie15 het volgende:
[..]
Het valt te proberen toch?
En volgens mij kunnen er ook al neurologische verschijnselen komen als je in fase 2 zit.
Lichamelijke reacties op (beginnende) stress kun je ook krijgen als je verder volledig (geestelijk) gezond bent hoor.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:36 schreef Hippie15 het volgende:
[..]
Nope nog nooit gehad, voor zover ik weet was ik daarvoor gewoon kerngezond, ik werd echt nauwelijks ziek en heb nog nooit psychische klachten gehad.
dat kan zeker maar ook van sluimeren heb je klachten, iig erg moe bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 20:35 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Een avondje goed zuipen kan een sluimerende ziekte ook triggeren. Je immuumsysteem krijgt vaak een flinke opdonder.
Dat weet je nog niet, en als ik weer een nee krijg dan volg ik de raad van de neuroloog op.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 20:35 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Tuurlijk kun je het proberen
en dan krijg je weer een nee
ga je dan accepteren dat het tussen je oren zit?
Ik heb sindsdien geen druppel alcohol gedronken.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 20:53 schreef capricia het volgende:
Gebruik je nog steeds alcohol? Want volgens de OP heeft alcohol het wel getriggerd...
Ik ben nooit een drinker geweest hoor, gemiddeld iets van 1 keer in de 2 maanden dronk ik alchol en was ik dronken, en ben trouwens 17, niet dat jullie denken dat ik een alcoholist ben geweest die 10 jaar aan de drank heeft gezeten.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 21:02 schreef 314 het volgende:
zijn gewoon ontwenningsverschijnselen van je drinkende oude jij
in ieder geval, flink gescand, niks gevonden.. geef geen geld meer uit, accepteer gewoon wat ze zeggen
Hypochondrie inderdaad.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 20:32 schreef afraid_tech het volgende:
Het riekt een beetje naar hyperghondrie, no offence hoor, waarom hou je zo stellig vast aan lyme, terwijl je al onderzocht bent?
eindelijk iemand die het met mij eens is, ipv het voeden van het vermoeden.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 11:30 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
[..]
Hypochondrie inderdaad.
Stop met dat gepieker en verleg je aandacht naar iets anders. En stop definitief met blowen, want dat spul is een trigger voor angsten.
Ohja, en leg je erbij neer dat je vroeg of laat toch wel een keer de pijp uitgaat, ondanks (en soms dankzij) al die dure dokters. Kan over 50 jaar zijn, maar je kunt ook net zo goed morgen onder de trein komen. Hierbij helpt het om jezelf een positieve visie aan te meten over de dood d.m.v. een bepaalde overtuiging.
Dat vroeg Perruche niet. Ze vroeg of je voldoende at.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:19 schreef Hippie15 het volgende:
Ik eet gewoon gezond, en ik eet voldoende groente.
quote:Op maandag 24 oktober 2011 18:41 schreef starla het volgende:
Zo werkt dat niet. Als je dan toch iets wilt hebben: opper het chronische vermoeidheidssyndroom, ben je toch nog een beetje ziek!
Ik dacht al, waar blijft Starlaquote:Op maandag 24 oktober 2011 18:41 schreef starla het volgende:
Nee sorry (of gefeliciteerd, hoe je wil), he hebt echt geen lyme. Je bent waarschijnlijk niet gebeten door een teek, hebt negatieve serologie én je hebt daar geen symptomen van. Zoek nog eens goed op die laatste want 'mist in je hoofd' en al die andere wollige klachten passen niet bij lyme. Dan heb je pijnklachten, hersenzenuwuitval, hoofdpijn e.d.
Volgens mij wil je graag iets hebben om niet voor aansteller te worden gezien.
Zo werkt dat niet. Als je dan toch iets wilt hebben: opper het chronische vermoeidheidssyndroom, ben je toch nog een beetje ziek!
Oke , ben vandaag ook bij de dokter geweest en die heeft uitgelegd dat het geen lyme kan zijn.quote:Op maandag 24 oktober 2011 18:41 schreef starla het volgende:
Nee sorry (of gefeliciteerd, hoe je wil), he hebt echt geen lyme. Je bent waarschijnlijk niet gebeten door een teek, hebt negatieve serologie én je hebt daar geen symptomen van. Zoek nog eens goed op die laatste want 'mist in je hoofd' en al die andere wollige klachten passen niet bij lyme. Dan heb je pijnklachten, hersenzenuwuitval, hoofdpijn e.d.
Volgens mij wil je graag iets hebben om niet voor aansteller te worden gezien.
Eensch. Ik ga al mijn psychosomatische problematiek gewoon naar collega Starla verwijzen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 19:15 schreef Seam het volgende:
Starla redt de dag weer eensIk hoop ooit in mijn leven nog met deze heldin samen te mogen werken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |