abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103382584
Hoi.

Ik heb sinds begin augustus last van rare psychische/ neurologische klachten zoals: brainfog, het gevoel een heel andere persoonlijkheid te hebben, ongeremder in gesprekken je kan het vergelijken met het ouwehoeren als je dronken bent, slecht slapen met heel erg realistische dromen en erg vaak wakker worden, trillen op sommige momenten op de dag, visual snow op de zwarte achtergrond als je je ogen dicht doet met het gevoel dat mijn ledematen op een heel andere positie zitten( met name voordat ik in slaap val of effe relax), haast niet meer kunnen denken, niet tegen fel licht kunnen in de avond en iets te harde geluiden, een stijve nek etc.
De klachten zijn ook op sommige dagen minder erg.

Het is begonnen nadat ik dus in augustus 2 dagen keihard gezopen heb(alleen in de avond), nou ben ik dus naar de dokter geweest met deze klachten en die heeft mij laten testen op een vitamine b12 tekort.
Nou was mijn B12 gewoon goed, dus ben ik doorgestuurd naar een neuroloog, nadat ik daar mijn verhaal had gedaan testte ze mijn reflexen en zei dat het gewoon tussen de oren zat! :{ Maar ik ging voor de ''zekerheid'' onder een mri.
Kon zelf mijn oren niet geloven, maar wat heb je te zeggen tegen iemand die er veel meer van weet.
Een week later werd ik dus gebeld en zei ze dat de mri scan gewoon goed was en dat ik meer regelmaat moest hebben.

Heb daarna dus zelf een beetje gegoogled, en kwam op de ziekte van lyme uit.
Ben hiermee dus naar de dokter gegaan, hij had er zelf helemaal geen zin meer in om nog meer te onderzoeken, en had zo'n blik van ''daar heb je hem weer'', maar hij vond het niet erg dat ik mijn bloed liet testen op lyme, maar daar kwam ook uit dat ik niks had.

Nou staat er dus op verschillende sites van de ziekte van lyme dat de reguliere testen niet heel erg betrouwbaar zijn ,dus ik ga binnenkort naar een laboratorium waar ze betere testen hebben om de ziekte van lyme op te sporen.

Nou vroeg ik me dus ook af of de vitamine B12 testen betrouwbaar zijn? en of er misschien andere ziektes zijn die dit klachtenpatroon hebben, want ik word nu wel erg gek van om eerlijk te zijn, ik ben al zo f*cking lang bezig om het uit te zoeken, en het gaat dus denk alleen maar langer duren als de reguliere geneeskunde me er niet bij helpt. :|W

P.S sorry als ik dit in het verkeerde subforum heb gezet, maar wist niet echt waar ik het moest plaatsen. ;)
Yeah bitch!
pi_103382858
Waarom kan het niet tussen je oren zitten?
Dat lijkt me toch het meest logische
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 18:40:04 #3
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_103383040
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 18:26 schreef Hippie15 het volgende:
Nou staat er dus op verschillende sites van de ziekte van lyme dat de reguliere testen niet heel erg betrouwbaar zijn ,dus ik ga binnenkort naar een laboratorium waar ze betere testen hebben om de ziekte van lyme op te sporen.
Geldklopperij, laat je niet voor de gek houden. "Tussen de oren" kan dan wel een conclusie van een arts zijn, betekent niet dat hij/zij klaar is. Je mag van hun verwachten dat ze je ook in zo'n geval kunnen helpen, desnoods verwijzen (bijv naar psycholoog)
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 18:42:38 #4
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_103383129
Er zijn wel andere problemen ja (bloedarmoede (dat is B12 in wezen ook), alvleesklier problemen), maar tenzij je dokter zijn diploma echt bij een pakkie boter heeft gekregen (en als ie aan B12 denkt dan is dat niet zo), dan heeft ie daar ook gewoon op gecontroleerd, dat gaat namelijk heel makkelijk in 1 keer door.

Zoals Rhubarbje zegt, "het zit tussen je oren" is heel niet zo raar gedacht.

Dat klinkt heel vervelend, en alsof er iets mis is met je hoofd, maar zo moet je het niet zien. Het is heel normaal dat stress/vermoeidheid lichamelijke tekenen geeft, en die zijn bij iedereen anders. Ik krijg last van mijn darmen, lang voordat ik psychisch gestrest raak. Jij krijgt misschien gewoon ergens anders last van.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_103383253
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 18:40 schreef ralfie het volgende:

[..]

Geldklopperij, laat je niet voor de gek houden. "Tussen de oren" kan dan wel een conclusie van een arts zijn, betekent niet dat hij/zij klaar is. Je mag van hun verwachten dat ze je ook in zo'n geval kunnen helpen, desnoods verwijzen (bijv naar psycholoog)
Nou niet echt er is ook een een keer aflevering geweest op tros radar waarover het ging over de ziekte van lyme, en dat de de bloedtesten erg onbetrouwbaar zijn.

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 18:42 schreef Tanin het volgende:
Er zijn wel andere problemen ja (bloedarmoede (dat is B12 in wezen ook), alvleesklier problemen), maar tenzij je dokter zijn diploma echt bij een pakkie boter heeft gekregen (en als ie aan B12 denkt dan is dat niet zo), dan heeft ie daar ook gewoon op gecontroleerd, dat gaat namelijk heel makkelijk in 1 keer door.

Zoals Rhubarbje zegt, "het zit tussen je oren" is heel niet zo raar gedacht.

Dat klinkt heel vervelend, en alsof er iets mis is met je hoofd, maar zo moet je het niet zien. Het is heel normaal dat stress/vermoeidheid lichamelijke tekenen geeft, en die zijn bij iedereen anders. Ik krijg last van mijn darmen, lang voordat ik psychisch gestrest raak. Jij krijgt misschien gewoon ergens anders last van.
Ja okee, maar ik vind dat er eerst gezocht moet worden naar een medische oorzaak voordat ze meteen gaan roepen dat het tussen de oren zit.
Yeah bitch!
pi_103383424
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 18:46 schreef Hippie15 het volgende:

[..]

Nou niet echt er is ook een een keer aflevering geweest op tros radar waarover het ging over de ziekte van lyme, en dat de de bloedtesten erg onbetrouwbaar zijn.

[..]

Ja okee, maar ik vind dat er eerst gezocht moet worden naar een medische oorzaak voordat ze meteen gaan roepen dat het tussen de oren zit.
dat is toch ook een medische oorzaak?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_103383459
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 18:51 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

dat is toch ook een medische oorzaak?
Ja lichamelijk medisch, je begrijpt me wel :P
Yeah bitch!
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 18:54:29 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103383564
quote:

[..]

[..]

Er is toch best behoorlijk gezocht als je bij een neuroloog bent geweest en een mri hebt gehad.
The love you take is equal to the love you make.
pi_103383596
Nee, ik zie niet wat het verschil is en waarom de een boven de ander onderzocht moet worden

Je zou wel op het oordeel van de arts af gaan als ie B12 of lyme had gezegd?
Maar nu is opeens niet competent?

Tussen de oren wil niet zeggen dat je meteen gillend gek bent
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_103383659
Voor het testen p ziekte van lyme kun je het beste even bellen met pro health in weert.

Zij kunnen je vertellen welke combinatie van testen je het beste kunt doen. Niet alles word vergoed, sommige testen wel als je een stempel van de huisarts hebt.

De meeste testen krijg je gewoon een pakketje voor thuisgestuurd (gratis) hiermee ga je naar een bloedprikpoli en dan stuur je het pakketje gewoon weer terug.

Ik ben zelf al heel lang ziek, waarschijnlijk chronische ziekte van lyme, en jouw klachten passen daar wel bij maar je hebt niet vande één o de andere dag chronische lyme.

Is er iets dat het getriggerd kan hebben? Flinke griep, infectie, ongeluk?

Of heb je al langere tijd andere klachten?
pi_103383748
Exorcisme.
pi_103383873
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 18:56 schreef hugsy33 het volgende:
Voor het testen p ziekte van lyme kun je het beste even bellen met pro health in weert.

Zij kunnen je vertellen welke combinatie van testen je het beste kunt doen. Niet alles word vergoed, sommige testen wel als keer een stempel van de huisarts hebt.

De meeste testen krijg je gewoon een pakketje voor thuisgestuurd (gratis) hiermee ga je naar een bloedprikpoli en dan stuur je het pakketje gewoon weer terug.

Ik ben zelf al heel lang ziek, waarschijnlijk chronische ziekte van lyme, en jouw klachten passen daar wel bij maar je hebt niet vande één o de andere dag chronische lyme.

Is er iets dat het getriggerd kan hebben? Flinke griep, infectie, ongeluk?

Of heb je al langere tijd andere klachten?
nouja ik ben in het voorjaar en in de zomer erg vaak in de natuur geweest, en misschien zou het die paar keer flink dronken zijn het getriggerd hebben.
Dat laboratorium waar ik het over had bedoelde ik ook pro health mee :P .
Yeah bitch!
pi_103383948
Ik ben het met de eens dat sommige artsen het soms te snel op 'tussen de oren'gooien maar het kan nooit kwaad om er even bij stil te staan.

Heb je stress?
Is je ritme veranderd?
Eet je goed?
Slaap je goed?
Maak je je ergens zorgen over?
Enz..
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:08:27 #14
112251 314
gimme pie!
pi_103384142
quote:

[..]

dus je bent tweemaal doorgelicht, niks aan de hand, en je houdt zelf vol dat er íets moet zijn.. dat zit dan tussen de oren, en die tip dat je meer regelmaat in je leven aan moet brengen kan een gouden tip zijn. er is dus zeker wel gezocht, meer dan ze normaal doen lijkt me

heb je een baan? of vaste uren college? of lig je de ene avond om 21:00 in bed omdat je kapot bent, waarna je de volgende dag pas weer om 03:00 naar bed gaat?

en een avondje zuipen triggert tuurlijk geen lyme he
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:09:23 #15
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_103384179
Blow je ook?
And there are still no americans in Bagdad !!
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:10:55 #16
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_103384267
Aan je user te zien heb je gewoon teveel planten gerookt.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
pi_103384431
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 19:09 schreef Mattt het volgende:
Blow je ook?
De week voordat ik keihard gezopen had had ik wel 2 jointjes op.
Maar normaal deed ik dat 1 keer in de maand, het was toen zegmaar vakantie en ik en mijn vrienden had er gewoon nog trek in nog eentje.
En dat ritme van 1 jointje in de maand deden we al dik een jaar, en heb er nooit problemen mee gehad.
Maar ben dus sinds augustus nergens maar aangekomen geen alcohol geen weed helemaal niks!
Yeah bitch!
pi_103384828
Hebben ze ook andere bepalingen gedaan toen je bloed hebt laten prikken? Zoals glucose en insuline? De klachten die je hebt zouden bijvoorbeeld ook veroorzaakt kunnen zijn door een te laag suiker gehalte in het bloed.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_103385008
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 19:23 schreef Njosnavelin het volgende:
Hebben ze ook andere bepalingen gedaan toen je bloed hebt laten prikken? Zoals glucose en insuline? De klachten die je hebt zouden bijvoorbeeld ook veroorzaakt kunnen zijn door een te laag suiker gehalte in het bloed.
Ja dat wel, veel andere dingen, maar heb dus te horen gekregen dat de gehele test goed was, dus dan moet dat ook wel goed zijn.
Yeah bitch!
pi_103385064
-verwijderd-
Yeah bitch!
pi_103385283
Maar heb je al langer klachten?
pi_103385550
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 19:31 schreef hugsy33 het volgende:
Maar heb je al langer klachten?
Nope nog nooit gehad, voor zover ik weet was ik daarvoor gewoon kerngezond, ik werd echt nauwelijks ziek en heb nog nooit psychische klachten gehad.
Yeah bitch!
pi_103386089
Dan lijkt lyme me sterk, dat begint eigenlijk altijd met een grieperig gevoel/stijve spieren.

Dat soort symptomen sluimeren voordat je zo ziek word als jij beschrijft.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:10:19 #24
112251 314
gimme pie!
pi_103387356
geef eens antwoord dan TS
pi_103388532
Het riekt een beetje naar hyperghondrie, no offence hoor, waarom hou je zo stellig vast aan lyme, terwijl je al onderzocht bent?
if you go chasing rabbits, And you know you're going to fall, Tell 'em a hookah smoking caterpillar, Has given you the call
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')