Zonde he... Als ie niet 9 maanden gewacht had met de conventionele medische behandeling ten faveure van een alternatieve had ie hoogstwaarschijnlijk nog jaren meegekund.quote:Steve Jobs had op het einde van zijn leven spijt dat hij zich niet sneller had laten opereren om zijn kanker te behandelen. Dat vertelde Walter Isaacson, de biograaf van de overleden Apple-stichter, in het CBS-programma '60 Minutes'. Isaacson had ruim veertig interviews met Jobs, sommige zelfs vlak voor zijn dood.
Volgens mij dacht Jobs dat als je iets lang genoeg ontkent, of je niet wil dat iets bestaat, dat er dan magische dingen kunnen gebeuren ...
'Hij stelde de operatie uit. Hij wilde niet dat zijn lichaam op zo'n manier misbruikt zou worden en wilde eerder alternatieve geneesmiddelen proberen. Zijn vrouw en kinderen trachtten hem op andere gedachten te brengen, wat na negen maanden uiteindelijk ook lukte. Maar toen was het al te laat. De pancreaskanker was al te ver uitgezaaid.'
Waarom een intelligente man als Jobs zo'n -op het eerste zicht- domme beslissing kan nemen, vroeg de interviewer aan Isaacson. 'Volgens mij dacht Jobs dat als je iets lang genoeg ontkent, of je niet wil dat iets bestaat, dat er dan magische dingen kunnen gebeuren ... Ik weet het niet. We hebben er veel over gesproken. Hij wilde er zelf ook over spreken. Over hoeveel spijt hij daarover had', vertelde Isaacson. 'Ik denk dat hij wenste dat hij sneller tot een operatie was overgegaan.'
'Uiteindelijk vertelde hij ook zijn medewerkers over de operatie, maar hij minimaliseerde de ernst van de situatie. Hij onderging in het geheim nog meerdere behandelingen, terwijl hij iedereen vertelde dat hij genezen was.'
Vader
Isaacson sprak ook over Jobs' biologische vader. Blijkt dat Jobs zijn vader wel degelijk enkele keren ontmoet heeft, zij het zonder het zelf te beseffen. Abdulfattah 'John' Jandali runde ooit nog een populair restaurant in Silicon Valley waar Jobs wel eens ging eten.
Toen Mona Simpson, de biologische zus van Jobs waarmee hij wel een familiale relatie opbouwde, hun vader zocht en vond, vertelde die haar dat Steve Jobs wel eens in zijn restaurant kwam. En dat hij steeds een stevige tip achterliet.
Simpson vertelde hem niet dat ze de zus van Steve Jobs was. Ze vertelde het verhaal aan haar broer, waarna die haar vroeg Jandali niet te vertellen wie hij was. 'Ik ben een aantal -minder leuke- dingen te weten gekomen over mijn vader en daardoor was ik minder geneigd contact met hem op te nemen', vertelde Jobs later aan Isaacson.
(Redactie)
quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 11:47 schreef TonyVermicelli het volgende:
Wat interesseert jou een directeur van een bedrijf nou dan?
Helemaal van een bedrijf die bekend staat zijn werknemers uit te buiten.
Dat hebben veel van zijn aanbidders feilloos overgenomen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 11:16 schreef J.J.De-Bom het volgende:
Volgens mij dacht Jobs dat als je iets lang genoeg ontkent, of je niet wil dat iets bestaat, dat er dan magische dingen kunnen gebeuren ...
Hij had het beide kunnen doen. Conventioneel en alternatief . Voor zo'n intelligente man niet zo'n slimme zet.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 11:16 schreef J.J.De-Bom het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)iet-behandelen.dhtml
[..]
Zonde he... Als ie niet 9 maanden gewacht had met de conventionele medische behandeling ten faveure van een alternatieve had ie hoogstwaarschijnlijk nog jaren meegekund.
Maar ja, je kunt mensen nou eenmaal niet verplichten om zich te laten behandelen.
Wat een conclusie. Alsof jij wat kunt zeggen over zijn medische toestand en over de behandelbaarheid ervan. Maar ja, jij kan dan ook op afstand zien of mensen liegen over hun carriere.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 11:16 schreef J.J.De-Bom het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)iet-behandelen.dhtml
[..]
Zonde he... Als ie niet 9 maanden gewacht had met de conventionele medische behandeling ten faveure van een alternatieve had ie hoogstwaarschijnlijk nog jaren meegekund.
Maar ja, je kunt mensen nou eenmaal niet verplichten om zich te laten behandelen.
Helemaal met je eens. Maar ja, hij koos er zelf voor. Dat zo'n slimme man, die jarenlang in de wetenschap heeft rondgerend dat doet, is opmerkelijk.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 12:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hij had het beide kunnen doen. Conventioneel en alternatief . Voor zo'n intelligente man niet zo'n slimme zet.
De doktoren die zijn kanker hebben vasggesteld hebben gezegd dat hij een speciale vorm had die erg goed behandelbaar was geweest, mits hij zich DIRECT had laten behandelen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 13:58 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wat een conclusie. Alsof jij wat kunt zeggen over zijn medische toestand en over de behandelbaarheid ervan. Maar ja, jij kan dan ook op afstand zien of mensen liegen over hun carriere.
Ik maak geen grappen, ben bloedserieusquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 14:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Helemaal met je eens. Maar ja, hij koos er zelf voor. Dat zo'n slimme man, die jarenlang in de wetenschap heeft rondgerend dat doet, is opmerkelijk.
Tevens de grappen graag even achterwege laten zodat we dit topic een goeie kans geven![]()
Ik ben met dat ene verhaal net zo goed naar het ziekenhuis geweest en er is net zo goed doorbehandeld na de operatie. Als ik naast de reguliere een alternatieve behandeling complementair toepas wil dat niet zeggen dat ik de medische uitsluit. Wat andersom door de medici wel gebeurt. En dat is zo jammer, complementair zou in twee richtingen moeten gebeuren.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 14:02 schreef J.J.De-Bom het volgende:
[..]
De doktoren die zijn kanker hebben vasggesteld hebben gezegd dat hij een speciale vorm had die erg goed behandelbaar was geweest, mits hij zich DIRECT had laten behandelen.
Maar hey, zij hebben ervoor gestudeerd dus vertrouw jij ze per definitie niet.
Was ook niet tegen jou, wilde alleen niet teveel replies onder elkaar postenquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 14:03 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik maak geen grappen, ben bloedserieus
Ah, dat is grappig want dat is wat ik je in dat andere topic voortdurend gevraagd heb.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 14:06 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik ben met dat ene verhaal net zo goed naar het ziekenhuis geweest en er is net zo goed doorbehandeld na de operatie.
Mediaan dus 10 jaar overleving met een goeie kans op meer omdat hij er heel vroeg bij was.quote:A total of 1310 (619 women and 691 men) cases with a median age of 59 years were identified. The annual age-adjusted incidence in the periods covered by SEER 9 (1973–1991), SEER 13 (1992–1999), and SEER 17 (2000–2003) were .16, .14, and .12 per 100,000, respectively. The estimated 28-year limited duration prevalence on January 1, 2003, in the United States was 2705 cases. Classified by SEER stage, localized, regional, and distant stages corresponded to 14%, 23%, and 54% of cases. The median survival was 38 months. By stage, median survival for patients with localized, regional, and distant disease were 124 (95% CI, 80–168) months, (95% CI, 54–86) months, and 23 (95% CI, 20–26) months, respectively. By multivariate Cox proportional modeling, stage (P < .001), primary tumor location (P = .04), and age at diagnosis (P < .001) were found to be significant predictors of survival.
Je haalt dingen door elkaar. Tussen de diagnose en de operatie is NIET behandeld. Dat doen ze nooit in de aanloop daarnaar bij een dergelijke situatie. Ik heb er in die 14 dagen RH op toegepast met als gevolg het in het bewuste topic genoemde resultaat. De behandeling zelf startte pas weken na de operatie.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 14:11 schreef J.J.De-Bom het volgende:
[..]
Ah, dat is grappig want dat is wat ik je in dat andere topic voortdurend gevraagd heb.
Jouw bijzondere geval is dus gewoon conventioneel medisch behandeld, maar de genezing is uiteraard te danken aan de alternatieve behandeling.
Zo vroeg was hij er toch niet bij? Er zat toch 9 maanden tussen? Of wat bedoel je?quote:Afijn, over de vorm van kanker die Steve Jobs had :
[..]
Mediaan dus 10 jaar overleving met een goeie kans op meer omdat hij er heel vroeg bij was.
Ah, okee. Eindelijk wat meer informatiequote:Op vrijdag 21 oktober 2011 14:22 schreef vogeltjesdans het volgende:
Je haalt dingen door elkaar. Tussen de diagnose en de operatie is NIET behandeld. Dat doen ze nooit in de aanloop daarnaar bij een dergelijke situatie. Ik heb er in die 114 dag RH op toegepast met als gevolg het in het bewuste topic genoemde resultaat. De behandeling zelf startte pas weken na de operatie.
Ze waren er heel vroeg bij; de kanker zat dus nog in een heel vroeg stadium.quote:Zo vroeg was hij er toch niet bij? Er zat toch 9 maanden tussen? Of wat bedoel je?
Ik wijs toch ook naar Steve Jobs ?quote:Maar je kunt daar de alternatieve behandelwijzen niet de schuld van geven. Steve Jobs was een intelligente man, en toch koos hij niet voor de reguliere behandeling. De vraag blijft waarom. Maar om te wijzen naar alternatieve geneeswijzen is niet juist. Wijs dan naar Steve Jobs.
quote:The book delves into Jobs' decision to delay surgery for nine months after learning in October 2003 that he had a neuroendocrine tumor — a relatively rare type of pancreatic cancer that normally grows more slowly and is therefore more treatable.
Instead, he tried a vegan diet, acupuncture, herbal remedies and other treatments he found online, and even consulted a psychic. He also was influenced by a doctor who ran a clinic that advised juice fasts, bowel cleansings and other unproven approaches, the book says, before finally having surgery in July 2004.
Isaacson, quoting Jobs, writes in the book: "'I really didn't want them to open up my body, so I tried to see if a few other things would work,' he told me years later with a hint of regret."
Jobs died Oct. 5, at age 56, after a battle with cancer.
Hij was dus bang voor de operatie. Ip dat hij én de op had laten doen en zich daarna tot de alternatieve geneeskunde gewend had ..quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 15:18 schreef J.J.De-Bom het volgende:
Van http://www.google.com/hos(...)2hT_w5hDjmST8YtIM4Hw :
[..]
Ik had precies hetzelfde idee. Erg vreemd hoe bekende mensen zulke gekke dingen gaan doen als het om hun eigen gezondheid gaat, terwijl het gros van de mensen de adviezen van de dokter tot de letter opvolgen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 15:36 schreef Lavenderr het volgende:
Hij was dus bang voor de operatie. Ip dat hij én de op had laten doen en zich daarna tot de alternatieve geneeskunde gewend had ..
Doet me denken aan Sylvia Millecam.
Nou ja, wat Steve Jobs groot heeft gemaakt (en anders maakte dan de rest) was zijn "think different" en zijn koppigheid.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 15:43 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Ik had precies hetzelfde idee. Erg vreemd hoe bekende mensen zulke gekke dingen gaan doen als het om hun eigen gezondheid gaat, terwijl het gros van de mensen de adviezen van de dokter tot de letter opvolgen.
Think Different!quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 15:44 schreef J.J.De-Bom het volgende:
[..]
Nou ja, wat Steve Jobs groot heeft gemaakt (en anders maakte dan de rest) was zijn "think different" en zijn koppigheid.
Het is cru dat dat uiteindelijk ook de 2 zaken zijn die hem zijn leven gekost hebben.
Computers of restaurants, die man kon overal adviezen over gevenquote:En dat hij steeds een stevige tip achterliet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |