abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103360958
De Slankreeks

Vorige deel

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_103360998
Kut, spelfout in TT, kan een modje dat aanpassen?
En evt een leuk plaatje zoeken?
Zit mobiel namelijk. B-)
Doe wat je niet durft.
  Vis een optie? vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:20:54 #3
70532 loveli
N
pi_103361003
tvp ;)
crap in = crap out
pi_103361005
Ik vind het ook heel koud hoor Chico, dus je bent niet de enige. :+

Loop de hele tijd met een badjas over m'n kleren aan in huis. :')
pi_103361009
Nieuwe soort jas HPKW ? ;)
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_103361024
Mogge. Ik ben laat en dacht 'fuck dat'. Is de collega ziek.
pi_103361042
Morning! Ik ben mezelf aan t overtuigen om te gaan hardlopen maar geen zin!!
Be someone that makes you happy
pi_103361073
Ik heb m'n zomerjas nog aan. Zat wel even te twijfelen vanochtend, maar het wordt zonnig vandaag en dan is 's middags een winterjas weer te warm.
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_103361074
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 08:23 schreef Nallie het volgende:
Morning! Ik ben mezelf aan t overtuigen om te gaan hardlopen maar geen zin!!
Het is onwijs mooi weer. Ok, het had 10 graden warmer mogen zijn, maar het is helder, weinig wind en eigenlijk perfect om te gaan hardlopen!
Als ik niet in de trein naar mn werk zat, van mezelf (en de sportarts) de rest van het jaar niet meer mag hardlopen en ik geen groen slijm producerend hoestje had, dan was ik ook gaan hardlopen! *)
Doe wat je niet durft.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:28:26 #10
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_103361079
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 08:20 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Kut, spelfout in TT, kan een modje dat aanpassen?
En evt een leuk plaatje zoeken?
Zit mobiel namelijk. B-)
Would you like some cheese with that whineterjas :Y
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_103361087
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 08:27 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Het is onwijs mooi weer. Ok, het had 10 graden warmer mogen zijn, maar het is helder, weinig wind en eigenlijk perfect om te gaan hardlopen!
Als ik niet in de trein naar mn werk zat, van mezelf (en de sportarts) de rest van het jaar niet meer mag hardlopen en ik geen groen slijm producerend hoestje had, dan was ik ook gaan hardlopen! *)
Oké, dank je wel voor deze woorden! Klinkt goed! Ik ga maar eens aankleden.. Werk ze!
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:31:13 #12
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_103361110
Zo naar fysio en dan in de cabrio *) door naar Zwollywood.

Doei! :P :W
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_103361120
Ik ga ook maar eens in de kleren en dan bedenken wat ik ga doen vandaag, de kids zijn naar hun vader.
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_103361226
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 08:27 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Streept "slecht weer" van haar waarom-ik-niet-hoef-lijstje.

Ik draag al een paar dagen mijn winterjas. Comfort gaat voor principes! Vandaag vrij, joehoe, gezellig winkelen en musea bezoeken met moeders.

Goedemorgen!
pi_103361238
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 08:28 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Would you like some cheese with that whineterjas :Y
:D

En veel plezier in Zwolle XM!
pi_103361336
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 08:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zo naar fysio en dan in de cabrio *) door naar Zwollywood.

Doei! :P :W
Muis, ik hou van je.
Dino je vriend en trouw met mij. Dan kunnen we de hele dag slechte grappen tegen elkaar maken. O+
Doe wat je niet durft.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:59:01 #17
148689 Muis006
pi_103361407
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 08:54 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Muis, ik hou van je.
Dino je vriend en trouw met mij. Dan kunnen we de hele dag slechte grappen tegen elkaar maken. O+
O+ I'll think about it.
pi_103361418
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 08:59 schreef Muis006 het volgende:

[..]

O+ I'll think about it.
Top!
Doe wat je niet durft.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:03:05 #19
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_103361454
to winterjas, sinds vandaag... TT spelfoutje weggehaald ;)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:03:19 #20
148689 Muis006
pi_103361459
Hahaha _O-

"Muis, wat wil je op je brood?"
- "Is er nog leverworst?"
"Ja."
- "Dan doe maar kaas."
" }:| "
pi_103361548

Liverwurst, waaaaaaah!!!!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_103361560
Geen tijdelijke plaat blijkbaar!
Het lijkt een beetje goed te komen vandaag.
  Vis een optie? vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:19:29 #23
70532 loveli
N
pi_103361735
Moet je nu een plaat met een eentje erop? Of is dat alleen als je ook nieuwe papieren krijgt?
crap in = crap out
pi_103361944
Henk, dank je! Het was heerlijk buiten!
Na 2 minuten rennen echt niet koud meer, ging top!
pi_103361962
mogge! :W
Ja doei.
pi_103362004
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:46:27 #27
70532 loveli
N
pi_103362199
Meh. Werkgerelateerd gedonder.
crap in = crap out
pi_103362275
Ohai!
  Vis een optie? vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:51:41 #29
70532 loveli
N
pi_103362289
Was de tandarts vriendelijk?
crap in = crap out
pi_103362380
Nou nou nou, het was vanmorgen verrekte koud op de fiets. En nu heb ik zin in erwtensoep met worst!
pi_103362596
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 09:19 schreef loveli het volgende:
Moet je nu een plaat met een eentje erop? Of is dat alleen als je ook nieuwe papieren krijgt?
Geen nieuwe papieren, wel een eentje erop.
De mevrouw van de technische dienst vindt dat ze me niet mogen helpen, over een uur zou ik geholpen kunnen worden.
pi_103362636
Wisten jullie trouwens dat er vanaf 1 jan 2012 vrije tarieven binnen de mondzorg komen, ipv de vastgestelde tarieven die we nu hebben?
pi_103362674
Yup, leuk he? :(
  Vis een optie? vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:07:18 #34
70532 loveli
N
pi_103362689
Betekent dat ook dat verzekeraars bepalen welke tandarts je neemt?
crap in = crap out
pi_103362704
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 10:07 schreef loveli het volgende:
Betekent dat ook dat verzekeraars bepalen welke tandarts je neemt?
Het zou me niets verbazen. Echt, wtf.

Occupy ALL the politicians!!
pi_103362722
Gaan ze ook doen, tenminste als ik het gisteren goed begreep. Werkt ook zo lekker aangezien er al een tekort aan tandartsen is :')
  Vis een optie? vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:09:46 #37
70532 loveli
N
pi_103362749
Verzekeraars onderhandelen graag met zorgaanbieders over prijzen, lijkt me niet bevorderlijk voor kwaliteit. Dan mogen fysiotherapeuten langs bij verzekeraars om cotnraqcten af te sluiten en tarieven te onderhandelen. Dat zijn dingen die je niet 1 op 1 moet doen, maar aan vakorganisaties moet overlaten. De zorgverzekeraar 'wint' het anders omdat ze een betere machtspositie hebben.
crap in = crap out
pi_103362775
Gelukkig heb ik gewoon een restitutie verzekering. moet bijna alles eerst zelf betalen en dan declareren. Maar dan mag ik wel zelf kiezen waar ik ga!

Echt, wat een bagger systeem :')
  Licht Ontvlambaar vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:14:17 #39
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_103362877
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 10:10 schreef Perruche het volgende:
Gelukkig heb ik gewoon een restitutie verzekering. moet bijna alles eerst zelf betalen en dan declareren. Maar dan mag ik wel zelf kiezen waar ik ga!

Echt, wat een bagger systeem :')
Ik heb helemaal geen tandartsverzekering, kosten van de premie zijn hoger dan mijn tandartskosten op jaarbasis... Dus ik kies lekker mijn eigen tandarts :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:26:23 #40
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_103363231
Goeimorgen! Ik vond het verdorie koud vanmorgen! Al een tijdje winterjas, ik heb het altijd koud op de trein 's morgens... (en ben gewoon ook een kou-kleum behalve 's nachts, dan ben ik een stoof)...
Gisteren niet zo'n goede eetdag, blijkbaar betaald mijn werkgever nu toch niet mijn treinabbo, kut systeem! En nu helemaal klaar voor een marathon wacht.

Lijstje voor vandaag:
O: 250 ml magere kwark met 1/2 brinta
L: groot bord groenten met wat pastasalade, soep
T: 3 boterhammen philadelphia light, stuk fruit, misschien iets lekkers bij mijn koffie
D: zelfgemaakte tomatensoep (1/2 liter) met wat brood
S: indien tijd: 30 min toertjes rond het ziekenhuis. Anders wat kracht voor ik mijn bed in duik.
T: yogurtje
T: indien laat: cup-a-soup met brood
Ik bijt!
(Zachtjes)
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:27:12 #41
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_103363262
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 10:14 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik heb helemaal geen tandartsverzekering, kosten van de premie zijn hoger dan mijn tandartskosten op jaarbasis... Dus ik kies lekker mijn eigen tandarts :)
Ik heb een mama tandarts :). Waar ik dringend eens naartoe moet, maar als ik er ben heb ik nooit zin ;).
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_103363263
Volgende keer maar in de trein gaan zitten dan sjaapje ;) :P
pi_103363367
@kwak: beetje kunnen slapen? Naar nieuws :*

@prob wat een pech heb jij met fietsen!

@Puff fijn dat het een beetje goed lijkt te komen vandaag.

Vergoeding voor chronische indicatie fysiotherapie gaat er ook uit... dat maakt mij een soort van failliet in de toekomst ben ik bang.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:34:31 #44
148689 Muis006
pi_103363509
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 10:30 schreef MarMar het volgende:

Vergoeding voor chronische indicatie fysiotherapie gaat er ook uit... dat maakt mij een soort van failliet in de toekomst ben ik bang.
Whut?? Waarom? -O-

E: of bedoel je vanwege overheidsplannen?
pi_103363655
Waarom het eruit gaat? Gewoon omdat men het leuk vindt om verzekeringen duurder te maken terwijl ze steeds minder dekken, ongeacht wat de gevolgen daarvan zijn voor patiënten..

Geen idee... ik kan die logica niet volgen. Mensen die een chronische indicatie voor fysiotherapie hebben, hebben dat meestal levenslang nodig, of in elk geval jarenlang. Nu betaal je de eerste 9 behandelingen per jaar zelf, da's op zich ook al best pittig.
Alleen binnen revalidatietrajecten blijft het nog wel vergoed, voor zolang dat duurt.. Maar iedereen met bijvoorbeeld reumatische aandoeningen die daarvoor regelmatig fysiobehandelingen hebben zijn gewoon zwaar de pineut vanaf 2012..

Aan de andere kant worden diezelfde mensen gepusht om er alles aan te doen om nog een beetje te blijven functioneren in de maatschappij (lees: ze moeten aan het werk blijven want owee als ze geld gaan kosten ipv opleveren) en worden ze dus gewoon met de rug tegen de muur gedrukt.
Welkom in zorgstaat Nederland.

edit: overheidsplannen dus ja..
pi_103363717
En dan zijn ze aan het protesteren tegen de banken. Is dat een afleidingsmaneuvre ofzo?
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:44:52 #47
148689 Muis006
pi_103363817
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 10:39 schreef MarMar het volgende:
Waarom het eruit gaat? Gewoon omdat men het leuk vindt om verzekeringen duurder te maken terwijl ze steeds minder dekken, ongeacht wat de gevolgen daarvan zijn voor patiënten..

Geen idee... ik kan die logica niet volgen. Mensen die een chronische indicatie voor fysiotherapie hebben, hebben dat meestal levenslang nodig, of in elk geval jarenlang. Nu betaal je de eerste 9 behandelingen per jaar zelf, da's op zich ook al best pittig.
Alleen binnen revalidatietrajecten blijft het nog wel vergoed, voor zolang dat duurt.. Maar iedereen met bijvoorbeeld reumatische aandoeningen die daarvoor regelmatig fysiobehandelingen hebben zijn gewoon zwaar de pineut vanaf 2012..

Aan de andere kant worden diezelfde mensen gepusht om er alles aan te doen om nog een beetje te blijven functioneren in de maatschappij (lees: ze moeten aan het werk blijven want owee als ze geld gaan kosten ipv opleveren) en worden ze dus gewoon met de rug tegen de muur gedrukt.
Welkom in zorgstaat Nederland.

edit: overheidsplannen dus ja..
Dat is echt niet normaal meer. Ik heb dan het 'geluk' dat ik in een revalidatietraject zit, maar zo vallen er wel heel veel mensen tussen de wal en het schip -O-

Bezuinig dan meer op het koningshuis ofzo. Of al die dienstauto's voor ministers. Ga lekker carpoolen met zijn allen en geef het goede voorbeeld.
pi_103363867
Planning!

O: havermout
T: notenreepje, thee
L: sushi :9 met salade
T: 150 ml vruchtenyoghurt met muesli
B: 2x20 minuten fietsen
D: pasta met champignonsaus en wortelsalade
S: hopelijk bodybalance
pi_103363888
Het is niet of of.. het is gewoon allemaal bagger :{

let maar niet op mij, ik ben niet zo optimistisch vandaag

enfin, lijstje:

O: havermout
T: 3 mandarijntjes
L: gekookt eitje, cracker met kaas, karnemelk, rauwkost
T: appel
T: wortel, komkommer
D: boerenkool en een stukje rookworst
T: kwark met gepureerd fruit (peerbanaankiwi)
pi_103363906
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 10:44 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Dat is echt niet normaal meer. Ik heb dan het 'geluk' dat ik in een revalidatietraject zit, maar zo vallen er wel heel veel mensen tussen de wal en het schip -O-

Bezuinig dan meer op het koningshuis ofzo. Of al die dienstauto's voor ministers. Ga lekker carpoolen met zijn allen en geef het goede voorbeeld.
Of stop het "wachtgeld", declaratie van extreem dure etentjes, prive jets, etc. HRA voor mensen met een huis >7 ton of een inkomen > 100.000 op jaarbasis, ofzo. Belast transacties tussen banken met 0.01%, gaan miljarden in om. Zoveel mogelijkheden om te bezuinigen!
pi_103363934
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 10:44 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Eens..
En veel mensen moeten na een revalidatietraject ook fysiotherapie blijven doen voor onderhoud.. Misschien dat ze een constructie vinden om dat binnen de revalidatie te houden..
pi_103364051
Ontwikkelingssamenwerking halveren net als de andere rijkste EU-landen. Levert ook al 2,2miljard op...
  Vis een optie? vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:52:09 #53
70532 loveli
N
pi_103364057
Je kunt geen geld uitgeven wat er niet is (nou ja, de dagelijkse gang van zaken laat zien dat wat mij is geleerd juist niet opgaat), dus wat dat betreft begrijp ik het principe dat er bezuinigd moet worden en sta ik er ook wel achter.

Van het PGB heb ik voorbeelden gezien die nergens op slaan (helderziende = hulpverlener die betaald wordt uit het PGB, mensen die zodra iets PGB binnenkomt even gaan shoppen omdat ze dat harder nodig hebben dan zorg, familieleden/kennissen die zich opgeven als hulp die betaald wordt uit het PGB, maar alleen op papier) en ik begrijp heel goed dat ze misbruik willen terugdringen.

Jammer dat 'we' het met z'n allen blijkbaar zo verziekt hebben dat mensen die het echt nodig hebben eronder moeten lijden. In economisch vette jaren hebben 'we' het ook een beetje laten liggen, maar daar verander je achteraf niets meer aan.
crap in = crap out
pi_103364110
Guilty conscience for ALL the fraudulent people!
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:54:32 #55
148689 Muis006
pi_103364132
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 10:52 schreef V1z0R het volgende:
Ontwikkelingssamenwerking halveren net als de andere rijkste EU-landen. Levert ook al 2,2miljard op...
Nee want we moeten wel sociaal blijven he :o

:')
  Vis een optie? vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:58:42 #56
70532 loveli
N
pi_103364266
Oh ja, bijdrage aan Europa kan ook wel wat omlaag ;)
crap in = crap out
pi_103364490
En wat denk je van een miljardenboete omdat we boven het melkquoten zitten? Lekker die boeren subsidieren en er dan nog geld op toeleggen ook _O-
  Vis een optie? vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:13:24 #58
70532 loveli
N
pi_103364809
Kunnen ze geen melkquotum inkopen in Polen ofzo om die boete te vermijden?

Ben voor boeren (en als daarvoor subsidie nodig is, so be it), hoewel ik me er heel goed van bewust ben dat het er bij de gemiddelde veehouder niet zo aan toe gaat als bij sigme. Het is een prettige gedachte dat we nog minstens een week te eten hebben als er een totale crisis uitbreekt.
crap in = crap out
pi_103364909
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 10:52 schreef loveli het volgende:
Je kunt geen geld uitgeven wat er niet is (nou ja, de dagelijkse gang van zaken laat zien dat wat mij is geleerd juist niet opgaat), dus wat dat betreft begrijp ik het principe dat er bezuinigd moet worden en sta ik er ook wel achter.

Van het PGB heb ik voorbeelden gezien die nergens op slaan (helderziende = hulpverlener die betaald wordt uit het PGB, mensen die zodra iets PGB binnenkomt even gaan shoppen omdat ze dat harder nodig hebben dan zorg, familieleden/kennissen die zich opgeven als hulp die betaald wordt uit het PGB, maar alleen op papier) en ik begrijp heel goed dat ze misbruik willen terugdringen.

Jammer dat 'we' het met z'n allen blijkbaar zo verziekt hebben dat mensen die het echt nodig hebben eronder moeten lijden. In economisch vette jaren hebben 'we' het ook een beetje laten liggen, maar daar verander je achteraf niets meer aan.
Het is belachelijk dat het dan helemaal weg moet vallen.
Er gaat iets mis bij de controle, wat overigens belachelijk is. Ik doe alle administratie via de SVB, dat is niet verplicht. Maak het wel verplicht en klaar ben je al met een heleboel fraude.
Kopie van contracten, loonstrookjes, alles gaat langs de SVB en ik zou niet eens weten hoe ik er mee zou kunnen frauderen om eerlijk te zijn.

Dat de overheid dit verzaakt heeft, terwijl het niet moeilijk is te regelen, werkt bij mij alleen maar de gedachte in de hand dat ze van te voren wisten dat het fraudegevoelig was, zodat ze er fijn helemaal mee kunnen kappen.

Als je alles wilt afschaffen waarmee gefraudeerd wordt, schaf dan ook belasting maar af!
pi_103364928
Lijstje gister:

O: yoghurt, ontbijtkoek (iets met verslapen :@ )
L: 2 boterhammen met 2 gebakken eitjes
T: 1 kriek
D: carpaccio, eendenporst met hutspot en tiramisu

De tiramisu was vullender dan de rest van het diner :') Wat een slecht restaurant was dat. :{
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_103364951
Oh trouwens skip de rookworst, ik heb net een rollade gekregen O+ veel lekkerder!
pi_103365002
@Marmar: eens. Ook belachelijk dat de bijdrage in de psychiatrie enorm omhoog gaat, terwijl iets als longkanker, veroorzaakt door het roken van sigaretten wel gewoon vergoed blijft.
pi_103365019
Oh, en bij mijn sport van gister: 3 uur rondbanjeren in Amsterdam en een stuk fietsen.
  Vis een optie? vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:18:42 #64
70532 loveli
N
pi_103365034
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 11:17 schreef Ewelina het volgende:
@Marmar: eens. Ook belachelijk dat de bijdrage in de psychiatrie enorm omhoog gaat, terwijl iets als longkanker, veroorzaakt door het roken van sigaretten wel gewoon vergoed blijft.
Ik denk dat je het anders bedoelt dan wat er taalkundig van te maken is :+
crap in = crap out
pi_103365041
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 11:15 schreef MarMar het volgende:
Als je alles wilt afschaffen waarmee gefraudeerd wordt, schaf dan ook belasting maar af!
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 11:17 schreef Ewelina het volgende:

Duiding
pi_103365063
Waar was je gaan eten Ewe?
pi_103365085
je ne comprends pas cette plaatje.
pi_103365088
Restaurant in de Nes. Uitje van werk.
  Vis een optie? vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:21:25 #69
70532 loveli
N
pi_103365154
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 11:19 schreef Perruche het volgende:
je ne comprends pas cette plaatje.
^^
Behalve als het Chavez is en het iets met kanker door roken te maken heeft.
crap in = crap out
pi_103365189
Mijn voorbeeld is wat cru en zwartwit , maar het blijft bekend dat roken gewoon een enorm gezondheidsrisico is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')