Ik las wel meer over verdwijnende youtube-filmpjes. Maar die site kwam niet heel betrouwbaar over. Is daar iets meer over bekend?quote:
Dat gevoel heb ik ook z vaak. Bizar hoe gemakkelijk het is om leugens van 1,5 jaar oud te recyclen. Ik kon dan ook heel veel herkennen in Orwells 1984.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 12:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
soms vraag ik me echt af of ik een van de zeldzamen ben met een geheugen dat langer dan een paar maand terug kan.
De oppositie is te groot.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 01:27 schreef MakkieR het volgende:
Het is voor mij onbegrijpelijk dat Dictators niet meer bescherming krijgen van westerse landen.
Dat zijn dan wereldleiders.quote:The Return of Barbarism
“We came, we saw, he died,” babbled our notoriously bloodthirsty Secretary of State as news of Moammar Gadhafi’s grisly murder hit the headlines. Throwing her arms up in a gesture of mock-triumph, she averred – perhaps sarcastically – that she was “sure” her recent visit to Tripoli had something to do with the Libyan dictator’s death.
It’s hard to imagine a more inappropriate response to the revolting scene of Gadhafi’s last moments, as captured on video: beaten and bloody, propped up on the hood of a jeep and paraded through the streets of Sirte by screeching rampaging savages, these scenes elicited revulsion even from some pro-rebel Libyans.
Onzin. Khadafi wilde zelf nooit vluchten, en zei dan ook duidelijk dat hij zou blijven en indien nodig sterven als 'martelaar'. Dat laatste is hem gelukt. Hij blij en Libiers ook blij.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 01:27 schreef MakkieR het volgende:
Hij wist dat vluchten geen zin had en ging dus tot het uiterste om niet gepakt te worden, met zoveel doden als gevolg.
Alleen jammer van de manier waarop hij zich meende te moeten verzetten.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 07:58 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Khadafi is een held. Hij is gestorven omdat hij zich wel durfde te verzetten tegen de criminelen in Brussel, Parijs en Washington.
Hoezo, moet hij als een lafaard sterven?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 08:13 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Alleen jammer van de manier waarop hij zich meende te moeten verzetten.
Ik bedoelde meer het jarenlang vriendjes met de NAVO en Europa spelen terwijl hij zijn volk onderdrukte en uitkneep. Leuke manier van verzetten - "if you can't beat them, join them".quote:Op woensdag 26 oktober 2011 08:19 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Hoezo, moet hij als een lafaard sterven?
Hij was een hele tijd anti-westers en heeft inderdaad een tijdje toneel gespeeld. Waarschijnlijk ook onder druk gezet, met dreigingen dat hij vermoord zou worden.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 08:25 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer het jarenlang vriendjes met de NAVO en Europa spelen terwijl hij zijn volk onderdrukte en uitkneep. Leuke manier van verzetten - "if you can't beat them, join them".
Of zie jij dat anders
quote:'Meer dan 250 lichamen gevonden in Sirte'
AMSTERDAM - In de Libische havenstad Sirte zijn de lichamen gevonden van meer dan 250 mensen, vermoedelijk getrouwen van de vorige week omgekomen ex-dictator Muammar Kaddafi.
Dat meldt BNO News woensdag op gezag van de Libische krant Quryna.
Welja, meteen maar even voorkomen dat mensen hun mening over het oude regime uiten. Gaat alvast goed met de democratie daar.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:14 schreef Aether het volgende:
Later werd het drietal op een onbekende locatie in de woestijn begraven. Zo wordt voorkomen dat de plaats een bedevaartsoord wordt voor aanhangers van het oude regime.
Ik denk dan altijd aan mijn (inmiddels overleden) Canadese oom van mijn vrouw.... die ging halverwege 1944 op 18 jarige leeftijd in dienst, en kwam eind 1944 uiteindelijk in Zuid Nederland terecht. Begin 1945, ergens in Gelderland of Overijssel (weet niet precies waar) liep zijn eenheid tegen een brug met een zandzakkenstelling (o.i.d) ervoor, die een relatief kleine, onbelangrijke brug beschermde, met twee Duitse soldaten.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:11 schreef PLAE@ het volgende:
Wat een docu zou dat zijn zeg. Het laatste jaar van Kadhaffi. Hoe beleef je dat...dat je alles kwijt raakt. Maar wel zo lang verzet kunt plegen. Ongeloofelijk.
Heb je Der Untergang wel eens gezien? Hitler pleegde zelfmoord toen de geallieerden zo ongeveer op de deur stonden te bonken. Hij wou sterven voor z'n land. Kadhaffi deed hetzelfdequote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:11 schreef PLAE@ het volgende:
Wat een docu zou dat zijn zeg. Het laatste jaar van Kadhaffi. Hoe beleef je dat...dat je alles kwijt raakt. Maar wel zo lang verzet kunt plegen. Ongeloofelijk.
Nou, die zal dan ook wel snel in niet opgehelderde omstandigheden om het leven komen, want het is natuurlijk niet de bedoeling dat iemand de Westerse publieke opinie de andere kant van het verhaal komt vertellen. Ook al laat het gros van publiek en media zich maar wat graag voorliegen, je moet hun hersens ook weer niet overbelasten.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:38 schreef Cobra4 het volgende:
'Saif al-Islam Kaddafi wil naar ICC'
ABU DHABI - Muammar Kaddafi's voortvluchtige zoon Saif al-Islam en de voormalige inlichtingenchef Abdullah al-Senussi willen zich vrijwillig aangeven bij het Internationaal Strafhof (ICC) in Den Haag. Dat zei een hooggeplaatste Libische militaire functionaris bij de Nationale Overgangsraad woensdag.
„Ze stellen een manier voor om zichzelf over te dragen aan Den Haag”, zei Abdel Majid Mlegta. Saif al-Islam zou zich ergens in het zuiden van Libi ophouden aan de grens met Niger en Algerije. Volgens Mlegta zou hij via een niet nader genoemd buurland van Libi een deal proberen te regelen.
Een zegsman van het ICC kon dit niet bevestigen. Hij zei hierover „geen betrouwbare informatie” te hebben.
Saif al-Islam Kaddafi en Abdullah al-Senussi zijn door het ICC aangeklaagd wegens misdaden tegen de menselijkheid. Ook de vorige week gedode Muamar Kaddafi was hiervoor door het ICC aangeklaagd.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)wil_naar_ICC___.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |