abonnement Unibet Coolblue
pi_103409729
Jep, dat klopt dan weer wel, maar hij was gewond.. Toen mensen dat zagen hadden ze niet door moeten gaan met trekken/klappen uitdelen/schelden. Gewoon meenemen en inrekenen. ;)
-
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 10:48:41 #102
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_103409764
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 15:20 schreef HiZ het volgende:
Wij hebben makkelijk praten achter onze toetsenborden. Wij zijn niet net beschoten door de lijfwacht van de gevallen dictator, wij lopen niet met het adrenaline gierend door onze aderen in een vreemde stad waar om elke hoek de dood op je kan wachten.

Ik heb ook verder weinig moeite met de dood van iemand die zijn land in een burgeroorlog heeft gestort omdat hij de macht niet wilde opgeven en daarmee de dood van tienduizdenden heeft veroorzaakt.

En dat gebruik van 'Allah' om de drie woorden, dat heeft voor 80% niks te maken met actief geloof. Ik gebruik in Turkije het woord Insallah om de haverklap en ik bedoel er niks meer of minder mee dan dat ik hoop dat iets zal gebeuren.
Dat is natuurlijk helemaal waar, dat wij makkelijk praten hebben.
Dat ie dood is, alee. Maar om dan iedereen zo'n koelcel in te laten gaan en daar opnames met zn mobiel van te laten maken. . .
Ik krijg gewoon een naar gevoel als ik iemand helemaal bebloed verdwaasd om zich heen zie kijken, die in handen is gevallen van mensen die hem ik weet niet wat willen aan doen. En ja, ik wil niet weten hoeveel bloed er aan zijn handen kleeft. Maar toch. . . Ik krijg er geen gevoel bij van 'mooi zijn verdiende loon', maar dat is inderdaad makkelijk praten vanaf de ver van mijn bed zijlijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Marrije op 22-10-2011 10:58:28 ]
pi_103410041
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 10:48 schreef Marrije het volgende:

Dat is natuurlijk helemaal waar, dat wij makkelijk praten hebben.
Dat ie dood is, alee. Maar om dan iedereen zo'n koelcel in te laten gaan en daar opnames met zn mobiel van te laten maken. . .
Ik krijg gewoon een naar gevoel als ik iemand helemaal bebloed verdwaasd om zich heen zie kijken, die in handen is gevallen van mensen die hem ik weet niet wat willen aan doen. En ja, ik wil niet weten hoeveel bloed er aan zijn handen kleeft. Maar toch. . . Ik krijg er geen gevoel bij van 'mooi zijn verdiende loon', maar dat is inderdaad makkelijk praten vanaf de ver van mijn bed zijlijn.
Ik vind jouw gevoel heel menselijk hoor ;) Ik denk ook een beetje: ach arme man en ook z'n kinderen nog dood ook. Hoe zou het met zijn dochter zijn? Ik bedoel, hij had ook familie en hield daar ook van.

....maar dan denk ik ook: net als al die mensen die hij heeft laten vermoorden. Het is zo dubbel. Je ziet iemand die zo hulpeloos en bang kijkt afgemaakt worden en tegelijk weet je (althans dat vertelt de media mij) dat het zelf een beest was.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_103410177
Komt denk ik door de video's die je doen denken dat hij een 'slachtoffer' is. Tenminste, zo zou het bij mij overkomen als ik niet beter wist dat dat de ex-dictator van Libi is... Ik denk dat het gewoon een menselijk gevoel is :)
-
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:24:54 #105
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_103410419
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 10:39 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Ja, hij deed er immers niks tegen terwijl hij op de hoogte was en zich in een zeer bevoorrechte positie bevond daardoor.
Hij was ook wel degelijk verantwoordelijk, hij was namelijk hoofd van de Veiligheidsraad. Ik heb me tijdens mijn stage (april-juli 2010) wel wat verdiept in de zonen en de mogelijke opvolging van Muammar Gaddafi wanneer hij zou overlijden. Over Muatassim (en ook over Khamis) werd over het algemeen gezegd dat zij op dezelfde manier zouden gaan regeren als hun vader en dat zij niet echt lieverdjes waren. Toch vind ik zijn executie absoluut niet gerechtvaardigd - hoewel begrijpelijk. Gelukkig zie ik op facebook vanuit Libische vrienden toch steeds meer protestdiscussies over de executies ontstaan, laten we hopen dat het grootste deel ook zo denkt...
Op 09-02-2008 13:35 schreef Triggershot:
Kanet Shay'an M3 Al-Fa O+
pi_103410653
Het valt me nog mee dat de "rebellen" G hebben gepakt als je deze aanval hebt gezien:

pi_103411743
Het begint al...

quote:
TRIPOLI - De stam van Muammar Kaddafi heeft het lichaam van de gedode Libische ex-dictator opgeist.

Foto: AFP Ook het lichaam van zijn zoon Mutassim is opgevraagd bij de Nationale Overgangsraad, aldus de Syrische pro-Kaddafizender al-Rai zaterdag.

De stam wil hen in Sirte begraven. Maar de Overgangsraad wil de begraafplaats geheimhouden, om te voorkomen dat het een bedevaartsoord wordt voor zijn aanhangers.

Kaddafi ligt nu opgebaard in een koelcel van een supermarkt in Misurata. Een lange rij mensen neemt foto's van hem.

Geen sectie

Het lichaam van Kaddafi wordt niet onderzocht om zijn doodsoorzaak te bepalen. Dat hebben militaire commandanten van de stad Misurata gezegd.

''Er zal geen post mortem onderzoek zijn vandaag of enige andere dag'', zei Fathi al-Bashaagha, woordvoerder van de militaire raad van de stad. ''Niemand gaat zijn lichaam opensnijden.''

De omstandigheden waarin de Libische ex-leider omkwam zijn erg onduidelijk. Het lijkt erop dat hij levend gevangen is genomen, maar door opstandelingen is gexecuteerd. De Verenigde Naties willen een onderzoek.

http://www.nu.nl/buitenla(...)am-eist-lichaam.html
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:48:20 #108
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_103412323
De NTC gaf eergisteren al aan dat ze hem over zouden leveren als zijn familie/stam dat zou willen. Waarschijnelijk wilt zijn stam geen geheime begraafplaats geven ofzo.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~Franois Fnelon
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:28:04 #109
82453 friskvind
vivere pericoloso
pi_103413390
Uit de Volkskrant van 21-10-2011

WAARDEN : ARNON GRUNBERG

Sommige dictators zijn onze vijanden; hun bewind is een schrikbewind. Andere dictators noemen wij bevriende staatshoofden met wie wij tijdens de thee over mensenrechten kunnen spreken.

In 2007 sloeg Kadhafi zijn tent op in een hotel in Parijs voor een staatsbezoek. Iedereen vond dat uitstekend. Nog niet zo lang geleden publiceerde The New York Times een artikel van Kadhafi op de opiniepagina, waarin hij originele voorstellen deed om de vrede in het Midden-Oosten te bereiken.

Na de dood van Kadhafi spreekt de heer Rutte over het einde van 'een verschrikkelijk bewind'.

De nazi's werden in Neurenberg berecht. Zelfs Saddam viel een proces ten deel, al stond de uitkomst van tevoren vast.

Inmiddels heeft het Westen de buitengerechtelijke executie van zijn vijanden omarmd.
Waarmee eens te meer is bewezen dat onze westerse waarden uit vier valuta bestaan:
de Zwitserse frank, het Engelse pond, de Amerikaanse dollar en de euro.
Als het leven geen zin heeft dan maakt het maar zin.
pi_103413454
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 13:28 schreef friskvind het volgende:
Uit de Volkskrant van 21-10-2011

WAARDEN : ARNON GRUNBERG

Sommige dictators zijn onze vijanden; hun bewind is een schrikbewind. Andere dictators noemen wij bevriende staatshoofden met wie wij tijdens de thee over mensenrechten kunnen spreken.

In 2007 sloeg Kadhafi zijn tent op in een hotel in Parijs voor een staatsbezoek. Iedereen vond dat uitstekend. Nog niet zo lang geleden publiceerde The New York Times een artikel van Kadhafi op de opiniepagina, waarin hij originele voorstellen deed om de vrede in het Midden-Oosten te bereiken.

Na de dood van Kadhafi spreekt de heer Rutte over het einde van 'een verschrikkelijk bewind'.

De nazi's werden in Neurenberg berecht. Zelfs Saddam viel een proces ten deel, al stond de uitkomst van tevoren vast.

Inmiddels heeft het Westen de buitengerechtelijke executie van zijn vijanden omarmd.
Waarmee eens te meer is bewezen dat onze westerse waarden uit vier valuta bestaan:
de Zwitserse frank, het Engelse pond, de Amerikaanse dollar en de euro.
precies.
pi_103413529
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 13:28 schreef friskvind het volgende:
Uit de Volkskrant van 21-10-2011

WAARDEN : ARNON GRUNBERG

Sommige dictators zijn onze vijanden; hun bewind is een schrikbewind. Andere dictators noemen wij bevriende staatshoofden met wie wij tijdens de thee over mensenrechten kunnen spreken.

In 2007 sloeg Kadhafi zijn tent op in een hotel in Parijs voor een staatsbezoek. Iedereen vond dat uitstekend. Nog niet zo lang geleden publiceerde The New York Times een artikel van Kadhafi op de opiniepagina, waarin hij originele voorstellen deed om de vrede in het Midden-Oosten te bereiken.

Na de dood van Kadhafi spreekt de heer Rutte over het einde van 'een verschrikkelijk bewind'.

De nazi's werden in Neurenberg berecht. Zelfs Saddam viel een proces ten deel, al stond de uitkomst van tevoren vast.

Inmiddels heeft het Westen de buitengerechtelijke executie van zijn vijanden omarmd.
Waarmee eens te meer is bewezen dat onze westerse waarden uit vier valuta bestaan:
de Zwitserse frank, het Engelse pond, de Amerikaanse dollar en de euro.
Erg to the point, schrijnende huichelarij.
pi_103413556
Grunberg. :')

Lekker schreeuwen vanuit het veilige welvarende westen. Alsof hij nog niet wist waarom wij zo welvarend zijn.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_103423279
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_103423496
quote:
Buitenland

Een oorlogsmisdaad. Daarvan is sprake als Moammar Gaddafi na zijn gevangenneming moedwillig is gedood. Verontrustender, echter, is de situatie van zo’n 2.500 gevangenen in Libi. Onder de Nationale Overgangsraad is mishandeling, waaronder verkrachting en marteling, eerder regel dan uitzondering.

De heksenjacht op mensen die loyaal waren aan de kolonel tart alle rechtsbeginselen. Het gaat al mis bij de arrestaties, blijkt uit een recent rapport van Amnesty International. De mensenrechtenorganisatie bezocht van 18 augustus tot 11 september elf detentiecentra in en rondom Tripoli en Az Zawiyah. Eigenlijk kun je de arrestaties beschouwen als ontvoeringen, van mensen die naar verluidt Gaddafi hebben gesteund – dus niet alleen huurlingen of soldaten, maar ook gewone burgers die het oude bewind niet afvielen toen de opstand uitbrak.

De ontvoeringen worden gepleegd door rebellen, burgers met wapens, in plaats van agenten. Niet zelden wordt het interieur van de ‘verdachte’ kort en klein geslagen, platgebrand zelfs, alvorens hij naar het detentiecentrum wordt gebracht. Het welkomstritueel bestaat uit zweep- of stokslagen. Uitzicht op een proces is er nauwelijks. Officieren van justitie zijn doorgaans in geen velden of wegen te bekennen. Van de driehonderd gedetineerden die Amnesty sprak had niemand een arrestatiebevel onder ogen gehad. Bekentenissen worden eruit geslagen, vertelden sommigen.
Het ontbreekt aan gezag over de gevangenissen

Burgers detineren elkaar. Dat is wat hier gebeurt. Juist daarom is het lastig om de Nationale Overgangsraad direct verantwoordelijk te houden. Sterker, het tijdelijke bewind van Libi veroordeelt de misstanden met kracht en geeft Amnesty alle ruimte om onderzoek te doen. “We spannen ons in om gewapende groepen onder controle van de officile autoriteiten te brengen”, verklaarde de Overgangsraad. De particuliere buurtgevangenisjes, die niet onder gezag staan van het ministerie van Justitie, zijn dus eigenlijk spasmes van een staat in oprichting. Maar daarom niet minder erg.

Neem het verhaal van een 30-jarige man uit Tripoli. Zijn vrijheid werd hem ontnomen toen hij over straat wandelde en een telefoniebedrijf binnenstapte. “Ze begonnen me onmiddellijk te slaan”, vertelde hij tegen Amnesty. “Met hun vuisten en met stokken. Ze beschuldigden mij ervan dat ik een aanhanger van het regime was. Het klopt dat mijn vader in de buurt bekend staat als een voorstander van Gaddafi, maar niemand in onze familie was betrokken bij de gevechten. Toen ik hier aankwam bij de gevangenis greep een bewaker me bij mijn shirt en begon me te slaan en schoppen. De bewakers zeiden: ‘Je bent een rat, je bent geen mens.’ Op 1 september werd ik echt helemaal in elkaar geslagen. Ook met de kolf van een geweer.”

Dit is het werk van de thuwwar, de revolutionaire strijders: gewapende rebellen die met steun van de NAVO vochten tegen Gaddafi’s mensen. Zij pakken willekeurig burgers op en brengen ze naar detentiecentra. Een veertigjarige man vertelt over zijn ervaring met hen. Op 23 augustus werden de deuren van zijn huis ingetrapt. Eerst maakten de rebellen apparatuur kapot en daarna zetten ze de woning in de brand. Het lukte de man nog net om vrouw en kinderen in veiligheid te brengen. Een week later kwam hij met een aantal man terug om de schade vast te stellen. “Toen zijn we gearresteerd. Ze sloegen, schopten en scholden ons uit.” Alle identiteitsbewijzen werden ingenomen. De verklaring voor zijn arrestatie luidde: “Je hield van Gaddafi en hielp hem tijdens het conflict.”
‘Er is geen plek voor jou in Libi’

Een 26-jarige zwarte Libir werd gevangen genomen in een buurt van Tripoli die bekend stond als Gaddafi-bolwerk. “Ik werd gegrepen door een groep thuwwar die in een pick-up rondreden met luchtafweergeschut. Ze deden mij plastic handboeien om en begonnen me te slaan met hun geweerkolven. In de gevangenis werd ik op de grond gegooid en een uur lang geslagen met stokken en elektrische kabels. Ik heb geen idee hoeveel mensen er wel niet op me insloegen: de tikken regenden op me neer. Ze zeiden: jij bushra samra (iemand met een donkere huid), jij zal worden gelimineerd. Er is geen plek voor jou in Libi. Zeg dat je hebt gemoord of we zullen jou vermoorden.”

Vrouwelijke gedetineerden hebben minder last van fysieke mishandelingen, meldt het rapport. Maar sommigen klagen wel over seksuele betasting door bewakers. Twee van de genterviewde vrouwen zijn verkracht voordat ze opgesloten werden. Los van al dit misbruik klagen vrijwel alle gedetineerden over het ontbreken van formele onderzoeken en het niet melden van de reden voor hun detentie. Ze hopen snel hun verhaal te kunnen doen tegenover een echte rechtbank. En vinden het vreselijk dat ze aan de grillen van officieuze bewakers zijn overgeleverd.

Amnesty heeft gevraagd om een volledig, onafhankelijk en onpartijdig onderzoek naar de omstandigheden rondom de dood van Gaddafi. De Hoge Commissaris voor de Mensenrechten van de Verenigde Naties heeft inmiddels aangegeven dat onderzoek te willen uitvoeren. Maar het is Amnesty die benadrukt dat de behandeling van Gaddafi een symptoom is van een breder probleem. Dat de regering in een transitiefase zit aanvaardt Amnesty niet als excuus. Ze vreest dat “de erfenis van onderdrukking en geweld door Gaddafi’s regime” zal blijven bestaan als de misstanden niet worden aangepakt.

Steven de Jong, NRC Handelsblad
Laten we de plaatjes van Sirte eens combineren met die stad waarvan de bevolking verdwenen is en ik naam even niet meer weet, andere verhalen over de omgang met met name de negers, en natuurlijk gewoon de 'normale' verschrikkingen van een burgeroorlog . Dan vraag ik mij af of de NATO er niet voor gezorgd heeft dat er in het laatste half jaar mr mensenrechtengschendingen en andere gruwelen en bloedvergieten zijn geweest dan in die 40 jaar Ghadaffi ervoor. Niet iets om trots op te zijn lijkt me.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_103423818
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 18:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Laten we de plaatjes van Sirte eens combineren met die stad waarvan de bevolking verdwenen is en ik naam even niet meer weet, andere verhalen over de omgang met met name de negers, en natuurlijk gewoon de 'normale' verschrikkingen van een burgeroorlog . Dan vraag ik mij af of de NATO er niet voor gezorgd heeft dat er in het laatste half jaar mr mensenrechtengschendingen en andere gruwelen en bloedvergieten zijn geweest dan in die 40 jaar Ghadaffi ervoor. Niet iets om trots op te zijn lijkt me.
Ja het is ellende. Serieus, snappen die westerse intellectuelen dan echt niet hoe het langdurig leven onder een regime een volk vormt? Wat dacht ze dan, dat alle Libiers direct zullen vergeten wat hen 42 jaar lang is aangedaan? Als Kadaffi kreeg wat hem logischerwijs toekomt zou hij veel langer gemarteld worden, samen met z'n kliek.

Het zal nog decennia op deze manier doorgaan. Westerse landen zijn over perioden van eeuwen gevormd maar kennelijk moet Libie binnen een week of twee volledig op niveau van ons zitten en dan natuurlijk zonder hulp van buiten, want de NAVO is een imperialistisch middel.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_103424049

Waarschijnlijk zijn ze nog bezig met de vertaling.
pi_103424303
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 18:56 schreef waht het volgende:

[..]

Ja het is ellende. Serieus, snappen die westerse intellectuelen dan echt niet hoe het langdurig leven onder een regime een volk vormt? Wat dacht ze dan, dat alle Libiers direct zullen vergeten wat hen 42 jaar lang is aangedaan? Als Kadaffi kreeg wat hem logischerwijs toekomt zou hij veel langer gemarteld worden, samen met z'n kliek.
Wat is hen eigenlijk precies aangedaan dan? Ik ben tegen dictatuur en ik snap heel goed dat je politieke en burgerlijke vrijheid wil, maar dictatuur is over het algemeen veel minder erg dan het meest waarschijnlijke alternatief, burgeroorlog. En als je reeel bent dan leeft sinds WOII de helft van de wereldbevolking in een dictatuur, en van de andere helft een groot deel in een schijndemocratie, en zelfs als ze in een democratie als India leven dan heeft een groot deel er geen reet aan omdat armoede minstens zo vrijheidsontnemend werkt.

Juist omdat Ghadaffi voor welvaart en orde heeft gezorgd, is de roep om vrijheid er. Als mensen omkomen van de honger of van de rondvliegende bommen dan is politieke vrijheid niet zo aan de orde.

quote:
Het zal nog decennia op deze manier doorgaan. Westerse landen zijn over perioden van eeuwen gevormd maar kennelijk moet Libie binnen een week of twee volledig op niveau van ons zitten en dan natuurlijk zonder hulp van buiten, want de NAVO is een imperialistisch middel.
Sorry hoor, maar de NATO is gewoon verantwoordelijk. Dan moet je nu niet ineens terug gaan krabbelen. Ze hebben zelf veel bloed vergoten, ze hebben praktisch al het bloedvergieten veroorzaakt, ze zijn verantwoordelijk voor deze situatie die ze hebben doen ontstaan. Dus ze zullen verdomd hard aan de slag moeten om er zo'n land van te maken dat je over een jaar of 20 misschien kunt zeggen dat het netto het Libische volk vooruit heeft geholpen. Dat lijkt me het maximaal haalbare, alleen moet je dan de individuele doden even buiten beschouwing laten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_103426386
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 19:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat is hen eigenlijk precies aangedaan dan? Ik ben tegen dictatuur en ik snap heel goed dat je politieke en burgerlijke vrijheid wil, maar dictatuur is over het algemeen veel minder erg dan het meest waarschijnlijke alternatief, burgeroorlog. En als je reeel bent dan leeft sinds WOII de helft van de wereldbevolking in een dictatuur, en van de andere helft een groot deel in een schijndemocratie, en zelfs als ze in een democratie als India leven dan heeft een groot deel er geen reet aan omdat armoede minstens zo vrijheidsontnemend werkt.
Het Libische volk is onrecht aangedaan omdat de Kadaffi-clan zich wilde verrijken en door simpel machtsmisbruik. Corruptie is de standaard onder een dictatuur. Niemand is te vertrouwen en niemand kan rekenen op rechtvaardigheid.

Vanzelfsprekend worden ook westerse volkeren onrecht aangedaan maar je moet dit zien in gradaties. Onrecht heb je als er wordt een snelweg naast je huis gebouwd waartegen je vijftig jaar lang bezwaar heb kunnen maken maar die er nu met allerlei verzachtende maatregelen toch komt, en je hebt onrecht zoals het verliezen van je huis, vrouw en kinderen omdat een zoon van een hoge pief hem gisteravond niet omhoog kon krijgen. Of het nou de kinderen van Kadaffi zijn, de zonen van Saddam, de vele Saoedische prinsen. Het niet hoeven afleggen van verantwoording maakt ze tot monsters.
quote:
Juist omdat Ghadaffi voor welvaart en orde heeft gezorgd, is de roep om vrijheid er. Als mensen omkomen van de honger of van de rondvliegende bommen dan is politieke vrijheid niet zo aan de orde.
Kun je nagaan waarom men dan toch bereid is een andere weg te bewandelen. Dictatuur is te onrechtvaardig. Simpeler kan ik het niet maken. Dan maar vechten met risico op de dood.
quote:
[..]

Sorry hoor, maar de NATO is gewoon verantwoordelijk. Dan moet je nu niet ineens terug gaan krabbelen. Ze hebben zelf veel bloed vergoten, ze hebben praktisch al het bloedvergieten veroorzaakt, ze zijn verantwoordelijk voor deze situatie die ze hebben doen ontstaan. Dus ze zullen verdomd hard aan de slag moeten om er zo'n land van te maken dat je over een jaar of 20 misschien kunt zeggen dat het netto het Libische volk vooruit heeft geholpen. Dat lijkt me het maximaal haalbare, alleen moet je dan de individuele doden even buiten beschouwing laten.
De NAVO heeft de val van Kadaffi versneld. Zonder de NAVO zat Kadaffi er sowieso nog steeds en zou deze fase van het conflict veel langer hebben geduurd.

Ze hebben helemaal geen plicht om Libie langdurig bij te staan. Niet in de minste plaats omdat Libiers het grotendeels zelf willen doen en daarnaast ook om simpele kritiek van verlichte westerlingen te vermijden.

Niettemin gaan NAVO-landen vanzelfsprekend een relatie aan met de nieuwe Libische regering. In welke mate dat gebeurt hangt van de omstandigheden af. Vrijwel alles vanuit eigenbelang. Als de Libiers een beter leven willen zullen ze een eenheid moeten worden. Vreemde mogendheden zullen dat trachten te dwarsbomen, interne opstandelingen zullen olie op het vuur gooien waar mogelijk en onderlinge conflicten tussen stammen zullen zo nu en dan met geweld worden beslecht. Dat moeten ze lang kunnen incasseren.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:06:40 #119
321876 Cherna
Fuck the System
pi_103426451
quote:
Lijkt verdacht veel op Stalingrad in zomer uitvoering
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_103429152
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:24:23 #121
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_103429414
quote:
'Kaddafi gedood met zijn eigen gouden pistool'

'Kaddafi werd eerst gevangen genomen door een rebellengroep uit het Oosten', vertelt de bron. 'Daarna kwam een andere rebellengroep, de zogenaamde Misrata-groep om hem mee te nemen. De oostelijke rebellen waren het niet eens met die overname. En van hen trok het gouden pistool van Kaddafi en schoot hem dood en zou daarna gezegd hebben 'Nu mogen jullie hem hebben'.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_103429508
In een filmpje op Dumpert.nl valt te zien hoe ze iets van achter... in hem prikken terwijl ze hem vasthouden. Wat een sneue bende, man.
pi_103430462
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 20:05 schreef waht het volgende:

[..]

Het Libische volk is onrecht aangedaan omdat de Kadaffi-clan zich wilde verrijken en door simpel machtsmisbruik. Corruptie is de standaard onder een dictatuur. Niemand is te vertrouwen en niemand kan rekenen op rechtvaardigheid.

Vanzelfsprekend worden ook westerse volkeren onrecht aangedaan maar je moet dit zien in gradaties. Onrecht heb je als er wordt een snelweg naast je huis gebouwd waartegen je vijftig jaar lang bezwaar heb kunnen maken maar die er nu met allerlei verzachtende maatregelen toch komt, en je hebt onrecht zoals het verliezen van je huis, vrouw en kinderen omdat een zoon van een hoge pief hem gisteravond niet omhoog kon krijgen. Of het nou de kinderen van Kadaffi zijn, de zonen van Saddam, de vele Saoedische prinsen. Het niet hoeven afleggen van verantwoording maakt ze tot monsters.

[..]

Kun je nagaan waarom men dan toch bereid is een andere weg te bewandelen. Dictatuur is te onrechtvaardig. Simpeler kan ik het niet maken. Dan maar vechten met risico op de dood.

[..]

De NAVO heeft de val van Kadaffi versneld. Zonder de NAVO zat Kadaffi er sowieso nog steeds en zou deze fase van het conflict veel langer hebben geduurd.

Ze hebben helemaal geen plicht om Libie langdurig bij te staan. Niet in de minste plaats omdat Libiers het grotendeels zelf willen doen en daarnaast ook om simpele kritiek van verlichte westerlingen te vermijden.

Niettemin gaan NAVO-landen vanzelfsprekend een relatie aan met de nieuwe Libische regering. In welke mate dat gebeurt hangt van de omstandigheden af. Vrijwel alles vanuit eigenbelang. Als de Libiers een beter leven willen zullen ze een eenheid moeten worden. Vreemde mogendheden zullen dat trachten te dwarsbomen, interne opstandelingen zullen olie op het vuur gooien waar mogelijk en onderlinge conflicten tussen stammen zullen zo nu en dan met geweld worden beslecht. Dat moeten ze lang kunnen incasseren.
Dat kunnen dus ook diezelfde NAVO-landen zijn?
  zondag 23 oktober 2011 @ 09:42:15 #124
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_103443943
Al die heisa om of ie dan wel of niet gexecuteerd is. Belangrijker is toch dat hij tegenover de hele wereld zwakte heeft laten zien; De wereld en met name Libi heeft kunnen aanschouwen dat de grote leider niet onoverwinnelijk is, zelfs sterfelijk.

Ik denk dat het moeilijk zal worden om een beter signaal voor een nieuw begin te vinden.
pi_103444751
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 09:42 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Al die heisa om of ie dan wel of niet gexecuteerd is. Belangrijker is toch dat hij tegenover de hele wereld zwakte heeft laten zien; De wereld en met name Libi heeft kunnen aanschouwen dat de grote leider niet onoverwinnelijk is, zelfs sterfelijk.

Ik denk dat het moeilijk zal worden om een beter signaal voor een nieuw begin te vinden.
Goede troll.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')