abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104547906
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 12:12 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Eén van de belangrijkste redenen waarom het zo vaak mis gaat, is juist omdat mensen veel te snel denken dat ze de werkelijk hebben doorgrond.
Nu nog die theoretische theaterboekjes van je weggooien en je echt op de werkelijkheid richten en je kan een heel eind komen.
pi_104573986
Deelnemer ik vind ook dat je teveel in de wolken zweeft. De werkelijkheid is te analyseren en te kennen. Je hoeft niet in het duister te tasten of te 'filosoferen' over de meeste dingen in de wereld. Het probleem is dat we geindoctrineerd zijn met onzin en propaganda. Het meeste van wat je gelooft is simpelweg niet waar. Indien je daar iets aan wilt doen, zul je een hele beerput aan corruptie, leugens, criminaliteit, samenzweringen, enz. opentrekken die de funderingen van je wereldbeeld en daarmee ook hoe je zelf in het leven staat nogal aan kunnen tasten. Dat is een goed iets, want de waarheid zal je vrij maken. Het is ook nuttiger indien je aan positieve veranderingen wil werken, kennis is macht. Er is ook hoop ondanks alle duisternis. Maar laat waarheid en eerlijkheid voorop staan in alle onderzoek. Niet de eigen gedachten en filosofien, die zijn waardeloos wanneer de feiten anders zijn.

Indien je meer wilt snappen van de wereld is bestudering van occultisme essentieel. De meeste filosofen van de laatste 300 jaar kan ik denk ik wel zeggen zijn op de een of andere manier gelinkt aan occultisme, zoals ik eerder al liet zien over Hegel. Occulisme, esoterie, wordt geloofd en gepraktiseerd in de toplagen van de wereld. Wij het gepeupel krijgen daar een light-versie van, die verkocht wordt alsof hij in ons eigen belang is. Het is zelden of nooit dat we op school of universiteit het ware gedachtengoed van deze of die persoon uitgelegd hebben gekregen, hun ware filosofie, ware geloof, ware denkwereld. De manier waarop de wereld geregeerd wordt en zal worden is in occultisme gegrond en daarom van nature gehuld in geheimen, omdat esoterie niet bedoeld is voor het grote publiek, dat als schapen geleid dient te worden door door zichzelf verlicht verklaarde geesten. Het streven naar globalisering en werelddemocratie komt uit de esoterische scholen en dat is waar men naartoe werkt via veel vernietiging en chaos, revoluties en oorlogen, propaganda en indoctrinatie.

[ Bericht 5% gewijzigd door Ali_Kannibali op 20-11-2011 01:17:05 ]
  zondag 20 november 2011 @ 01:34:26 #228
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_104574697
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 01:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Deelnemer ik vind ook dat je teveel in de wolken zweeft. De werkelijkheid is te analyseren en te kennen. Je hoeft niet in het duister te tasten of te 'filosoferen' over de meeste dingen in de wereld. Het probleem is dat we geindoctrineerd zijn met onzin en propaganda. Het meeste van wat je gelooft is simpelweg niet waar. Indien je daar iets aan wilt doen, zul je een hele beerput aan corruptie, leugens, criminaliteit, samenzweringen, enz. opentrekken die de funderingen van je wereldbeeld en daarmee ook hoe je zelf in het leven staat nogal aan kunnen tasten. Dat is een goed iets, want de waarheid zal je vrij maken. Het is ook nuttiger indien je aan positieve veranderingen wil werken, kennis is macht. Er is ook hoop ondanks alle duisternis. Maar laat waarheid en eerlijkheid voorop staan in alle onderzoek. Niet de eigen gedachten en filosofien, die zijn waardeloos wanneer de feiten anders zijn.

Indien je meer wilt snappen van de wereld is bestudering van occultisme essentieel. De meeste filosofen van de laatste 300 jaar kan ik denk ik wel zeggen zijn op de een of andere manier gelinkt aan occultisme, zoals ik eerder al liet zien over Hegel. Occulisme, esoterie, wordt geloofd en gepraktiseerd in de toplagen van de wereld. Wij het gepeupel krijgen daar een light-versie van, die verkocht wordt alsof hij in ons eigen belang is. Het is zelden of nooit dat we op school of universiteit het ware gedachtengoed van deze of die persoon uitgelegd hebben gekregen, hun ware filosofie, ware geloof, ware denkwereld. Onze wereld is in occultisme gegrond en daarom van nature gehuld in geheimen, omdat esoterie niet bedoeld is voor het grote publiek, dat als schapen geleid dient te worden door zichzelf verlicht verklaarde geesten.
Je vind dat ik teveel in de wolken zweef, omdat ik niet in occulisme en esoterie geloof. GoudisEcht vindt dat wetenschap bestaat uit theoretische theaterboekjes en gelooft in goud. Jullie zitten tot in je nek in bijgeloof en complottheorien.

Ik ben ervan overtuigd dat het onzin is. Ik ga liever uit van gewoon onderzoek van de feitelijke wereld en logica, ipv van mensen die zichzelf presenteren als zieners. Het gekonkel in de toplagen doet daar niets aan af. Dat zijn ook maar mensen en vaak niet degenen die met kennis bezig zijn, maar met macht. Daar word je niets wijzer van.
The view from nowhere.
pi_104574989
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 01:34 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Je vind dat ik teveel in de wolken zweef, omdat ik niet in occulisme en esoterie geloof. GoudisEcht vindt dat wetenschap bestaat uit theoretische theaterboekjes en gelooft in goud. Jullie zitten tot in je nek in bijgeloof en complottheorien.

Ik ben ervan overtuigd dat het onzin is. Ik ga liever uit van gewoon onderzoek van de feitelijke wereld en logica, ipv van mensen die zichzelf presenteren als zieners. Het gekonkel in de toplagen doet daar niets aan af. Dat zijn ook maar mensen en vaak niet degenen die met kennis bezig zijn, maar met macht. Daar word je niets wijzer van.
Nee, ik vind dat je teveel in de wolken zweeft, omdat je zoals GoudisEcht aangeeft, teveel nog in theorie denkt zonder te weten hoe zaken werkelijk in elkaar steken. Dat maakt het onmogelijk om een realistische visie te ontwikkelen. Ik heb nu aangegeven dat een studie van esoterie essentieel is, dat is niet het gevolg van 'complotdenken' maar van degelijk jarenlang onderzoek, wat je ermee doet, is nu aan jou. Ik vind je laatste zin eigenlijk illustrerend voor wat ik bedoel, wat weet je nu werkelijk van de toplagen, indien je niet weet dat esoterie een grote rol in hun denken speelt? Niets. Indien men macht wil, zou men dan nooit plannen maken hoe dat het beste te krijgen? Is dat dan complotdenken en dus per definitie niet waar? Kom op nou...
pi_104575010
Occupy zijn grotendeels kuthippies
Ja nee
pi_104575279
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 01:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee, ik vind dat je teveel in de wolken zweeft, omdat je zoals GoudisEcht aangeeft, teveel nog in theorie denkt zonder te weten hoe zaken werkelijk in elkaar steken. Dat maakt het onmogelijk om een realistische visie te ontwikkelen. Ik heb nu aangegeven dat een studie van esoterie essentieel is, dat is niet het gevolg van 'complotdenken' maar van degelijk jarenlang onderzoek, wat je ermee doet, is nu aan jou. Ik vind je laatste zin eigenlijk illustrerend voor wat ik bedoel, wat weet je nu werkelijk van de toplagen, indien je niet weet dat esoterie een grote rol in hun denken speelt? Niets. Indien men macht wil, zou men dan nooit plannen maken hoe dat het beste te krijgen? Is dat dan complotdenken en dus per definitie niet waar? Kom op nou...
En de realiteit is dat de NWO achter alles zit en het eind der tijden er aan komt... _O-
  zondag 20 november 2011 @ 02:09:18 #232
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_104575336
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 01:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Streven naar macht is een minderwaardige bezigheid. Het enige dat je ermee kunt bereiken is dat:
- anderen voor je kruipen
- je zwemt in het geld of
- je de wereld naar je hand kan zetten, vanuit de gedachte dat het goed is, als je zelf de maatstaf van het universum bent.

Mensen doen dat wel. Maar waarom zou kennis bestaan uit het nagaan wat deze mensen doen. Stel, ik ken de levensloop en bezigheden van een dictator, of een machtige groep die streeft naar wereldheerschappij. Wat heb ik aan dat gekloot? Die mensen zijn dwazen. Neem Gadaffi. Hij heeft 40 jaar voor God gespeeld in Libie. Maar heeft die man ooit iets zinnigs beweerd?
The view from nowhere.
  zondag 20 november 2011 @ 02:18:27 #233
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_104575432
Ik kan het niet echt helpen om dezelfde impuls te hebben als bovenstaande post van terrystone. Het kunnen wisselen van perspectief en dit vrij en zonder emotionele aanhangsels kunnen doen en ook nog realiseren dat dit kan, is niet iets wat BNW posters kenmerkt.

quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 01:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik denk dat je eens een daadwerkelijk boek over filosofie moet openslaan ipv een website over esoterie of het occulte.

Je stelt achtereenvolgens:
- de waarheid van de stellingen waar Deelnemer in gelooft zijn vals
- valse waarheden zetten mensen vast in een kooi
- de waarheid zal je vrij maken

Dat kan dus letterlijk helemaal niet. Waarheid = waarheid, een zogenaamd onderscheid hier in aanbrengen in het spelen van semantische spelletjes.
pi_104575598
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 02:18 schreef Frith het volgende:
Ik kan het niet echt helpen om dezelfde impuls te hebben als bovenstaande post van terrystone. Het kunnen wisselen van perspectief en dit vrij en zonder emotionele aanhangsels kunnen doen en ook nog realiseren dat dit kan, is niet iets wat BNW posters kenmerkt.

[..]

Ik denk dat je eens een daadwerkelijk boek over filosofie moet openslaan ipv een website over esoterie of het occulte.

Je stelt achtereenvolgens:
- de waarheid van de stellingen waar Deelnemer in gelooft zijn vals
- valse waarheden zetten mensen vast in een kooi
- de waarheid zal je vrij maken

Dat kan dus letterlijk helemaal niet. Waarheid = waarheid, een zogenaamd onderscheid hier in aanbrengen in het spelen van semantische spelletjes.
Ik moet eerlijk bekennen dat mijn reactie ietwat flauw is maar ik tracht daarmee aan te geven dat het alles behalve logisch is om claims aan te nemen van iemand die in de NWO en het eind der tijden gelooft zonder dat daar een goede rationele onderbouwing voor is.
De quote die jij nu gebruikt van Ali_Kannibali geeft wat mij betreft goed weer wat er mis is met het conspiracydenken. Het is veelal beroep op emotie, zaken met elkaar verbinden zonder dat daar ook maar iets van bewijs voor is dat daar op wijst, uit verband getrokken quotes en een hoop (negatief) wishful thinking etc. etc., voor dergelijke claims zou je toch wel wat meer verwachten dan dat.
  zondag 20 november 2011 @ 04:50:30 #235
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_104576431
quote:

[..]

Kennis = Macht :P
Volg je hart, gebruik je verstand.
  zondag 20 november 2011 @ 10:24:39 #236
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_104577853
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 04:50 schreef heartz het volgende:

[..]

Kennis = Macht :P
en omgekeerd?

Macht =/= Kennis
The view from nowhere.
  zondag 20 november 2011 @ 10:38:51 #237
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_104578049
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 10:24 schreef deelnemer het volgende:

[..]

en omgekeerd?

Macht =/= Kennis
Kennis geeft macht dan :P
  zondag 20 november 2011 @ 13:27:57 #238
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_104583469
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 10:38 schreef heartz het volgende:

[..]

Kennis geeft macht dan :P
Vind jij, net als Ali_Kannibali, ocultisme en esoterie de basis van kennis.
The view from nowhere.
  zondag 20 november 2011 @ 13:42:54 #239
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_104584049
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 13:27 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat ik occultisme en esoterie de basis van kennis vind :?
Wat hebben brainwash methoden daarmee te maken volgens jou?
Volgens mij hebben Ali en ik daar juist andere visies over :D
Ali is religieus en ik niet.
Ali vindt verder ook dat spiritisme juist propaganda is van de new world order.
Verbeter me maar als ik het mis heb hoor Ali.
Misschien denken we over een aantal onderwerpen hetzelfde, maar we hebben toch wel andere visies erop hoor.
Denk ik zo :P
  zondag 20 november 2011 @ 14:07:51 #240
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_104585073
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 13:42 schreef heartz het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat ik occultisme en esoterie de basis van kennis vind :?
Wat hebben brainwash methoden daarmee te maken volgens jou?
Volgens mij hebben Ali en ik daar juist andere visies over :D
Ali is religieus en ik niet.
Ali vindt verder ook dat spiritisme juist propaganda is van de new world order.
Verbeter me maar als ik het mis heb hoor Ali.
Misschien denken we over een aantal onderwerpen hetzelfde, maar we hebben toch wel andere visies erop hoor.
Denk ik zo :P
Het was een vraag. Je reaktie in post 235 was voor mij onduidelijk. Want Ali, GoudisEcht en ik verschillen van mening over wat relevante kennis is in deze discussie. Dan is de stelling, dat kennis macht geeft, niet verhelderend.
The view from nowhere.
  zondag 20 november 2011 @ 14:34:11 #241
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_104586138
Is toch wel een vrij bekend latijns spreekwoord:
Nam et ipsa scientia potestas est.
  zondag 20 november 2011 @ 16:16:46 #242
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_104590493
Het is geen spreekwoord, het is een citaat.

Van Francis Bacon (17e eeuw), om precies te zijn. Vergelijkbaar met het citaat van zijn overzeese tijdgenoot (ruim genomen) Rene Descartes: cogito ergo sum.
pi_104594709
quote:

Ik ben ervan overtuigd dat het onzin is. Ik ga liever uit van gewoon onderzoek van de feitelijke wereld en logica, ipv van mensen die zichzelf presenteren als zieners.
Dat doe je dus niet. Jij meent dat Greenspan een vergissinkje maakte, en we daarom nu een crisis hebben. Dat is een sprookje, en het is dom dat je je daarin laat vangen.

Per se niet willen geloven in complottheorieën en dan maar met dit soort infantiele verklaringen aankomen lijkt mij geen goede strategie.
  zondag 20 november 2011 @ 18:41:20 #244
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_104596256
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 17:57 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Dat doe je dus niet. Jij meent dat Greenspan een vergissinkje maakte, en we daarom nu een crisis hebben. Dat is een sprookje, en het is dom dat je je daarin laat vangen.

Per se niet willen geloven in complottheorieën en dan maar met dit soort infantiele verklaringen aankomen lijkt mij geen goede strategie.
Niet een vergissinkje van Greenspan, maar het doorzetten van een levenslange ideologische overtuiging. Een overtuiging die ik overigens niet deel.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 20-11-2011 18:51:54 ]
The view from nowhere.
  zondag 20 november 2011 @ 18:41:34 #245
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_104596268
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 16:16 schreef Frith het volgende:
Het is geen spreekwoord, het is een citaat.

Van Francis Bacon (17e eeuw), om precies te zijn. Vergelijkbaar met het citaat van zijn overzeese tijdgenoot (ruim genomen) Rene Descartes: cogito ergo sum.
Klopt helemaal. Dank voor deze corrigerende aanvulling :D
  zondag 20 november 2011 @ 21:12:54 #246
308842 BradleyQ
de kleine generaal
pi_104604003
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 02:18 schreef Frith het volgende:

Als Ali & co. dat gedaan zouden hebben, zouden Hegel en Marx ook niet zo gigantisch uit hun verband zijn gerukt, zoals in dit topic het geval is.
Wat mij betreft is dit vooral een BNW topic geworden ipv een F&L topic en dat is ook de reden dat ik gestopt ben hier te posten...
Jammer dat de mods dit toestaan, want het had een serieus topic kunnen worden.
pi_104606381
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 02:09 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Streven naar macht is een minderwaardige bezigheid. Het enige dat je ermee kunt bereiken is dat:
- anderen voor je kruipen
- je zwemt in het geld of
- je de wereld naar je hand kan zetten, vanuit de gedachte dat het goed is, als je zelf de maatstaf van het universum bent.

Mensen doen dat wel. Maar waarom zou kennis bestaan uit het nagaan wat deze mensen doen. Stel, ik ken de levensloop en bezigheden van een dictator, of een machtige groep die streeft naar wereldheerschappij. Wat heb ik aan dat gekloot? Die mensen zijn dwazen. Neem Gadaffi. Hij heeft 40 jaar voor God gespeeld in Libie. Maar heeft die man ooit iets zinnigs beweerd?
Het dient slechts ter groter begrip van de wereld. Ik dacht dat je daar geinteresseerd in was.
pi_104606503
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 18:41 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Niet een vergissinkje van Greenspan, maar het doorzetten van een levenslange ideologische overtuiging. Een overtuiging die ik overigens niet deel.
Het blijft een ongeïnformeerde en domme uitspraak.

Je zou beter eerst het monetaire systeem bestuderen voordat je conclusies over zijn kapiteins gaat trekken.
pi_104606517
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 13:27 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ho dat heb ik niet gezegd.

Wat ik heb gezegd is dat wat kennis van occultisme en estoerie essentieel is om de wereld beter te begrijpen.

Niet omdat occultisme en esoterie een fantastische bron van waarheid is, maar je daarmee het denken van veel filosofen, movers & shakers in de wereld, gebeurtenissen enz. in een beter perspectief kan plaatsen. Wat dat zijn grotendeels occultisten. Dat is niet zo moeilijk aan te tonen.
pi_104606685
quote:
3s.gif Op zondag 20 november 2011 21:12 schreef BradleyQ het volgende:

[..]

Wat mij betreft is dit vooral een BNW topic geworden ipv een F&L topic en dat is ook de reden dat ik gestopt ben hier te posten...
Als je iets over het systeem wil beweren of filosoferen moet je het eerst kennen. Dat doe je niet door als een sufkut over complotten of BNV te roepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')