abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103321369
Om de Occupy WallStreet-thread niet te vervuilen, heb ik deze maar even aangemaakt.

Geïmproviseerde OP:

quote:
In Amsterdam en Den Haag zijn betogingen begonnen in het kader van de wereldwijde Occupy-beweging. In Amsterdam kwamen rond 12.00 uur de eerste demonstranten naar het Beursplein. Ook op het Malieveld in Den Haag is een manifestatie.

De deelnemers stellen bankiers en sommige bedrijven verantwoordelijk voor de financiële crisis. Ze verwijten politici dat ze falen bij het toezicht op de financiële sector, waardoor de overgrote meerderheid van de bevolking gedupeerd wordt.
Pics:

http://skylin.es/thing/occupyamsterdam
http://twitpic.com/70kr6b
http://twitpic.com/70lc0x
http://lockerz.com/s/146236980
http://instagr.am/p/QM-SH/
http://twitpic.com/70lj1u
http://twitpic.com/70ljx4
http://ow.ly/i/jdYB

Livestreams:
http://www.livestream.com/occupyamsterdam
http://www.livestream.com/occupydenhaagstream
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_103321401
Bom erop.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_103321483
quote:
99s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 12:48 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Zie de post van Perrin.
Die had ik gezien ja. Eerlijk gezegd ben ik het niet met hem eens, het gaat mijn inziens niet om het winnen. Het gaat er om te proberen te achterhalen hoe deze crisis is ontstaan en hoe we deze op kunnen lossen.

Dit is ook de reden waarom ik posters die zich niet kunnen vinden in mijn argumentatie vraag wat zij ervan vinden. Niet om direct te zeggen dat ze ongelijk hebben, maar om te kijken wat hun kijk op de problematiek is en of men een eventuele oplossing weet.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  † In Memoriam † donderdag 20 oktober 2011 @ 13:07:22 #4
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_103321878
Ga er zometeen naar toe, daarna reactie in dit topic ±P
:')
pi_103321942
goede discussie op het einde van vorig topic
pi_103322129
Dat die mensen allemaal hun vakantiedagen opnemen om daar aanwezig te zijn zeg. :{ Het zal volgende zomer wel lekker rustig zijn op de campings.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2011 13:13:36 ]
pi_103322531
Even serieus : http://www.livestream.com/occupyamsterdam

De livestream alsmede het commentaar creëert bij mij een enorm afkeer tegen occupy. Het is gewoon gezellig een camping waar saamhorigheid het doel is met gasten zonder mening!

Die vrouw zegt : "Het lijkt wel alsof iedereen hier rookt, ik rook veel maar iedereen hier rookt!"
pi_103322591
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:13 schreef Silven het volgende:
Dat die mensen allemaal hun vakantiedagen opnemen om daar aanwezig te zijn zeg. :{ Het zal volgende zomer wel lekker rustig zijn op de campings.
Ik vraag me af hoeveel van die gasten een betaalde baan hebben :?
Get it and Bet it
pi_103322650
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:23 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoeveel van die gasten een betaalde baan hebben :?
Lijkt me dat wanneer je liever daar gezellig staat te camperen dan te gaan soliciteren, dat je in eerste instantie al helemaal geen recht hebt om daar te staan. -O-

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2011 13:24:35 ]
pi_103322663
quote:
7s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 12:58 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Die had ik gezien ja. Eerlijk gezegd ben ik het niet met hem eens, het gaat mijn inziens niet om het winnen. Het gaat er om te proberen te achterhalen hoe deze crisis is ontstaan en hoe we deze op kunnen lossen.

Dit is ook de reden waarom ik posters die zich niet kunnen vinden in mijn argumentatie vraag wat zij ervan vinden. Niet om direct te zeggen dat ze ongelijk hebben, maar om te kijken wat hun kijk op de problematiek is en of men een eventuele oplossing weet.
Ik denk dat de EU als geheel een groot probleem is voor de crisis. Het feit dat wij de financiele toestand van landen niet goed kunnen controleren en dat we financiele rotte appels binnen de EU trekken is naar mijn idee echt een uitdaging. Uiteraard zijn er dan weer instaties (banken) die risico nemen in de hoop winst te maken op obligaties die helaas alleen maar minder waarde genieten en omvallen (DEXIA)

tussen de 1.000.000.000.000 en 2.000.000.000.000 euro moeten we als potje zien te reserveren?!
pi_103322685
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:24 schreef Silven het volgende:

[..]

Lijkt me dat wanneer je liever daar gezellig staat te camperen dan te gaan soliciteren, dat je in eerste instantie al helemaal geen recht hebt om daar te staan. -O-
Laat staan schoppen tegen het huidige stelsel wat je voorziet van geld om je te voorzien in je levensstandaard!
pi_103322721
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:24 schreef Silven het volgende:

[..]

Want die mensen hebben geen recht om op te roepen of te hopen op meer maatschappelijke verantwoordelijkheid en solidariteit? Nerd
pi_103322834
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:26 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Want die mensen hebben geen recht om op te roepen of te hopen op meer maatschappelijke verantwoordelijkheid en solidariteit? Nerd
Luister als je geld ontvangt, mag je verwachten dat mensen er alles aan doen om te proberen zijn of haar steentje bij te dragen. Daar vertoeven met een stel saamhorige droeftoeters helpt niet echt om verder te komen
pi_103322987
quote:

[..]

Uitkeringstrekker gespot. :D
pi_103323169
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:28 schreef draaijer het volgende:

[..]

Luister als je geld ontvangt, mag je verwachten dat mensen er alles aan doen om te proberen zijn of haar steentje bij te dragen. Daar vertoeven met een stel saamhorige droeftoeters helpt niet echt om verder te komen
Dit hele topic wordt door rechtse mensen gevuld met de stelling, dat er mensen zijn zonder baan en dat er daarom nergens anders over gesproken mag worden. Zijn jullie indoctrineert ofzo, of worden jullie betaald om het debat te frustreren.
The view from nowhere.
pi_103323289
Wel leuk om te zien dat mensen hier al die occupy mensen wegzetten als lui werkloos tuig, echt zo een stereotype :') beeld ook, doen jullie dat omdat dat makkelijk denken is en het je eigenlijk niets intereseert of doet de werkelijkheid teveel pijn?
Propaganda will never die out. Intelligent men must realize that propaganda is the modern instrument by which they can fight for productive ends and help to bring order out of chaos.
pi_103323544
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:34 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dit hele topic wordt door rechtse mensen gevuld met de stelling, dat er mensen zijn zonder baan en dat er daarom nergens anders over gesproken mag worden. Zijn jullie indoctrineert ofzo, of worden jullie betaald om het debat te frustreren.
Heb je de livestreams gezien en heb je de online media op youtube gezien over occupy Amsterdam? Ik denk het niet. Wil je dat ik wat voorbeelden voor je post?
pi_103323589
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:41 schreef draaijer het volgende:

[..]

Heb je de livestreams gezien en heb je de online media op youtube gezien over occupy Amsterdam? Ik denk het niet. Wil je dat ik wat voorbeelden voor je post?
Doe eens, ik heb er nog geen beelden van gezien namelijk. :) Kunnen we kijken of het stereotype-bevestigend is.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2011 13:43:15 ]
pi_103323675
Graaiers zijn de mensen die met een onterechte uitkering lekker niks willen doen, maar toch meer verlangen van de mensen die er snoeihard voor werken!

Ik heb maandag enkele interviews gehoord (Radio1) en wat filmpjes gezien, maar het gevoel dat we hier te maken hebben met een nieuwe hobby van de linkse werkschuwen bekruipt me!

Oordeel zelf hoe kansloos dit is!

Mijn vooroordelen worden helaas versterkt.
Q: Wat doe je zoals in het dagelijkse leven als je niet liefde aan het geven bent? Wie is de man achter de demonstrant
A: Een beetje zingen, een beetje Yoga, een beetje wandelen, een beetje praten
Q: Met behoud van uitkering?
A: Op dit moment wel.

De volgende:
Q: Wat doe je in het dagelijkse leven
A: Ik ben kraker

Mijn samenvatting:
Mensen zoek een baan en draag je steentje bij in de maatschappij! Wil je wat anders betekenen dan je steentje bij te dragen door iets te doneren of belasting af te dragen, ga dan in de lokale politiek.

Hier een link naar het bovengenoemde voorbeeld
Of google even : youtube occupy amsterdam
pi_103323828
quote:
12s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:37 schreef Bernays het volgende:
Wel leuk om te zien dat mensen hier al die occupy mensen wegzetten als lui werkloos tuig, echt zo een stereotype :') beeld ook, doen jullie dat omdat dat makkelijk denken is en het je eigenlijk niets intereseert of doet de werkelijkheid teveel pijn?
Of misschien baseren die mensen zich gewoon op keiharde feiten.
pi_103323844
quote:

[..]

Ze moeten zelf maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen en een baan zoeken......

quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:42 schreef Silven het volgende:

[..]

Doe eens, ik heb er nog geen beelden van gezien namelijk. :) Kunnen we kijken of het stereotype-bevestigend is.
Zo, je hebt de beelden inmiddels gezien, tijd voor excuus.
pi_103323889
quote:
14s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Of misschien baseren die mensen zich gewoon op keiharde feiten.
De feiten zijn echter dat er ook mensen met een dik betaalde baan staan, in Wallstreet dan.
Propaganda will never die out. Intelligent men must realize that propaganda is the modern instrument by which they can fight for productive ends and help to bring order out of chaos.
pi_103323899
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:24 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik denk dat de EU als geheel een groot probleem is voor de crisis. Het feit dat wij de financiele toestand van landen niet goed kunnen controleren en dat we financiele rotte appels binnen de EU trekken is naar mijn idee echt een uitdaging. Uiteraard zijn er dan weer instaties (banken) die risico nemen in de hoop winst te maken op obligaties die helaas alleen maar minder waarde genieten en omvallen (DEXIA)

tussen de 1.000.000.000.000 en 2.000.000.000.000 euro moeten we als potje zien te reserveren?!
Ben het gedeeltelijk met je eens. De EU heeft idd een grote verantwoordelijkheid hierin, zowel oorzaak als oplossing. Echter is alles internationaal zo verweven dat de EU dit niet alleen kan oplossen vrees ik. De verenigde Staten en Azië dienen hierin als economische grootmachten ook bij te dragen, het gaat niet werken als ieder land alleen voor zichzelf de crisis op probeert te lossen.
pi_103323938
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:31 schreef Silven het volgende:

[..]

Uitkeringstrekker gespot. :D
naast een beurt bij de hans anders mag je trots zijn dat je zo snel debiele conclusies kan trekken
pi_103323957
quote:
10s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:49 schreef Bernays het volgende:

[..]

De feiten zijn echter dat er ook mensen met een dik betaalde baan staan, in Wallstreet dan.
En hier in Nederland niet. En in welk topic zitten we ook alweer?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')