Pics:quote:In Amsterdam en Den Haag zijn betogingen begonnen in het kader van de wereldwijde Occupy-beweging. In Amsterdam kwamen rond 12.00 uur de eerste demonstranten naar het Beursplein. Ook op het Malieveld in Den Haag is een manifestatie.
De deelnemers stellen bankiers en sommige bedrijven verantwoordelijk voor de financiële crisis. Ze verwijten politici dat ze falen bij het toezicht op de financiële sector, waardoor de overgrote meerderheid van de bevolking gedupeerd wordt.
Die had ik gezien ja. Eerlijk gezegd ben ik het niet met hem eens, het gaat mijn inziens niet om het winnen. Het gaat er om te proberen te achterhalen hoe deze crisis is ontstaan en hoe we deze op kunnen lossen.quote:
Ik vraag me af hoeveel van die gasten een betaalde baan hebbenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:13 schreef Silven het volgende:
Dat die mensen allemaal hun vakantiedagen opnemen om daar aanwezig te zijn zeg.Het zal volgende zomer wel lekker rustig zijn op de campings.
Lijkt me dat wanneer je liever daar gezellig staat te camperen dan te gaan soliciteren, dat je in eerste instantie al helemaal geen recht hebt om daar te staan.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:23 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoeveel van die gasten een betaalde baan hebben
Ik denk dat de EU als geheel een groot probleem is voor de crisis. Het feit dat wij de financiele toestand van landen niet goed kunnen controleren en dat we financiele rotte appels binnen de EU trekken is naar mijn idee echt een uitdaging. Uiteraard zijn er dan weer instaties (banken) die risico nemen in de hoop winst te maken op obligaties die helaas alleen maar minder waarde genieten en omvallen (DEXIA)quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:58 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Die had ik gezien ja. Eerlijk gezegd ben ik het niet met hem eens, het gaat mijn inziens niet om het winnen. Het gaat er om te proberen te achterhalen hoe deze crisis is ontstaan en hoe we deze op kunnen lossen.
Dit is ook de reden waarom ik posters die zich niet kunnen vinden in mijn argumentatie vraag wat zij ervan vinden. Niet om direct te zeggen dat ze ongelijk hebben, maar om te kijken wat hun kijk op de problematiek is en of men een eventuele oplossing weet.
Laat staan schoppen tegen het huidige stelsel wat je voorziet van geld om je te voorzien in je levensstandaard!quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:24 schreef Silven het volgende:
[..]
Lijkt me dat wanneer je liever daar gezellig staat te camperen dan te gaan soliciteren, dat je in eerste instantie al helemaal geen recht hebt om daar te staan.
Want die mensen hebben geen recht om op te roepen of te hopen op meer maatschappelijke verantwoordelijkheid en solidariteit? Nerdquote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:24 schreef Silven het volgende:
[..]
Lijkt me dat wanneer je liever daar gezellig staat te camperen dan te gaan soliciteren, dat je in eerste instantie al helemaal geen recht hebt om daar te staan.
Luister als je geld ontvangt, mag je verwachten dat mensen er alles aan doen om te proberen zijn of haar steentje bij te dragen. Daar vertoeven met een stel saamhorige droeftoeters helpt niet echt om verder te komenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Want die mensen hebben geen recht om op te roepen of te hopen op meer maatschappelijke verantwoordelijkheid en solidariteit? Nerd
Uitkeringstrekker gespot.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Want die mensen hebben geen recht om op te roepen of te hopen op meer maatschappelijke verantwoordelijkheid en solidariteit? Nerd
Dit hele topic wordt door rechtse mensen gevuld met de stelling, dat er mensen zijn zonder baan en dat er daarom nergens anders over gesproken mag worden. Zijn jullie indoctrineert ofzo, of worden jullie betaald om het debat te frustreren.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:28 schreef draaijer het volgende:
[..]
Luister als je geld ontvangt, mag je verwachten dat mensen er alles aan doen om te proberen zijn of haar steentje bij te dragen. Daar vertoeven met een stel saamhorige droeftoeters helpt niet echt om verder te komen
Heb je de livestreams gezien en heb je de online media op youtube gezien over occupy Amsterdam? Ik denk het niet. Wil je dat ik wat voorbeelden voor je post?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:34 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dit hele topic wordt door rechtse mensen gevuld met de stelling, dat er mensen zijn zonder baan en dat er daarom nergens anders over gesproken mag worden. Zijn jullie indoctrineert ofzo, of worden jullie betaald om het debat te frustreren.
Doe eens, ik heb er nog geen beelden van gezien namelijk.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:41 schreef draaijer het volgende:
[..]
Heb je de livestreams gezien en heb je de online media op youtube gezien over occupy Amsterdam? Ik denk het niet. Wil je dat ik wat voorbeelden voor je post?
Of misschien baseren die mensen zich gewoon op keiharde feiten.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:37 schreef Bernays het volgende:
Wel leuk om te zien dat mensen hier al die occupy mensen wegzetten als lui werkloos tuig, echt zo een stereotypebeeld ook, doen jullie dat omdat dat makkelijk denken is en het je eigenlijk niets intereseert of doet de werkelijkheid teveel pijn?
Ze moeten zelf maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen en een baan zoeken......quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zo, je hebt de beelden inmiddels gezien, tijd voor excuus.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:42 schreef Silven het volgende:
[..]
Doe eens, ik heb er nog geen beelden van gezien namelijk.Kunnen we kijken of het stereotype-bevestigend is.
De feiten zijn echter dat er ook mensen met een dik betaalde baan staan, in Wallstreet dan.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Of misschien baseren die mensen zich gewoon op keiharde feiten.
Ben het gedeeltelijk met je eens. De EU heeft idd een grote verantwoordelijkheid hierin, zowel oorzaak als oplossing. Echter is alles internationaal zo verweven dat de EU dit niet alleen kan oplossen vrees ik. De verenigde Staten en Azië dienen hierin als economische grootmachten ook bij te dragen, het gaat niet werken als ieder land alleen voor zichzelf de crisis op probeert te lossen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:24 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik denk dat de EU als geheel een groot probleem is voor de crisis. Het feit dat wij de financiele toestand van landen niet goed kunnen controleren en dat we financiele rotte appels binnen de EU trekken is naar mijn idee echt een uitdaging. Uiteraard zijn er dan weer instaties (banken) die risico nemen in de hoop winst te maken op obligaties die helaas alleen maar minder waarde genieten en omvallen (DEXIA)
tussen de 1.000.000.000.000 en 2.000.000.000.000 euro moeten we als potje zien te reserveren?!
naast een beurt bij de hans anders mag je trots zijn dat je zo snel debiele conclusies kan trekkenquote:
En hier in Nederland niet. En in welk topic zitten we ook alweer?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:49 schreef Bernays het volgende:
[..]
De feiten zijn echter dat er ook mensen met een dik betaalde baan staan, in Wallstreet dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |