Mensen met zomerbanden hebben dat dus allemaal niet, of iig minder, en volgens jou moeten die dus maar over hun limiet gaan rijden omdat jij dat wel kan, of begrijp ik je nou helemaal verkeerd?quote:Op zondag 23 oktober 2011 10:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat mag je me even uitleggen, want ik snap inderdaad niet dat ik iemand met zomerbanden in gevaar breng als ik harder kan rijden, eerder stil staat, beter door de bocht kan... Dus met sneeuw heeft een zomerbandrijder geen gevaar van een winterbandrijder...
Mensen die over de limiet gaan doen dan ook in de zomer met zomerbanden, daar hebben ze de winter niet voor nodig.
De limiet met een winterband ligt hoger dan met een zomerband. Dus ik snap nog steeds niet dat als ze harder rijden (omdat ze dat ook daadwerkelijk kunnen) dat ze dan iemand met een zomerband in gevaar brengen...quote:Op zondag 23 oktober 2011 10:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mensen met zomerbanden hebben dat dus allemaal niet, of iig minder, en volgens jou moeten die dus maar over hun limiet gaan rijden omdat jij dat wel kan, of begrijp ik je nou helemaal verkeerd?
Nee mensen met zomerbanden moeten gewoon thuis blijven. Want het verschil is simpelweg te grootquote:Op zondag 23 oktober 2011 10:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mensen met zomerbanden hebben dat dus allemaal niet, of iig minder, en volgens jou moeten die dus maar over hun limiet gaan rijden omdat jij dat wel kan, of begrijp ik je nou helemaal verkeerd?
Kunnen ze dat, of denken ze dat te kunnen? Het is bewezen dat mensen, naarmate ze denken dat hun auto veiliger is, ze onveiliger gaan rijden.quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:03 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
De limiet met een winterband ligt hoger dan met een zomerband. Dus ik snap nog steeds niet dat als ze harder rijden (omdat ze dat ook daadwerkelijk kunnen) dat ze dan iemand met een zomerband in gevaar brengen...
En mensen zonder abs, en mensen zonder esp. Oh, en alleen rode auto's mogen de weg op, want die zijn het best/snelst zichtbaar.quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee mensen met zomerbanden moeten gewoon thuis blijven. Want het verschil is simpelweg te groot
Ze kunnen het ook, winterband heeft meer grip, dus je kan harder om dezelfde veiligheidsmarges te hebben...quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:06 schreef Frezer het volgende:
[..]
Kunnen ze dat, of denken ze dat te kunnen? Het is bewezen dat mensen, naarmate ze denken dat hun auto veiliger is, ze onveiliger gaan rijden.
Met op die manier netto dus geen resultaat...quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:12 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ze kunnen het ook, winterband heeft meer grip, dus je kan harder om dezelfde veiligheidsmarges te hebben...
Nee, mensen zonder verstand moeten thuisblijvenquote:Op zondag 23 oktober 2011 11:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee mensen met zomerbanden moeten gewoon thuis blijven. Want het verschil is simpelweg te groot
Hou me dan tegen jongeuh!quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dus iemand met winterband moet rustiger rijden om nog meer marge te hebben of wat, dan moet die zomerbandrijder nog rustger rijden voor hetzelfde resultaat dus kan de winterband alsnog harder...quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:14 schreef Frezer het volgende:
[..]
Met op die manier netto dus geen resultaat...
Uhuh, steek je kop maar lekker in het zandquote:Op zondag 23 oktober 2011 11:03 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
De limiet met een winterband ligt hoger dan met een zomerband. Dus ik snap nog steeds niet dat als ze harder rijden (omdat ze dat ook daadwerkelijk kunnen) dat ze dan iemand met een zomerband in gevaar brengen...
Dat iemand met zomerband dan denkt dat hij net zo hard kan rijden als iemand met een winterband is toch echt zijn eigen probleem, niet dat van de winterbandrijder...
Moeten we dan allemaal max 45 km/h gaan rijden omdat er in invalidenwagentjes op de weg rijden?quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Uhuh, steek je kop maar lekker in het zand
Dat sowieso, maar niet alleen in de winter.quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, mensen zonder verstand moeten thuisblijven
Toch draai je het wel een beetje om dat mensen met zomerbanden "last" hebben van mensen die zich wél aanpassen aan de omgeving. Dat heb je toch zelf ook wel door he?quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Rustig rijden, anticiperen, en bij langzaam rijden snel opschakelen en weinig gas geven. Vooral niet met slippende koppeling gaan rijden.
Snap je de topictitel niet ofzo?quote:Op zondag 23 oktober 2011 12:09 schreef daNpy het volgende:
De tip is neem winterbanden.
Je zomerbanden slijten niet, je winterbanden niet in de zomer en je netto kosten zijn 0.
Je hebt meer grip, meer marge om een stop te kunnen maken en kan beter met het verkeer meekomen.
Als je er zelf achter wil komen dat "voorzichtig rijden en voldoende afstand houden" geen substitutie zijn voor grip, veel succesquote:
Aldus een winterbandenprediker hoef je niet voorzichtig te rijden en voldoende afstand te houden zolang je maar de heilige winterband hebt.quote:Op zondag 23 oktober 2011 12:14 schreef daNpy het volgende:
[..]
Als je er zelf achter wil komen dat "voorzichtig rijden en voldoende afstand houden" geen substitutie zijn voor grip, veel succes
Sorry, maar dat heb ik nergens beweerd.quote:Op zondag 23 oktober 2011 12:18 schreef D0808 het volgende:
[..]
Aldus een winterbandenprediker hoef je niet voorzichtig te rijden en voldoende afstand te houden zolang je maar de heilige winterband hebt.
Heb je nog tips om te rijden met zomerbanden in de winter? Nee? Ga dan lekker jezelf aftrekken op je winterrubber.quote:Op zondag 23 oktober 2011 12:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Sorry, maar dat heb ik nergens beweerd.
Mijn uitnodiging staat nog steeds om te komen bewijzen dat winterrubber onnodig isquote:Op zondag 23 oktober 2011 12:51 schreef D0808 het volgende:
[..]
Heb je nog tips om te rijden met zomerbanden in de winter? Nee? Ga dan lekker jezelf aftrekken op je winterrubber.
Volgens mij begrijp jij het niet helemaalquote:Op zondag 23 oktober 2011 11:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |